Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukotoiveet uusi viikko : )

14.11.2005 |

En vielä löytänyt uutta viikkopinoa, joten aloitan sellaisen.

Mulla oli pitkästä aikaa huono aamu, oksetti ja muutenkin teki pahaa ja hikoilutti....nyt hieman parempi oli, kun sai jotain suuhunsa.

Mitens isänpäivät meni? Meillä leivottiin tytön kanssa sunnuntaiaamulla isille kääretorttu ja annettiin lahjat ja tytön tekemä kortti, se tuntui olevan se paras lahja : )

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni vähän kehnosti, kun heräsin neljän aikaan kovaan vatsakipuun. Säikähdin sitä tietysti aika paljon, kävin vessassa ja ajattelin jospa se helpottais. Kyllä se vähän helpottikin, ja nyt epäilen, että kyse oli vaan lievästä ummetuksesta. Aamulla kipu oli jo poissa.

Aamulla työkaveri tarjosi ilmaiseksi meille hoitolipastoa. Tosi kiva, kun olen miettinyt mistä sellaisen saisin suht edullisesti. Tuntuu, ettei juuri mitään tarvii ostaa uutena, kun ystäviltä ja siskolta saadaan paljon kaikkea ilmaiseksi tai kohtuuhintaan. Tässä asuntolainan paljoudessa se on kyllä tosi hyvä juttu. Melkein kaikki kelpuutan jos ilmaiseksi saadaan, mutta miehen veljen lasten pinnasänkyä en kelpuuttanut. Vastahan se on n. 37 vuotta vanha (lasten äidin vanha sänky) ja nitisee, natisee ja heiluu aika paljon. Mies olis kyllä senkin kelpuuttanut. Olenkohan kranttu??? Ja olenkohan vähän aikaisin liikkeellä, kun nyt jo alkaa jos jotakin vauvatavaraa kertymään? Johtunee kyllä siitäkin että kun ystävät ovat kuulleet raskaudesta, he ovat alkaneet heti kysellä tarvitaanko sitä ja tätä. Ens viikonloppuna mm. menemme katsomaan yhden tuttavan yhdistelmävaunuja ja pinnasänkyä.

Miten muilla vauvatavara hankinnat?

Meillä vietettiin esi-isänpäivää, esikoista kun vasta odotetaan. Annoin miehelle lahjaksi " Vauvaoppaan miehelle" AlfaMerin kirjasarjaan kuuluvan kirjan. Sarjahan tekee auton korjaus kirjoja, joka automerkillä on oma kirjansa. Tämä kirja on huumorilla höystetty kuitenkin ihan asiapitoinen kirja, lueskelin sitä ja onhan siinä ihan hyviä vinkkejä vauvan hoitoon. Kirja kertoo vauvoista ja vauvan hoidosta hedelmöityksestä kahteen ikävuoteen. Näytti olevan miehelle ihan mieluisa lahja. Ei kyllä edes odottanut mitään, ei siis osaa ajatella itseään vielä isänä.

No nyt tuli tekstiä, annetaan muillekin tilaa.

Soile05 + papu rv 14+2

Vierailija
22/77 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se viikonloppu, ja isänpäivä meni. Tytön kanssa tehtiin aamulla kakku ( tuli tosi kostea koska tytteli kaatoi kostuketta suoraan mukista...), ja vietiin se iskälle sänkyyn kera lahjan ja kortin. Kyllähän siinä raavaampikin mies liikuttuu ;)

No voi sun, teillä kaikilla tuntuu olevan huono aamu, tai jotain vaivoja. Itselläni ei taas mitään, unikin maistui, herättiin vasta 10ltä.

Meillekkin nyt sit iski se flunssa, esikoinen on hirveessä räkätaudissa.

Onkos teissä muissa jo ollut se? Miten jos se teihin odottaviin on iskenyt, oletteko ottaneet jotain yskänlääkettä, ja jos olette niin mitä..?

Täytyy tästä lähteä postin hakuun. Voikaa hyvin!!

Kristiina rv13+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänpäivä oli ja meni. Meillä ei lapsia entuudestaan ole, mutta vietettiin pienimuotoisesti isänpäivää kuitenkin glögin ja joulutorttujen kanssa. Isä sai lahjaksi Uusi vauva, huoltajan opas -kirjan sekä vauvaa varten Tappara-bodyn, lappuhaalarit ja tutin. Varsinkin Tappara-tutti oli isukin mielestä ihan huippulahja =D

Isoveljen pikkuinen kaksi viikkoa sitten syntynyt tytär pääsi lauantaina sairaalasta kotiin. Nyt täällä täti odottaa kuumeisesti koska pääsee pientä katsomaan. Täytyy vaan malttaa antaa heidän ensin kotiutua rauhassa ja päästä arjen alkuun.

Omaa napaa... mulla alkaa nää aamut olla ihan hyviä. Pahatolot on väistynyt (paitsi hampaita pestessä) ja muutenkin on ihan ei raskaana oleva -olo. Masu on kyllä ottanut huikean kasvupyrähdyksen viikon aikana. Nyt vaan kovasti odottelen niitä ekoja liikkeitä.

Täytyy alkaa valmistautumaan kouluun lähtöön. Alkaa viimeiset rutistukset ennen kolmen viikon joululomaa. Ja uudet kurssit kantavat nimiä äitiyshuolto, synnytysoppi ja lasten hoitotyö =D

[color=red]pikku-milli & paco 16+3[/color]

Vierailija
24/77 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra-kuulumisia! Juuri tulin ultrasta yksin, kun mies ei saanut töistä vapaata (aika paska pomo suoraan sanottuna!) Jouduin hälyttämään papan vahtimaan esikoista. Pappa ei uskaltanut jäädä tytön kanssa kotiin, kun tyttö vierastaa pappaansa välillä paljonkin, joten tulivat palloilemaan sairaalan käytäville siksi aikaa kun olin tutkimuksessa.

Ultrassa ei saatu mitattua niskapoimua, kun viikkoja olikin vain 10+5!!! Aika paljolla heitti neuvolan laskuihin, enkä kyllä itsekään ymmärrä miten tuo voi olla totta, kun kuvittelin tietäväni tarkan hedelmöittymis ajankohdankin. Näiden uusien viikkojen mukaan olen siis ovuloinut kierrolla 22-24 päivinä, hmmm!!!

Sain sitten uuden ajan reilun viikon päähän ja la:kin muuttuu nyt 7.6.:(

Mutta tietty kaikkein tärkeintä on se, että syke näkyi ja vauva vilkutteli.

Kyllä mua silti vähän ottaa päähän, kun kuvittelin ylittäneeni riskirajan ja sydänäänetkin kuuluivat neuvolassa uusien viikkojen mukaan jo 8+5.

Aika jänskä, että mulla oli raskaus-oireet ja pahoinvointi jo ennen ku olin hedelmöittynyt!

pricilla 10+5

Vierailija
25/77 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, ettei niskaturvotusta voinut vielä mitata noilla viikoilla. Itse nimittäin myös menin vähän liian aikaisin np-ultraan, ultran mukaan viikot olivat silloin 10+4. Olin itsekin vähän huolissani, että pystytäänkö niskaturvotusta mittaamaan, mutta ultran tehnyt sanoi, ettei mitään ongelmaa. Niskaturvotus oli silloin 0,14 ja kuulemma täysin normaali.

Oli kyllä tosi kurja miehesi pomo, kun ei päästänyt ultraan mukaan. Pitäisi olla joku laki, mikä oikeuttaisi miehetkin yhtälailla raskauden ajan tutkimuksiin kuin naisetkin.

Soile + papu 14+2

Vierailija
26/77 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään nlassa. Kaikki tuntui olevan kunnossa. Paino ei ollut nousut, sydänäänet kuuluivat ja hemppakin yli130.

Vilkutan Alfiinalle, ihana huomata että toukokuisissa on muitakin äitejä joilla entuudestaan useampi lapsi. Itse odotan viidettä lastamme.

Jippii.. ulkona sataa lunta, ainakin täällä pojoisempana suomea. Lapset on innoissaan. On ollutkin niin synkkää ja märkää.

Viikot tuntuu menevän niiin nopeasti, neuvolassa taytyi ihan päivitellä että jo 15 viikko alkaa..

Ihanaa maanantaita kaikille

ruis 15+0

Vierailija
27/77 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin lepolomalle pariksi päiväksi viime viikolla. Supistuksia oli kolmena päivänä peräjälkeen, mutta kun kotiin jäin makaamaan ne menivät ohi ja nyt on taas ihan hyvä olo.

Hiukkasen arveluttaa tämä supistusten ajankohta, toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin, eikä tilanne uusi ihan pian uudestaan. Minulla on nyt neljäs raskaus menossa, edelliseltä jäin hyvissä ajoin kotiin, kun kohdunkaulakanava oli huvennut pariin senttiin. Saas nähdä, miten tässä käy, kun en ihan nuori tyttönenkään enää ole... Ultra-aika on vasta viikon kuluttua, samaten eka neuvolalääkäri.

Kevis 11+6

Vierailija
28/77 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut tullut vielä verikokeen tuloksia. Th lupasi kyllä heti soittaa kun tulee. Lääkäriltä koiltin kysellä vasta-aineista ja kuinka todennäköistä on että niitä tulee tässäki raskaudessa, mutta ei osannut sanoa oikein mitään. Ei kuulemma ole koskaan osunut kohdalle yhtäkään vasta-aine tapausta! Ei paljon mieltä rauhottanu. Eikä löytyny sairaalankaan sivuilta toimintaohjetta neuvolalääkäreille, niin harvinaisia on.

Sydänäänet kuunteli hätäisesti ja totesi, että kohtu on niin taakse kallellaan, ettei hän sitä tunne vatsan päältä ollenkaan. Painoa oli tullut taas hirveästi lisää... Pakko napostella jotain, kun muuten tulee huono olo. Kuopus oli mukana neuvolassa ja huusi taas koko ajan... Onneksi isommat sain kaverille kyläilemään siksaikaa.

Meillä ei mitenkään ihmeemmin isänpäivää juhlistettu eilen. Lapset tietysti oli tehnyt kortit ja ne innoissaan iskälle toi sänkyyn aamulla. Nuorinki (1v8kk) oli ite askarrellu kortin. No minä vähän autoin leikkaamisessa, mutta ite liimasi renkaat autokorttiin ( 4 rengasta samaan läjään keskelle auton kylkeä) ja purkillinen liimaa päälle :) Tarkoitus oli, että annan np-ultrasta saadut kuvat ukolle, mutta en sitten muistanu... Täytyy tänään antaa kun joskus kotiin tulee.

Mutta nyt ruuan laittoon, vaikka iltasella ällöttääkin kaikki lämmin ruoka ja rasva.

Nalluri 13+3

Vierailija
29/77 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään eka ultra! Kaikki oli oikein hyvin ja siellä se pikkunen mennä viuhto! Tämä oli eka näköhavainto sinne masuun. Oli se kyllä liikuttavaa, mieskin puristi kättä kovasti. Kohtu on kovasti takana ja voi aiheuttaa selkävaivoja, mulla niitä on siis jo ollut... LA varmistu siis 30.5 ja koko vastasi nyt neuvolankin antamia viikkoja 11+6 tänään.

Labrassa annoin myös verta vapaaehtoisiin seerumitutkimuksiin. Hammaslääkäriinkin sain vihdoin ajan, tarkastus on sitten 16.1.2006 eli meillä ehtii olla rakenne ultrakin ennen tuota!

Seuraavaksi odotellaan ekaa lääkäriä 2.12!

Ellotus olo ei ole vielä hirveesti helpottanut... toiveita elätellään...

Meilläkin vietettiin harjoitus isänpäivää eilen. Tuleva isukki oli yllättynyt, kun eihän hän vielä oikeisti ole isä. Löysin hyvän kortin ja pussukkaan huumorialbumia lukemisiksi, suklaa possua suuhun ja yhden oman " käsityön" siksi kunnes jälkikasvu alkaa niitä tuottaa....:)

Mukavaa viikoa toukotoiveille!

Vierailija
30/77 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea teidän kuulumisia. En ole jaksanut kirjoittaa pitkään aikaan, mutta nyt kun 12 viikkoa alkaa täyttyä tuntuu raskaus taas vähän todemmalta ja tätä onnea voi jakaakin muiden kanssa.

Esikoinen täytti tänään vuoden ja viime viikko oltiin sairaalassa rs-viruksen ja keuhkokuumeen takia. Oli rankka viikko, mutta nyt tyttö jo ihan kunnossa. Tosin nyt virus tarttui minuun ja olo on aika kaamea, panadolia olen joutunut ottamaan ja mies vielä yön yli työmatkalla, niin alkaa jaksaminen olla finaalissa. Lisäksi pitäisi valmistella tytön synttäreitä ensi lauantaille... No turha kasata stressiä, tulee ne juhlat vähemmälläkin hösäämisellä. Lopetin imetyksen lauantaina ja viime yön tyttö nukkui ensimmäistä kertaa ilman heräämisiä 13 tuntia putkeen, joten toivotaan saman menon jatkuvan. Voin muutaman kuukauden nukkua kunnon yöunia, ennen pikkuisen syntymää.

Keskiviikkona on ensimmäinen neuvola ja heti torstaina np-ultra. Meilläkään mies ei pääse työkiireiden takia mukaan, harmillista. Saa nähdä saanko hoitajan, vai pitääkö ottaa tyttö mukaan vastaanotolle. Miten kauan siihen pitää varata aikaa?

Raskauden puolesta olo on ihan hyvä ja vatsa on vähän kovettunut, mutta ei sitä vielä huomaa ja farkutkin tuntuvat ihan mukavilta päällä. Näyttää olevan kovin yksilöllistä tämä. Viikolla 17 aloin esikoisen kanssa käyttää mammahousuja, saa nähdä meneekö nytkin niin myöhään. Olen kyllä lähtöpainossa jo viitisen kiloa alempana kuin viimeksi. Imetys vei kiloja niin hurjasti varsinkin viimeisten kuukausien aikana. Ehkäpä niitä kiloja alkaa nyt tulla, kun maidontulo loppuu.

Oikein ihanaa viikkoa teille kaikille. Täällä viikolla sitten viimeisimmätkin ylittävät maagisen 12 viikon rajan :).

Elli 11+6

Vierailija
31/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys vaivaa. Miten sitä voi vaan riittää. Nukun yöllä noin 7-8 tuntia ja töiden jälkeen 1-2 tuntia päikkäreitä. Ja silti väsyttää. Kait se keho tarvii niin paljon voimia kaikkeen muutokseen ja vauvan kasvamiseen.

Onko muilla ollut vihlovia kipuja navan seudulla? Minulla eilis illan vihloi ikävästi navan seudulle. Sen jälkeen kyllä maha ikäänkuin pompsahti tuohon vielä enemmän näköisälle kuin aikaisemmin. En tiedä oliko nuo eiliset kivut sitten jotain " repäisy kipuja" kun maha kasvaa.

Minulla tuo maha näyttää tulevan kokonaan eteen koska on jo niin selvästi näkyvillä. Saa nähdä milloin muut sen huomaavat, kun enää en sitä yritä peitellä. ;) Huppari on kyllä päällä töissä että se ehkä hieman hämää.

Ensi viikolla, maanantaina, on ensimmäinen neuvolalääkäri. Saa nähdä mitä siellä kerrotaan.

Pikkujoulutkin lähestyy, aiotteko sellaisiin mennä? Itse ajattelin syömässä käydä, mutta juhlimiset kyllä jää monestakin syystä. ;) Pikkujoulussa on iltapuku pakko, joten jos siihen asti tämä pysyy salaisuutena, ei enää sen jälkeen. Iltapuku ei mahan seudulle kovin armelias ole.

Mukavaa päivää kaikille!

Red_Cat rv 12+3

Vierailija
32/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas ku väsyttää!!!! Mä lopetin kahvinjuonnin kokonaan pari viikkoa sitten, ku aina tuli huono olo ku joi kupillisen ja olen nyt siirtynyt teehen. Jotain " piristettä" pitöisi alata käyttämään, appelsiinit kehiin : )

Mulla on eka lääkärineuvola 23.11 ku tällä viikolla ei ollu vastaanottoa ollenkaan. No odotellaan...

Meillä on ekat pikkujoulut nyt lauantaina ja olenkin tuskaillut, että mitä laitan päälle, ku kaikki juhlahousut kiristää vattasta, pitäisköhän laittaa hame??? Seuraavat ovat sitten 9.12, saas nähdä millainen maha mulla silloin on.

Yöllä mulla oli tosi kipee oikea puoli vattasta, nekin taisivat olla niitä repäisykipuja, tuntuivat silloin kun vaihdoin asentoa nukkuessa.

No niin, hyvää päivänjatkoa kaikille : )

Vierailija
33/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin vasta että meillä onkin jo uus pino tälle viikolle, siirrään vanhaan kirjoittamani viestin tännekin...

Olimme eilen ensimmäisessä ultrassa. Kaikki oli ok mutta vauva näyttää vähän nuoremmalta kuin mitä pitäisi olla. Laskujen mukaan olen viikolla 12+3 ja ultra näytti 11+6. Neuvolalääkäri sai myös viime viikolla tuloksen että sikiö olisi kolme päivää nuorempi koon perusteella kuin pitäisi olla viimeisten kuukatisten perusteella. Eli hedelmöittyminen olisi tapahtunut myöhemmin kun luultiin.

Olin kuitenkin aivan varma että minulla oli ovulaatio tasan kierron (28 päivää) puolivälissä, koska tunsin nipistyksen munasarjassa...

Eikös kaikkien sikiöiden pitäisi kuitenkin kasvaa samassa tahdissa tiettyyn viikkoon saakka? Vai voiko tämä tarkoittaa että munasolu olisi hedelmöittynyt silloin kun luulinkin mutta meidän vauvasta tulee pieni? Olen itse 166 cm pitkä ja mieheni 173 cm eli aika pätkä perimä kaverilla ainakin on.

Kumpikaan ei kuitenkaan muuttanut laskettua aikaa: neuvolalääkäri sanoi että se muutetaan ultrassa ja ultrassa sanoivat että eivät muuttaneet jos neuvolalääkäri ei sitä tehnyt. Kadun että en mennyt omalle gynelleni neuvolalääkärin sijaan, tutkimus oli muutenkin tosi hätäinen ja pintapuolinen mielestäni.

Tylsää jos laskettu aika onkin oikeasti viikon myöhemmin, mutta eivät muuta sitä. Mieluummin olisin äitiyslomalla viikon kauemmin kun vauva on syntynyt kuin odottamassa synnytystä!

Vierailija
34/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, kun tuli nukuttua pitkään..Tytsy nukkui tosi rauhattomasti flunssan ansiosta joten ei siinä itsekkään kunnolla saanut nukkua.

Mutta ihana asia aamulla oli, kun avasin verhot ja maa oli valkeana lumesta =) =)

Jo oli aikakin. Koko ajan lunta tulee hiljalleen lisää.

Kyllä se itsellenikin tää flunssa tulee, nyt jo kurkkua kirvelee ja on vähän tukkoinen olo =P

Tässäpä nämä kuulumiset taas pikaisesti.

Kristiina rv 13+6

Vierailija
35/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista tiistaita... täällä ei toivoakaan lumesta. Vettä tulee ja joka paikka on ihan kurassa. Aamu tuli istuttua koulussa taas äitiyshoitotyön tunnilla ja ryhmässä kun ei ole kenelläkään vielä lapsia niin opettajapa päätti sitten multa kysellä kaiken laista raskaudesta... eipä siinä muuten mitään, mutta kun ei ollut multa etukäteen kysynyt että saako luokan kuullen kysellä. Onneksi en oo asiaa salaillut ja suurin osa ainakin mun raskaudesta jo tiesi. Olis vaan voinut olla vähän ikävämpi paikka jos en olisikaan ite halunnut, että muut tietää ja opettaja olis läväyttänyt muutamat kysymykset...

Rakenneultraan varailin tänään aikaa. 29.11. jo on ultra ja silloin viikkoja 18+4. Sehän on jo kahden viikon päästä!!!

[color=red]pikku-milli & paco 16+4[/color]

Vierailija
36/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina mä haluan vaihtaa paikkakuntaa sun kanssas. Täällä tulee ihan taivaan täydeltä vettä ja aurinkoa ei ole näkynyt pilkahdustakaan ainakaan viikkoon! Yritä siinä sitten pysyä virkeänä, kun on noin kurja ilma, eikä viitisi ulkoilemaankaan:(

Soile, minäkin ihmettelin jälkikäteen hieman, etteivät pystyneet np:tä mittaamaan, kun viime raskaudessakin kävin ultrassa liian aikaseen. Silloin oli rv 11+1 ja ainakin silloin pystyivät hyvin mittaamaan. Mutta kai se parikin päivää näissä jutuissa voi merkitä paljon.

Nyt olen alkanut jo sisäistää viikkojen vähyyden.

Jos kuitenkin saisin vielä tänne kirjotella, vaikka kesäkuulle siirtyikin la?

Huomenna olis muskaria esikolle ja sit käydään vähän kyläilemässä muiden lapsiperheiden luona. Vaihtelua siis tälle tylsyydelle:)

Pricilla 10+6

Vierailija
37/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään th-neuvolassa ja kaikki ok, mitänyt paino oli laskenut ja samoin hemppa tuon pahoinvoinnin vuoksi.

Sydänäänet kuului vahvasti ja liikkeidenkin kohdalle saatiin laiitta plussaa..

Kiva kuulla teidän muidenkin kuulumisia!

Joku sanoi että unta riittää, no niin täälläkin.. Nukun yöt kuin tukki ja torkahdan illansuussa jo sohvalle.. =)

Minulla on tullut varsinaiseksi ongelmaksi jatkuva päänsärky, nyt viimeiset puolitoistaviikkoa on jopa päivä koskenut ohimoille ja tänään pääsi itkuk un panadol ei auta. Mies sitten sanoi että pitää tutkituttaa lääkärillä, jospa se sitten selviäis..

Onko kellään muulla vastaavaa?

Vierailija
38/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pricilla: tietysti saat pysyä toukokuisissa :) En mäkään siirtynyt pois vaikka la siirtyi huhtikuulle kun tällä puolella väki oli käynyt jo tutuksi. Laitatko uuden lasketun tuonne la-listaankin niin vaihdan sen sitten sinne!

Vierailija
39/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit tuolla paljon menee aikaa, neuvolassa ja ultrassa. Meillä ekaan neuvolan käyntiin meni 1½ tuntia (opiskelijan kanssa tehtynä) ja eka ultra eilen kesti sen puoli tuntia.

Mulla on ollut tänään päänsärkyä myös, liekö tämä myrsky sää aiheuttaa...

Vierailija
40/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyn sitten tällä puolella:) No, kesäkuulle se synnytys varmaan muutenkin ois mennyt, kun edellinenkään ei ilman käynnistystä lähtenyt tulemaan!

Jotkut valittelivat päänsärkyä, ja niin on mullakin ollut jo monena päivä nuppi kipeenä. Oon kyllä ajatellut, että johtuu väsymyksestä ja näistä kamalista syksy-ilmoista. Ei mullakaan oo särkylääkkeet auttaneet, mutta uni on kyllä ollut paras lääke!