Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~LOKAvauvat ja äidit viikkoon 46~~

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 9.11. klo 01.30 kipeään supistukseen, joka oli jo aikas napakka. Seuraava supistus tulikin jo 8 min päästä. Kolmannen supistuksen jälkeen ajattelin odottaa vielä yhtä ja lähteä sitten kahvin keittöön. Käännyin selälleni ja lapsivesi lorahti. Siitä vessan kautta suihkuun ja olo alkoi olla tosi tuskainen. Soittelin Kättärille ja sieltä käskivät lähteä tulemaan. Supistukset tulivat tässä vaiheessa jo neljän minuutin välein.

Sairaalassa olin klo 02.30. Olo oli niin tukala, että pyysin heti epiduraalia. Kätilö teki sisätutkimuksen ja totesi kohdunsuun olevan jo 8 senttiä auki, joten luomuksi meni! Sain kuitenkin ilokaasua, joka vei hiukan kipua pois. Supistuksia tuli lähes tauotta. Klo 04.00 sain luvan ponnistaa ja 04.13 syntyi pieni täyden kympin tyttö, 3450g ja 50 cm. Sairaalasta kotiuduttiin jo torstaina iltasella.

Tosiaan Sinilainen ja Sirkkuliina olivat samaanaikaan Kättärin synnytyssaleissa:)

Vierailija
42/66 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun poika vihdoin nukahti. Elikäs:

Tiistaina 1.11 heräilin aamulla menkkamaiseen jomotukseen, ja olin hieman kummissani. Päivän mittaan alkoi tulla supistuksia ja illalla kahdeksan aikaan muuttuivat huomattavasti napakoimmiksi. Kymmenen aikaan lähdettiin OYS:aan näytille, eikä takaisin ollut paluuta, sillä olin jo 4 cm auki. Eikun sairaalakamat päälle ja synnytyssaliin.

Siellä halusin kokeilla ammetta, ja sinne päästyäni olotila oli niin rento ja taivaallinen, etten olisi halunnut edes pois tulla.

Klo 00.45 halusin kuitenkin että kohdunsuun tilanne tarkistetaan ja olin auennut 6 cm:n, ja eikun takaisin ammeeseen. Olotila ei ollut missään vaiheessa tähän mennessä niin tuskainen että olisin kivunlievitystä tuntenut tarvitsevani.

Klo 2.00 alkaa tuntua että työnnättää, ja tulen pois ammeesta. Saan ilokaasun käteeni josta ei ole mulle mitään apua. Saan työntää sen verran että helpottaa. Tässä vaiheessa kohdunsuu oli 8 cm auki.

Klo 3.40 kohdunsuu täysin auki, mutta supistukseni meinaavat lopahtaa, yrittävät laittaa oksitosiinitippaa kolmesti siinä onnistumatta. Viimeisellä kerralla sitten onnistuivat, ja siinä vaiheessa ponnistelin jo vauvaa ulos ihan omilla laimeilla suppareilla!

Klo 4.24 syntyy iso poika vihreästä lapsivedestä!

Mitat 4000g, 53 cm ja pipo 36 cm.

Eli luomusynnytys tuli enkä kyllä ole siitä edes pahoillaan, koska missään vaiheessa en todellakaan tuntenut tarvitsevani sitä lievitystä.

Eppari tehtiin ja toisen asteen repeämä tuli, mutta nyt aletaan pikkuhiljaa olla jo paranemassa.

Tähän päivään sitten: Poika kärsii jonkin verran vatsavaivoista koska on kokonaan korvikeruokinnalla, cuplatonia ollaan käytetty, mutta ei sanottavaa helpotusta ole ainakaan vielä tuonut. Seuraavaksi täytyy kokeilla tuttelia Nannin sijaan.

Hormooninäppyjä täälläkin taitaa pojalla olla kasvoissa muutama, mutta ei onneksi pahemmin. Sellaisia punaisia läiskiä joissa keskellä valkea näppy.

Napatynkä on ihan hilkulla irrotakseen, ei ole kuin yhdellä ohuella (millälie?) kiinni enää, irtoanee kun tänään käydään kylvyssä.

Tänään myös ensimmäinen päivä kun olen pojan kanssa kaksin kotona, mies lähti aamulla töihin. Isyyslomaa jatketaan viikon parin sisällä, mutta se menee isännällä rakennushommissa. Meillä on siis talo rakenteilla. Toivottavasti kuitenkin jonkin verran joutaa meidänkin kanssa olemaan.

Misuli ja poitsu 1 vko 5 päivää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valitettavasti ehtinyt vielä lukemaan viime viikon pinoa ollenkaan sen jälkeen kun itse sinne kirjoitin, täytyy kohta koittaa jos poika malttaa nukkua vielä sen aikaa... En siis tiedä mistä olette puhuneet loppuviikolla, mutta ainakin TA1KA kyseli tuosta perhepetiasiasta. Meidän herra ei siis edelleenkään nuku omassa sängyssään, huomasin melko pian että yösyötöt sujuvat paljon paremmin ja helpommin kun ihan suosiolla nukumme kaikki samassa sängyssä ja nukahdetaan siinä syödessä. Ei sitä taideta onneksi nykyaikana enää niin paljon paheksuakaan, ainakin tänään neuvolassa th hymyili vaan kun kerroin meidän nukkumajärjestelyistä. Olen itse rauhallinen nukkuja ja viimeiset neljä vuotta nukkunut vauvaa pienempi chihuahua kainalossa enkä ole sitäkään jyrännyt alleni, eri asia tietysti on jos tietää olevansa kova pyörimään tai potkimaan unissaan. Mutta päiväunet jos suostuisi vauva nukkumaan omassa sängyssään niin saisin joskus jotain kotitöitäkin tehtyä. Ilmeisesti poika kaipaa seuraa nukkuessaankin, kun suostuu uinailemaan vaan sylissä tai sohvalla vieressä.

Masuvaivoista kärsitään meillä edelleen, Disflatylista huolimatta. Onneksi ei ihan koko päivää kuitenkaan kipristele, muutama pahempi tunti aina päivittäin, jolloin käydään kaikki asennot läpi ja jos ei mikään muu auta niin äitin tisu toimii lohtuna. Kaukalossa tai sitterissä keinuttaminen auttaa myös, mutta sitä ei oma selkä meinaa kestää. Pieni jalalla heiluttaminen ei nimittäin riitä vaan koko komeus täytyy nostaa ilmaan ja kunnolla heiluttaa puolelta toiselle.

Tänään käytiin neuvolassa. Painoa oli tullut parissa viikossa melkein puoli kiloa ja pituutta reilut pari senttiä, ihan mukavasti siis. Valitettavasti vauva on edelleen kellakka ja saatiin lähete Taysiin lapsipolille verikokeisiin. Ja arvot olivat ilmeisesti korkeat, sillä torstaille saatiin uusi kutsu ja silloin testaillaan lisää. Surkeus sentään, minä kun väänsin porua jo tänäänkin kun pienen kantapäähän piti neulalla tökätä :( Taidan olla vähän liian herkkä.

Oho, johan tuota tekstiä tulikin. En taida viitsiä kahmia enempää tilaa vaan käyn nyt lukemassa tuon viime viikon pinon.

Jaksamisia kaikille!

-Coppola ja Mupunen, huomenna ikää kuukausi :)

Vierailija
44/66 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu ja isot katsoo lastenohjelmia, takka on tulella kun on niin kalsee ilma!

Taika -meillä on neuvolassa kehotettu tipat aloittamaan niin, että 3 päivää yhtä tippaa, kolme kahta jne. jolloin maha ei temppuile niin herkästi. Meillä käytössä devitol ja nyt pahimmat kipristelyt onkin jo ohi. Hassua muuten se, että tipat muuttaa kakan hajua..

Vieressä nukuttamisesta -tehkää kuten helpoimmaksi näette. Meillä toimii yhdistelmä, eli jos vauva ei tissille nukahda illalla niin laitan omaan sänkyyn ja nukutan tutilla. Yöllä saa nukahtaa vapaasti tissille meidän petiin :) Ikävät kommentit omaan arvoonsa, eiks joo!

IdaA:lle ristiäisistä -meillähän siis onnellisesti ohi. Tein itse suolaisen piirakan ja pizzakierteitä, täytekakun ja puolukkavaniljapiirakan. Anoppi teki 3 lajia pikkuleipiä ja kuivakakun. Lähimmät vain osallistui; kummit, isovanhemmat ja mun sisarukset + pappikin kahvitteli. Mukavasti meni ilman stressiä :) Anoppi muuten tilasi myös kukan ja auttoi tiskeissä.

Painosta -mulla ei stressiä senkään suhteen, vaikka 5 kiloa onkin jäljellä. Toiveena olis kesän kynnyksellä olla pari kiloa alle ekan neuvolakäynnin ja uskonkin että onnistuu. Herkkuja en aio välttää, kun tiedän etten pystykään ;) Imetys kuluttaa herkut I hope..

Tervetuloa mukaan Helis77 ja Onnea vielä kaikki tuoreet marraskuiset lokalahjan äidit, mukaan vain!!

Äiti kolmelle ja pikkumies reilu 6 viikkoa

Vierailija
45/66 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskohan minäkin saisin vihdoinkin raahattua itseni tänne. Miten muka tuntuu, että aika on kortilla, vaikka eihän päivät " paljoa" ole muuttuneet, ainoastaan yksi tissittelevä poika on saapunut taloon?!

Meidän poika on tosi kova tissittelemään. Välillä ihan mietin, että lieköhän mulla edes maitoa kun on jatkuvasti tissiä vailla, mutta kyllä kai sitä on ;-). Hereillä ollessaan olisi aina vain äidin sylissä ja mielellään rintapieluussa kiinni. Olenkin nyt ottanut tutin käyttöön, kun toveri syö mun rinnat ihan kokonaan rikki ja rintakumit on syvältä ja bepanthenistakaan ei kovasti apua ole. Tosin poika kyllä nukkuukin sitten semmoisia 4 tunnin pätkiä ja vasta parina päivänä on jaksanut seurustella muutamia tunteja.

Meillä on vielä hiukan nuo pojan unirytmit sekaisin: nukkuisi päivisin ja valvoisi öisin. Vatsavaivoja ei valvo, mutta äidin kanssa olisi ihanaa vaihtaa katseita ja kuunnella äidin ääntä :-/. Onneksi ei sentään joka yö valvo, mutta on se vaan jännää, että päivisin on noita pitemmän unen jaksoja ja öisin sitten heräilee rinnalle parin tunnin välein.

[b]EMPPU[/b]: En tiedä muuta konstia kun tuon kuumemittari_tempun. Vaseliinia kuumemittariin, mittari pyllyyn ja jotkut kehuvat vielä, että kun tähän lisää kylvyn niin pitäisi auttaa. Meillä kun oli tyttö semmoinen " vatsahuutaja" -koliikkivauva, niin ei sillä ainakaan tuntunut tehoavan mikään. Voimia sinulle ystäväni, kirjoittelen YV:ä kun vain saisin aikaiseksi. Yritä jaksaa oottaa...pliiiiis :)?!

Mä olen antanut pojalle DISFLATYLiä kolme kertaa päivässä ohjeen mukaan. Se on musta parempaa kuin CUPLATON. Tosin en ole joutunut antamaan korviketta (NANNIA, tytölle ei sopinut tutteli, joten nyt suosin vain nannia ;-D) kuin parina iltana tujauksen. Siihen Nanniin olen lisäksi laittanut YHDEN TIPAN Cuplatonta, että se rikkoo pintajännityksen ja ottaa korvikkeesta vaahdot/kuplat pois. En tiedä johtuuko tuosta Disflatylistä, että meillä ei VIELÄ ole noita maha vaivoja juurikaan ollu. Sitä EI muuten SAA ANTAA, JOS MAHA ON KOVANA!

[b]HORMOONINÄPYISTÄ[/b]: Muutama on ilmestynyt alavartalolle, ei vielä paha. Olen kuitenkin lähes varma, että meidän tuurilla ristiäisissä (3.12) pojan iho kukkii :-(. Nimikin ollaan muuten VIHDOINKIN saatu päätettyä ;-).

[b]NAPATYNGÄSTÄ[/b]: Meillä se irtosi tuossa muutama päivä sitten. Musta näyttää, että pojalla on napatyrä, mutta koska en ole lääkäri en voi olla varma. Napa on hiukan koholla siitä yläpuolelta, mutta ei vielä ainakaan sillain isosti. Terveydenhoitaja tulee torstaina kotikäynnille, joten kysyn asiaa häneltä.

Mutta taispa tulla sekava teksti!!! Koittakaa ymmärtää, mulla meinaa nyt vasta tulla se väsy, mikä pukkaa synnytyksen jälkeen. Olen ollut muutaman päivän tosi väsynyt, mutta onneksi olen saanut kuitenkin levätäkin, kiitos miehen isyysloman.

VOIMIA teille kaikille äideille arkiseen aherrukseen sekä terveisiä vauvoille. Yritän käydä taas lukemassa kuulumisia.

*Vallu ja ' paavo' 10 pv*

Vierailija
46/66 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä on vielä kiloja ja ihan kuulkaa 10! Eipä noita sairaalaan tahdo koskaan jäädä montaa :-(. Ole [b]IDA[/b] ihan huoleti vaan, sulla on sentään paljon vähemmän enää kuin mulla. Eiköhän me kesään mennessä ainakin osasta niistä päästä ;-)........ *bd bd*

*Sama*

Vierailija
47/66 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli perjantaina 11.11. klo 9.10 minulla oli aika varattuna äippäpolille toiseen ya-kontrolliin, rv oli 41+6. Päätin kävellä sairaalaan, matkaa kertyi noin 3 kilometriä. Aluksi pääsin käyrille ja kaikki näytti hyvältä, sitten lääkärintarkastukseen. Parille sormelle auki ja kaulaa jäljellä muutama sentti. Olin sanonut lääkärille pelostani ja huolestani, että en näe vauvaani elossa. En ollut nukkunut muutamaan yöhön kunnolla, kun pelotti että vauva ei enää aamulla liikkuisikaan. No, lääkäri sitten päätti, että voidaan käynnistää puhkaisemalla kalvot. Jee, nyt sitten vain järjestämään lastenvahtia, että mies pääsee mukaan.

Itse pääsin kahdentoista aikaan synnytyssaliin odottelemaan lääkäriä. Mies ja lääkäri saapuivatkin melkein samaan aikaan. Lääkäri puhkaisi kalvot ja kello oli 13.10. Supistuksia alkoi tulla hissukseen, noin seitsemän minuutin välein. Kätilöillä vaihtui vuoro ja sain aivan uskomattoman ihanan kätilön. Hän kyseli toiveistani kivunlievityksen suhteen, kerroin toivovani spinaalipuudutusta.Kätilö katsoi kohdunsuun tilanteen, kolme senttiä auki ja kanavaa sentin verran jäljellä. Kello 15.15 laitettiin tipalla menemään oksitosiinia, että saataisiin supistuksiin lisää tehoa. Ne alkoivatkin sitten tulla melkein heti kolmen minuutin välein. Ja olivat jo sen verran kivuliaita, että piti ottaa ilokaasu avuksi. Kello 16 anestesialääkäri tuli laittamaan spinaalin. Tuli vielä muutama kipeä supistus ja sitten pääsin taivaisiin, ei tuntunut enää kipua, ihanaa. Juteltiin miehen ja kätilön kanssa niitä näitä. Kello 17 alkoi tuntua ponnistamisen tarvetta, kätilö katsoi tilanteen ja sanoi, että voin alkaa ponnistelemaan. Aloitin ponnistamisen kello 17.15. Kuuntelin kätilön ohjeita ottaa keuhkot täyteen ilmaa ja työtää ja ponnistaa selkärankaa pitkin ilma ja vauva ulos. Muutaman työnnön jälkeen kuulin kätilön sanovan, että leuka vielä. Mitä, onko pää jo ulkona kysyin. Joo, kuiskasi mies korvaani. Ja samalla työnsin vielä yhden kerran ja Onni-poika oli ulkona. Itku tuli vauvalta heti, mikä oli helpottavaa kuulla. Sain limaisen käärön rinnalleni ja itku tuli myös itseltäni ja mieheltäni. Istukka syntyi melkein heti, mutta sitä en enää huomannut kun ihailin vaan uunituoretta tuhisevaa nyyttiä. Isä sai leikata napanuoran ja lähteä punnitsemaan ja mittailemaan poikaa.

Kokoa meidän pienellä miehellä oli 3920g ja pituutta 53cm, hatun koko 36.

Pääsin suihkuun ja syömään. Ja sitten pojan rinnalleni syömään. Istuminen oli helppoa, koska ei tullut repeämiä tai episiotomiaa.

Osastolla olimme perjantain ja lauantain. Sunnuntai aamuna hoitaja huomasi, että Onnilla oli lämpöä. Otettiin verikokeita ja crp oli 49. Lastenlääkäri päätti, että Onnille aloitettiin antibioottihoito. Hän on nyt lastenosastolla infektion takia ja toivottavasti pääsee jo keskiviikkona kotiin. Isotveljet odottavat jo innolla vauvaa kotiin!!!

Onni:)ilona ja pojat 7v, 4,5v ja 3vrk

Vierailija
48/66 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisen pikainen viesti meitin kuulumisista!

Suht rauhallinen tyttö onkin alkanut antamaan ääninäytteitä aina välillä.

Perustyytyväinen ollaan päivälllä,mutta illalla ei osta päättää mennäänkö unille vai ei. Tissin kera vai pullon jälkeen...

Tänään oli 1kk neuvola...

paino: 4690g (lähtö 3990g)

pituus: 54,4cm (lähtö 50cm)

päänymp: 37,4cm (lähtö 36cm)

Kaikki ok ja seuraava käynti joulun alla 2kk:n ikäisenä.

Omasta voinnista:

Paremmin ei vois olla! Suhteellisen hyvin yöni nukkuneena ja päivälläkään ei tule rassattua itteensä ihan sekasin =)

Mistään en suostu ottamaan ressiä vaan otan päivän kerrallaan ja nautin kotona olosta.

Ainut rasitus on ristiäiset ja nimen keksiminen. Vihdoinkin saatiin kummit päätettyä!!

Kaikille nyytin vasta saaneille ONNEA ja jaksamisia koko poppoolle muuenkin!

Ja nyt kysäseen mikä neitiä huudattaa !!

Waimo72 & neiti " Fanny" 1kk

Vierailija
49/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk vanha tyttöni totutettiin keskolassa tuttiin. Koliikkivaivoissa tuttia annettiin myös jonkin verran kun tuntui hieman lohduttavan. Ja nyt tilanne on (yllättäen) tämä: illalla nukahtaminen ei onnistu ilman tuttia. Tutti ei pysy suussa kuin 1-10 minuuttia ja sitten alkaa huutaminen. Tutti suuhun, tutti tippuu, huuto jne.. tätä voi kestää parikin syöttöväliä, neljäkin tuntia ja alkaa v*****ttaa!!! Näin pientä vauvaa ei kuulemma saisi oikein vielä huudattaakaan kovin kauaa. Välillä ollaan annettu huutaa puoli tuntia. Ja silloinhan hän häiritsee kaksoissiskoaan joka yrittää nukkua samassa huoneessa. Tuntuu että hän voisi huutaa tauotta vaikka ikuisesti. Kipu-huutoa se ei ole. Sen kyllä erotan, koliikkivaivoista oppineena..

Oisko vinkkejä!?? AARG..

Jännä.

Vierailija
50/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tossa noita teidän juttuja ja huomasin, että aika usealla oli ongelmia vatsan toiminnan kanssa. Meillä saatiin hyvä apu Relan maitohappobakteeri tipoista. Niitä saa ihan apteekista. Meillä poika itki pienenä kovasti vatsaansa ja panttasi kakkaa jopa viikon, välillä kakittiin peräruiskeen avulla. Aloitin mhbakteerit ja kahdessa päivässä vatsa rauhottui ja alettiin kakkia päivittäin. Kokeilkaa, jos niistä olisi apua teillekin.

L ja pojat 08/01 ja 03/05

Vierailija
51/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nää päivät vierähtää,en ole ennättänyt vähään aikaan koneen ääreen.Joo isänpäivää tuli juhlittua hyvällä menestyksellä.

Meillä ollut pientä kitinää yöt menny valvoessa noitten vitamiinien takia,pitää kait vaihtaa vesipohjasiin.Kumma et ne tarjoo aina ekaks öljypohjasia,harvalle ne kuitenkaan sopii.

Päätettiin viikonloppuna kokeilla onnistuisko peti hommat ja juku onnistu ja tuntu tosi hyvältä.(vaikka ei ole synnytyksestä kuin 3 viikkoa)Vaikkei muistaakseni esikoisestakaan mennyt hirveen kauan.Kiva et rupee elämä taas kaikin puolin normalisoitumaan.

Meillä ois ristiäiset joulukuussa.Onneks mummit kilpaa tekee tarjottavat sinne.Vaikkei ne kyllä mun apua huolis vaikka sitä tarjoaisin.Kastemekko pitäs mennä ostamaan.Ja miehelle puku...

Meillä iskenyt esikoiseen pieni mustasukkaisuus vauvaa kohtaan.Kukaan ei sais olla vauvan kans ja sitä ei sais ottaa mukaan mihinkään.Ja sit vielä hän hakee huomiota kakkaamalla housuihin.Kiukuttelee ulos menosta,pukemisesta,syömisestä jne.

Kuitenkin huomioidaan häntäkin ja luetaan iltasatuja,leikitään,mut mikään ei tunnu riittävän.

Mun apuhan ei tietenkään kelpaa kun " mulla on vauva" sanoi 4.5 vuotias poikamme.

Rupee keinot loppumaan ja hermot tohon menee.

No tulipas purettua taas itteensä.Rupean lukemaan teidän kuulumisia.

johannu & pikku-neiti 3vko1pv

Vierailija
52/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentointia...

RISTIÄISET on meillä sunnuntaina, enkä osaa niistä juuri stressata. Lähimmät vaan tulee+kummit, ei kamuja yms. ylimääräisiä yht.20hlöä meidät mukaan lukien. AJattelin tehdä lohipiirakkaa, paistaa cocktailpiirakoita, pari täytekakkua ja keksejä, ehkä jonkin makean piirakan, yhden kuivakakun ostan varmaankin valmiina. Tostakin jää taas varmaan puolet itelle syötäväksi. Ja se ei oikein sopis, kun on tosiaan niitä KILOJA pudotettavana. Tämän aamuisen punnituksen mukaan 7 kpl:tta. Tasaseen on pudonnut n.1kg/vko imetyksen, ruokavalion ja liikunnan avulla. Herkutellutkin toki oon. Koitetaan nyt vaan pitää lauantai karkkipäivänä...=)

VAUVAKUUMEESTA, luulin, ettei mulle sellasta vois tulla varsinkaan näin alussa, et oisin vaan ihan koomassa väsymyksestä ja hoitorumbasta kahden ipanan kans, mut ei. Tuntuu tavallaan pahalta, et tää ois meijän viimeinen vauva. Juuri myin viimeisen äitiysvaatteenikin...*nyyh!* Mutta täytyy ajatella ihan talouttakin, kun sit pitäs vaihtaa auto ja asuntokin ois vähän ahtaampi, eikä rahat sit piisais lainoihin, jos en pääsis täs välissä johkin kroisoshommiin tienaamaan. Ja 3 lapselle ois sit taas hoitajaakin vaikeempi hommata, jos ois jotain menoa yms....(vakuuttelen täs siis vaan itelleni!)

Eilen oli 1kk NEUVOLA ja oli sit meijän poika vähän kasvanut. =) 3vkossa on tullut 1,2kg painoa ja pituutta sekä pipoa on venytetty 2,5cm verran pelkällä tissittelyllä. Terkkakin mittas pipon uudestaan, kun ei meinannut uskoa, että on se 40cm! IHmetteli myös mun rauhallisuutta ja tyytyväistä olemusta, joka kuulemma loisti musta. NO, mä olenkin aika onnellinen tällä hetkellä. Tottakai mullakin pinna palaa melki päivittäin yhteen jos toiseen asiaan, mut pääsääntöisesti oon tyytyväinen. Kaikki on jotenkin niin toisin, kun sillon kun esikoinen oli pieni vauva. Aamun valjetessa öinen valvominenkin aina unohtuu, otan sit päikkäreitä,kun pojatkin nukkuu.

Esikoinen menee torstaina mummolaan taas yöksi, kun pyysivät ja poika halus mennä, saanpahan sit siivoilla ja suunnitella ristiäisleipomuksia " rauhassa" .

Millähän tän sadepäivän sais kulumaan ilman hermoromahdusta? =) Mies on kuuteen asti töissä. Siihen asti vissiin kökötetään sisällä, kun ilma näyttää niin kehnolta. No, jos ei muuta niin lasten dvd pyöriin...

Palaillaan astialle!

äippä,pojut 1kk ja vajaa 3.v

Vierailija
53/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli esikoisen kanssa vähän sama ongelma. Sit me keksittiin peitolla tukea tuttia niin , että kun se vähän vauvan suusta tipahti niin se kuitenkin jäi siihen niin, että vauva sai sen itse takaisin suuhunsa.

Vierailija
54/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikulla oli neuvola tänään ja hyvin on jätkä kasvanut. Paino nousee noin 300g/viikko.

Meillä oli sit eilen hieno huutokonsertti.

Riku huusi IHAN TÄYSIÄ kello 20.00.-24.00.

Saa nähdä tuleeko tosta nyt sit joka iltaista.

En vielä stressaa jos kerta nukahtaa sit kahdeltatoista, koska herää sit kello 8.00. aamulla, eli samaan aikaan kuin sisosiskonsa, eli saan itse nukuttua kuiteskin n. 8h.

Ainut ongelma on se että en selviä iltatoimista ilman apuja, joten jos mies lähtee työmatkalle, joudun pyytämään iltatoimiin jonkun avuksi.

Tuo keskimmäinen " vauva" kun on vasta 1v 4kk, joten hänkin tarvitsee extra huomiota vielä.

Ei siis onnistu toisen kylvettäminen ja muut jos Riku huutaa kainalossa.

Pitänee kokeilla kantoliinaa tai rintareppua jos huudot on jokailtaisia.

nyt pyykkäämään...

Vierailija
55/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkais edes lunta satamaan, eikä vettä.

Yritän jotain naputella, mikäli pystyn. Pojalle olen aloittanut Devitol-tipat, annan kaks tippaa näin alkuun muutaman päivän ajan. Jonkin verran on mahan kipristelyä, toivottavasti ei pahene. Nyt hän nukkuu omassa sängyssä ja meinaa masua kipristellä. Saa tutia koko ajan laittaa suuhun.

NUKKUMISESTA: yöllä poika nukkuu meidän sängyssä, sillä mä en henno laittaa omaan sänkyyn yöksi. Sujuuhan se tissittelykin kätevämmin niin. Mutta musta tuntuu, että saan paremmin itekin nukuttua, kun poika on lähellä. Päivällä sitten hän nukkuu omassa sängyssä ja nukahtaa ihan mukavasti , mitä nyt joskus useammin saa ravata tutia laittamassa suuhun. Pitäishän sitä jossain vaiheessa siirtyä siihen, että poika nukkuisi yötkin omassa sängyssä, mutta en vielä taida hennoa.... :) Sanokoon muut mitä sanoo. Lähinnä äitini paasaa, että kyllä pitäisi pojan oppia omaan sänkyyn heti pienestä jne. Blaa blaa!

Varotteko muut omia syömisiä, jotka imetätte? Mä olen jonkin verran katsonut, mitä syön/juon. Kahvia en uskalla juoda, ettei pojalle tulisi lisää masuongelmia. Hällä kun herkästi masua kipristää ja Disflatylit on käytössä.

Mitäs mun piti muuta... *miettii*

Hö, nyt katkes ajatus. Toivottelenpa mukavaa päivää kuiteskin, vaikka ulkona mitä kurjin keli.

Hemulii_i ja poika reilu 3vkoa

Vierailija
56/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILOISTA oli puhetta....mulla tipahti kilot reilussa viikossa. Eli painan saman verran kuin ennen raskautta. Hyvä juttu! Olin kyllä luullut, että kilot tippuu hitaammin ja että niitä jäiskin vielä. Kait se on yksilöllistä. Syön normaalisti ja herkuttelenkin jonkin verran. Yritän pikkuhiljaa aloittaa liikkumisen vaunujen kanssa, jotta yleiskunto hieman paranisi. Tuntuu,että

kunto on rapistunut nollaan. Mutta eipä ole siis kiirettä. Nautin kotona olosta vauvan kanssa :)

Vierailija
57/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti lukaisin pinon läpi.

PAINOSTA:ei mahdu vielä entiset housut,painoa on kolmisen kiloa" ylimääräistä" vielä..eikä taida mahtuakaan välleen kun joulu tulla jolkottaa.. ;)

HORMONINÄPYISTÄ:täällä on myös kirpulla kasvoissa,mutta ei kovin pahasti.pari finniäkin on tainnut pukata pikkuiselle leukaan.

RISTIÄISISTÄ:meillä onneks myös sukulaiset osallistuu järjestelyyn;äiti lupasi hankkia kukat,täti täytekakun,kummeilta tulee voileipäkakku..kyllä itsekin leivon jotakin ja pikkuleivät tilasin leipomosta.paikkana meillä on hotellin talvipuutarha,jossa häitämmekin vietimme.(mieheni työpaikka)en tiedä onko outo paikka pitää ristiäisiä,mutta on ainakin kaunis paikka ja tilaa riittää.

vieraita tulee reilu parikymmentä.ensi sunnuntaina siis!

niin ja tosiaan ONNEA VIELÄ KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE!! :)

kiva VALLU että sinäkin tänne eksyit! :)

meillä ei muuten taida myöskään tutteli sopia neitokaiselle,oon kaksi kertaa kokeillut ja on oksentanut kunnolla kummallakin kerralla(vaikka toisella kertaa sai vain 40ml..)kakkakin muuttui limaiseksi.kertokaahan muut kokemuksianne,olisko jotain allergista jopa..?voisiko kuitenkin NANni sopia?

onko muille tullut oireita CALMETTE rokotuksesta?

meillä kirppu oli eilen tosi levoton,ei nukkunut kunnolla ja itkeskeli.

aamulla huomasin rokotuskohdassa pallukan.(josta sairaalassa mainittiinkin.)onko muilla aiheuttanut vauvalle oireita,minusta kirppu tuntui vähän lämpöiseltäkin,täytyy kuume mitata kun kohta heräilee.

eipä tässä ihmeitä,täytyy jatkaa kodin raivaamista.. :/

mukavaa viikon jatkoa,yritän pian piipahtaa taas!!

jaksuja!!

-k-k kera kirppiksen

Vierailija
58/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt perjantaista nukuttu yöt ilman kitinöitä!!! Viime torstaina vaihdoin Devitolit Jekovitiin, johtuiskohan siitä?! Ja jätin myös RelaDropsit pois ku ei niistä tuntunu olevan hyötyä.

Hormooninäppyjä on meijän likalla tosi paljon kasvoissa. Voi kun häipyisivät enimmät ristiäisiin mennessä, ne ois 4.12.

Kiloja on meikäläisellä jäljellä vielä 7! Raskauden aikana niitä tuli yhteensä 19, hui! Olen kyl taas herkutellu syntisen paljon...Ja nää kamalat kelit ei houkuttele vaunulenkille. Ja lisäks mul ei oo ketään tääl lähistöl jonka saisin kaveriks ku asutaan ihan metikössä, eikä oo katuvaloja et ennen neljää on lähdettävä jos aikoo, muuten on ihan säkkipimeetä. Seliseli niin....

Niin mitä ruoka-aineita olis hyvä välttää, jos imettää? Mietin tätä silloin kun neiti oli itkuinen ja kiinnostaa yhä.

Ja minultakin paljon onnea tasapuolisesti kaikille jotka nyyttinsä ovat vihdoin saaneet, luulisinpa jo et kaikki lokakuiset oisivat jakutuneet?!

Nelliina ja tyttönen 1kk ja 2pv

Vierailija
59/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täällä Pirkanmaalla on hirveä tuuli, säätiedotuskin lupaili jotakin myrskyn tapaista iltaa kohti. Ja välillä paukuttaa vettäkin aika tavalla. Säästä huolimatta laitoin pojan vaunuihin ulos päiväunille kun nukkuu niissä paljon paremmin kuin sisällä. Aika viritykset sai vain tehdä että tuuli ei pääse vaan missään tapauksessa kaatamaan vaunuja ja että tuuli ja sade eivät pääse vaunuihin sisälle. On nyt jo kohta nukkunut parisen tuntia, joten ihan hyvät päiväunet tulee nukuttua. Sisällä ei tahdo nukkua tällä hetkellä kuin sellaisen tunnin verran kerrallaan.

Seksistä; eilen kun synnytyksestä oli kulunut tasan kolme viikkoa aloitimme taas tuon seksielämän miehen " pyynnöstä" . Minä olisin vielä voinut odotellakin, vaikka paikat eivät enää mitenkään kipeiltä tunnukaan (sain 2 asteen repeämät ja tikkejä siis tuli jonkin verran) mutta kun mies niin halusi ja en mitenkään kipeä ole niin suostun sitten. Oli yllättävän positiivinen kokemus eli pientä kiristelyä lukuunottamatta kaikki oli niin kuin ennenkin...eli melko nopeasti sitä on palautunut siitä synnytyksestä.

Meillä poika on kahtena iltana pitänyt melkoiset tsembalot suostumatta nukahtamaan sitten millään. Ainoa keino saada hiljaiseksi on antaa tissi suuhun, ei syö vaan haluaa pitää vaan " huvituttina" . Tuttia on yritetty tarjota huonolla menestyksellä eli sylkee melkein heti pois ja alkaa huutaa tai sitten suostuu ottamaan mutta tiputtaa sen koko ajan ja huuto alkaa uudelleen ja pitää siis olla koko ajan laittamassa tuttia uudelleen suuhun. Lopulta on sitten saanut oikein " raivarit" ja huutanut niin että on hetkessä hiestä märkä. En tiedä onko se sitten jonkinlaista läheisyyden kaipuuta ja turvallisuuden hakemista kun haluaisi tissi suussa vain olla. Itselle se on vain aika rasittavaa kun ei siinä sitten pysty oikein nukkumaan ja kun otat tissin suusta pois niin poika herää ja alkaa huutaa.

Eilen aloitettiin Jekovitit, annoin nyt alkuun vain 2 tippaa (kolmena päivänä) ja lisään sitten aina yhden tipan ja annan aina kolme päivää sitä määrää kunnes päästään siihen 5 tippaan. Saas nähdä miten masu alkaa sitten käyttäytymään.

Perjantaina on neuvola, mielenkiintoista nähdä kuinka paljon poika on kasvanut. Ensi maanantainahan pojalla on ikää tasan kuukausi. Eilen kun terkkatäti kävi niin kehui, että on pitkä ja hoikka poika. Jotenkin tuntuukin, että mittaa olisi tullut aika paljon pojalle lisää tämän kuukauden aikana, saas nähdä! No, olihan hän jo syntyessään sen 51 senttiä eli ei ihan lyhyimmästä päästä.

Meilläkin on muuten noita hormooninäppyjä molempien silmien alla sellaiset oikein rykelmät, lienevät siis hyvin yleisiä kun tuntuu että melkein kaikilla niitä on. Toivottavasti lähtisivät ristiäisiin mennessä pois :)

Viikonjatkoja vauvat ja äidit! Ja jaksamista kaikille! Tämä on ainakin minulle sellainen " henkireikä" käydä lueskelemassa näitä muiden kirjoituksia, että tietää ettei ole ainoa näiden " ongelmiensa" kanssa.

TA1KA + poju 3vko ja 1pvä

Vierailija
60/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeillen ravasin eilen kera äitini sekä isonsiskoni kaupunkia ristiin rastiin etsien itselleni ristiäisiin vaatteita...

Mulla näes raskauden aikana siunaantui " muutama" kymmen ylikilo *punastuu*

Iloisena raskausaikana kiloni kannoin,mutta nyt tuntuu suurelta surulta ja häpeältä... ex-läski onkin jälleen läski, ja ilman normaaleja vaatteita!

Ainoat vaatteet mitkä päälle menevät ovat äitiysvaatteita *niisk*

Imetys ei ainakaan minua laihduta, ja varsinkaan kun herkkuja tulee taas naposteltua vähän liiaksikin.

Kävin tänään ekaa kaertaa vaunuilemassa tytön kanssa ja hain ensin pojan kerhosta ja sitten tytön koululta. Olo on ihan jees, kun sain kerrankin itteeni niskasta kiinni enkä istunut auton rattiin...

Alan pikkuhiljaan siirtymään hyvä karppaukseen takaisin. Ja samalla saan kuriin kaikki omat vatsa- ja ihovaivani.

Ja nyt imettämään nyytiä, kutsu käy ;)

Waimo72 & Tyttö 7v , Poika 5v ja Rinsessa 1kk