Toukotoiveet uusi viikko : )
En vielä löytänyt uutta viikkopinoa, joten aloitan sellaisen.
Mulla oli pitkästä aikaa huono aamu, oksetti ja muutenkin teki pahaa ja hikoilutti....nyt hieman parempi oli, kun sai jotain suuhunsa.
Mitens isänpäivät meni? Meillä leivottiin tytön kanssa sunnuntaiaamulla isille kääretorttu ja annettiin lahjat ja tytön tekemä kortti, se tuntui olevan se paras lahja : )
Kommentit (77)
Voi jestas, mä olen ihan sekaisin...yhdelle asiakkaallekin puhuin, että no nyt on keskiviikko ja huomenna torstaina on tavara teillä.....hei haloo, nythän on JO torstai....mä nukuin todella huonosti, ku tuntui, että koko yön aura-autot kolisteli tiellä tai esikoinen heräili, taitaa reppana olla tulossa kipeäksi...toivottavasti ei : )
Olo muuten mitä mainioin ja ihanaa kun on lunta!!!
Minunkin pitää mennä tässä jossian vaiheessa pelkopolille....esikoinen jouduttiin ottamaan kiireellisellä sektiolla ja siitä mulle jäi aivan kauheat " traumat" ja toivottavasti mun synnytys käydään kanssa yksityiskohtaisesti läpi, että voin rauhassa odotella tulevaa tapahtumaa sitä turhaan miettimättä...
Ai prkl kun on kurkku kipeänä...=P
Tyttö alkaa kuitenkin onneksi jo parantua flunssasta.
Mä olen jo noita jouluvalmisteluja jo tehnyt, joulukortteja askarrellut ja lahjojaki olen jo ostellut, odottavat paketoimista =)
Jouluvaloja en ihan vielä halua laittaa ulos, jos sitten ekana adventtina...
Tekisi mieli jo kuunnella joululaulujakin, ulkona kun on niin ihanan talvinen ilma =D
Mulla olisi eka lääk.neuvola ensi maanantaina. Mulle terkka sanoi tosta papan ottamisesta että ei kannata ottaa nyt raskauden aikana, vaan otetaan vasta sit jälkitarkastuksessa. On varmaan vaan ihan eri käytäntö eri kunnilla.
Tässäpä nämä taas =)
Kristiina 14+1
Voi, olise vaan niin ihanaa kuulla se jyskyttävä sydämen ääni=) Vaikka olenhan sen jo nähnyt kolmesti ultrassa, mutta en kuitenkaan päässyt kuulemaan=)
Nalluri: Voi, et tiedä miten helpotti taas lukea eilistä tekstiäsi! Niin olisin voinut alleviivata joka sanan!! Tosin meillä vain yksi lapsi joka valvottaa öitä sairastelujen vuoksi, mutta tää väsymys on ihan kamalaa!! Ja siitä tulee vielä kamala stressi sen päälle, kun ei kertakaikkiaan jaksa töiden jälkeen tehdä, kuin pakolliset kuviot ja kämppä on kyllä sen näköinen=( Odotan kuin kuuta nousevaa lauantai aamua, sillä meinaan heittää tulpat korviin ja NUKKUA!!!
Odotellaan talvea, lupaavalta jo näyttää ja massun kasvua....sekin alkaa pömpöttelee...Kaikille hyvää loppu viikkoa, voikaa paksusti!=)
H-R rv 13+3
Jippii, nyt on täälläkin maassa jo vähän valkoista... hyvin vähän, mutta kuitenkin =D Tänään saatiin hyviä uutisiakin kun kuultiin, että miehen isoveli vaimoineen on päässeet ensimmäisen kerran raskaudessa 12 viikon paremmalle puolelle ja ultrassa oli heillä ollut kaikki hyvin! Serkukset olisivat syntymässä sitten n. kuukauden erolla. Olen niin onnellinen heidän puolestaan kun kaikki on hyvin. Kaksi keskenmenoa heillä takana vähän reilun vuoden sisään ja nyt sitten kaikki hyvin. :)
Mä en ole kyllä joulun eteen tehnyt vielä mitään... Apuva!
Omassa navassa vointi hyvä. Iltaisin vaan ei meinaa uni tulla millään kun tuntuu, että masu painaa. Siis sellainen kumma painontunne alavatsalla varsinkin kyljellään maatessa. Mutta sitten kun nukahtaa niin uni kyllä maistuu vähän liiankin hyvin :)
Ja tätä viikkojen kulumista jaksan joka viikko ihmetellä... huomenna alkaa jo kahdeksastoista viikko.
[color=red]pikku-milli & paco 16+5[/color]
Makoilin tuossa äsken sohvalla kyljelläni ja alavatsalla toisella puolella tuntui sellaista kummallista nyppimistä... olisko se voinut olla vauva???
Kyllä se varmaankin oli vauva, mullakin äsken taas muljahti kivasti ja tuntui sellaista " kutitusta" ihan alavattassa...eix olekin ihanaa!!!!! : )
Jee, nyt näin sikiön ekaa kertaa kunnolla. Siellä se heilutteli käsiä ja jalkoja ja oli kaikki oli kunnossa. En voi kuin ihmetellä, miten minussa voi asua ihan oikea pienen ihmisen alku. Nyt kun on toinen tulossa, niin ultrasta sai jo paljon enemmän irti kuin ennen. Heti tuli sellainen lämmön ja rakkauden tunne pientä kohtaan. Ekan kanssa sitä katsoi enemmän ulkopuolisena ja oli vaikea uskoa koko asiaa ennen kuin sairaalassa oli käärö sylissä, eikä ihan vielä silloinkaan. Onko muilla toista, kolmatta... odottavilla samoja tuntemuksia? Ihana olo kerta kaikkiaan. Nyt vahvistettiin laskettu aika toukokuun viimeiselle päivälle, pysytään sentään tämän kuun listoilla.
Ihanaa, nyt meilläkin alkaa jo tulla lunta! Ainoo ikävä puoli vaan, kun ollaan huomenna lähdössä Hesaan ja sieltä ajellaan vasta aamuyöllä takasin, niin voipi olla aika liukasta:( Ollaan eka kertaa jättämässä esikoista yökylään mummolaan, kun mennään yhtä keikkaa katsomaan miehen kanssa. Ihan kiva pitkästä aikaa olla ihan kahestaan, mutta vähän jännittää, että kuinkahan jaksan valvoa! Varsinkin, kun aamulla käydään vielä muskarissa tytön kanssa...
Ite en oo vielä aloitellut joulu valmisteluja, mutta kynttilöitä on kyllä jo polteltu. Oottelen veronpalautuksia, että pääsen joululahjoja ostelemaan. Joulusiivot kyllä pitäisi alottaa hyvissä ajoin, kun en kuitenkaan esikoisen takia niitä pysty kerralla tekemään.
pricilla 11+1
Juu, onhan se ihanaa kun ne ekat liikkeet tuntee (tai siis mitä liikkeiksi ainakin luulee), on vaan jotenkin ollut paska ilta. Tuntuu, ettei oo oikein ketään kenen kanssa niitä liikkeitä fiilistellä. Mies tekee kahta työtä ja on siis aina töissä... ja tänään vielä lähdössä kaverin kanssa viihteelle. Äippää ei viitsisi joka asialla vaivata... kavereista suurin osa opiskelee muualla ja se rakkain ystävä joka täällä asuu ei oikein oo mun seurastani nykyisin kiinnostunut. Tossa pari viikkoa sitten kännissä soitteli ja kysyi mua kuskiksi ja samalla siinä puhelimessa kehui kuinka ihanaa on ollut kun on löytänyt kaverin joka on sinkku... eli mussa on siis se vika, että seurustelen, olen raskaana ja olen onnellinen. PRKL, kun turhauttaa välillä.
pikku-milli & paco 16+6 (taas taisin ylempänä noissa viikoissa sekoilla =D)
..joku kyseli. Mä olen aikaisemmin liikkunut tosi aktiivisesti, mutta nyt jätin heti melkein kaikki kun sain tietää rakaudesta. Eräs lajini arvelutti kun siinä olisi voinut olla jatsin vaaroja ja halusin ne heti pois mielestä. Tosin olen ollut päätökseeni tyytyväinen koska työpäivä imee musta totaalisesti nyt mehut! En kykene lähtemään iltaisin enää minnekään ja huono olokin usein iltasella riivaa...
Toisaalta pyöräilen tai joka toinen päivä sauvakävelen työmatkat. Siihen kuluu reipasta tahtia kävellen puoli tuntia per suunta joten saan kyllä liikuntaa.
Täälläkin eilen tuli maa valkoiseksi ja tänään vielä vähän lisää. Ollut yhtä hullunmyllyä kun pojat olleet taas flunsassa ja pienemmällä vielä epäillään parvorokkoa! Miulta otettiin eilen verikokeet että näkee onko vasta-aineita rokkoa vastaan, tän kuun viimeinen päivä saa tietää. Ja samana päivänä olisi vielä pimeenajot. Kortin ajoin jo toukokuussa mutta en missään vaiheessa kerennyt tuota käydä. Ollut tosi väsyt olot ja masensikin hirveesti kun jännättiin että saako mies pitää työpaikan vai ei. Aika paljon isot herrat vähensi, onneksi sai mies jäädä. Helpotti huomattavasti. Isänpäivä meni tosi kivoissa merkeissä: mies oli töissä, minä hammaslääkärin päivystyksessä. Viisaudenhammas sai ikenet taas kauhian kipeiks ja nyt ollaan lääkekuurilla. Pitäisi kuulemma leikata se pois, ja vielä yksityisellä kun meillä täällä ei ole ketään kuka sen leikkaisi. Ja lääkäri ei uskaltanut poistaa kun juuressa pieni koukero päässä. Oisko kellään tietoa että näinköhän odottavilta edes aletaan noita hampaita ottaa pois? Ja olisko vielä mitään tietoa että mitenköhän mahdottomasti yksityisellä sellainen maksaa? Pitää alkaa tekemään iltapalaa ja yrittää levätä (taas...). Ei muuten täälläkään mahdu enää housut jalkaan, viikkoja huomenna 16. Paino noussu jotain 4kg alusta. Hyvää tulevaa viikonloppua kaikille!
JIPPII!!!! Enää 8 tuntia, niin alkaa viikonloppu!!!!
Meillä oli hankala aamu, ku esikoinen ei olisi millään jaksanut nousta ja itki ihan suoraa huutoa, kun lähdettiin hoitoon. Mä jo pelkäsin, että hän on kipeä tai jotain, mutta ei sitten ollut mitään hätää ja itku loppui kuin seinään ku päästiin hoitotädin luo ja muut lapset tuli kattomaan. No huomenna saa nukkua...
Meillä on muuten ekat pikkuhoulut lauantaina...löysin jakun ja paidan jotka sopii, mutta kaikki housut ja hameet olivat pieniä ts eivät menneet mahasta kiinni.....täytyy tänään illalla käydä kaupassa katsomassa jos jotain hepenettä löytyis...
Pikku-milli, mulla on samanlaisia kokemuksia noista kavereista, mutta ne on vaan kateellisia, ku sulla menee hyvin ja sä olet onnellinen, ne maksais melkein mitä vaan jos olisivat samassa tilanteessa, usko vaan. En mitenkään tässä aliarvioi sinkkuja tai muutenkaan ketään, mutta voin sanoa, että jokaiselle naiselle soisi oman lapsen ja sen, että saisi kokea äitiyden, on se vaan NIIN IHANAA!!!
NYt olen töissä virkeänä ja tässä välissä on aikaa kirjoitella. EIlen oli pakko siivota, tuli sellainen olo että nyt pitää jokainen paikka jyynssätä..! Puhdasta tuli. Siivotessa jännästi kouristeli aina välillä masua, vähän kuin sellainen menkkamainen kipu. Onko muilla että jos vaikka yskäisee, niin maha menee tavallaan kramppiin... illalla kun menin nukkumaan ja yskäisin niin kamalasti kouraisi alamahasta.. On ollut kyllä ennenkin raskautta. Viikkoja nyt kasassa 11+3.. jippii. Kahden viikon päästä neuvola. Jännittää jo nyt. Aina on kuitenkin sellainen tunne että onko kaikki hyvin...
Pakkasta on juuri sopivasti ja lunta sataa hiljalleen. Illalla ajattelin mennä kattelemaan vähän jouluverhoja..
Hyvää päiväjatkoa muille odottajille =)
Aamulla oli pakkasta ihan -10 kun lähdin yövuorosta kotiin. Eilen töistä lähtiessä oli matkalla auto ojassa ja vasta siinä vaiheessa tajusin että voi olla liukasta. Lunta meillä on jo kolattavaksi asti, ihanaa:) Siinä minulle liikuntaa kun ei juuri muuta tule kuin yksi lenkki päivässä koirien kanssa harrastettua. Asumme maalla joten koirat muutoin juoksevat pihalla irti.
Kerroin viimeviikolla kaveristani joka aikoinaan kertoi meille omasta raskaudestaan heti testin tehtyään. Nyt kerroimme hänelle ja niinhän siinä kävi kuten arvelinkin että suuttui kun ei olla aiemmin kerrottu, ei edes onnitellut. Kotimatkalla tuli itku:(
Minulla ollut myös tällä viikolla armoton väsymys. Olen nukkunut 10h unia ja torkkunut sitten loppuajan sohvalla. Luulin sen johtuvan ilta ja yövuoroista, mutta vissiin kuuluu tähän kauteen. Alkuraskaudessa en ollut näin väsynyt. Myös pääkipua oli ja kuvittelin että flunssa iskee. Saakohan Multitabseja syödä raskausaikana?
Täytyy alkaa leipomaan kun illalla tulee vieraita.
Viikonloppuja toukoille!
t. Nasu ja masu 13+5
Perjantaita täältäkin suunnalta. Ihanaa kun sai nukkua aamulla pitkään. Mä kun en meinaa illalla saada unta kun tuntuu aina silloin tuo kohdun kasvuun liittyvä painon tunne vatsalla. Tosin viime yönä valvotti ukkokin kun soitteli mua hakemaan kotiin baarista puolenyön jälkeen. Enpä lähtenyt hakemaan kun sieltä kävelee kotiin 15min. Olipa sitten tullut taksilla =D Ja nyt se sitten makaa krapuloissaan sohvalla.
Omaan napaan ei mitään uutta. Välillä tuntuu, ettei raskaana olisikaan kun alkuraskauden vaivat on jääneet pois ja liikkeitä ei kuitenkaan vielä tunnu.
[color=red]pikku-milli & paco 17+0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/color]
hui kun näyttää paljolta noi viikot
Täällä myös tänään rv 14+0! Olo on aika väsy, vaikka luulen, että kamalin pahoinvointi alkaa olla takana. En ole useaan päivään oksentanutkaan... Nyt on parina päivänä ollut flunssa ja olo myös sen mukainen. Tänään vietän vapaapäivää töistä ja tuli vähän huono omatunto, kun vein tytön silti aamulla tarhaan. Innoissaan hän sinne kyllä aina menee ja ajattelin, että näin vähän kipeänä voin sitten potea rauhassa tätä oloani ja levätä. Iltapäivällä on tosin varattuna aika synnärille ns. pelkopolille ja senkin takia tytön olisi pitänyt ainakin osa päivää olla tarhassa. Esikoisen synnytyksestä jäi aika isot traumat ja neuvolasta sain sitten lähetteen keskustelemaan kätilön kanssa. En tiedä hälventääkö se yhtään pelkoja, mutta ihan kiva kuitenkin mennä juttelemaan edellisestä synnytyksestä.