Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASKUISET 2012

Kommentit (555)

Vierailija
101/555 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta näköjään pääsee moni jo testailee, toivottavasti plussia. Mites tietääkö joku tosta MeaMinniksestä onko testannu? En jaksa selata vanhoja..

En uskaltanu kattoo sitä dokkaria mistä aiemmin puhuitte. Oon niin herkkä, että olisin varmaan vollottanut koko jakson ajan.

Huuliharppu ja Valkokuusi: Harmi kun tipuitte tänne, mutta onpahan kavereita kenen kans jännäillä ;)

Sipsu. Toivotaan että edes joulutoiveet toteutuu.

Ansku: Onneks sun lääkärillä oli ihan hyviä uutisia. Hauskaa reissua (voi kun itsekin pääsis joskus jonnekin) toivottavasti ei menkat tuu pilaa sitä. Ota testi mukaan, niin voit laittaa sitten terveiset siltä.

Uusille: Tervetuloa mukaan jännäilee!

Alexandra: Toivottavasti sieltä aamulla tulis kaks vahvaa plussaa, niin pääset sitten laivalle juhlimaan raskauttas ;)

Marjana: Nuha lähtee n*********!

ON: Onneks menkat alkaa loppumaan ja kohta pääsee kyttämäään ovista ja sitten taas jännittämään! Menis nyt vaan aika nopeammin.. Noh onneks yleensä viikonloput menee..

Hauskaa viikonloppua kanssa sisaret!

Vierailija
102/555 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa oltiin eilen ja kaikki oli hyvin. Mähän olen ollut tasaisen pessimistinen koko ajan, mutta jospa tästä pitäisi alkaa jo rentoutuneemmin iloitsemaan.

Enhän mä osaa pyöriä kuin näillä kuumeilija-palstoilla, sen verran kauan tuli kuumeiltua. Lähinnä vanhoja tuttuja täällä käyn katsomassa ja teille kaikille toivon kovasti tärppionnea!!!!!!!!!!!!!

Marjanalle myös tsemppiä tuleviin hoitoihin. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Kyllä niistä selviää. Mullakin tuli kaikki mahdolliset takaiskut, mutta tärkeintä oli tietenkin se plussa. Kaikki peukut pystyssä, että sinulle se nyt suodaan....

Catti rv 11+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/555 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmastiina: Kiitos! Olet kyllä mahtava! Eiköhän se ”tipahdus” sieltä listan kärjestä uuteen kiertoon tapahdu vielä tänään… Hyvää syntymäpäivää! Mahtavan synttärilahjan sait, siitä ei olisi ollut parempi muuta kun se plussa. Toivottavasti saat synttäreidesi kunniaksi sitten parin viikon päästä sen plussan!

Norppa81: Kiitos. Tarkoituksena on unohtaa koko tämä hässäkkä ja pitää hauskaa risteilyllä :) Eihän se tikuttelu millään lailla ole välttämätöntä, kunhan on tarpeeksi aktiivinen makuuhuoneen puolella muutenkin :)

20vilmiina07: Taitaa olla Davidin puikkotesti millä olen testannut. Eilen olin verikokeissa, omanavassa enemmän siitä farssista :D Hienoa että teilläkin on jo ässäilyt aloiteltu!

Ems: Oikea asenne! Ässäilyä vaan ennen ja jälkeen miehesi matkan!

Liisuli: tervetuloa!

Helmi86: Suosittelen itse tilaamaan ovistestit netistä, tulee halvemmaksi. Itse tilaan raskauskeiju-sivulta. Ovat ainakin itselläni toimineet ihan ok. Varmistelen sitten ovisplussan clearbluen hymynaamalla, mutta koska se on muuten niin kallis testi niin ei voi sillä koko ajan testata. Sen lisäksi on mielestäni helpompaa testata liuskatestillä ensin niin että näkee viivan vahvistuvan ja sitten vasta vahvoilla viivoilla tarkastaa hymynaamalla että varmasti on ovis :)

Mupis: Hyvä merkki ettet tiedä millä kiertopäivillä menet, eipähän tule turhaa stressattua! :)

Sipsu: Ymmärrän täysin tuon ilosi! Tällä hetkellä elämän toiseksi paras ilo on plussa ovistestissä :D

Marjana: Olevinaan näen haamuja, mutta luulen että ovat vain viivanpaikkoja, mihin en ennen ole kiinnittänyt huomiota. Toivottavasti olet kotona töistä ja pystyt kunnolla lepäämään, niin että paranet! Harmi että nyt sitten vielä kaiken lisäksi tulit kipeeksi. No, ainakin ovis vaikuttaa tulevan toivotusti myöhässä. Pidän edelleen sormet ristissä että näin kävisi! Ei muuta kun lepoa ja pikaisia paranemisia sinne!

ON: Eilen sitten päätin mennä verikokeisiin. Oli muuten harvinaisen vaikeata saada lähete yksityiselle. Minulla ei ollut mahdollisuutta mennä julkiselle, kun ei aikataulu antanut siihen periksi. Kävin ensin kokeissa ja sain puolen tunnin jälkeen tietää että oli nega. Olivat ottaneet väärän testin. Eli, tekivät raskaustestin kyllä/ei jonka tarkkuus on 25, eli sama kun apteekin testin. Voitte kuvitella että olin todella onnellinen... Meinasin saada vuosituhannen hepulin sille lääkärille. Sen kokeen hinta kun oli ihan mukava... No, tilanne ratkaistiin sillä että hän kirjoitti toisen lähetteen ja kävin vielä toistamiseen eilen verikokeissa. Sen tulokset saan tänään. Tämä testi kertoo siis jopa jos veressä on 3, eli on super tarkka.

Pähkäilin tätä tilannetta eilen vaikka kuinka kauan ja sitten tulin siihen tulokseen että olen vaikka valmis maksamaan sen 60 euroa siitä että saan nyt varmuuden tästä tilanteesta ja voin sitten rauhassa nauttia risteilystä ilman että takaraivossa jatkuvasti on se epävarmuus tilanteesta. Eiköhän se nyt niin ole ettei siellä mitään ole (jos on, niin oletettavasti se on ongelma, koska hormoonit eivät ole nousseet vieläkään) ja sehän luonnollisesti on sitten meille suuri ongelma. Mutta, ainakin sitten tiedetään tilanne ja voidaan elää sen mukaan. Seuraavan kierron lopussahan sitä sitten näkee että miltä nyt vaikuttaa. Toki, sinne odottaminen on tuskaa, mutta toisaalta mennään jo kp14 :) Eilen lähti jo ässäilyt käyntiin, joten uusi ovis on sitten tervetullut.

Kiitos teille kaikille arvokkaista neuvoista ja siitä että jaksoitte lukea näitä omanapaisia juttuja. Yritän tänään ehtiä tulla tänne päivittämään tulokset kun saan ne, ennen risteilylle lähtöä.

Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Alexandra

Vierailija
104/555 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuten otsikko kertoo niin pahoinvointi on jälleen päällänsä. Ja tänä aamuna, tällä hetkellä niin vahvana, että lähellä on pytyn halaaminen. Koitan ajatella positiivisesti, että tämä pahoinvointi mulla merkkaa sitä, että tässä kierrossa mahdollisesti olisi ovulaatio tulossa. Sitä ajatellen tässä ollaankin jo puuhailtu, kertomatta miehelle koitan tähdätä siihen jokatoinenpäivä-tekniikkaan :)

Eleanora oli kysellyt tuolla aiemmin rintojen aristuksesta. Mulla kanssa "normaalisti" rinnat kipeytyy vasta pari-kolme päivää ennenkuin menkat alkaa. Oikeastaan olen lähes tarkalleen voinut laskea, että kun rinnat alkaa aristaa, menkat alkaa silloin ja silloin. Paikkaansa on aina pitänyt. Aristus loppuu samana päivänä kuin menkat sitten alkavat. Ja säännöllinen 28-29 päivää on kierto ollut.

Viime kierrossa mulla oli rinnat kipeät samantien kun menkat loppuivat ja aristaminen jatkui siis läpi koko kierron ja kipu loppui vasta kun menkat olivat jo alkaneet. Ja kierto siis venyi ennätykseensä 33 päivää. Minulle niin tuttu pahoinvointi puuttui kokonaan, samaten kuin repäisykivut. Näistä päätellen voisi olla niin, ettei ovulaatiota viime kierrossa mulla ollut lainkaan.

Nyt ei rinnat arista, vuoto oli normaalia, ei niukkaa muttei runsastakaan ja pahoinvointi on päällänsä. Ovuloimisen suhteen on nyt siis kovat toiveet ilmassa :)

Alexandra: Pian saat tietää eikä tartte enää elää epätietoisuudessa.

Marjana: Lämmintä juomaa, lepäilyä ja c-vitamiinia poskeen. Toivottavasti tokenet pian räkätaudista.

Vierailija
105/555 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsu; onnittelut ovishaamusta!

Marjana; pikaista paranemista!

Alexandra; toivotaan että testitulos antaa selvyyden asiaan. Iloista risteilyä joka tapauksessa!

ON; täti saapui tänään, joten ensimmäinen yrityskierto paukahti käyntiin!

Onko jollakulla muuten toiveita tulevan lapsen sukupuolen suhteen? Meillä kun on noita tyttöjä jo kaksin kappalein, olisi kyllä varsin hauska yllätys, jos tulisikin seuraavaksi poika. Selvää tietysti on, että toivomme ennen kaikkea lasta, kumpaa tahansa :)

Liisuli kp 1/25-27, yk1

106/555 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinks: Juu kyllä sitä nuhan karkoituskeinoa eilen kokeiltiinkin. :D Ei toiminut kyllä siihen tarkoitukseen. Tsemppiä sinnekin oviksen bongaukseen ja ennen kaikkea hyödyntyämiseen.

Catti: Ihanaa, että teillä on kaikki hyvin masuasukin kanssa. :) Ja kiitos, henkinen tuki on tärkeää nyt, kun nuo hoidot tosiaan hitusen jännittää. Ja vielä enemmän se, että inssi ei tuokaan sitä toivottua tulosta ja joudutaan IVF-jonoon... Mutta en mieti sitä vielä.

Alexandra: Juu onneksi sain tuon sairasloman. Tänä aamunakin tuntui siltä kuin olisi katujyrän alle jäänyt, että ei paljon töihin olisi jaksanut lähteä. Oikeasti jännittää nuo sinun verikokeesi tulokset. Toisaalta jos noilla kiertopäivillä ei tuo 25 tarkkuus antanut verestä plussaa, niin melkeinpä toivoisi, ettei se tarkempikaan antaisi. Lähinnä, ettei siellä nyt olisi mitään keskenmenon alkua sitten vaan. :( Tsemppiä joka tapauksessa nyt sinulle ja tule kertomaan tulokset! Rentouttavaa risteilyä! :)

vilmis: Mahtavaa, toivottavasti se ovulaatio tulee nyt sitten tässä kuussa. :) Sitä kyllä on melko tarkasti omaa kroppaansa seurannut tämän vauvahaaveen aikana ja oppinut aika paljon oma kropan toiminnasta. Sinäkin taidat tosiaan hyvin tietää mitä mikäkin oire kertoo.

Onneksi tämä kuume rupesi jo laskemaan, että ehkä tämä paraneminen tästä lähtee. Kun vaan malttaisi levätä kunnolla, kun minulla on paha tapa touhuta sitten kotona yhtä sun toista. Yritän keskittyä kevyisiin pikkujuttuihin kuten pyykinpesuun ja uunin lämmitykseen. :D

Liisuli: Noniin, tervetuloa aloittamaan kuumeilua. :) Minulla ei ole sinänsä mitään suurempaa toivetta sukupuolen suhteen. Mies taitaisi enemmän poikaa toivoa ja se passaisi kyllä minulle vallan mainiosti. Mutta pääasia, että sieltä nyt jompikumpi saisi alkunsa.

ON: Nyt rupesi rinnat/nännit kipeytymään... Voi itku, millähän poppakonstilla minä sitä ovista siirtäisin ensi viikkoon. :D Onneksi kuitenkin eilen jo pistettiin yksi talletus menemään. Olin itse aivan puolikuollut tässä taudissani, mutta mies otti ohjat käsiinsä ja saatiin hellä hetki vielä ennen nukkumaan menoa. Ässäilyn aikana huomasi, että alavatsalle tuli tuttua aristusta jos voimakkaammin/syvämmälle työntää, mitä minulla tulee aina ovulaation lähestyessä. Missään muussa vaiheessa kiertoa ei arista seksin aikana. Pitää tänään illemmalla testailla mitä se ovistesti näyttää. Se kun välillä on kyllä tummunut hyvinkin nopeasti, vaikka edellisenä päivänä on ollut vain haalea viiva. Jos ei kerta inssiin päästä tässä kuussa, niin tottahan sitä pitää sitten luomusti kuitenkin yrittää. Periksi ei anneta!

Nyt menen takaisin viltin alle lepäilemään.

Marjana kp 12/28-32 yk 23

Vierailija
107/555 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri soitti juuri ja arvo on alle 3, eli TODELLA, TODELLA negatiivinen. Luonnollisesti olen surullinen. Mutta niin kuin Marjana kirjoitti, varmasti parempi näin, ettei ole mitään keskenmenoa ja sitä kautta sitten uusia haasteita edessä.

Tällä hetkellä pelottaa ihan oikeasti tämä meidän tilanne. Mikä ihme aiheutti sen, ettei kohdun limakalvo kasvanutkaan, vaikka hormooneja söin 12 päivää?? Nyt oli oikeasti jopa niukemmat menkat kun aikaisemmin. Yksi selitys olisi se, että kohtuun olisi alkanut muodostua kiinnikkeitä, jotka sitten omalta osaltaan estävät limakalvon sen.

Ihmetyttää myös suuresti se kipupiste, joka minulla siellä kohdussa nyt on. Mikäköhän se on, kiinnikekkö?

Mutta, eiköhän näihin kysymyksiin aikanaan tule vastaukset. Naisen kroppa on sen verran outo, että nyt yritän parhaani mukaan ottaa rennosti ja bongailla tulevaa ovista. Toivottavasti se sieltä tulisi ja sitten parin viikon päästä nähdään mikä tilanne nyt on.

Alexandra

108/555 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: kurjaa, että oli negatiivinen, ja varmasti pelottaa tilanne. Eikö lääkärikään osannut antaa siihen mitään selitystä miksi menkat oli niin niukat? Toisaalta kyllä hyvä, että sait nyt varmuuden, ja voit huoletta lähteä risteilylle. Toivotaan että ovulaatio tulee kuitenkin normaalisti, ihanaa risteilyä!

Vilmiina: ainakin oireet kuulostavat oviksen suhteen hyviltä! Mä luulin ennnen tätä yrittämistä, että tunnen kroppani hyvin, mutta nyt on kyllä huomannu ihan uusia juttuja :D

Marjana: ainakin olet nyt kaikkesi tehnyt, jos ässäiltykin on varmuuden vuoksi :) Mulla on kyllä joskus oletettu ovis siirtynyt stressin takia muutamalla päivällä, että voihan se olla että jos oikein kovasti toivoo, että sekin sitä siirtäisi ;) Toisaalta, jos ovis on nyt, niin ainakin on talletus tehty, enempää ei oikein voi tehdä. Parane pian!

ON: ostin sitten kuitenkin ovistestejä, vaikka sanoin aikaisemmin että en vielä niitä halua kokeilla ;) Mutta luin jostakin, että pco:laisilla ovistesti voi näyttää plussaa koko ajan, tai pidemmän ajan kuin normaalisti, joten ajattelin testata, että jos mulla koko ajan näyttäisi plussaa, niin turha sitten niitä käyttää ollenkaan. Tällä kertaa siis toive oli että ei näyttäisi plussaa :D Eikä näyttänyt! Eli olisiko se sitten merkki, että pco on mulla sit niin lievä? Eli mahdollisuuksia munasolun irtoamiseen olisi? Nyt vaan sitten testaillaan vielä, että tuleeko plussaa ollenkaan ja jos tulee, niin kuinka kauan se pysyy. Jos näyttää normaalilta, niin sitten voisi ehkä olettaa, että munasolu on irronnut ja ovulaatio tullut?

Vielä ei ole tulevasta oviksesta muita merkkejä kuin että valkovuoto on lisääntynyt, varmaan ovis tulee sitten ensi viikolla. Jatkan kuitenkin testien tekemistä ja tietysti talletusten tekemistä :).

Eipä muuta, hauskaa viikonloppua kaikille!

Ems

109/555 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinks: Mukava ku voidaan yhdessä jännäillä, meillä melkein samat kiertopäivät kuitenkin menossa :) Nyt niitä ovisplussia odotellessa!

Alexandra: Voi kurjuus sentään, onpa harmillista ettei sitä suuresti toivottua plussaa sit tullukaan. Joka tapauksessa pää pystyyn vain! :) Ja mukavaa risteilyä, koita nautiskella olostasi!

Marjanalle pikaiset paranemiset!

Ems: Olen jostain lukenut, että jos ovistestit eivät näytä aina plussaa (vaikka pco:laisilla voi näyttää aina), niin silloin pco voi tosiaan olla lievempi. Ja minä ainakin uskoisin, että sulla mahdollisuuksia munasolun irtoamiseen olisi! :) Toivotaan, että saat vielä sen plussan siihen ovistestiin. Tsemppiä! :)

Itsekin ajattelin alkaa kokeilee ekaa kertaa elämässäni ovistesteillä ens viikon tienoilla. Saa nähä, näyttääkö mulla ne aina sitä plussaa ku mullakin on pco. Älyääpähän sitten olla kokeilematta, jos plussa aina pärähtää :D

Emmastiina: Myöhäiset symppärionnittelut! :) Toivotaan, että se onnetar olisi puolellasi!!

ON: Ei ole tuntemuksia juuri mitään, alkukierrossahan tässä vasta ollaankin menossa. Kuitenkin on pilke silmäkulmassa koko ajan, että toivottavasti olisi clomeista ja lugeista apua. Vielä kaks clomia syömättä, sit vaan odotellaan oviksen ajankohtaa.. Miten sitä on niin malttamaton?! :D

Onneksi on viikonloppu käsillä, niin saa muutakin ajateltavaa, jos sisko miehineen saapuu kylästelemään. Isosiskoni on raskaana, tulleepahan minusta sentään täti tänä kesänä, jos ei muuta ;) Olisi ollut mukavaa saada heidän tulevalle vauvalle samanikäinen serkku ;) Meku ollaan ainoita sisaruksia meidän perheessä siskoni kans, niin taitaa serkut jäädä vähäisiksi, jos mulle ei kääröä ihan heti suoda!

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :)

-huuliharppu- kp 5/23-30

Vierailija
110/555 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä mennään aika rauhallisin mielin. Meinasin alkaa tikuttamaan ja yhden testin teinkin, mutta sit päätin että alan stressaamaan liikaa jos sitä vahvaa viivaa ei tulekkaan, joten tikuttaminen jäi siihen. Mutta ässäilyt ei. ;) Yritän miettiä että kaikki on Korkeimman käsissä ja vauva tulee, jos niin on tarkoitettu. Ennemmin tai myöhemmin. Kunpa aina pysyis näin rauhallisena, huoh.

Haleja ja plussia kaikille. :)

- Mami kp 14/28-31 Yk 6

Vierailija
111/555 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkoista ei toistaiseksi tietoakaan. Testiä en kyllä ota reissuun mukaan, vaan koitan olla ajattematta koko projektia. Se saattaa tehdä ihan hyvää. :)

Toivottavasti täälä tulisi plussia ensi viikon aikana! Tuun reissun jälkeen lukemaan kuulumiset ja kertomaan omat!

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
112/555 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eilis iltana alkoi vihlomiset, poltot ja nippailut alavatsassa. Kun ne alko, tuli jotenkin rauhallinen olo, ja sellanen seesteinen. Mieskin kysyi, mikäs nyt on, kun olin jotenkin niin onnellisen ja rauhallisen näköinen..en tosiaan tiedä mistä moinen nyt sitten johtui, mutta kummallista se oli. Eilen illalla oli sellainen yököttävä olo, ja tänään aamulla myös. Mutta ei ne sitten sen kauempaa kumminkaan kestäneet. En nyt uskalla vielä fiilistellä mitään, mutta tuo eilinen fiilis jäi kyllä vaivaamaan. Ensin nippailuja, ja polttoja, jotka loppuivat, sitten se olo..kummallista..

Tämä marraskuun kuumeilijoiden lista on kyllä liian pitkä, joten nyt niitä plussia arvon naiset. Ihana lukea teidän tarinoita, oireita ja fiiliksiä. Itse nyt on aika oma napaisia viestejä ollut, pahoittelut siitä. Tuntuu, että itse on jotenkin niin alussa tässä kaikessa, ja teillä muilla on jo yrityskertoja useampi, että en mä viitsi tässä nyt marista ,kun muilla on jo tilanne paljon pidemmällä..ottakaa nyt tuostakin lauseesta selvää :)

Toinen yrityskerta on siis takana meillä keskenmenon jälkeen, ja ei tässä auta muu kuin toivoa parasta, ja pelätä pahinta...

Oikein leppoisaa viikonloppua kaikillle, ja plussa tuulia !!

Claudia- kp 21/25-28 yk1+km+yk1

113/555 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Claudia: naisen vaisto...? :) Peukut pystyssä puolestasi, ei enää montaa päivää sulla jäljellä että pääset testailemaan.

Anskulle hyvää ja rentouttavaa lomaa! Tuuthan takas plussauutisten kera ;)

Mami: samalla tavalla oon yrittänyt ajatella. Että ei pidä lannistua, jos joutuu yrittämään pitkäänkin, vauva tulee silloin kun on tarkoitettu... Oli sitten totta tai ei, mutta se ajatus lohduttaa ja rauhoittaa.

Alexandra: nega kääntää aina suupielet alaspäin... Mutta selvisi ainakin tilanne, ja nyt sitten vaan ovista bongailemaan :) Kroppa kyllä lähettelee niin paljon kaikenmoista viestiä, että hulluksihan tässä meinaa tulla kun kaikkea pysähtyy kuuntelemaan. Olisipa joku ilmoitustaulu mihin selkeästi ilmestyisi teksti että mitäs nyt on meneillään kun taas nippaa ja vihloo, ei tarvitsisi arvailla!

ON: Täällä juuri äsken testattu ovisplussa!! :) Kyllä pitkään tuijottelin tikkua että kuvittelenko vain, mutta kyllä ne viivat vain yhtä tummat ovat. Tästä nyt siis 24-48 tunnin sisään pitäisi oviksen tapahtua? Viimeksi ässäilty eilen aamulla eli tänä iltana/huomisaamuna täytyy pistää töpinäksi :) Iiiih jännää :D

Vierailija
114/555 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsin Meaminniksen tuonne taustaloijoihin. (toivottavasti) hän plussasi ja lähti toiselle palstalle.

Alexandrankin laitoin jo ovista odottelemaan =) Olipahan sullakin lääkärikäynti, huh huh.

Vilmis: Parane pian ja toivottavasti ovis nyt tapahtuu! Ihanan tarkasti osaat kroppaasi lukea =) Luin kauhulla tuota sinun viestiä sillä normisti rinnat kipeytyy mullakin joko a) oviksen jälkeen tai b) ennen menkkoja. Nyt ne on olleet kipeet kokoajan ja nyt oviksen jälkeen ihan tuska-kipeet. No selitän lisää tuonne ON-osioon =)

Liisuli: Josko sais edes jonkun aluille...Hmm, ennen ajattelin että tyttö taloon, nyt et poika vois olla jees =) Eli ihan sama.

Marjana: Eikös flunssa, stressi, kova urheilu jne voi siirtää ovista =) Eli nyt kauhee stressi päälle, kipeenä ulos riehumaan ja sitä rataa... heh.

Ems: Mulla ei oo pco:ta (toivottavasti ainakaan!) ja mulla liuskamalliset ovistestit antaa plussaa kokoajan. Tai no oviksen aikaan viiva kirkuu mut muinakin päivänä joku muu sanois viivaa plussaksi. Eli ainoa mikä toimii on nuo digitaaliset, ne ei anna hymynaamaa joka päivä =) En halua edes tietää mistä tää johtuu...

Mami: Ekaa kertaa olet noin positiivinen ja rauhallinen =) No katotaan muutama viikko eteenpäin ;)

Claudia: Aidon rehelliset tärppionnet sinulle. Usein "uudet" ekakertalaiset käy täällä vain poikkeamassa kun plussa tulee heti. Toivottavasti näin käy sinullekin!

Sipsu: Tietää mitä teillä tapahtuu lähipäivinä ;) Onnea plussasta!

ON: Vilmikselle vähän avauduinkin jo. Menossa tällainen hällä-väliä mieliala. Plussa tuli ja se hyödynnettiin kolmena peräkkäisenä päivänä. Mikään muu ei olekaan sitten "normaalisti" sorry pitkä sepustus....

Ensinnäkin menkat oli oudot. Yleensä vuoto 4 päivää ja piste. Nyt tuhrua, vuotoa, tuhrua ja 6 päivää! No ei väliä, ovis tuli päivälleen kun pitikin. No kaks päivää ENNEN ovista alko hirveet vatsakrampit. Siis sellaiset tajuttomat et veti ihan kippuraan. Särky keskellä -ei kummallakaan puolella. Siis what? Aikasemmin olen tuntenut 100% varmasti kummalta puolelta ovuloin, nyt ei mitään. Ja ovis vaan jomottaa, ei todellakaan kramppaa. Ja sit kolmas asia. Ennen kuumeilua tissit ei oo reagoineet mihinkään. Sit ne kipeyty ennen menkkoja. Edellisessä kierrossa oviksen jälkeen ja nyt ne kipeenä kokoajan. Tänään ihan tulessa-kipeet.

Siis mitä helkuttia kropassa nyt tapahtuu? Eka ovuloimaton kierto?? Hormonit sekaisin?

Vierailija
115/555 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Musta varmaan on saanut sitten kuvan että ajattelen negatiivisesti aina asioita. Harmi, sillä olen aika positiivinen ihminen muuten. :(

Jään taustailemaan...

Vierailija
116/555 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmastiina: Mikäs tässä nyt on kun taas osuu "oireet" meillä niin yksiin. Tällä kertaa siis ovis-oireet. Mulla ei kyllä rinnat (ainakaan vielä) arista, mutta vatsakramppi on tuttu juttu. Ja eieiei ajatella, että johtuis siitä, että ovulaatiota ei tulis. Mulla iski vatsakramppi eilen. Kai se on normaalia, hope so :) Rinnat liekeissä -oireesta en osaa sanoa mitään, eikai vaan oo mikään tulehdus?

Mami: Mä en kanssa aio ovista edelleenkään tikutella. Eri asia on sitten jos edessä jossain vaiheessa olis inseminaatio tai muu rankempi toimenpide tai vaikka hormoonien syöminen ja olis pakko tietää missä mennään.

ON: Täällä sujuu melko hyvin tuon jokatoinenpäivä-taktiikan toteuttaminen. Tänä aamuna yritettiin heilutella peittoja, mutta just nyt sit tänään ei poikaa huvittanutkaan katsoa lastenohjelmia kuten muina lauantaiaamuina. Eipä tietenkään. Hiukan kyllä hymyilytti kun poika säntäsi huoneeseen keskenkaiken, onneks oltiin peittojen alla ;)

Vierailija
117/555 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami: Anteeksi jos pahoitin mielesi ei ollut tarkoitus! Ja et siis ole negatiivinen mutta surullinen, huolissasi, kärsimätön -eli sitä samaa mitä me kaikki. Nyt susta vaan huokui tyyneys ja rauhallisuus, siksi oli kommentoitava tätä uutta Mamia.

Vilmis: Mä oon saanu elämäni traumat siitä ku yllätin äitin ja iskän sängystä joskus pienenä. Muistan sen vieläkin koska se oli niin ällöttävää pienen ihmisen mielestä =) Ja joo, sä kirjoitat mun oireita ihan joka kerta, uskomatonta! Enkä edes maininnut pahoinvointia mistä kärsin minäkin.

Sauna käsitelty ja portaat listoitettu -jes!

Vierailija
118/555 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten otin noin herkästi tuon, ei mun tapaista. Mutta asia ok. Tiedän ettet tarkoittanut pahoittaa. Olenhan mä täälä itkenyt ja valittanut. ;)

Vierailija
119/555 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami: Kaikkihan me täällä silloin tällöin valitamme, itkemme ja suremme. Mutta usein joka päivälle mahtuu myös tsemppaamista ja positiivista asennetta. Täällä on sallittua kaikki tunteet, niitä ei tarvitse piilotella. Itse kukin on välillä kuopan pohjalla, mutta sieltä on suunta vain ylöspäin.

Miten sitä onkaan taas saanut valettua itseensä tätä taistelutahtoa. Menkkojen alkaessa olin ihan varma, ettei tästä taas tule mitään. Mutta niin vaan taas yritetään, toivotaan ja haaveillaan. Ja taas olen päättänyt, että tässä kierrossa raskaudun :)

Halauksia!

120/555 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: Yritä olla liikaa miettimättä noita kaikkia mahdollisuuksia. Eikös nuo mahdolliset kiinnikkeetkin voi ultralla selvittää?

Ems: Millä perusteellahan se ovistesti pco:sta kärsivillä voisi näyttää aina plussaa? Oletko siitä lukenut? Mietin vaan, että mikä se syy voisi olla, koska eikös se ovis pitäisi periaatteessa jäädä ehkä kokonaan bongaamatta, eikä LH-pitoisuus nousisi ollenkaan. Mutta jos oviksen bongaat tikuilla, niin todennäköisesti silloin myös ovuloit. Se LH-piikki on kuitenkin merkittävä muun kierron pitoisuuteen verrattuna, että jos sen tikkuun saa, niin kyllä siellä kropassa silloin tapahtuu. Mutta jos se jää näkemättä, niin se ei sitten taas välttämättä kerro ovuloimattomuudesta, koska se LH-piikin aika on niin lyhyt, että kaikki ei ehdi sitä ovistesteillä näkemäänkään.

huuliharppu: Tekeekö sinulle Clomit mitään haittavaikutuksia?

Mami: Kaikille se tikuttaminen ei vaan sovi, joten älä tee sitä, jos ei tunnu omalta jutulta. :) Ja tosiaan kyllä täällä saa ja pitääkin omaa oloaan purkaa tuntui sitten hyvältä tai pahalta. Sitä varten me täällä kaikki ollaan, että kuunnellaan ja tuetaan toisiamme. :)

sipsu: Onnea ovisplussasta! Toivottavasti olette saaneet sen hyödynnettyä. :)

Emmastiina: Stressi tässä onkin kyllä kipeänä ollessa ollut, että kaikki mahdollinen oviksen siirtämiseksi on tehty. Kova urheilu on kyllä jäänyt väliin, mutta pelkästään koiran käyttäminen pihalla on käynyt kyllä nyt urheilusuorituksesta, kun hengästyn ensimmäisellä 10 metrillä. :D

Käytittekö mitä ehkäisyä ennen tätä kuumeilun aloittamista? Minulla ainakin tuo rintojen kipeytyminen tuli vasta puolen vuoden päästä e-pillereiden lopettamisesta. Ja tuo vatsakramppi voi olla aivan jotain muuta kuin mitään ovikseen tai hormoneihin liittyvää. Välttämättä mitään siis ei ole pielessä. :)

ON: Meillä on ihan jännitysnäytelmä tämän oviksen kyttäämisen kanssa. Pelottaa tikuttaessa joka kerta, että sieltä pärähtää jo nyt hymynaama. Suorastaan hupaisaa, kun minä tuuletan silloin, kun hymynaamaa ei tule. :D Eli tänä aamuna sitä ei tullut. Oireita on kyllä niin paljon, että varmaan tikutan illalla uudestaan. Rinnat on kipeät ja vasemmalla alavatsalla semmoisia tuntemuksia, että ovis voisi olla käsillä milloin vaan. Henkisesti olen kyllä varautunut, että inssiä ei voida tässä kierrossa tehdä, mutta tottakai silti sitä toivon viimeiseen asti. Eilen illalla kyllä ässäiltiinkin ja yritetään tänäänkin illemmalla ässäillä varmuuden vuoksi. Olen edelleen kamalassa flunssassa, joten täytyy kyllä itsensä ihan väkisin innostaa petipuuhiin, kun väsyttäisi koko ajan vaan aivan järkyttävästi.

Mies osasi kyllä eilen valita sanansa niin oikein. Hän esitti yhden asian aloittaen sen lauseelle: "Oletko muuten miettinyt, että jos ja kun sinä olet raskaana..." Minusta tuntuu, että loppuosa siitä lauseesta (joka käsitteli käytännön asioita) katosi taivaan tuuliin, kun takerruin vain tuohon lauseeseen. Hän ei ole koskaan aiemmin tuonut esille millään lailla sitä, että meillä voisi olla raskausaika käsillä millä hetkellä tahansa. Tuo lause toi vaan uskoa siihen, että hän on oikeasti miettinyt näitä asioita ja valmistautunut myös näihin hoitoihin, vaikka me niistä tietoisesti hyvin vähän puhutaankin. Tuli kyllä todella hyvä mieli. :)

Ovista odottava ja pelkäävä Marjana kp 14/28-32 yk 23