Vihatkaa minua, aion lopettaa imetyksen.
Aloitin imetyksen hyvällä menestyksellä mutta vauva ripuloi vihreää kakkaa joka 15min välein. Syön tyroksiinia kilpirauhasiin ja propralia korkeaan verenpaineeseen ja diapamia paniikkihäiriöihin joten näen korvikkeen turvallisempana vaihtoehtona tästä eteenpäin. Edellisen lapsen vatsa oli ainakin paljon parempi korvikemaidolla. Mielelläni olisin imettänyt mutta minä näen asian nyt niin että vauvan parasta ajatellen siirryn korvikkeeseen.
Kommentit (23)
kaikkien kolmen lapseni imetyksen "liian aikaisin", 5-8kk. iässä lasten vaikeiden allergiaoireiden takia. (voin vastata tarkemmin, jos joku on sitä mieltä, että on huono syy lopettaa). Aina olen itkenyt katkerasti ja imetyksen lopettamisesta toipumiseen on mennyt viikkoja, vaikka ratkaisu on joka kerta todettu oikeaksi ja lapsen parhaaksi. MUTTA sitten jonkun kuukauden kuluttua olen ollut tyytyväinen, että olen tehnyt ratkaisun aiemmin kuin liian myöhään. Lapsemme ova (valitettavasti) voineet paremmin apteekin erikoiskorvikkeella. Vieläkin harmittaa, mutta ei enää itketä, nuorin nyt 11 kk.
Eli äläppä hätäile, sure rauhassa jos surettaa, mutta ennenkaikkea iloitse terveestä lapsestasi :)
Kiitos kaikille vastaajille, olen todella yllättynyt.ap
Diapam ja propral aloitettiin vasta nyt kilpirauhasen oireisiin. Siksi lopetankin heti imetyksen. En ole mieleltäni sairas ollut koskaan mutta tämä on nyt vaan hetken tila jota joudun kestämään. En ole raskausaikana syönyt kuin tyroksiinia, enkä tiennyt tulevista lääkityksistä silloin.