Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukotoiveet uusi viikko : )

14.11.2005 |

En vielä löytänyt uutta viikkopinoa, joten aloitan sellaisen.

Mulla oli pitkästä aikaa huono aamu, oksetti ja muutenkin teki pahaa ja hikoilutti....nyt hieman parempi oli, kun sai jotain suuhunsa.

Mitens isänpäivät meni? Meillä leivottiin tytön kanssa sunnuntaiaamulla isille kääretorttu ja annettiin lahjat ja tytön tekemä kortti, se tuntui olevan se paras lahja : )

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa olen käynyt viestejänne lukemassa ja nyt ajattelin liittyä mukaan. Toista lasta odotellaan (esikoinen reilu 2-vuotias tyttö) ja pääkaupunkiseudulla asutaan. Koko alkuraskaus on ollut hankala ja siksi en ole oikein jaksanut kunnolla iloita tästä olotilasta, vaikka tämä uusi vauveli on niin kovasti toivottu. Ihan alussa oli huolena verinen vuoto+tuhrut ja oikeastaan tähän päivään saakka jatkunut kamala pahoinvointi. Nyt on parina päivänä ollut hiukan siedettävämpi olo, joten toivottavasti se tästä helpottaa! Mammahousuihin jouduin siirtymään jo reilu viikko sitten, kun tavallisista housuista jouduin aina kesken työpäivän avaamaan napit. En muista, että esikoista odottaessa vatsa olisi näillä viikoilla jo ollut näin selvästi näkyvillä, mutta johtuu tosiaan varmaan siitä, että raskaus on toinen... Ihan kuin pieniä liikkeitäkin jo silloin tällöin tuntisin, mutta en tiedä voiko olla mahdollista...

Tuntuu noiden laskettujen aikojen määritelmät vaihtelevan paikkakunnan mukaan. Meillä ainakin neuvolassa tuijotetaan kiertoa 28 päivän mukaan, vaikka itsellä harvoin niin säännöllinen kierto. Neuvolan mukaan rv olisi nyt 13+6, mutta siellä sanoivat, että np-ultrassa aika sitten varmentuu. No, ultrassa sikiön koko oli päivää isompi, kun neuvolan laskurin mukaan, mutta sitten siellä kuitenkin sanottiin, että vähentävät kuitenkin varmuuden vuoksi ohjeiden mukaan vielä yhden päivän raskausviikoista eli viikkoja onkin nyt 13+5 (vaikka neuvolan laskuri sanoo 13+6 ja ultra 14+0). Eihän muutaman päivän heitolla merkitystä ole, mutta periaattesta vain ihmettelen... Kätilö merkitsi sitten lasketuksiajaksi 18.5. ja sanoi, että sitä ei enää muuteta... No, perjantaina on neuvola, niin katsotaan mitä siellä sanovat.

- emmi-liini rv 13+5

Vierailija
42/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan emmi-liini! Laita esittelyä tuonne toukotoiveiden La:t, synnärit ja esittelyt -listaan niin lisään sut sitten listalle mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla lähdimme miehen kanssa ultraan ja fammu tuli katsomaan esikoista. Ja tietenkin sairaalasta meni sähköt poikki myrskyn takia... No, onneksi ne palautuivat noin tunnin odottelun jälkeen ja pääsimme toteamaan että vauvalla on kaikki hyvin. Kauhulla jo ajattelin, että joudun palaamaan huomenna sairaalaan 1v. esikoinen mukana... (Ehdin ajatella sitäkin, että mitäs jos sähkökatkos sattuisi synnytyssalissa ollessa :)

LA aikaistui 27.5. -> 23.5. mikä ei kyllä vastaa omia laskelmiani ollenkaan. Ehkäpä pienellä on näin alussa ollut joku kasvuspurtti...?

Isänpäivää meillä vietettiin pienimuotoisesti, mies sai aamulla runsaan aamiaisen sänkyyn ja esikoisen " tekemän" onnittelukortin. Mies on gourmetkokki, joten en edes yrittänyt väsätä mitään juhlallista vaan kysyin, kelpaisiko jos valmistan hänen " salaista pahettaan" eli wieninleikettä ja perunamuusia. Ja kelpasihan se! Ollaan menossa viikonloppuna kaksistaan Köpikseen, joten mennään sitten syömään vähän paremmin.

Olikohan se Pidelipom kun kyseli päänsärystä. Mulla on ainakin ollut melkein koko alkuraskauden pää kipeänä harva se päivä. En tiedä johtuuko se siitä, että koko ajan on myös pientä flunssaa vaiko tästä kestoväsymyksestä.

Lisäksi musta on tullut kauhea itkupilli. Luontodokumentit ja erilaiset avustuskeräysohjelmat itkettävät. Kaiken huipuksi herkistyn jostain Salatut Elämät -saippuasta, välillä pitää oikein muistuttaa itseään että " hei, ei se tapahdu oikeasti" :D

Koettakaahan jaksella sateen ja myrskyn keskellä!

Pampula rv 12+2 tai 13+0...

Vierailija
44/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki toukot!

Pricilla: mä olen samassa tilanteessa. Tipahdin alkuraskauden ultrassa pari viikkoa (!?) eli laskettu aika siirtyi 23:nnesta toukokuuta 5:nteen kesäkuuta. Itse uskon johonkin noiden puoliväliin, kun mielestäni tunsin jopa kiinnittymisen. Huomenna tiedämme paljon lisää, kun on vihdoin np-ultran aika. Mun pitäisi olla vähintään viikolla 11+3 (ja omasta mielestä jo ainakin 12) joten toivottavasti pystyvät jo mittailemaan kaiken, mitä pitääkin. Mies tulee onneksi mukaan, ja toivon, että tapaan Naikkarilla samoja kivoja hoitajia kuin aikaisemminkin. :)

Mun oli tarkoitus hakeutua Kättärille synnyttämään (kun kerran nyt kysyvät noista jo tässä vaiheessa - hassua!) mutta jouduin viime viikolla käymään Naistenklinikan päivystyksessä, kun sydänäänet eivät kuuluneet neuvolalääkärin tsekkauksessa, ja se käynti oli niin kiva ja rauhoittava ja ihana, etten enää tiedä. Onko teidän joukossa paljon helsinkiläisiä äitejä? Onko Naistenklinikalla ollenkaan perhehuoneita & kuinkahan todennäköistä on, että sellaisen saa aina Kättäriltä, kun siellä on kovemmat ruuhkat? Haikaranpesäänhän kai ei niin helposti pääse... no, näitä on JUURI JA JUURI vielä aikaa miettiä ennen kesäkuun vaihdetta! ;D

Raskaus alkaa nyt vasta kunnolla upota mun tajuntaan ja olen alkanut oikeasti nauttia siitä. Aikaisemmin olen ollut kyllä hysteerisen onnellinen mutta myös yhtä huolissani, enkä antanut oikein itselleni lupaa niihin onnellisiin ajatuksiin... Mutta nyt voi jo melkein miettiä, että kyllä: meidän kotiin tulee ihan oikeasti vauva asumaan. ;)

Näihin iloisen myrskyisiin tunnelmiin...

t. K@isa

Vierailija
45/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille!

K@aisa: minä olen Espoolainen mutta menossa myös Naistenklinikalle. Olen synnyttänyt siellä neljä lasta ja myös tämä viides saa nähdä siellä päivänvalon. Siellä on kyllä hyvissä käsissä,ja Lastenklinikka on vieressä..

Viikon päästä np-ultraan,kuluisipa aika nopeasti! Vielä en ole varma olenko tuntenut liikkeitä joten kiva nähdä onko vauva vielä voimissaan.

Kun kuulen täällä miten monella la- siirtyy niin olen iloinen että olen käynyt alkuraskauden ultrassa, siinähän saa varmuuden lasketusta ajasta jo varhaisessa vaiheessa.

Vihdoinkin pystyn taas juomaan vettä ja syömään salaattia! Eiköhän tämä ylimääräinen pöhötys häviä :)

Jas 12+1

Vierailija
46/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ruusu27 vastauksesta. Taidan joutua kuitenkin ottamaan tytön mukaan ultraan, yleensä on kuitenkin onneksi aika rauhallinen tapaus.

Pampula, olitkos sinäkin Porvoosta? Meidänkin esikoinen 1 v, mies gourmetkokki (harrastus tosin) ja sen lempiruoka on wieninleike :). Huvitti!

elli rv 12

Vierailija
47/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin alkuraskauden ultrassa ja sain sieltä lasketuksi ajaksi 28.5. Tänään kuitenkin np-ultrassa LA vaihtui 23.5., ja kun kysyin asiaa kätilöltä, hän väitti että alkuraskauden ultra tehdään niin varhaisessa vaiheessa, ettei sieltä saatuun laskettuun aikaan ole välttämättä luottamista?!?

Kumma juttu, sillä omien laskelmieni mukaan tuo 28.5. olisi paljon lähempänä totuutta kuin 23.5. (Käytin ovistikkuja joten tiedän koska ovuloin). Eli älä hämmästy, jos sullakin LA vielä jatkossa muuttuu...

Toisaalta ei niistä LA -päivistä niin tarkkaa väliä ole, kun kuitenkin ihan normaali haarukka vauvan syntymään on +- 2 viikkoa. Esikoinen tuli maailmaan viikkoa ennen LA:ta, juuri kun synnytystapa-arviossa oli julistettu, että hän tulee viihtymään masussa ainakin viikon yli ajan :)

Vierailija
48/77 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt mä aloitin oikein kunnon palstaterrorismin... Ollaankohan me saman miehen kanssa naimisissa :D ? Tuntomerkit ainakin täsmää! Mun mies kyllä kokkailee ihan työkseen, joten se harvemmin viitsii kotona tarttua kauhan varteen.

Me asutaan Porvoon naapurikunnassa, mutta PS:ssa on kyllä tarkoitus synnyttää. Toivotaan, että siellä ei sillä kertaa ole sähköt poikki...

Vierailija
49/77 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin täällä kaakossakin aurinko paistaa! Ja aamulla oli pieni kerros lunta maassa kun heräsin =) Mieliala nousee mulla ainakin heti kun kelit paranee, mites muilla?

Viikkoja jo huimat 15+4 kasassa ja joka ilta tuntuu liikkeet. Perjantaina pääsee sitten kuuntelemaan sydänääniä neuvolaan.

Joku kirjoitteli LA:n siirtymisestä ultrassa. Meillä ainakaan ei käydä muuttamaan menkoista laskettua LA:ta ellei se ultrassa muutu viikolla tai yli. Ja oikeesti muutamalla päivällä ei ole mitään väliä, vauva syntyy kuitenkin silloin kun itse haluaa =)

Muitakin päänsärkyisiä tuntuu olevan. Mulla on ihan hirveitä migreeneitä melkein viikoittain ja sainkin " luvan" ottaaa ihan reilun annoksen Buranaa kun eihän se Panadol mitään auta. ..

Ilmeisesti näin keskiraskaudesta Buranaa voi ottaa?

Ja nyt reippaana töiden pariin, tai ehkä ekana käyn juomassa mukillisen kahvia, se kun taas on alkanu maistumaan =) ja työkaveri sanoi just että leipoi mulle jotain hyvää =)

Aurinkoista päivää kaikille!

Vierailija
50/77 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla on LUNTA, oikein yllätyin kun päästin koiran käymään aamupissalla!

Kohta pitää lähteä tytön kanssa temmeltämään ja lisätä lintulaudalle siemeniä =)

(Lumien kolaamista ei onneks vielä ole..)

Kiitos noista päänsärkyvastauksista, vähän helpottaa kun tietää ettei ole ainoa.. =)

Tänään ei vielä ole vihlonut mutta väsymys kyllä vaivaa voisin varmaan nukkua 15tuntia vuorokaudessa! Mieskin (joka myöskin kokki, mutta ruokamestarina kaupassa töissä..) on huvittunut kun aina illalla sohvalle nukahdan.

Tänään pitää puuhailla kahdestaan tytön kanssa, kun J (siis miekku) menee Kuopioon Tom Pöystin luennolla työporukan kanssa. Se on tosi hauska luento 1,5h saa nauraa kunnolla, mäkin olen siellä joskus käynyt.

Mutta nyt ylös ja pihalle!

pid 14+4

Vierailija
51/77 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on LUNTA!!!! Jippii!!! Tosi kivaa vaihteeksi ; )

Mäkin olen kärsinyt päänsäryistä jo muutaman viikon, olen laittanut sen sen syyksi, kun lopetin kahvinjuonnin, mutta ei se nyt välttämättä siitä johdukaan....

Meidänkin pitäis laittaa kotona lintulauta asemiin ikkunan alle, tyttö tykkää katsella lintuja siitä.

Kauhee nälkä....pian onnex pääsee syömään....

Laura rv16+2 (kuulostaapa paljolta ; )

Vierailija
52/77 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa mennä kohta vanhaan kaupunkiin ottamaan tytöstä 1-vuotiskuvia. Tässä säässä onnistuu kuva kuin kuva. Samoista kuvista voisi teettää muutaman joulukortinkin kavereiden riesaksi :).

Tänään olin ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja sydänäänet kuului hienosti (160 oli syke). On jotenkin niin jännittävää ajatella uutta vauvaa, kun esikoinenkin on vielä niin pieni ja mulla ei ole ollut mitään oireita. Pitää oikein muistuttaa itseään välillä, että on raskaana. Jotenkin alkoi jo mietityttää, että pikkuinen jää alusta lähtien ihan isosiskonsa varjoon, kun on alusta pitäen niin " huomaamaton" . Huomenna on ultra ja siellä sitten annetaan tarkka laskettu aika. Taitaa mennä kesäkuun puolelle, mutta ilmoittelen sitten miten käy.

Lauantaina meillä vietetään glögijuhlia eli esikoisen synttäreitä, tulossa paljon aikuisia ja lapsia. Pitänee alkaa siivota ja muutenkin tehdä vähän valmisteluja... Onko vinkkejä mitä kivaa voisi hankkia lapsille ongintapalkinnoiksi, lapset 1-10v.

Aurinkoa kaikille!

Vierailija
53/77 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli ihan mallillaan, tunsin nyt lääkärin avustuksella senkin missä kohdun reuna menee. Lääkäri oli ihan mukava, teki sisätutkimuksen ja otti papanäytteen, kun siitä oli aikaa jo kaksi vuotta. Kuunneltiin myös sydänääniä, melkoista jumputusta olikin. Ihanaa... Yksi asia mua vaan huolestuttaa, onko normaalia, että tuon tutkimuksen jälkeen mun valkovuoto on ollut normaalia runsaampaa ja ruskeaa, ei kuitenkaan verisen näköistä? Tästä olen vähän huolissani, valistakaa viisaammat mua.

Minttuli79 13+6

Vierailija
54/77 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia tuo valkovuoto, mulla on aina tommosta papan oton jälkeen. Kait se harja jotenkin " raapii" sen verran, että pientä verenvuotoa tulee.

Mulla tuo ihanuus edessä ensiviikolla....

Vierailija
55/77 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip hei! Nyt on täälläkin jo tullut tänään vähän jotain valkoista taivaalta!!! Tulisi nyt lunta niin, että pysyisi maassa. Mukavan paljon meitä toukokuisia on jo kertynyt kun listalla on jo 125 nimeä!

Omaa napaa... tänään yllättikin pitkästä aikaa pahoinvointi aamulla. Ja meinasipa tulla ihan ulos asti. Yökkäilin ja nieleskelin bussipysäkillä oikein urakalla, että sain pidettyä vatsan sisällön sisällä. Ihan hassua miten tuo masu on tullut esiin nyt viikon aikana. Koulussa tulee päivittäin porukkaa ihastelemaan masua... Itsestä se on kyllä ihanaa, että se näkyy kun jotenkin konkretisoituu koko raskaus kun masu on pompahtanut esiin. Mutta kun se nyt jo näkyy noin, että muutkin huomaa niin miltäköhän mä näytän huhtikuussa =D Niitä liikkeitä edelleen odotellessa...

[color=red]pikku-milli & paco 16+5[/color]

Vierailija
56/77 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aamulla jalat vetelinä ja tosi huono olo mutta kyllä se syömällä ja töihin polkemalla helpotti vähän. Kohta saakin alkaa kävelee joka aamu töihin kun tänään oli jo paikoin jäätä tiellä, hui en uskalla pyöräillä etten kaatuis... Pitää vaan alkaa kävelee JOKA päivä...

Mulle annettiin ekaks neuvolassa 2 LA:ta 30.5 ja 1.6, mutta nyt ekassa ultrassa (11+6)tuo 30.5 saatiin joka nyt varmaan pysyy, joten paljon ei ole meillä heitelly:)

Asun keskiuudellamalla ja käsittääkseni täällä saa valita meneekö Hyvinkäälle, kättärille vai naistenklinikalle. Kallistun kättärin puoleen koska ultrat tehdään Hyvinkäällä ja siellä oli karmee poraus ja remontti menossa! ultrassa ei tahtonu kuulla mitä se tätsy puhui! Kaikkin n. 30 min ajomatka joten siitä puolesta sama. Kättärillä on just se Haikaranpesä ja kaveri sai just sinne varauksen helmikuun lopulle. Sinnehän pääsee jos koko raskaus sujuu ongelmitta ja synnytyshetkellä siellä on tilaa. Katsotaan päästäiskö mekin.

Mulla on oikein huono omatunto jo kun en ole loka-marraskuussa töiden jälkeen juuri muuhun kyennyt kun makaamaan sohvalla ja katsomaan tv:tä. Kyllä ruokaa olen joskus tehnyt ja siivonnut kerta viikkoon mutta muuten olen koko ajan poikki. Töiden ja syömisen jälkeen kello on jo 5 ja siinä ei sitä aikaaenää paljon päikkäreitä oteta. Hengailen sohvalla kasiin - ysiin ja sitten sänky kutsuu. Miehellä on ollut nyt paljon töitä ja ylitöitä joten hänkin tulee myöhään. Sanoinkin just tänään että vuoden päästä sitten sillä on hyvä syy sanoa EI ylitöille!

Tulispa tännekin lunta!

Vierailija
57/77 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdan istualleen sohvalle, jos leikitään lasten kanssa ja käyn pitkälleni lattialle, niin nukahdan heti... Ja illalla kun käyn nukkumaan, niin en saa millään unta ennen yhtä. Herätys on aamulla kuudelta ja yön aikana kaksi lapsista heräilee, eli aika katkonaista on nukkuminen. Päiväunet ei onnistu, kun kuopus nukkuu ulkona vaunuissa. Hohhoijaa. Hemppakin oli 107. No ehkä tämä tästä.

Ei vieläkään soittanut th verikokeen tuloksia. Toivottavasti tällä viikolla sieltä jotain kuuluisi. Etominenkaan ei meinaa hellittää. Iltaisin on aivan kamala olo edelleen!

Nalluri 13+4

Vierailija
58/77 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt useampi tovi siitä, kun olen tänne viimeksi taas kirjoitellut. Päivät menevät niin nopeasti. Todellakin, tänään on rv 14+0! Aamulla valitettavasti taas oksensin, ensikerran yli viikkoon, saisi hiljalleen tämä pahaolo hellittää. Tuntuu siltä, että melkein on vain pahentunut, nyt vielä lisäksi olen saanut flunssan kaupan päälle. Onneksi kuitenkin on muuten positiivinen olo, kun tietää, että joka päivä pikkuinen mahassa on hieman isompi.

Tänään pitäisi tehdä jotain liikuntaharrastuksieni eteen. Kuntosalille menosta olen haaveillut, mutta en ole oikein vielä päättänyt minne salille menisin. Uudessa kotikaupungissa on yllättävän vaikeaa saada itseään lähtemään mihinkään, kun aina täytyy melkein kartasta katsoa ensin. Jotain muutakin liikuntaa kuin harvoja kävelylenkkejä tarvitsisin, kun tuntuu nyt jo selässä kiristävältä, vaikkei mahaa edes juuri näy. Kuinka te muut hoidatte kuntoanne raskausaikana?

Mutta kai tästä täytyy alkaa tenttiin lukea. Kirpeää aamua teille muillekin! Ainakin täällä aurinko pilkistelee ja hieman pakkastakin taitaa olla.

auringo rv 14+0

Vierailija
59/77 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu oli ihana. Pieni pakkanen ja vähän lunta maassa... saisi tulla lisää. Olo on hyvä. Aamulla on kyllä saatava äkkiä ruokaa niin ei pääse pahaolo valtaamaan. Kotona on nyt vain hiukan vaikeaa. Meillä on maatila niin tähän aikaan on aikamoiset paineet kirjanpidosta ja kaikesta, jotka minä hoidan. Joulumieli alkaa tulla pikkuhiljaa. Taidan aloitella ostosten teon pikkuhiljaa.... Tänään siivoan ja laitan ulos valoja..

Selkää jomottaa jatkuvasti. No kyllä se siitä. Olo on muuten mainio. viikkoja on 11+2. Toissapäivänä oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Siellä se nukkui ja kun hiukan yskäisin ja heilahdin niin se heräsi ja alkoi kamala mönkiminen.

Heidi -84 11+2

Vierailija
60/77 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu oli ihana. Pieni pakkanen ja vähän lunta maassa... saisi tulla lisää. Olo on hyvä. Aamulla on kyllä saatava äkkiä ruokaa niin ei pääse pahaolo valtaamaan. Kotona on nyt vain hiukan vaikeaa. Meillä on maatila niin tähän aikaan on aikamoiset paineet kirjanpidosta ja kaikesta, jotka minä hoidan. Joulumieli alkaa tulla pikkuhiljaa. Taidan aloitella ostosten teon pikkuhiljaa.... Tänään siivoan ja laitan ulos valoja..

Selkää jomottaa jatkuvasti. No kyllä se siitä. Olo on muuten mainio. viikkoja on 11+2. Toissapäivänä oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Siellä se nukkui ja kun hiukan yskäisin ja heilahdin niin se heräsi ja alkoi kamala mönkiminen.

Heidi -84 11+2