Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suosittele ruoka-aineita närästyksestä/refluksista kärsivälle

Vierailija
28.01.2012 |

Joka puolella vaan lukee, että mitä EI kannata syödä, mutta mistään ei saa tietoa että mitä sitten kannattaisi. Esim. piimää olen miettinyt... Sehän on hapanta joten onko enemmän pahasta kuin hyvästä? Tuo oli vaan esimerkki, eli jos tiedät ruoka-aineita, joita on HYVÄ syödä niin kuulisin mielelläni. Kaurapuuroa syön aamuisin mutta en ainakaan vielä ole huomannut siitä olevan apua.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimä,kuten hapanmaitotuotteet ylipäätään ovat emäksisiä ja siten hyvää vastapainoa mahan hapoille ja refluksitaudille.

Ruoka ylipäätään ei tee hyvää akuuttivaiheessa mahallesi mutta kyllä kaurapuuro,piimä jne ovat lopulta mahallesi lempeitä :)

Vierailija
2/20 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimä,kuten hapanmaitotuotteet ylipäätään ovat emäksisiä ja siten hyvää vastapainoa mahan hapoille ja refluksitaudille.

Ruoka ylipäätään ei tee hyvää akuuttivaiheessa mahallesi mutta kyllä kaurapuuro,piimä jne ovat lopulta mahallesi lempeitä :)

Olen miettinyt myös hunajaa ja kamomillateetä. Miellän ne vatsaa rauhoittaviksi. Onko kokemuksia?:)

Entäs leipä? Söin tänään täysjyväpaahtoa kalkkunaleikkeleen, kurkun ja vähärasvaisen edamin kera (+piimää) ja on kyllä närästellyt ihan kunnolla :( En tiedä pitäiskö vaan syödä sitä pelkkää puuroa... Nam nam.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos närästyksesi on allergiaoire niin sinun tarttisi välttää niitä aineita joille olet allerginen. Maito ???

Minä voin välillä syödä melkein mitä vain mutta sitten kun elimistö on huonossa kunnossa tuntuu että melkein kaikki aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
4/20 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos närästyksesi on allergiaoire niin sinun tarttisi välttää niitä aineita joille olet allerginen. Maito ???

Minä voin välillä syödä melkein mitä vain mutta sitten kun elimistö on huonossa kunnossa tuntuu että melkein kaikki aiheuttaa ongelmia.

Joo mulla on vähän sama juttu. Ennenkin ollut vähän hankalia vaiheita mutta tämä on jo tosi ärsyttävää. Nyt on juuri sellainen tilanne että kaikki tuntuu aiheuttavan ongelmia...

Vierailija
5/20 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koeta syödä hetki yksinkertaisesti ja vaikka niitä puuroja pääosin että saat elmistösi rauhoittumaan. Sitten rupeat ottamaan muita ruokia mukaan hitaasti ja seuraat mikä sopii ja mikä ei. Sitten kun on ollut pidempään hyvää aikaa kokeilet vielä uudelleen niitä jotka alunperin ajattelit sopimattomiksi ja niistäkin vot ehkä syödä ainakin vähin kunhan perusruoka on kunnossa.

Tsemppiä. Et ole ainut joka taistelee asian kanssa.

Vierailija
6/20 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ehkä se tosiaan on vaan ruvettava sille puurolinjalle sitten. Vähän vaan on heikoilla vitamiinien, proteiinin jne saaminen vaan sitten. No ainakin mahaläskit lähtee :P Lihavuushan voi pahentaa närästystä... En tosin ole lihava vaan juuri ihannepainossa, mutta tuo ihannepaino vaan ei kerro kaikkea kun kiitos geenieni kaikki rasva kertyy keskivartaloon. On siis mahdollista, että vaikka olenkin periaatteessa laiha niin painon laskeminenkin voisi olla hyödyksi...

Vierailija
7/20 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin ennen närästyksestä, joka päivä meni rennietä useampi tabletti. Kokeilin karppausta, eli jätin hiilarit pois, ja arvelin että närästys tulee sietämättömäksi. Ihme ja kumma, närästys hävisi sen siliän tien.

Ja tämä ei ole karppauksen mainospuhe, mutta noin vaan kävi. Enkä kyllä enää karppaa, mutta nyt menee taas Rennietä.

Vierailija
8/20 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisiä vastauksia kirjoitellut luki just vähän aikaa sitten että "napaläski" liittyisi allergioihin ??

En tiedä mutta minulle kertyi kovasti mahaa kun olin allergisoitunut esim. perunalle ja maidolle nekä tajunnut sitä vaan söin niitä.

Itseäni auttoi MSAS analyysi joka on humpuukihoitoja. Mutta siinä noin 100 euron hinnalla katsottiin akupunktiopisteistä mittaamalla elimistön tila ja minulle parhaiten sopivat ruuat. Toimi ihan kohtuullisesti minulle tosin muutamista ruuista olen erimieltä mutta pääosin antoi hyvin suuntaa mitä kannattaisi syödä.

Vierailija
9/20 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko sivusto asiantunteva, suosittelen! Sieltä löytää moneen asiaan neuvoa ja tukea.

Vierailija
10/20 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin itsekin analyysiin MSAS, mutta missä niitä tehdään

Vierailija
11/20 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaus refluksiin ja lukemattomiin toiminnallisiin ongelmiin. En lopeta tätä ruokavaliota koskaan.

Vierailija
12/20 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

söisin keitettyinä tai muuten valmistettuja vihanneksia ja vaaleaa lihaa tai kalaa sekä puuroa. jättäisin rasvaiset ruuat, alkoholin, kuplajuomat ja punaisenlihan sekä leivät ja maitotuotteet. kahvin juonti minimiin ja juo 3 l vettä päivässä.

Vierailija
13/20 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon vettä, se auttaa. Jugurtteja, viilejä ja piimää voivat useimmat syödä/juoda, mutta niiden osalta kannattaa katsoa mitä tuote sisältää; mitä lyhyempi sisällysluettelo sitä parempi vatsalle. Syö pieniä annoksia kerrallaan.

Vierailija
14/20 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli tuunasi ruokavaliota ja elämäntapoja ja vältti refluksileikkauksen!  Hyvin kirjoitettu teksti, joka sisältää myös napakan yhteenvedon Chris Kresserin gerd-artikkeleista, kannattaa lukea!

https://www.facebook.com/helsinkipaleo/posts/685320571553809

Vierailija
15/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin itsekin analyysiin MSAS, mutta missä niitä tehdään

Vierailija
16/20 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kokemus muutaman muun kanssa. Varhaisesta teini-iästä lähtien olen kärsinyt päivittäisestä närästyksestä. Kolmenkympin korvilla kokeilin karppausta ja taivas aukesi.

Leipä närästää, samoin puuro. Sokeri nostaa happaman liemen kurkkuun. Oli aika vaikea uskoa, että rasvaisemmalla ruokavaliolla närästys lakkasi, mutta niin siinä vain kävi.

Siksi en ihan suorilta lähtisi puurolinjaa sinulle suosittelemaan. Mutta, yksilöitähän olemme jokainen eli kokeilemalla löydät sen mikä sinulle sopii.

Vierailija
17/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäkestoisemman närästyskauden iskiessä pahimmassa vaiheessa itselle sopii lähinnä mustikkakeitto tai tuoreet mustikat. Myös muut marjat vähäisissä määrin, joskaan happamia viinimarjoja tai karpaloita en ole uskaltanut kokeilla.

Peruna ja bataatti tuntuvat sopivan myös kohtalaisesti, samoin keitetyt vihannekset. Myös esim. parsa, kuorittu kurkku sekä keitetty pinaatti tuntuvat olevan ok.

Sen sijaan maitotuotteet tuntuvat pahentavan tilannetta (vaikka helpottavat usein juuri syödessä hiukan), samoin leipä ja viljat. Suklaa, kahvi, sipuli yms. ovat pakosta poissa kuvioista.

Vierailija
18/20 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapanmaito tuotteet, kuten piimä ovat emäksisiä. Huvikseenko se sana hapan siellä seikkailee? Maitotuotteet on happamia, etenkin piimät ja jogurtit, johtuen niissä elävistä maitohappobakteereista, jotka erittävät maitohappoa ympärilleen. Maitohappo(2-hydroksipropaanihappo) on heikko happo.

Vierailija
19/20 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapanmaito tuotteet, kuten piimä ovat emäksisiä. Huvikseenko se sana hapan siellä seikkailee? Maitotuotteet on happamia, etenkin piimät ja jogurtit, johtuen niissä elävistä maitohappobakteereista, jotka erittävät maitohappoa ympärilleen. Maitohappo(2-hydroksipropaanihappo) on heikko happo.

Vierailija
20/20 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies tajus jo ennen diagnoosia ja leikkausta että tiettyjen ruoka-aineiden jäljen alko närästys ja takaisinvirtaus..valkosipuli,valkoviini,kahvi ja virvoitusjuomat sekä omenat ja erittäin vahvat mausteet. Leikkauksen jälkeen jätti nuo kokonaan pois ja jos vielä tuli närästystä niin taas katsaus päivän ruoka-aineisiin ja jotain kokeeksi pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi