Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~LOKAvauvat ja äidit viikkoon 46~~

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä käynyt lukemassa viestejä mutta en oo saanu kirjotettua.

Meillä on toinen viikko menossa kun ollaan tytön kanssa kahestaan päivät kotona. Mies oli eka viikon isyyslomalla. Päivät sujuu varsin mallikkaasti, tyttö syö noin 4 tunnin välein ja lähinnä nukkuu välit. Joskus jaksaa olla hereillä pitempäänkin. Yöllä sitten valvotaan enemmänkin. Eli kun herää 21-22, niin imetyksen jälkeen valvotaan 2-6 tuntia. Viime yönä meni puoli neljään että ite pääsin nukkumaan. Kun sitten päästään kunnolla nukkumaan, niin unta kestää jopa 6 tuntia joskus.

Yleensä tyttö nukahtaa tissille, imetystyynylle imetyksen jälkeen tai syliin. En oikein hallitse sänkyyn nukuttamista, joten siirretään sitten nukahtamisen jälkeen omaan sänkyyn. Ennen nukahtamista on sellanen ätinä vaihe (lyhyt, ikäänkuin vastustaa unen tuloa) jonka jälkeen simahtaa. Yöllä ätinäpätkiä voi tulla useitakin mutta ei kuitenkaan nukahda. Tuttia ei mielellään syö, voi ottaa vähäksi aikaa, jopa nukahtaa mutta herää hetken päästä. Nukkumispätkät on noin 10 min, joten mun kannalta niistä ei oo hyötyä. Yövalvomisten aikana itkee, jos ei pidä lähellä. Tissi kelpaa, mutta lyhyitä aikoja. Viime yönä sain tytön nukkumaan kun laitoin vaunuihin, siirsin sitten sänkyyn makuupussissa nukkuvan tytön.

Vatsavaivoja en mielestäni oo havainnu. Ollaan päästy Jekovit-annoksessa 5 tippaan. Mausta ei ilmeisesti tykkää, kun naama vääntyy niin pahaan ilmeeseen, mutta muuten ei reagoi.

Omia kuulumisia: Aluksi yritin valvoa omia syömisiä mutta en enää. Pitäs varmaan kuitenkin lopettaa kahvin juonti. Syön ite Rela-tabletteja, mutta vastaavia tippoja en oo vauvalle antanu. Ylimääräisiä kiloja on vielä 5, mutta tippuu tasasesti. Babyblues on vähenemään päin. Sairaalasta kotiin päästyä tirautin pienet itkut joka ilta, mutta nyt oon tasaantumassa.

Ristiäiset on 3.12. Ajattelin että tarjotaan kakkua sekä joulutorttuja, karjalanpiirakoita, pikkuleipiä ym. pakastusta kestävää. Katotaan nyt sitten kuka tekee mitä. Vieraita tulee reilu kymmenen.

Toivottavasti tässä kirjotuksessa oli jotain järkeä... ajatus kun pätkii välillä pahasti.

t. Wictoria ja Tilda 22pv.

ps. liinailijat: mitä sidontaa olette käyttäneet tässä vaiheessa? Olen yrittänyt laittaa ' turvakehtoon' , mutta vauvan jalkojen asento mietityttää...

Vierailija
62/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tänään kirjoiteltu ahkeraan.. varmaan ton ihanan sään ansiota. Aikamoista hulinaa tämä elämä on, meillä on käyny niin hirveesti vieraita ja ollu juhlia et oon kaiket päivät vaan keittiössä tai vauvan kans imettelemässä. Huh. Minnekkään lenkille menosta ei ole ehtinyt edes haaveilemaan.

Nonni, nyt unohdin mitä piti kommentoida :/ No ainakin meillä CALMETTE oireili juuri eilen niin että sain puristaa ihan kunnolla märkää sieltä. Nyt jälki aika siisti. Ihmetyin kylläkun isommilla ei moista märkimistä ole ollut.

Uppouduin tossa Vauva-lehteen ja tunti vierähtikin kivasti :) Tosin vaavi oli tissillä koko ajan. Nyt annan sen kitistä tuolla, kun pojat pelaa uutta peliä.. en tahtois millään päästää käsistäni tätä OMAA hetkeä. Olin niin pirun kiukkunen ukollekin kun tuli aamulla töistä, nyt tekis mieli pyytää anteeks, voi voi. ILTATOIMET ne meilläkin kuluttaa äiskän ihan piippuun kun ei toi esikoinenkaan täysin omatoiminen vielä ole.

Jes, hyvää viikonjatkoa ja nostakaas peukut pystyyn lumen toivossa :)

Äiti kolmelle ja pojat 1,5kk; 1v9kk ja 4v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tunteina teidän vauvanne nukkuvat vuorokaudessa?

Nla-tädiltä sain kerran jonkin lapun, jossa sanottiin että vastasyntyneet ovat hereillä n. 6-8h vuorokaudessa! Musta se on kyllä tosi paljon!

Meidän neiti nukkuu kyllä melkein koko päivän :-O

Aamuisin on hereillä 1-2h, sitten nukkuu " yöunet" (eli nukkuu vaan melkeinpä iltaan asti ja syö välillä). Iltasella on taas hereillä tunnista kahteen, mutta kyllä yleensä alkaa kitistä väsyä jo sen tunnin hereilläolon jälkeen. Noh, tosin sitten saattaa kuitenkin mennä useita(kin) tunteja itkien ja välillä torkkuen, ennen kuin yöunet (jotka eivät - ikävä kyllä - ole läheskään yhtä ihanat kuin ne päivällä nukutut) alkavat.. mutta periaatteessa vuorokauden aikana ei kyllä kauheasti hereillä olla.

Vaan olen minä itsekin vauvana kuulemma vaan syönyt ja nukkunut, että eiköhän se oo ihan ok ;)

Ja vielä toinen kysymys: Herättelettekö vauvoja jos nukkuvat päivällä kamalasti? Noin pienelle kun ei varmaan vielä saa opetettua, että milloin on yö ja milloin päivä.. mä kun en tiedä että annanko sit vaan nukkua päivällä niin paljon kuin jaksaa (toki syötän välillä jos meinaa syöttöväli venyä).

Hiukan oli taas sekavia pohdintoja, mutta kiva jos vastailette kuitenkin =)

Emppu kera n. 6 ylimääräisen kilon (tjaaaah... tarkemmin sanottuna YLIMÄÄRÄISTÄ on varmaan 16kg, mutta 5-6kg siihen lähtöpainoon joka oli raskauden alussa. Niin ja tuo 16kg ois siihen minkä painoin kun aloin esikoista oottaa.. Sinne on kyllä turha haaveillakaan enää koskaan pääsevänsä kun en edes enää polta <-- poltin siis ennen ekaa raskautta ja sillä pysyi aika näppärästi hoikkanakin ;D)

Vierailija
64/66 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika aamulla herää yleensä n klo 8 ja sen jälkeen valvoo ehkä pari tuntia. Sitten hän nukkuukin koko päivän noin klo15 saakka (tietysti syö välillä pari kertaa). Mutta sen jälkeen ei enää uni tule silmään koko iltana. Vaikka pojasta näkee, että on illalla väsynyt, ei voi antaa periks että nukkuisi kunnolla. Pienet 10 - 30 min tirsat saattaa " vahingossa" nukkua jossain vaiheessa, mutta ei kunnon unia. Sittenpä n klo 22 on niin väsy, että simahtaa ja nukkuu jopa klo 05 asti. Mä en herättele yöllä erikseen syömään. Enkä päivälläkään. Poika kasvaa kumminkin ja on tyytyväinen, joten näin olen toiminut. Ei ole ollut itkuisuutta pahemmin, joten vauva taitaa itsekin olla tyytyväinen rytmiinsä.

Että näin meillä.

T: Hemulii_i ja pikkumies 3vkoa 3pv

Vierailija
65/66 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen varsinainen huutokonsertti illalla. Poika äkisi ja väkisi kunnes ei tehnyt muuta kuin huusi 3 h putkeen ja sitte se loppui kuin seinään kun sai kakattua! Taitaa pikkuisella olla tosissaan vaikeuksia tuon kakan kans vaikkei vatsa sitten kovalla olekaan kun saa sieltä jotain ulos!

Sama toistui sitten aamuyöstä, puoli viideltä söi, kuudelta ylös huutamaan masua ja rauhoittui vasta kun sain puoli kasilta maitoa! Nukahti olalle. Sitten seuraava herätys olikin vasta tuossa puoli yhdeltätoista, rääkäisi pari kertaa. No minä tietty juoksun kans lämmittään maitoa, mutta mitä sitä turhaa. Poju vaan huijasi, vieläki vetää sikeitä sängyssä :) Kunhan nyt puolen tunnin sisään nousis ettei mene toi korvike pilalle.

Vallulle tervetulotoivotukset tänne vauva-puolelle. Ja sen verran Vallu; taidettiin olla yhtäaikaa synnärillä! Eipä siellä ketään tietenkään tunnistanu ja ei kehdannu tulla kysyyn et hei, ootsä Vallu :) Mut kyllä ois tunnistanu helpostikin, olin se ruskea, lyhyt tukkainen nainen, joka käveli kuin Martti Ahtisaari ku persus ja häpyliitos oli niin vietävän kippeet :)

Toivotaan että pojan masuvaivat paranee pian, tai itseasiassa taitaa olla päinvastoin ku tänään pitäis aloittaa ne D-tipat... kauhun sekaisin tuntein taidan niitä aloitella kuitenkin. Ja pikkuhiljaa. Pikkusiskolle oli neuvolasta neuvottu alottaan seuraavalla tavalla: 1 tippaa yks viikko, 2 tippaa toinen viikko jne. Ei tule vatsavaivoja niin herkästi. Taidan noudattaa tuota reseptiä niin voisi ehkä päästä hiukka helpommalla masuvaivojen suhteen.

Tulikohan tästä taas kuinka sekava sepostus! :) Yrittäkee ymmärtää äiti on vähän väsy :) Taidan tarvita sellasen paidan :)

Misuli ja poju 2 vkoa

Vierailija
66/66 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tunkeudun ja tunkeudun, onhan meilläkin lokakuinen poika=), syntyi 28.10 (la oli marraskuussa ja siellä pinossa pyörin odotuspuolella)

_Emppu, meillä myös poju nukkuu ihan kaiket päivät. Hän oli syntyessään pieni 2750g eikä edellisessäkään punnituksessa vielä kolme kiloa ollu täyttyny, joten neuvolan täti kehotti herättelemään syömään kolmen tunnin välein. Uskoisin kyllä nyt kolmen kilon olevan rikki ja olenkin antanut nukkua hiukan yli sen kolmen tunnin. Herää tasan tarkkaan 3h 20min päästä itse syömään, mutta monesti siitä syötöltä saa taas kantaa suoraa sänkyyn. Nyt muutaman aamuna on ollut tunnin pari hereillä, mutta käytännössä nukuu muut syöttövälit. Kai tuo on normaalia, onneksi muillakin on sama meininki=) Luulisi kundin ainakin olevan tyytyväinen kun nukuttaa niin makeesti.

Onnittelen ihan jokaista uutta lokaäitiä, marraskuisiin ei ole vielä pinoa olemassa joten olen kurkkinut tänne, pakko oli nyt Empulle tunkeutua vastaamaan!

Vaimo75 ja poika kohta 3viikkoa