Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko lapsen katsoa esim. Putousta? tokaluokkalaisen äiti kyselee

Vierailija
29.01.2012 |

Mietin vaan, että olenko nipottaja. Silloin tällöin katsottuna sanoisin, että esim. tuo Putous ei ole ihan pienten ohjelma, sen verran kaksimielisiä juttuja. No, viime kaudella katsottiin loppusuora kisasta koko perhe. Kotona ei myöskään seurata Salkkareita ym.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja n. puolet lapsista on katsonut sarjaa. Eivät vielä tajua kaksimielisyyksiä.

Vierailija
2/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet eivät edes ymmärrä kaksimielisiä juttuja, isommat ymmärtävät, ja osaavat nauraa myös niille, kuten kuuluu. Ei niitä mun mielestä tarvitse kitkeä lasten elämästä pois, hyvä tottua vanhempien seurassa kuin vasta isoina kaveriporukoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavana päivänä se putouken hahmo-osuudet nauhalta. Kelaamme muiden vitsien yli. Näin pysyy kavereiden jutuissa mukana ja me pääsemme valitsemaan vitsit, kun ne edellisenä iltana katsomme.

Vierailija
4/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet eivät tajua noita juttuja. kuitenkin melko harmitonta. sitä pappia en vaan ymmärrä, loukkaava hahmo.

t: ope

Vierailija
5/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei naurattanut, kun lapsi juuri varmaan eskarina kysyi, että mitä se "ime parsaa" tarkoittaa.

ap

Vierailija
6/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putousta antaisin katsoa jos haluaisi, salkkareita en. Yhdessä katsotaan välillä hauskoja kotivideoita, poika katselee joskus Pikkukakkosta, ehkä n. kerran viikossa. Mä antaisin katsoa enemmänkin mutta poika ei halua.

Meillä lapsi on itse aika tarkka ikärajoista, leffoistakin tarkistaa itse takakannesta ja jos on k7-leffa niin ei halua katsoa. Toisaalta hyvä näin.

Tietokoneella poika pelailee papunetin ja pikkukakkosen pelejä, pleikalla LittleBigPlanetia mutta siinäkin on välillä pojan mielestä liian hurjia juttuja.

Vierailija
7/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka uskossa olenkin.

t. lastentarhanope

Vierailija
8/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saakin katsoa koska ei ymmärrä vielä vuosiin kaksimielisyyksiä.

Kouluikäisen en ehkä katsoa, siis ala-asteikäisen, ainakaan alle 10-vuotiaan. Tosin hankala sanoa koska minulla ei sen ikäistä lasta ole..

Vierailija
9/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katson ohjelmaa hänen kanssaan. Mutta esim Salkkareita en anna hänen katsoa. Putous on juuri tuollaisten ekaluokkalaisten keskuudessa tosi kova juttu, enkä halua lapselleni myöskään erilaisuuden tunnetta, silmätikuksi joutumista yms ihmettelyä kavereiden puolelta, koska mielestäni ohjelman kieltämiselle ei ole oikeita perusteita tuon ikäiselle. Enkä tarkoita sitä, että lapseni saa automaattisesti tehdä kaikkea mitä muutkin saavat, vain sen perusteella että muutkin saavat. Mutta se vaan tuntuu olevan se eniten puhuttu ja "leikitty" juttu ainakin meidän pojan kaveripiirissä, ja poikani esim rakastaa leikkiä, jossa hän esittää minulle jotain viime tai tämän kauden hahmoista ja minun pitää arvata kuka hän on. Ja ne hokemat, ah, niitä ne vasta rakastaakin hokea keskenään...!!

Eilen tosin vähän mietin, kun poikani rupesi ohjelman jälkeen leikkimään (katseli sen kylpytakki päällä jonka alla ei ollut mitään vaatteita) itsensäpaljastajaa, että toivottavasti tuota leikkiä ei ruveta missään muualla leikkimään ja imitoimaan kuten kaikkea muuta ohjelmassa nähtyä ja kuultua. No ehkä ainakaan näin kovilla pakkasilla ei ole sitä vaaraa, että pojat ainakaan tuolla ulkona rupeaisi sitä "näyttelemään"... ;)

Vierailija
10/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään ole, salkkareita en anna katsoa koska sen maailmankuva on aika sairas.

Meillä katsoo Putousta koko perhe, eka- ja tokaluokkalainen sekä 5 v lapset.

Vierailija
11/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putous kyllä. Salkkarit ei.

Vierailija
12/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3-vuotiaan nukkumaanmenoaika on klo 20, tai silloin mennään hampaanpesulle ja siitä iltasadun lukuun. Salkkareita meillä ei missään nimessä katsota (siinähän on ollut tosi pelottavia juttuja) ja muutenkin tv aukeaa vasta klo 20 tai 21. Pikku Kakkosen lapsi katsoo. Mutta Putous ja Hauskat Kotivideot viikonloppuisin on poikkeus, Kotivideot lapsi saa katsoa kokonaan klo 19-20 ja Putousta sen ekan 30 tai 45 min. Viime kaudella lasta nauratti kauheasti Harjakaisen valheenpaljastuskokeen ilmeet, vaikka eihän se oikeasti tajunnut mitään mitä siinä puhuttiin.

Vierailija
13/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias ja 8-vuotias on hieman eri asia....tulet huomaamaan....

Vierailija
14/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias ja 8-vuotias on hieman eri asia....tulet huomaamaan....

Öö, en ole väittänytkään, että olisi sama asia! Kerroin vain, miten meillä tehdään, kun oli puhetta Putouksesta.

Vierailija
15/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 ja 11-vuotiaat. Eivät tajua kaksimielisyyksiä, ja siinä vaiheessa kun tajuavat, eiköhän se ole jo myöhäistä kieltää katsomasta.

Itsensäpaljastaja nyt oli vähän siinä rajoilla.. Mutta toisaalta lapsikin voi nähdä sellaisen, ja niistä puhuttiin silloinkin kun minä olin lapsi.

Mutta vissiin en tajua kaikkea minäkään. Mitä tarkoittaa ime parsaa? Mä olen ajatellut että se on vaan parsan imemistä?

Vierailija
16/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 11 ja 10v. Salkkareita eivät saa katsoa.

Vierailija
17/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ime parsaa" olisi mitään erikoista, että eskarilaisen tarvitsisi ihmetellä mitä se tarkoittaa...

Vierailija
18/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 11v, 9v ja 7v eikä todellakaan anneta katsoa jotain niin ala-arvoista "komediaa".

Antakaa lasten olla lapsia, ei aikuisten maailman tarvitse tulla yhtään aiemmin lasten elämään kuin on pakko.

Meillä katsotaan ikärajasuositusten mukaan elokuvia, satunnaisesti jotain lastensarjoja viikonloppuaamuisin, ei muuta.

Olen lastentarhanopettaja, mies psykologi.

Vierailija
19/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli juuri tuollaista. Itse koin ikävänä tunteena sen, etten saanut "olla kuin muut", ja häpesin kotiani. Voi olla, että sun lapsilla ei ole tällaisia tunteita, mutta mulla oli, olisin enemmän kuin mitään muuta halunnut vaan olla lapsi muiden joukossa ja näissä asioissa samanlainen kuin muut. Mulle jäi siitä negatiiviset muistot, ja sen perusteella olen tehnyt päätökseni antaa lapseni olla yksi muiden joukossa siinä isossa massassa ja antaa hänen tuntea kuuluvansa porukkaan näissäkin asioissa, ja antaa hänen tehdä/katsoa jne mitä muutkin samanikäiset tekevät ja katsovat.

Omien kokemusteni ja muistojeni perusteella olen tehnyt tietoisen valinnan antaa oman 7 v lapseni mm katsoa Putousta, pelata (rajoitetusti toki) pleikkaa vaikka itse olen noista jotain ihan muuta mieltä.

Vierailija
20/36 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa piirretyistä elokuvista on sitten myös kielletyllä listalla.

Hyvän kokoperheen elokuvan tai sarjan tunnistaa siitä, että siinä on asioita vanhemmille ja lapsille.

Putous ei ole kovin älykäs tai edes hyvä sarja, mutta toimii juuri kokoperheen viihteenä. Lapsille siinä on hassuja hahmoja ja iskulauseita, vanhemmille on niitä kaksimielisiä vitsejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi