Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauvaperhe, ei autoa, pakkanen..

Vierailija
29.01.2012 |

tajusin juuri, että mehän ei päästä ensi viikolla minnekään, jos pakkaset jatkuu... Kyse ei ole vain ulkoleikeistä, vaan isompien lasten kerhot, ruokakauppa, kirjasto jne. eihän me voida kävellä näihin vauvan kanssa. Mies tarvii autoa töissä juuri tällä viikolla. Bussikyyti ei paljon auta, kun menisi siihenkin helposti 15-20 min kun kävellään pysäkille ja odotellaan. Muutama isompien lasten kaveri samassa tilanteessa mutta ei siis voida mennä heillekään eikä he tulla meille. Plaah...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasta luvattu?Kyllä vauvan kanssa voi pakkasellakin liikkua,pitää pukea vaan tuhdisti.

Vierailija
2/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasta luvattu?Kyllä vauvan kanssa voi pakkasellakin liikkua,pitää pukea vaan tuhdisti.

noin 20. Olen ollut siinä käsityksessä että -10 olis virallinen suositus, itse olen sitä venyttänyt sinne -15...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovillakin pakkasilla. Siis tyyliin juuri linkkapysäkillä venailu (kaupassa kun piti päästä käymään), ihan huvin vuoksi en mennyt ulkoilemaan.

Vauvalle vain paljon vaatetta päälle ja vaunujen suuaukkoon vaikka joku rätti.

Vierailija
4/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olisi mennä kauppaan ja muille menoille, kun mies on kotona. Töiden jälkeen siis.

Vierailija
5/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhoon voitte mennä kun peität vaunujen suuaukon jollakin.äkkiä se hengitysilma siellä vaunuissa lämpiää.

Vierailija
6/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku lappalainen lukee tämän niin sehän nauraa teidän 20 asteen pakkasillenne.

Tarkeneminen on pukeutumiskysymys.

Vierailija
7/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vauvan kanssa on pärjätty. Jos nyt ihan hirmu pakkasia ei tule niin hyvin päälle ja kangas vaunujen eteen. Jos mies tulee illaksi kotiin niin ruokaostokset kai hoituu autolla?

Sori mutta ei nyt jaksa ymmärtää kysymystä täysin.

Vierailija
8/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän sitä pärjää ne, joilla ei ole autoa saatika miestä? ;)

Vierailija
9/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku lappalainen lukee tämän niin sehän nauraa teidän 20 asteen pakkasillenne.

Tarkeneminen on pukeutumiskysymys.

No näinhän mä itsekin ajattelisin, mutta eikö parin kk ikäisen vauvan hengityksellekin voi noin kova pakkanen tehdä pahaa?

Toki voidaan iltaisin käydä kaupassa kun mies kotiutuu ja käydäänkin. Mutta silti voi tuntua päivät pitkiltä lasten kanssa kotona.

Mietin vielä tuota kerhoa, kun vauvalle tulis ulkoilua 40 min koska pitää kävellä sinne ja takaisin... Ja bussilla ei ole kerhoon järkeä mennä ku melkein sama matka pysäkille.

Mites muut ootte tehneet?

Vierailija
10/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisesti koko ensi viikolle yli 30 asteen pakkasia. Eipä tarvitse vauvan kanssa paljon ulkoilla.

Vierailija
11/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käytännössä aina se 20 pakkasta. Ja on suorastaan lastensuojeluasia, jos ei nukuta vauvaa ulkona..

Vierailija
12/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vauvan kanssa on pärjätty. Jos nyt ihan hirmu pakkasia ei tule niin hyvin päälle ja kangas vaunujen eteen. Jos mies tulee illaksi kotiin niin ruokaostokset kai hoituu autolla?

Sori mutta ei nyt jaksa ymmärtää kysymystä täysin.

Kai mä vaan olen ottanut nuo neuvolan pakkasrajaohjeet turhan vakavasti. Olen ajatellut, että on liikaa parin kk ikäiselle vauvalle olla puolisen tuntia ulkona jos -20 astetta. Asutaan tosiaan sellaisessa paikassa, missä monet ei ilman autoa asu, julkiset ei kovin läheltä kulje. En tarkoittanut, että ei saataisi ruokaa viikkoon, koska tottakai ostokset hoituu autolla. Sitä vaan mietin ääneen, että tuleepa tylsä viikko, jos ei minnekään pääse klo 7-17 välillä.

Vierailija
13/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa,eikä miestä.

Kauppaostokset vedän talvisin pulkassa.

Pienimmän toppaan vaunuihin ja harso siihen eteen.

On menty ulos jopa 20 asteessa.

Meiltä tosin kaupoille ei ole kuin kilometrin verran matkaa.

Vierailija
14/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että parin kk ikäinen vauva VOI olla ulkona puolisen tuntia jos pakkasta on -20-25?

En haluaisi näyttää uusavuttomalta, on täälläkin tarvottu pihalla rattaiden kanssa säällä kuin säällä. Muut vauvat ei vaan ole olleet näin pieniä näin kovilla pakkasilla vaan keväällä/kesällä/syksyllä.

Vierailija
15/15 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pakkaskelejä on todellakin riittänyt.

Molemmat ovat aina nukkuneet ulkona vaunuissa pitkät päiväunet (ei tietenkään minään parin viikon vanhoina). Ja ulkoilu on reippaitakin aikoja.

Mulla oli vanhemman malliset vaunut, eli aika tilava se koppa. Kummallakin pidin alla lampaantaljaa. Sitten makuupussi ja vauvalle sitten päälle tarpeenmukaan villapukua ja collegepukua ja villahaalaria ja toppahaalaria ihan sen mukaan, mitä tarvii. Se on jokaisen lapsen kohdalla opeteltava vaan tuntemaan. Niskan kokeilu on aina hyvä ja varma konsti. Jos on lämmin, muttei hikinen, niin on hyvä. Kannattaa vaikka laittaa lämpömittari makuupussiin sinne jalkaosaan ja katsoa miten kovaksi lämpötila nousee. Jos alkaa nopusta lähellekään huoneenlämpöä esim. niin miettikää minkälaista olisi nukkua villa- ja toppavaatteet päällä semmoisessa!

Mutta tuo talja on ihan mielettömän hyvä. Se palauttaa ja varaa lämpöä. Toimii sitten myöhemmin pulkassa ja rattaissa. Ensimmäisellä lapsellani se oli jopa kehdossa ja pinnasängyssä, koska asuttiin niin perkeleen kylmässä torpassa. Semmoinen lyhytkarvainen, jonka voi pestä ihan koneessa.