Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~LOKAvauvat ja äidit viikkoon 46~~

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että meidän poikahan syntyi 2.11. vaikkakin la oli 23.10 joten toivottavasti sopii joukkoon. Minäkin oon vaan tänne kirjoitellu ja lähinnä valitellu :)

No ainakin tähän mennessä täällä lokakuisten pinossa ollaan oltu hyvin vastaanottavaisia... ja joustavia :)

Toivottavasti Kaisa palailee kanssa pinoon, hällä olikin tuolla oma aloitus tästä kuinka vaikeaa tää totuuden mukaisesti onkaan, siis tää alkutaival näiden pikkuisten kanssa. Sinne kävin sitten itsekin avautumassa hieman enemmän :) Täytyy myöntää että itsenikin yllätti :)

Misuli

Vierailija
2/66 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄLKITARKASTUKSESSA tuli käytyä eilen ja kaikki oli hyvin. Eipä sillä, että olisin mitään epäillytkään, kun ei mitään oireita ole ollut eikä synnytyksen jälkeen tarvittu tikkejä lainkaan. Sain myös reseptin cerazette(kirjoitetaanko noin?)-minipillereihin, jotka tosin ovat vielä apteekissa.

HORMOONINÄPPYJÄ meidänkin pojalla on ollut kasvoissa, rintakehässä ja kaulassa, mutta nyt hävisivät ihan yhtäkkiä... Saa nähdä, tulevatko vielä takaisin...

RASKAUSKILOT (n. 8kg) karistettiin täällä reilussa viikossa ja nyt ollaan n. 5 kg alle lähtöpainon... Eipä silti, tuota pudotettavaa olisi vielä n. 10kg... Imetys on minulla ollut molemmilla kerroilla tehokas laihdutuskeino, mitään sen ihmeempiä en ole tälläkään kertaa tehnyt kuin imettänyt ja tehnyt vaunulenkkejä sään salliessa... Nekään eivät ole mitään kovin pitkiä (2-4km), vaan lähinnä " hyötyliikuntaa" , kun on käyty poikien kanssa esim. kaupassa tms.

RISTIÄISIÄ täällä vietettiin 6.11. ja paikalla olivat lähimmät sukulaiset, kummit ja pari lähintä ysävää, n. 20 henkeä kaiken kaikkiaan.

YÖT meillä nukutaan ihan kohtalaisen hyvin, poika omassaan ja minä omassa sängyssä. Olen itse niin levoton nukkuja, että jos tiedän pojan olevan vieressä, en oikein uskalla nukkua. Poika kyllä nukkuukin onneksi aika hyvin omassa sängyssään. Ja olen sen verran ilkeä äiti, että yöllä ei seurustella, vaan kannan pojan sänkyynsä syönnin jälkeen ja jatkan unia. Ilmeisesti tämä ei poikaa haittaa, kun ei sieltä mitään kuulu... 5-10 minuuttia ähisee ja sitten tulee hiljaista, jolloin nukahdan itsekkin. Yleensä meillä syödään kaksi kertaa yössä, klo 3 ja 6, mutta esim. viime yönä syötiin vain kerran vähän ennen viittä.

VAUVAKUUME on minulle ainakin krooninen vaiva... Nyt se tuntuu jotenkin erityisen kovalta, kun tiedän, että moneen vuoteen, jos koskaan, en enään saa vastasyntynyttä nyyttiä kainalooni... Hankimme joskus sitten muutaman vuoden päästä sen kolmanne lapsen, jos se meille suodaan... Tai itseasiassa se todennäköisempi vaihtoehto on kansainvälinen adoptio, jota olemme suunnitelleet jo pitkään... Mutta minun nyt pitää vanhentuakkin vielä kolme vuotta, ennen kuin olemme tarpeeksi " vanhoja" adoptiovanhemmiksi + se prosessi, niin 5 vuotta vierähtää aikaa ainakin...

CALMETTE-rokotteen laittokohtaan tuli myös meidän pojalle sellainen patti, näytti ihan ärtyneelle vesikellolle... Eilen se sitten oli puhennut ja nyt tilalla on sellainen kellertävä rupi... Täytyy vaan seurailla, ettei se tulehdu... Myös esikoisen jalkaan tuli aikanaan pieni patti ja arpi siihen jäi...

Mami ja poitsu 1,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa aurinkoa ja samalla myös kirpeämpää ilmaa! Ihan tervetullutta. Lapsetkin tykkäsi kun puettiin taas toppapuvut ja kengät ;)

Alkuun LOKALAHJOIHIN kuulumisesta.. itse syyskuussa (29. pvä) synnyttäneenä mutta alusta asti tässä porukassa olleena en halunnut pois tutusta jengistä ja toivotankin mitä lämpimimmin tervetulleeksi sekä marraskuussa synnyttäneet lokalaiset että lokakuussa synnyttäneet marrasmasut! Mitä enempi seuraa sen kivempi =D

Eilen olin masennuksen kourissa, mutta tänään mieli on huomattavasti pirteämpi. Pikkumies on unilla ulkona ja isommat jäi pelailemaan ulkoa tultuamme. Vauva on nyt ollut muutaman päivän niin kiltti ja hyväntuulinen, että uskaltaisinkin jo todeta masuvaivojen menneen :) Illalla nukahtaa yleensä helpohkosti tutin kanssa ja yöllä syödään pari kertaa.

VALVOMISESTA -meidän söpöliini on hereillä aamuisin n. 8-10, ulkoilun jälkeen 13-15 ja illalla 17-22 ottaen pikkutorkut. Eli aika paljon minusta kun 9 tuntia! Ja siinä huomaa, et ei oo enää " vastasyntynyt" kun jokeltelee ja seurustelee. Tänään sain huomata ison koonkin konkreettisesti, kun pari vanhempaa ja pienempää vauvaa nähtiin kerhossa.

Mutta eipä taas muuta tällä erää; ihania hetkiä vauvojenne kanssa!

Äiti kolmelle + poitsu 1,5kk

Vierailija
4/66 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvansa vastikään saaneille! Nyt on varmaan jo kaikki lokamammat käyneet nyyttinsä hakemassa.

Meidän nyytti onkin jo kuukauden ikäinen - kylläpä se aika rientää. Vuorokausirytmi on ihan hakusessa edelleen, mutta se on käynyt selväksi, iltaöisin meillä ollaan hereillä ja itkeskellään sekä tankataan maitoa vimmaisesti. Vauva aloittaa levottoman kiemurtelun ja itkuttelun iltayhdeksältä ja jaksaa sitten mesota aina yhteen asti yöllä. Mä en kyllä jaksaisi, mutta minkäs teet! Hyssytän ja imetän vuorotellen ja tanssahtelen vaavi olalla pitkin kämppää. Mies auttelee vaavin rauhoittelussa, mutta eihän se tuota imettämistä voi hoitaa, ja kun sen on jaksettava käydä töissäkin, niin mä sitten pääasiassa hoidan nää iltayöhyssyttelyt. Vaavi syö, huutaa, pulauttelee kunnes lopulta väsähtää ja puolivahingossa nukahtaa. Sitten hän heräilee vähintään puolentoista tunnin välein tissittelemään. Aamupäivisin hän sitten vetää sikeitä 3-4 tuntia putkeen! Hiukan olisi siis toivomisen varaa tuossa meidän päiväjärjestyksessä ;)

Mutta en mä tästä nyt jaksa hermostua, sillä esikoinen oli pikkuvauvana ihan samanlainen jollei hurjempi iltahuutelija. Iltahärdelli meni sitten ohi parissa kuukaudessa, joten eiköhän se hellitä aikanaan tällä pikkukakkosellakin. Ja toisaalta, ei esikoisen huuteluihin auttaneet mitkään cuplatonit tai hieronnat - se nyt vaan kesti aikansa.

Muuten pikkupoju on aivan ihastuttava veijari - suloisesti pyöristynyt ja päivä päivältä jaksaa enemmän olla hereillä ja katsella napittaa ympäristöään kiinnostuneena. On se vaan mahtavaa olla tämmöisen tirriäisen äitinä. Ihanaa on myös se, että esikoistyttönen näyttää toipuneen vauvan tulon aiheuttamasta hämmennyksestään ja on taas oma iloinen itsensä ja sitäpaitsi tykkää helliä ja suukotella vauvaa. Vamaan niitä mustisfiiliksiä ja muuta mielipahaa voi tulla myöhemmin, mutta juuri nyt meillä vallitsee oikein herttainen tunnelma.

Nyt pikkumies kuuluu tuhahtelevan sitteristään siihen malliin, että mamin maitohanoja taasen kaivataan.

Jaksuja kaikille meille lokamameille!

t. IdaA ja pikkupoju 1kk

Vierailija
5/66 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin myös viime viikkoista pinoa läpi, ja jotain kommentteja tähän.Ei ole oikein ehtinyt kirjoittelemaan, vaikka mies on vielä isyyslomalla, mutta kun esikoinenkin vaatii oman aikansa vauvan lisäksi ja eläinlauma 2 koiraa ja poni.:)

VALVOMISISTA: Meillä poika käy yöunille yleensä 19.30-21 välisenä aikana ja herää ekalle syötölle 4h päästä ja seuraavat välit menee 3h.Aamulla herää 7-8 aikaan.Aamusta alkuiltaan n.kl.17 valvoo n.2-3h ja nukkuu 2-3h.Alkuillasta yleensä valvoo yöuniin asti,joskus saattaa otta pikkutorkkuja,tai torkahtaa syliin ja herää heti kun vie sänkyyn.Hereillä ollessaan katselee kovasti ympärilleen, seurailee leluja,viihtyy sitterissä hyvin,seurustelee mielellään meidän kanssa,jokeltelee hieman,kädet viuhtoo innokkaasti.Aika kova poika on tissittelemään.Hereillä ollessaan syö n.45min-1h välein.Ennen nukkumaanmenoa haluaa myös tissiä, koska meillä ei ole tuttia käytössä ollenkaan.On täysimetyksellä.

JÄLKIVUODOSTA: Mulla kesti vaan 10 päivää.:)

SEKSISTÄ: On kokeiltu jo.Ekan kerran 2 vk synnytyksen jälkeen, ja tuntui samalta kuin ennen raskautta.

MASUVAIVOISTA: Ei ole ollut pojalla masuvaivoja.Olen onnellinen kun niitä monella kuuluu olevan.Jaksamista !

OMASTA AJASTA: Muutaman kerran olen päässyt ponin luokse tallille.Pojan olen ottanut mukaan vaunuihin nukkumaan.En uskalla jättää vielä jos herääkin syömään kesken.Mies on ollut mukana tallilla.Aika myöten sitten helpompi lähteä sinne yksin kun pojalla alkaa olla rytmi.Olishan se helpompi mennä talleilemaan jos antaisin pulloa, mutta en ole halunnut.Mutta minusta jokainen saa tehdä kuten haluaa ja kyllä äidillä pitää olla myös omaa-aikaa, jotta jaksaa.

RÖYHTÄYTTÄMISESTÄ: Röyhtäytän myös yöllä.Poika yleensä röyhtäsee heti kun nostaa ylös rintaani vasten.Nukahtaa hyvin takaisin onneksi.Ei yleensä yöaikaan syödessään avaa edes silmiä.Olen huomannut että pulauttelee hieman jos ei röyhtäytä,muuten ei juurikaan pulauttele.

D-VITAMIINEISTA:Meillä käytössä devitol-tipat, jotka sopi esikoisellekin paremmin, ja ei ole massuvaivoja onneksi ilmennyt.5tippaa olen antanut päivässä suoraan, kun en neuvolasta moista ohjetta saanut, että pikkuhiljaa totuttais...

VAUVAKUUMEESTA: On jo täälläkin ollut ilmassa.On ne vauvat niin ihania ja kasvaa nopeasti, että haikein mielin välillä.Onneksi mieskin on lämmennyt, että ehkä se kolmaskin lapsi vielä muutaman vuoden päästä.

RISTIÄISISTÄ: Meillä on ristiäiset 1,5 vk päästä 27.11.Poika on silloin 1 kuukauden ikäinen.:)

Nauttikaa vauvoistanne ja pitäkää huolta itsestänne !

ponnyt ja poika 2 vk 6 pv

Vierailija
6/66 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

HORMONINÄPYILTÄ ollaan vielä vältytty.

RASKAUSKILOISTA Kaikki on lähteneet.Yhteensä tuli 5 kg.Ja sen lisäksi on lähtenyt vielä 5kg.Ilmeisesti imetys on aika kuluttavaa, koska syön aina kun nälättää ja herkkujakin jonkin verran.

Vierailija
7/66 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin MISULI79 - muistan jutelleeni yhden naisen kanssa, jolla lyhyet, tummat hiukset... nimittäin sunnuntaiaamuna (6.11., olitkohan enää edes siellä?) kun valitin ruokapöydässä mieheni varpajaiskrapulaa..? Olitkohan se sinä? Mulla vaaleahkot pitkähköt hiukset, jotka tod.näk. silloin poninhännällä.

Voi, nyt taitaa vauva taas heräillä, pakko mennä, jatkan myöhemmin...

-Miumau

Vierailija
8/66 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota joo, muistan tapauksen hyvin, olin vielä sunnuntai-aamuna OYS:ssa, iltapäivällä läksin sitten kotiin. Minä olen tosiaan se joka käveli kuin Martti Ahtisaari! :) Tummat lyhyet hiukset tosiaan mulla on.

Taidettiinpas tavata sitten... kivaa!

T. Misuli

Vierailija
9/66 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jiiiihaa!! Vihdoinkin oli eilen aikaa kokeilla [b]seksiä[/b] ;-P Olikin justiinsa tasan neljä viikkoa synnytyksestä. Hyvältähän se tuntui, kuten kuuluukin :D!

Meillä tosiaan illat olleet viime aikoina sen verran hälinää pikkuneidin kanssa, ettei seksiä ois kyllä ehtinyt harrastella.. lisäksi jälkivuotokin loppui [b]KOKONAAN[/b] vasta muutamia päiviä sitten, vaikka periaatteessa se loppui jo 9pv synnytyksestä (mitä nyt pikkutuhruja tuli silloin tällöin sen jälkeen).

Mutta, mähän valittelin neidin kakkaamattomuutta, ja eilen aamulla se [b]kakka vihdoin tuli :)[/b] Niinpä viime yökin oli taas hyvä!! On kyllä ilmeisesti ollut tytöllä vuorokausirytmikin ihan sekaisin, ja siksi on ärhennellyt öisin kun ollaan yritetty toista nukuttaa ;) Nyt näyttäs siltä että rytmi on kääntynyt viime yön ja tämän päivän aikana, eli päivällä ollaan enemmän hereillä ja yöllä nukutaan *bd*

Tervetuloa vaan joukkoon kaikki jotka itsensä [b]LOKAVAUVOJEN ÄIDEIKSI[/b] ja [b]LOKAVAUVOIKSI[/b] tuntevat :) Kivempaahan se on tutussa porukassa (johon siis odotusaikana tutustui) kirjoitella, ja kuitenkin syyskuun lopussa sekä marraskuun alussa syntyneet vauvat ovat lokakuisten kanssa samoissa vaiheissa menossa :)

Meillä siis [b]ristiäiset[/b] 26. marraskuuta, ikää neidillä silloin 5,5vkoa. Vieraita n. 20-25 tulossa, ja ristiäiset pidetään meillä kotona. Mun kaveri (yksi kummeista) sekä oma äitini auttavat tarjottavien tekemisessä, itse lähinnä hoidan siivouspuolen ;) Nimikin on tytölle valmiina, on ollut jo reilut 2,5 vuotta!! Ja ihan on kyllä nimensä näköinen :)

Lähtis nyt vaan nuo enimmät [b]hormoninäppylät[/b] ennen juhlaa. On muuten jännä että tytöllä niitä on vain kasvoissa ja rinnassa, esikoispoika oli kauttaaltaan hormoninäppyjen peitossa!

Olihan mulla vielä kaikennäköistä asiaa, mutta pitänee varmaan valmistautua neuvolaa varten. Enkä mä kyllä totta puhuen enää muista puoliakaan siitä mitä piti kirjoittaa :D

[color=darkviolet]Emppu[/color] ja [color=hotpink]Neiti Aurinkoinen [b]4vkoa 1pv

Vierailija
10/66 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin kirppu sylissä pyörähtämään koneella..

_Emppu ja muutkin:meillä ollaan viime aikoina nukuttu aika heikosti.. :/

ei todellakaan tarvitse miettiä herättääkö syömään..max.2 tuntia kerrallaan nukkuu meitin neitokainen.

mutta en kyllä olisi huolissani vaikka nukkuisikin paljon,enkä herättelisi syömään jos vauva on hereillä ollessaan virkeä ja reipas ja jaksaa syödä.

vielä kai ne rytmit on aika hakusessa,mutta eiköhän ne siitä pikkuhiljaa..meillä vauvan lulisi erottavan päivän yöstä,kun on niin pirunmoinen meteli. ;) mutta jos öisin on vaan hissukseen vauvan kanssa hämärähyssyssä,eikä turhia jutustele tai puuhaile niin eiköhän se rytmi ala pikkuisellekin selkiintymään.

kuinka väsyneeksi muut tunnette itsenne?ite olen aika väsynyt,mutta en onneksi niin,että pinnaa kiristäisi tai masentaisi.kuitenkin hartiat on jumissa ja silmät väsyneet.nukuttaa,mutta päivisin en kyllä osaa nukkua vaikka sauma sattuisi olemaan.yötkin on raskaita kun ei saa kunnolla nukuttua niin jotenkin vaan odottaa että aamu jo koittaisi..

onneksi vielä kuitenkin tolpillaan ollaan! ;)

jaksuja kaikille,yritän tulla kurkkimaan taas pian!

-nasuli ja kirppis 4vkoa ja 5pvää

Vierailija
11/66 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALVOMISESTA: Meillä taitaa olla outo tapaus. Nukkuu yönsä kiltisti 23-24 alkaen ja noustaan vasta 11-12 aikaan päivällä sängystä. Sitten saattaa mennä hyvinkin koko päivä vaan muutamilla 15-30 minuutin päikkäreillä. Jos pari tuntia nukkuu joskus niin ihmettelen.

PAINOSTA: 16 kiloa tuli raskauden aikana ja niistä 7,5 on vielä jäljellä. Herkutellut olen kyllä ihan liiaksi asti, mahtavatko lähteäkään siis niin vaan...

JÄLKIVUODOSTA: Nelisen viikkoa kesti ja kun se loppui niin tilalle tuli runsas valkovuoto. Yök.

SEKSISTÄ: Ei kyllä meillä vieläkään harrastella. Edelleen aristaa tuo epparihaava sen verran. Mieli kyllä tekisi muuten.

En nyt muista tulinko kirjoittaneeksi aiemmin jotain tuon meidän nyytin keltaisuudesta, mutta sitä nyt on jokatapauksessa tarkkailtu, mm. maanantaina verikokeella ja tänään oltiin Taysissa lisätesteissä.

Odoteltiin siellä 4,5 tuntia ja otettiin verikokeita ja pissanäytteitä vaavilta. Homma meni suhteellisen kivuttomasti, vaikka etukäteen jo surinkin sitä, että se sattuu kuitenkin äitiä enemmän kun poikaa kun neulalla pistellään...

Kaikki näytti muuten hyvältä, mutta se pirun bilirubiini-arvo oli kohonnut entisestään ja nyt sitten tutkitaan mistä se johtuu. Lääkäri kertoi, että äidinmaito aiheuttaa keltaisuutta joillekin vauvoille ja nyt sitten joudun olemaan viikonlopun imettämättä ja maanantaina mennään kontrollitestiin. Jos lukemat on silloin laskeneet, niin voidaan palata normaaliin syöttötouhuun. Silloin ei keltaisuus haittaa, kun tiedetään että se johtuu vaan maidosta, eikä ole vaarallista. Eli nyt peukut pystyyn, että se johtuisi siitä.

Se mikä mua surettaa nyt, on se, etten saa imettää kahteen-kolmeen päivään. Osanottoni ja empaattinen hatunnosto heille, jotka eivät pysty imettämään ollenkaan syystä tai toisesta, koska nyt vasta osaan arvostaa esimerkiksi sitä korvaamattomuuden tunnetta, jota imettäminen äidille tuo. Itse ainakin tunnun sitä kaipaavan nyt kun se evätään. Ja jotenkin tuntuu, että siitä läheisyydestäkin puuttuu jotain. Tiedän, että se on vain viikonloppu ja jokainen imettämään kykenemätön todennäköisesti haluaisi tirpaista mua nokkaan kun valittelen moista, mutta minä nyt vaan olen surullinen siitä ja sillä siisti. Tämä baby blues varmaankin kaksinkertaistaa sen tunteen, kun muutenkin reagoi kaikkeen niin herkästi. Ehkä jos tämä tilanne olisi edessä myöhemmin, kun näistä hormonimyrskyistä on vähän toivuttu, niin koko juttu näyttäytyisi ihan eri mittakaavassa.

(Toivottavasti tästä nyt ei tosissaan kukaan hermostu, ei ole tarkoitus provosoida ja tämä imetyshän tunnetusti on aika mielipiteitä herättävä aihe ja helposti tökkää jonkun kiukkuhermoon... Jokainen kuitenkin kokee tilanteet eri tavalla.)

Vielä MASUVAIVOISTA: Meillä ei tunnu auttavan Disflatyl, eikä D-vitamiinien poisjättökään ole tainnut juuri vaikuttaa, eli tuskin merkin vaihtokaan auttaisi. Devitolia olemme käyttäneet. Suurimman avun meillä itkuihin tuo keinu. Mies kyhäsi sitteristä ja kettingeistä oviaukkoon keinun, joka hiljentää vauvan heti. Jotakin vastaavaa kannattaa mahdollisuuksien mukaan kokeilla, jos ko. ongelmasta kärsii.

Tämmöistä tällä kertaa.

Vointeja kaikille!

-Coppola ja Möttönen 1kk 2 pv

Vierailija
12/66 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on mukava lueskella näitä juttuja elävästä elämästä vauvaperheissä! Liippaa läheltä omaa arkeakin, tai siis osuu suoraan ytimeen! Vaikka lapsi on komas, silti nää vauvajutut on aina niin erikoisia, että maalaisjärki ei tahdo riittää ratkomaan niitä.

RYTMISTÄ tai sen puuttumisesta: Meillä päivällä nukutaan vaihtelevasti välillä pitkiä päikkäreitä välillä vain syöden, välillä unet on katkonaisia ja lyhyitä. Illalla uneen pääseminen on vaikeaa ja saattaa kestää parikin tuntia ähinöineen ja syömisineen jne. Sitten yl. vauva nukkuu noin 3 h, syö, ja sitten syödään 2 h välein. Nukutaan kuitenkin ainaskin kuuteen aamulla. Valveilla jaksaa olla 1-2 h, nyt on jo hieman seurustelua ja hymyilyä tullut valveillaolohetkiin. Ja illalla ennen yöunia tuo valvominen voi kestää 3-4 tuntiakin.

HORMOONINÄPYT on kuvioissa meilläkin, ei tosin kovin pahana vielä. Esikoisella oli niin kamalan näköinen iho kun koko naama, tukan alue ja ylävartalo oli ihan syheröinen. Tällä kuopuksella toistaiseksi vasta poskissa ja vähän korvanlehdissä.

SYÖMISESTÄ JA MAHAVAIVOISTA Meillä ollaan täysimetyksellä. Vauva syö päivisin parin tunnin välein, ellei nuku pitempään, illalla välit lyhentyvät hieman. Välillä imetys sujuu mainosti ja vauva tekee tehokkaasti töitä maitoa saadakseen, välillä syöminen on yhtä tappelua ja raivoamista, nännin venyttelyä, irtiheittämistä, ja usein tuollainen imetyshetki päättyy siihen että vauva alkaa huutaa mahaansa. Olen järkeillyt tilanteen niin että nielee ilmaa ja sitten röyhtäys ei vaan tule ulos ja koskee mahaan. Röyhtäys sitten joskus vasta ½ tunnin päästä helpottaa tilannetta. Pulautteluakin on, ja olen huomannut että erityisesti d-vitamiinin annon jälkeen pulauttelee reilummin.

OMASTA JAKSAMISESTA kyllä tämä pikkuvauva-aika on rankka aika, joskin toisaalta ihana. Univelka kasvaa kasvamistaan, päiväunille ei tahdo " keritä" ja kotityöt odottaa päivästä toiseen tekijäänsä. Ruokaa olen kyllä muistanut itselleni ja siinä sivussa toisillekin laitella, ruoka nimittäin maistuu ja herkut siinä ohessa todella hyvin. Sitten minusta on ihana sulkeutua sinne vauvamaailmaan pienen kanssa, ottaa rennosti ja keskittyä vaan vauvaan. Ja unohtaa kaikki muut velvollisuudet...

En ole vielä muualla ilman vauvaa käynyt kun pikaisesti lähikaupassa, mutta jouluostoksille aion suunnata ensikuussa kun mies on isyyslomalla, täytyy vaan testata sitä ennen onnistuuko pullottelu...

Tuolla Kaisan aloittamassa ketjussa oli mielestäni todella paikkansapitäviä kommentteja äidin väsymyksestä ja alkuajan vaikeuksista. Kaisalle tsemppiä, jos lueskelet näitä ketjuja!

Ja ihan viimiseksi, jos ette ole vielä noukkineet tv:stä tulevaa parasta sarjaa ohjelmistoonne, joka arkiaamu ykkösellä 9.15 on aivan ihanan rentouttava ja mukava katsottava Sydämen asialla. Suosittelen lämpimästi jokaiselle lokamammalle. Mulle ainakin on ihana rentoutumishetki heti aamusta.

Päippy ja pikku-Juho 4vk 1 pv

Vierailija
13/66 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeesti ehdi tekemään enää mitään muuta kuin joko imetän tai kannan huutavaa vauvaa :´(. Kovasti on ruokailun jälkeen vatsavaivoja ja vielä kun koko ajan pitäisi olla rinnalla on niitä sitten senkin edestä! Nyt hain apteekista Rela-tippoja ja kokeilen, josko niistä olisi apua. Voi, kun säästyisi tällä kertaa siltä koliikilta!!!!

[b]Miumau ja Misuli[/b]: En kyllä huomannut yhtään Ahtisaarta ;-P. Millä osastolla olitte (?????), mä olin 13/II:lla. Luulin kyllä olevani sairaalan ainut lyhyt hiuksinen ja kattelin kateellisena kun muut äidit vain sipaisivat tukkansa kiinni ;).

Mutta nyt kun sain pojan hetkeksi rauhottuun (huutanut tänään about jotain 9 tuntia), menen äkkiä katsomaan Salkkarit.

Ai niin, th kävi tänään ja pojalla on noussu paino sairaalasta lähdön jälkeen 440g (13 vrk:ssa). Paino nyt 3800g. Ja siitä napatyrästä, ei se kuulemma siltä näytä, napa vain voi olla vasta syntyneellä hiukan koholla. *voi minua ;)))*

Palaillaan taas!!!

*Vallu*

Vierailija
14/66 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietenkin paino on noussu 440g sairaalasta lähdön jälkeen -> 10 VUOROKAUDESSA, kun poika on tänään 13 vrk:ta vanha! Tätä se väsymys teettää....

Vierailija
15/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus :-(

Toivotaan todella että vältytte tällä kertaa koliikilta *bd* Mä en voi edes kuvitella millaista teillä siellä nyt on, kun itse oon melko puhki, jos tyttö vähänkin kiukkuaa öisin. Nyt on kyllä pari yötä mennyt melko hyvin kun tyttö sai kakattua, vaikka aamuyöllä esiintyykin lievää ähräämistä (kun ei saa kunnolla röyhtäistyä syötön jälkeen).

Ja esikoisella sitten alkaa se pirskatin uhmaikä :-/

Vähänkö on itsellä paha mieli, kun väsyneenä tulee tiuskittua ja äyskittyä pojalle :( Mulla on muutenkin niiiiiiiiiiiiiin armottoman lyhyt pinna, etten jaksa kovin pitkään temppuilua ja kiukuttelua katsella/kuunnella!! Onneksi tuo uhma on kuitenkin melko lievää, mitä nyt vähän hakee rajojaan vaan. Pitäis itse koittaa vaan olla järjestelmällinen ja fiksu kaikissa tilanteissa, mutta näin äkkipikaiselle luonteelle se on melkoisen hankalaa ;-(

Oolrait, eipä kummoisia. Tyttö varmaan kohta herää, kuulostaa ihan siltä.

Emppu

Vierailija
16/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei taas käy päikkäreille... itse olen silmät ristissä väsymyksestä ja pitäs pakata kamat, kun lähetään mummolaan. JOs siellä sitten saisi nukkua vähän enempi itse ainakin...

Ja massua huudetaan yhä enevässä määrin... ikää siis nyt 6vk ja vähän päälle. oksujakin tulee kun syö vissiin liikaa (suihkutissi).

Vierailija
17/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taustailtu joitakin päiviä.

On muuten aivan mahtava lukea teidän viestejä täältä mammat!

Nyt en enään muista mitä mun piti kommentoida ,mut jos mä nyt jotain kirjoitan.

Omaan vauvaarkeen kuuluu iltapäivä kitinää ja kanniskelua.

Hymyilyttää ihan että neljänneksi ja ilmeisesti viimeiseksi meidän perheen lapseksi syntyi sellainen ilmeisesti vähän kolikki vauva.

Mutta pitihän sekin kokea:)

Martha siis alkaa iltapäivällä kitiseen ja ei ole missään muualla tyytyväinen kun kantoliinassa äidin rinnalla ja tietysti tisulla tiuhaan.

Kantoliinasta sen verran että olen siihen oikein hurahtanut,vaikka viellä kesällä vastasin yhden ystäväni kysymykseen että hankinko kantoliinan ehdottoman ei vastauksen ja ostin rintarepun.

Nyt olen tytöllä reppua kokeillut kotona mutta typy ei viihdy niin hyviin siellä että esim.nukahtaisi siihen.

Mutta kantoliinassa siis nukkuu ja on tyytyväinen.

Ja mikä parasta vauva on kantoliinassa aivan mun vastassa ...vähän niikuin olisi sylissä ja minähän nautin.Voihan sitä vauvantuoksua.

Nytkin tyttö nukkuu kantoliinassa:)

Kuinkakohan moni teistä lokamammat liinailee vauvansa kanssa?

Isommat muksut on muuten ok,mutta kolmevotias kaipaa äitiään:(

Olen kai ollut liikaa vauvan kanssa....on muuten ihana isoveli vauvalle kun ei ole kertaakaan viel ollut mustis vaan käy pussamassa ja halimassa.Noh nyt kun on kantoliina käytössä niin pääsen sitten myös pojan kanssa leikkimaan ja isojen tyttöjen kanssa pelaamaan.

Eipä tässä tälläkertaa muuta:)

Voikaahan lokamammat hyviin ja voimia niille kenellä on rankka vauvaaika.Kyllä se siitä!

Pidetään siis lippumme korkealla!

Andromeeda ja Martha(ristiäiset 26.11)1kk ja 3pv.

Vierailija
18/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän pojalle on tullut nuha! Eikä vissiin vähiten siitä, että esikoispoika on koko ajan pussaamassa ja halimassa veikkaa ja on ite ollut räkätaudissa synnytyksestä lähtien...

2 viimeisintä yötä on ollut heräilyä ihan jatkuvasti, kun pikkukaveri ei saa henkeä. Rauhoittuu tissille, mut sekin välillä takkuaa, kun ei ilma kierrä. Ostin eilen keittosuolatippoja ja nenäletku meillä olikin jo ennestään, jolla voi sit imuroida räkää...*nam* =D Niistä tulee hetkellinen helpotus.

Isompi poika oli viime yön mummolassa, et oisin saanut päiväuniakin nukuttua, mut eipä tule uni silloin kun saisi nukkua! Sainpahan siivoiltua sunnuntaisia RISTIÄISIÄ varten. Huomenna vähän leivon, porkkanapiirakan ja lihapiirakan, muut olen ostanut itseäni säästääkseni valmiina.

VATSAVAIVOIHIN meillä on yöllä auttanut (sääntöjen vastaisesti) vatsallaan nukuttaminen. En siis koko yötä vaan yhden pätkän n.2h max. kun ei muuten ähinä lopu. ja johan nukutaan hiljaa ja tyytyväisenä, ainoastaan säännöllinen " prutkuttelu" kuuluu peiton alta...=)

Eipä sit enempää tällä kertaa. Äkkiä sohvalle hetkeks vielä pötköttään, ennen kun poju tulee mummon kanssa kotio ja pienempi herää parvekkeella...

äippä ja poju 1kk+5pvä

Vierailija
19/66 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni ja hatunnostoni teille joiden vauvelit kärsii masuvaivoista.. :(

Kyllä meidänkin tyttö niitä joskus valittelee mutta lähinnä se on sellaista ähinää ja puhinaa. Kakka on nyt välillä ollut aika tiukassa mutta on tullut onneksi kuitenkin viimestään kolmantena päivänä ilman poppa konsteja. Kuinka pitkään te muuten odottelette kakkaa ennenkuin alatte tekemään asialle jotain? Itse olisin varmaan kokeillut kuumemittari konstia juuri silloin kolmantena päivänä mutta onneks tulikin sitten ihan luonnollisesti.

Käytiin juuri Jumbossa ja nyt tytteli nukkuu jo kolmatta tuntia.. Hän on kyllä niin ihana reissukaveri kun yleensä vaan nukkuu ja on niin tyytyväinen. Kyllä täytyy sanoa että on siinä oikein taivaanlahja. :) Kop kop, koputetaan puuta ettei nyt sitten vaan ala mitää ilmavaivoja tai allergioita ilmenemään enenevässä määrin..

Yöt on ollut meilläkin aika vaihtelevia vielä. Välillä nukutaan 6 tuntiakin (yleensä kyllä vain aika levottoman illan päälle) mutta usein mennään 2-3 tunnin syöttöväleillä. Toivonmukaan alkais tulee jonkinlaista rytmiä pikkuhiljaa.

Ostettiin Prismasta havuköynnostä ja jouluvalot parvekeelle. Tulispa vähän lunta niin sais aidomman joulumielen päälle. :)

Tänään saunaan ja tyttö kylpyyn. .. the rento meininki.

Mukavaa viikonloppua itse kullekkin. :)

T: Mari & Dina 6vko

Vierailija
20/66 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauveli siis syntyi myös keskiviikkona 9.11 kuten ainakin ZUZANNALLA ja HENNAJOLLA. Mulla oli aika varattuna käynnistykseen keskiviikolle, mutta vauva lähti syntymään yöllä kello 01 kun lapsivedet lorahtivat sänkyyn. Jouduin kättärin neuvoen mukaan soittamaan ambulanssin, koska vauva oli vielä niin korkealla, joten kättärille saavuin ambulanssimiesten saattelemana kello 02 aikoihin. Sisätutkimuksessa olin 3cm auki ja vauva edelleen niin ylhäällä että jopa istumaan nouseminen kiellettiin. Siinä sitten tarpeetkin piti tehdä alusastialle mikä oli kurjaa :(

Ensihätään naukkailin ilokaasua, koska supparit ei olleet mitenkään säännöllisiä, vaikkakin kävivät todella kipeiksi. 06 aikaan säännölliset supparit ja aamulla joskus 09 jommin kummin puolin sain epiduraalin. Olin silloin 5-6cm auki. Se oli taivas, mutta ei esikoisen lailla vienyt kaikkea kipua pois. Jäi kurja tunne takapuoleen, joka aina supistuksen yhteydessä jomotti kurjasti. Tunnin verran kestin sitä ennen kuin piti alkaa ottaa kovenevaan kipuun taas ilokaasua.

Ponnistusvaihe kesti 26min ja oli erittäin kivulias. En ensin osannut tai uskaltanut ponnistaa ja huusin kätilölle että lopetan leikin kesken, mutta kun tahti löytyi ja oikea tekniikka, niin kipukaan ei ollut enää NIIN hirvittävä. Pian syntyikin kaunis 8 pisteen poikavauva, 53cm 4280g (vielä 2 pvä aikaisemmin painoarviossa sanottiin 3,6-3,7kg) pipo 36cm. Mikä ihana tune. Itkin vaan kun olin niin helpottunut ja vannoin että ei enää ikinä alateitse ;) Silti ei tullut repeämiä tai muitakaan haavoja alapäähän ja istuminen on ollut helppoa koko ajan.

HENNAJO mietin vaan että oliko sun mies synnytyksessä. Kun ajattelin vaan että mun mieheni siinä aamuyön tunteina jutteli isien huoneessa jonkun miehen kanssa jolle oli juuri syntynyt lapsi ja jotenkin ne kellonajat täsmäsivät sun tarinaasi. Entä millä osastolla olit? Me majailtiin os 6:ssa huoneessa 11. Niin ja minkä niminen kätilö sulla oli, kun mun kätilöni oli ennen vuoron vaihtoa toisessa synnytyksessä kiinni. Hänen nimensä taisi olla Marianne.

Vauva-arki on lähtenyt hienosti käyntiin. Poika on kiltti ja rauhallinen eikä vielä toistaiseksi kitise turhista. Nälkä on kokoajan mutta niinhän kai kaikilla. Mulla on nuo molemma vanhemmat lapset koliikkivauvoja, mutta sellaisia merkkejä ei luojan kiitos ole ollut täällä *kop kop* IHANA IHANA vauva eikä BabyBluesista ainakaan vielä tietoakaan. Mies isyyslomalla vielä keskiviikkoon saaka :)

PAINO on tippunut 10kg synytyksestä (yhteensä tuli noin 13kg) joten olen todella tyytyväinen. Maha on kokonaan poissa ja nyt pitäisi van saada vielä muutama kilo pois niin olisin tosi tyytyväinen!!

RISTIÄISET meillä on 11.12, veljeni nimipäivänä ja vauvallekin on mitä luultavimmin nimi päätettynä. Jos nyt mitään viimehetken muutoksia tule.

ISO MOI VAAN KAIKILLE TUTUILLE TÄLLÄ PALSTALLA ja jatketaan sitä samaa hyvää fiilistä kun odotuspuolellakin :)

Sinilainen ja poika 10pv