MARRASKUISET 2012
Kommentit (555)
Moi kaikille!
Liittyisin mielelläni seuraanne kuumeilemaan nyyttiä marraskuulle. Olen 34v, tänä syksynä 35 ja kolmatta nappulaa mieheni kanssa toivotaan. Olin jo satavarma että pääsen liittymään lokakuun odottajiin ilman ns. yritystä, en tiedä mihin tämä varmuus perustui mutta eipä näitä juttuja taida paljon järki sanellakaan :) Joka tapauksessa, pettymyshän sieltä tuli ja nyt uusi kierto aluillaan, kp4:ssa mennään.
Itsestäni sen verran että tyttömme ovat 5 ja 2 vuotiaat, ja esikoista edelsi keskenmeno 10+3, joka oli kyllä niin kaamea kokemus että niinkuin täällä joku (claudia?) osuvasti totesi, sitä ei toivoisi pahimmalle vihollisellekaan. Siitä jäi sellainen peikko ja pelko, että huolimatta kahdesta tod. nopeasti tärpänneestä ja sujuneesta raskaudesta, jotenkin sellainen odotuksen ilo ja odotuksen odotuksen ilo tai pos. jännitys sen keskenmenon myötä kyllä näköjään meni ihan lopullisesti. Tulta päin kuitenkin... mites muutenkaan! Töihin palasin nyt tämän vuoden alusta viiden vuoden kotonaolon jälkeen, mutta näin nopeasti tuli selväksi että kotona olisin taas enemmän kuin mielelläni, mielellään jo tänä vuonna :)
Toivottavasti plussatuulet puhaltaisi nyt tehokkaammin kuin lokakuisissa!
-Ariel- kp4/29-32 yk1
Niisku: Kummallinen se naisen kroppa kyllä on. Todennäköisesti nuo alkukierron tissikipuilut on jotain hormonien heittelyä vaan. Ei se ovis varmasti vielä noilla kiertopäivillä ole. :)
JiiKoo: Olen ymmärtänyt, että LH-hormoni voi olla aamulla jotenkin sellaisessa muodossa, ettei se näy riittävissä määrin virtsakokeessa. Eli ovistesti voisi periaatteessa antaa negaa, vaikka ovis olisikin ajankohtainen. Papatuloksissa menee yleensä viikon verran. Bakteeriviljelyt tulee päivässä tai parissa. Ihan pelkästään kuivat limakalvot voi antaa bakteereille riittävän kasvualustan. Kannattaa käväistä lääkärissä, ettei turhaan oireista kärsi. :)
Ariel: Ihanalta kuulostaa tuo, että olet pystynyt olemaan viisi vuotta kotona lasten kanssa. :) Sujuiko töihinpaluu ylipäätään miten kivuttomasti sellaisen tauon jälkeen? Toki sekin varmasti riippuu millä alalla on.
Tervetuloa uusille kuumeilijoille!
ON: Me vietettiin miehen kanssa ihana ja rentouttava viikonloppu. Vauvajutuista ei puhuttu oikeastaan lainkaan, mikä oli tarkoituskin. Tätikin on häädetty viikonlopun aikana, joten peitot heiluivat samantien. Clomifen-kuuri on jo loppusuoralla. Enää huomenna pitäisi nappi ottaa aamulla. Viime yö oli jo melkoisen tuskainen, kun hikoilutti useampaan otteeseen tuon lääkkeen takia. Perjantaina voisi ruveta tikuttamaankin... Sitten se jännitys kyllä varmasti iskee päälle, että onnistuiko tämä ovulaation siirtäminen reilusti ensi viikon puolelle. Kädet ristiin vaan!
Marjana kp 8/28-32 yk 23
Norppa81: Ihana tokaisu teidän esikoiselta! Mahtoi olla nauru herkässä sen kuullessa :)
Niiskurouva: Kiitos paljon sanoistasi ja vielä enemmän toiveestasi! :) Nyt täälläkin jo toivotaan ihan sormet ja varpaat ristissä hyviä uutisia! Kyllä se kierto kohta pääsee taas vauhtiin.
JiiKoo: Itse teen tosiaan ovistestit kahdesti päivässä. Toisen aamupissasta ja toisen töiden jälkeen johonkin aikaan iltaa. Kellonajat vaihtelevat. Viikolla aamu on noin 6:00, viikonloppusin paljon myöhempi ja illatkin vaihtelevat jopa 4 tunnilla. Joten, älä siitä huoli. Kyllä siitä testistä sen oviksen lähenemisen sitten näkee, toki tilanne on paras jos samaan aikaan koko ajan pystyy testaamaan, mutta harva siihen kuitenkaan voi. Melkein suosittelisin ostamaan testejä, joita voi tehdä myös aamupissasta. Ainakin itselle tuottaa tuskaa olla 4 tuntia käymättä vessassa ennen testiä muuten kun aamuisin… :) Onnea tikuttamiseen!
Sipsu: Toivottavasti olet jo paranemaan päin!
Pinks: Tervetuloa taas mukaan! Pahoittelut tänne tipahtamisesta!
Saltsi: Oikein paljon onnea!
Claudia: Ymmärrän täysin tunteesi siskosi uutisia kohtaan. Vaikka se ei olekaan itseltä pois, päinvastoin, sinustahan tulee taas täti, niin on se silti niin vaikeata joskus ottaa ne uutiset. Itse olen niin sellainen ihminen että mielestäni kaikki pitäisi aina olla oikeudenmukaista, joten tällainen vastoinkäyminen on vaikeata ottaa. Tsemppiä!!
Ariel: Tervetuloa! Toivottavasti et ikinä enää joudu keskenmenoa kokemaan, vaan tämä teidän kolmaskin raskaus sujuu sitten hienosti. :)
Marjana: Hienoa että teillä oli se ansaittu rentouttava ja ihana viikonloppu! Nyt tosiaan toivotaan että se ovis ajatuksen voimalla saataisiin siirrettyä, toistaiseksi vaikuttaa hyvältä. Olet mielessä!
ON: Viikonloppu meni nopeasti, kuten aina. Olen testannut joka aamu, varmuuden vuoksi. :) Tänä aamuna näin, kun oikein siristin ja kääntelin testiä, haalean, haalean, haamun. Ja olen siis siristellyt totta kai joka aamu, enkä ole sitä aikaisemmin nähnyt. Miehenikin näki sen, suurella tahdonvoimalla... Hänkin puhui että näkee sellaisen varjon. Siis, hyvin, hyvin kaukana ollaan mistään plussasta, tai edes haamusta ja voihan olla että tämänpäiväinen testi oli viallinen. Mutta, kaikesta tuosta huolimatta toivomme nyt NIIN paljon että se olisi sitä itseään. Siis että tuo haaleatakin haaleampi haamu alkaisi pikkuhiljaa tummua. Nyt, pliis, älkää vielä onnitelko joohan. Sovitaan että saa onnitella vasta sitten jos siihen testiin piirtyy toistekin jotain :D Toki, vaikka se tästä vahvistuisi on tässä paljon muttia vielä edessä, miksi vasta nyt, miksi vuodot, onko kaikki kunnossa, meneekö sittenkin kesken jne. Mutta, nyt otetaa päivä kerrallaan ja pidetään sormet ja varpaat ristissä että testiin huomennakin piirtyisi jotain :)
Joten, oikein ihanaa maanantaita kaikille!!!
Alexandra, kp38?, yk6+km+yk5
Saltsi: Onnea hirmuisesti! Plussatuulet siis saapuneet, hyvä hyvä! :)
Claudia: Voimia sinne. Tunteitaan ei tarvi peitellä, epäreiluus on vaan niin kaamee tunne. Ja valittaa saa, jonnekin ne olot on purettava. Eiksni!?
Ariel: Tervetuloa mukaan.
Marjana: Täällä ainakin kädet ristissä teidän puolesta. :)
Alexandra84: Kyllä juu vähän pisti hymyilyttämään esikoisen tokaisu. Jos toinen lapsi meille mahdollisesti tulee niin kyllä se aika kaameeta esikoiselle on kun melkein viis vuotta on ehtinyt olla huomion keskipiste. :D
Voi kunpa teillä testi näyttäis kohta jo vahvaa viivaa! Toivotaan, toivotaan :)
ON: Jee täti lähti meneen. Kohta puuhastellaan. Hahah!
Muksaa alkuviikkoa kaikille kuumeilijoille!
Tässä en olekaan yhtään vielä kerennyt osallistumaan keskusteluihin. Lukenut kuitenkin olen. Takana se tuttu tarina, tässä vaiheessa kiertoa ei mitään kerrottavaa :)
Mä kuulin kanssa viikonloppuna, että hyvän ystäväni sisko odottaa kolmatta. Ilmeisesti oli vähän yllätysraskaus, mutta en edes halunnut kuulla, että kai kuitenkin toivottu. Totesin, että kaikkein ihanintahan se yllätysraskaus on, itsekin sen kokeneena. Niin toivoisin, ettei meilläkään jouduttaisi varsinaisesti yrittämään ja vääntämään, että voitaisiin vaan olla rennosti ja plussa tupsahtaisi yllättäen. Vähän kanssa oli katkeruutta havaittavissa ajatuksissani. Mutta en ole itselleni niistä mitenkään "vihainen". Elämä on oikeasti välillä epäreilua.
Tässä olen pohtinut myös edessä todennäköisesti olevaa clomifen-kuuria. En haluaisi. Pelottaa kaikki hormonaalinen munasarjojen stimulointi. Ja oikeasti en tiedä, haluanko siihen leikkiin enää ryhtyä. Jotenkin olen alkanut ajatella, että pitäisikö tässä alkaa asennoitua siihen, ettei meille toista lasta ehkä koskaan tule. En tiedä.
Poika sai minut taas eilen illalla kyyneliin. Pieni lapsi on niin viaton kysymyksineen ja ne suorat, viattomat kysymykset todella satuttavat. Pieni lapsihan ei mitenkään osaa pehmentää kysymyksiään vaan kysyy juuri niinkuin miettii.
Poika kysyi minulta iltapalapöydässä "äiti, onko meillä vauva". Vastasin "ei, vauvan alusta tuli enkeli". Poika jatkoi "kuoliko meidän vauva" johon vastasin jo kyyneleet silmissä "juu ja lensi enkeliksi". Poika kysyi "oletko sinä äiti huono synnyttäjä" johon minä "en, vauvaan tuli jokin vika". Johon poika "kuolinko minäkin kun sinä synnytit minut". Arvatkaa itkinkö jo siinä vaiheessa. En edes yrittänyt peitellä suruani. Otin pojan syliin ja halasin.
Ja tänä aamuna poika totesi, että hän haluaa ensin pikkuveljen ja sen jälkeen pikkusiskon ...
Mahtaako haikara meille enää löytää :(
Kiitos onnitteluista:) Vaikkakin ihan väärässä ketjussa olinkin. La sijoittuu lokakuun puolelle..mutta mä oon niin hukassa muutenkin täällä keskusteluviidakossa.
Liittykää pian seuraani tuonen odottajiin! Hurjasti plussa tuulia!
Nyt on sitten uusi pressakin valittu, että on sekin asia pois päiväjärjestyksestä! :)
No mutta asiaan...
Kiitos tervetulotoivotuksista, mukavaa kun voi vaihtaa ajatuksia samojen asioiden kanssa pähkäilevien kera!
Marjana: On ollut tosiaan superhienoa olla kotona tyttöjen kanssa, ja nyt olin mielestäni jo enemmän kuin valmis töihin (työskentelen myynnin ja markkinoinnin parissa keskikokoisessa maahantuonti yrityksessä) ja nuorimmainenkin kun täyttää huhtikuussa sen kolme vuotta, niin ajattelin että tästä se alkaa uusi vaihe sit elämässä. Ja hienosti menikin tytöillä hoitojen aloitukset, minä olinkin itse yllättäen se jolla työinto loppui alkuunsa, ja vauvakuume tuli kuin puskista :)
Nostan todella hattua teille kaikille jotka jaksatte vastoinkäymisistä huolimatta pitää positiivista asennetta yllä. Toivon todella että ihan kaikki saisivat kokea sen pökerryttävän onnenfiiliksen minkä oma lapsi tuo. Ja tajuan samalla myös että itse en vaikeuksista mitään edes tiedä, saatikka tajua mitä se on kun mitään ei tapahdu, tai tapahtuu vääriä asioita. Voin vaan kuvitella, ja samalla tsempata lisää!
Vilmiina oli saanu oikein sankollisen noita lasten tosiaan niin osuvia ja suoria kysymyksiä, hienosti olit kyllä saanu vastatuks vaikkei varmaan helppoa ole, kun ei tiedä itsekkään et miks kaikki tapahtuu. Meillä tytöt puhuu kovasti uudesta vauvasta, josta ei olla kyllä miehen kanssa puhuttu heille sanallakaan, ei edes toiveesta, joten taidetaan vauvakuumeilla koko perhe.
Omassa navassa ei näin alkukierrosta paljon tapahdu, menkat kun nyt ensin loppuis niin sit pääsis taas asiaan :)
Mukavaa viikkoa!
Ariel 5/28-32
Emmastiina: Sulla se kohta on jännät päivät, ovis ja synttärit, onnea jo etukäteen :D
ansku: Eikö sulla ole menkkoja tullu vielä kertaakaan kohtutulehduksen jälkeen? Oliko sulla tupla-antiloopit 10pv? Bongasitko ovista ollenkaan tuossa kierrossa, mikä ilmeisesti vieläkin jatkuu? Mulla nyt todettiin kohtutulehdus ja km oli 12/11 niin uteliaana kyselen ku samassa veneessä ollaan :)
JiiKoo: Oletko käynyt jo lekurissa? Mulla tommoset oireet on enteillyt hiivaa mutta saattaahan tuo olla jotain muutakin. Toivottavasti kaikki on kunnossa :) Ja mullakin nyt eka ovistikku pissitty, eiköhän me opita niitä käyttämään, onhan täällä hyvä tuki ja hyvät neuvojat :)
saltsi: Hurjan paljon onnea plussasta!!!
Marjana: Ihana kuulla, että teillä oli rentouttava viikonloppu, tekee varmasti hyvää olla välillä miehen kanssa kahden iklman paineita. Toivottavasti se oviskin olisi siinä ohimennen siirtynyt toivottuun ajankohtaan :)
Alexandra84: Varovaisesti uskaltaisin jo onnitella plussasta :) Jos mieskin näkee hailakan haamun niin kyllä se sitä taitaa olla, jotenkin tuntuu, että miesten silmät on tarkempia tämmösille :) Kaikki testit joita olen miehelle vilauttanut, on paikkansa pitäneet. JOs mies ei oo mitään nähny niin nega se on ollu vaikka itse näkiskin siinä sen tuhat pientä viivaa, sama juttu tieten toisinpäin :) Tulethan heti kertomaan KUN viiva on vahvistunut?
ON: KOhtutulehdus ja kahdet antibiootit päällä. Lääkäri sanoi, että tästä kierrosta ei ole mahdollisuutta tulla raskaaksi ja itkuhan siinä pääsi.. Tänään kuitenkin kokeilin ensimmäistä kertaa ovistikkuja kun ne postissa saapuivat, niin kaksi yhtä vahvaa viivaa siihen tuli?! Mulla menkat alkoi ti24.1. ja kesti tuonne ti31.1. asti. Ke 1.2. ei ollut vuotoa, mutta to2.2. alkoi töissä tuhruvuoto, joka oli kuitenkin kirkasta verta ja vatsaa kramppasi. Yöllä heräsin kovaan vatsakipuun ja Buranan voimin lähdin aamulla töihin. Pe3.2. meni töissä Buranan ja Litalginin voimalla ja illalla kävin päivystyksessä. Lääkäri määräsi kahdet antibiootit kohtutulehdukseen ja la4.2. kävin polilla ultrassa ja kohdussa oli hieman verta, mutta ei muuta. Polin lääkäri sanoi tosiaan, että raskautumisen mahdollisuutta ei ole tässä kierrossa :(
Vatsa on edelleen välillä kipeä ja kramppaa, mutta en haluaisi millään uskoa (järkeä) että se on tulehduksesta johtuvaa vaan toivoisin tämän olevan oviskipua kun kerran ovistestikin tätä puoltaisi.. Onko kenelläkään tietoa, mihin tuo lääkärin tuomio voisi perustua, etten voi nyt raskaaksi tulla? Lääkkeet vai tulehdus vai mikä piru sen estää?
Taidan siis tipahtaa tästä ryhmästä, mutta olen silti hengessä mukana ja seuraan täällä tilannetta ja tulen varmasti kyselemään tyhmiä viisaammilta ja kokeneemmilta :) Huomenna yksityiselle gynekologille aika kun sitä ei voinut enää perua ilman peruutusmaksua, että jospa tämä tohtori voisi selvittää tilannetta hieman enemmän..
-Nightwish-
kp14/28-30, yk1
Kiitos nightwish =) Joo ylihuomenna synttärit ja ovistakin siihen tähtäilen samaan pakettiin. Voi apua 35...mies vie katsomaan stand-uppia. Ikävää tuo sinun tulehdus. Yksikin menetetty kierto on aina liikaa...En osaa sanoa miten lääkitys estäisi raskauden, ootko googlettanut onko ne jotain mega-hirveitä myrkkyjä?
Huomenna sitten se ikävä päivä kun meille tulee yksi silmäinen koissu taloon, no hyvinhän se varmasti menee. Joku kysyi että miksi silmä poistetaan niin siinä on kaksi epäilyä a) kovakalvo on revennyt ja b) syöpäähän se varmaan on. Vielä ei varmaa tietoa.
Oon ollut jotenkin tosi väsy, edes nää kuumeilut ei nappaa. Kummallista. Yleensä niin iloinen ja tutkiva Emmastiina on vaihtunut vanhaksi, väsyneeksi ja vihaiseksi =) mur vaan
Onhan tässä paljonkin ilon aiheita. Anoppi ja appi ovat muuttamassa samaan kylään mikä on oikeesti HIENO juttu (ihan tulevan lapsen hoidonkin kannalta ;) Kovasti odottavat hyviä uutisia täältä suunnalta. Mulla oli jo Gravidaksen puhelinnumero mukana et varaan ajan edes perustutkimuksiin mut plääh sekin. Katsotaan nyt vielä joku kuukausi.
Tulen kirjoittamaan iloisemmalla fiiliksellä...mikähän kolmenkympin kriisi nyt on iskemässä?
Oli pakko vielä sinulle sanoa että jopas on ollut maailman ihmeellisin kierto! Ja naisen kroppako on looginen ja säännöllinen häh?
Peukutan täällä että viiva vahvistuisi. Ja elän mukana tuossa omituisessa epätietoisuuden tuskassa =) En onnittele en, mutta pidän sormet ristissä. Onhan noita kuullut että on tullut negaa, täti jne ja silti on ollut kokoajan raskaana. Nainen on omituinen olento!
Voi Alexandra, pidän niin peukkuja täällä, että se haaleaakin haaleampi haamu muuttuu kunnon plussaksi! Tule heti kertomaan, mitä seuraava testi näytti!
vilmiina: On varmasti vähän raskastakin vastailla lasten kysymyksiin asiassa, joka on itsellekin niin herkkä. Älä menetä toivoasi, kyllä se haikara teillekin vielä löytää! Clomifenia ei minun mielestäni hirveästi kannata pelätä, kun se on kuitenkin melkoisen mieto munasarjoja stimuloiva lääke.
nightwish: Tuskinpa ne lääkkeet sinänsä on este sille raskautumiselle. Sinulle on varmaan määrätty kuitenkin metronidatsolia ja lisäksi joku kefalosporiini? Ne ei kumpikaan ole kiellettyjä edes raskauden aikana. Varmaan se syy on enemmänkin se kohdun tilanne, että hedelmöittyminen tai kiinnittyminen ei ehkä onnistu. Nyt vaan hoidat itsesi kuntoon ja sitten uutta yritystä putkeen. :)
Emmastiina: Onnea jo etukäteen synttäreitten johdosta! Ja pää pystyyn vaan ja tsemppiä muutenkin. :)
ON: Viikko potkaistu käyntiin taas. Toivottavasti muutkin päivät menisi yhtä nopeasti kuin tämä. Yritän keskittyä vaan kaikkeen mukavaan vapaa-ajalle ja hoitaa työt tehokkaasti, etten ehtisi ajatella miten hitaasti aika menee. Höpelöä hommaa tämä vauvakuumeilu! Nyt meinaa vaan iskeä jotain lentsua päälle... En kaipaisi moista nyt hidastamaan vauhtia tässä vaiheessa.
Minulla ei oikeasti ole kyllä mitään uutta kerrottavaa sitten aamupäivityksen, joten ehkäpä suuntaan kiltisti nukkumaan.
Marjana kp 8/28-32 yk 23
Oli pakko tulla kysymään että katsoitteko eilen ykkösen illan dokumentin hiljaa toivotut?
Millaisen tunteiden vuoristoradan mies ja nainen kokevat, kun lapsen saaminen ei onnistu ilman lääketieteen apua? Tarina kahdesta pariskunnasta hedelmöityshoitojen loputtomassa putkessa. O: Timo Haanpää. T: Vaski Filmi.
Olipa koskettava!
20vilmiina07: Voi sinua! Iso halaus sinne! En voi edes kuvitella kuinka raskasta oli vastailla esikoisesi kysymyksiin!! Tsemppiä!
Nightwish: Voi kauheata! Iso halaus myös sinulle! En osaa yhtään sanoa mihin lääkärin lausunto perustui, vaikka tosiaan itselläkin kohtutulehdus takana. Oletan että perustaa sen siihen ettei kohtu ole vastaanottavimmillaan kun on tulehdus päällä. Tuskinpa yritys mitenkään on kiellettyä, todennäköisyys vaan varmasti vähän huonompi. Mielestäni jos siltä tuntuu, niin ovista hyödyntämään vaan! Onnea gynelle! Sieltä saat varmasti vastaukset kysymyksiisi.
Emmastiina: Tsemppiä koiran kanssa tänään! Itselläkin vähän sama tunne, että tuntee olonsa vanhaksi, väsyneeksi ja vihaiseksi :D Niin ja kiitos suunnattomasti peukutuksista! Olet ihana!
Marjana: Kiitos myös sinulle ihanista sanoistasi! Vaikka kyllä tämä taisi nyt olla vain vaivakuumeisen hourailua… Hienoa että sinulla on aika mennyt nopeasti, toivottavasti jatkuu samalla lailla!
ON: Huomenta. Tänään luonnollisesti taas testasin. Kun oikein taas siristelin ja kääntelin testiä niin löysin sen saman varjon kun eilenkin, eli enemmänkin viivanpaikan. Luulen että kyse on enemmänkin siitä että en ole aikaisemmin huomannut että noissa testeissä näkyy se viivanpaikka. Joten, fiilikset on maassa. Järki sanoi koko ajan että eihän se ole mahdollista, mutta mitä sitä vauvakuumeelleen voi. Todennäköisesti testaan pari päivää vielä. Onneksi noita testejä saa ostettua netistä suht edullisesti :D Perjantaina olemme lähdössä risteilylle ja se tulee kyllä nyt aika sopivaan ajankohtaan. Kun sitten ehkä vihdoin perjantaina olen hyväksynyt sen että sitä plussaa ei tullut, eikä tule, voi sitten laivalla vähän irrotellakin.
Huoli on suuri. Ainut mikä olisi selittänyt tämän kierron erikoisuudet olisi ollut se plussa. Pitää varmasti varata gynelle toinen soittoaika. Koska tiputtelu lakkasi kun lopetin hormoonit, eikä runsastunut, niinkun hän oletti on jotain nyt taas pielessä. Sen lisäksi tämä kierto oli nyt sitten jotenkin ennätyslyhyt, lähinnä siihen oviksen ajankohtaan nähden, ei muuten.
Ai niin, tein sitten myös ovistestin tänään. Jos sitä ollaankin seuraavassa kierrossa, on tänään menossa jo kp11 ja aika aloitella tikuttamista. Mielestäni yllättävän vahva oli viiva tikussa jo, mutta voi olla että kuvittelen.
Suuret pahoittelut tästä omanapaisesta tekstistä!
Alexandra, ilmeisesti kp11, yk6+km+yk6
Tiedättekö, mua ei huvita sitten yhtään, ei tee lainkaan mieli, väsyttää vaan. Mutta ehkä nyt kun on tällainen olo, ovulaatioajan tunnistaa paremmin jos vaikka ne halut ponnahtaisi pintaan. Yritystä pitäisi vähitellen alkaa käynnistää, jotta ollaan hyvissä ajoin liikenteessä.
Eilen iski se kamala pahoinvointi taas ja aloin miettiä, että kun sitä ei viime kierrossa ollut ja kierto venyi ennätyspitkäksi josko se tarkoittaa etten viime kierrossa ovuloinut ollenkaan. Myös kaikki repäisykivut puuttuivat viime kierrosta ja rinnathan mulla aristi lähestulkoon koko kierron. Se sopisi myös siihen mun oligo-ovuloimiseen, ehkä viime kierrossa olisi vuorossa ollut tuo vähemmän aktiivinen munasarja. Sitä suuremmalla touhulla pitäisi siis tässä kierrossa yrittää.
Alexandra: Sun kierto kuullostaa nyt tosi kummalliselta ja varmaan on parasta ottaa gyneen yhteys. Tiputteluvuoto on varmasti rasittavaa. Ja vauvakuumeisen silmin ei testien viivanpaikat ole yhtään kivoja. Jos se viivanpaikka siis on ollut, sun mies kun kuitenkin kiinnitti siihen myös huomiota. Harmittavaa, että kroppa on sekaisin eikä tiedä, onko edes mitään mahdollisuuksia raskautua. Tsemppiä!
Marjana: Hienoa että olette saaneet vietettyä rentouttavan viikonlopun:) Siitä saa aina puhtia arkeen! Toivon teille paljon tsemppiä ja jaksamista ja tietysti sitä plussaa, olet ansainnut sen jo vihdoin!
Alexandra: Oletko katsonut niitä testejä ennen testaamista että näkyykö siinä joku viivanpaikka? Muistelisin että joissakin halppistesteissä sellainen näkyy. Toivon peukut pystyssä että viiva vahvistuu! Omituinen kierto tosiaan sulla ollut mutta jospa se johtuisikin pienestä matkustajasta, toivotaan näin!
Vilmiina: Nyt on ihan pakko kirjoittaa että miten sulla normaalisti on rinnat arat kierron aikana? Itse kun olen tässä yli vuoden aikana huomannut että joistain kierroista ne tulee aroiksi jo oletetun oviksen jälkeen ja joskus vasta lähempänä menkkoja. Joskus ei ole minkäänlaisia oireita rinnoissa. Olen miettinyt (kun mulla se kohdunulkoinen taustalla) et oiskohan mulla myös tuota etten joka kierrossa ovuloi? Jos se munasarja toimii laiskemmin joka leikattu?? Ja todennäköisestihän siinä munasarjassa on jonkinlainen kiinnike kun kerran munasolu sinne jäi jumiin. Mulla heittelee kierrotkin välillä 26-35 mutta nyt pari viime kiertoa olleet tasan 30päivää.
ON: Ei täältä oikein pois osaa pysyä:D Joten tulin kirjoittelemaan vähän kuulumisia. Elikkäs täti punainen sieltä tänä aamuna saapui jälleen:( Arvelinkin että kurvaa paikalle koska menkkaoireet oli sen verran selkeät ja tässä kierrossa oli taas ns. repäisykipujakin. Eli kun aivastin niin tuntui mahassa sellainen hetkellinen kipeä vihlaisu. Tuollaiset oireet on tuttuja alkuraskausajoilta enkä muista että niitä olisi muuten ollut. Raskaana en kuitenkaan ole koska se täti tuli ja pari kertaa yrityksen aikana muutenkin noita kipuja ollut. Tuntuu jotenkin että kierrot poikkeaa toisistaan aika paljon. Tästä kierrosta tunsin ihan selkeän oviksenkin ja pari päivää ennen menkkoja alkoi rinnat aristaa. Vilmiinalle tuossa kirjoittelinkin että mahtaakohan olla niin etten ovuloi joka kuukausi? No, ei muuta kuin päivä kerrallaan kohti tulevaisuutta ja antaa tulla jos/KUN on tullakseen. En suostu luovuttamaan!
Ele kp1/30 yk17(?)
Täti tuli ryminällä tänä aamuna ja toi pahan tuulen tullessaan.. Koskahan se olis tämän perheen vuoro jo plussailla...
Plussatuulia kaikille oikeen paljon..
Lisäiletkö Emmastiina mutkin tuohon listalle..
-Nassukka kp 1/24-28 yk9 (?)
Olisinkin tuo jo kirjaimellisesti..
Emmastiina: laitatko mulle vielä perään yk 2. Kiits!
Saltsille isot onnittelut! Tarroja matkaan...
Alexandra: Toivottavasti viiva vahvistuu vielä.. pidän peukkuja sulle. Jos ei niin kohtahan sulla on jo parhaat ovis päivät ja pääset uudelleen jännäilee..
Eleanora ja Nassukka: Onnea uuteen yritykseen.. Päästään taas jännäillee loppu kierrosta :)
ON: Tylsää.. Alkais jo täti häipyä niin pääsis taas uudelleen yrittämään. Tulis nyt edes vuonna 2012 pikkuinen. Harmi vaan kun tulee sitten loppuvuoden lapsia. Mut eipä se aina kato aikaa. Kunhan nyt joskus tulis.
Jos sopii, tulla tupsahdan tänne teidän marraskuisten joukkoonne jännäilemään :)
Olen tässä lueskellut juttujanne, toivottavasti mahdollisimman monilla tärppäis nyt ja saatas marraskuun kääröt syliimme.
Isosti onnea Saltsille!
Elikkäs vähä infoa: Olen 22-vuotias ja kihlattuni 28-vuotias, esikoista ollaan yritetty nyt 13 kuukautta ja toiveissahan tuo vaavi jo olisi!
Viime kierrossa söin Terolut- ja Clomifen - kuurit ensimmäistä kertaa, ei tuottanut tulosta. Täti vaan pörähti paikalle huomaamatta, vaikka menkkamaisia kipuja ilmassa olikin. Kiertopäiviä oli vain 23, eli lyhyellä kierrolla mentiin.
Nyt tänään soitin gynelle ja hän määräsi minulle tähän kiertoon lisäksi Lugesteronia. Onko muille tämä lääke tuttu ja/tai onko kokemuksia? Tässä kierrossa siis mennään sekä clomeilla että lugeilla. Toivottavasti nyt sit tärppäiskin!
Toivotan kaikille paljon plussatuulia! :))
Harmi kun meitä tuolta lokakuisistakin tipahti näin moni tälle puolelle, jospa meillä kaikilla ois nyt enemmän onnea matkassa. TSEMPPIÄ KAIKILLE, tuetaan toinen toisiamme :)
-huuliharppu- kp 2/23-30
Saltsille isot onnittelut plussasta!!! :)
Tervetuloa marraskuisiin huuliharppu! :)
Pinks: Alkukierto on ihan loputtoman tuntuista odottelua... Mut pian pääsette jatkaan harjoituksia ;) Mulla on kovasti toiveena ollut, että joulua 2012 olis jo mukana viettämässä kolmaskin henkilö. Saa nähdä toteutuuko toive.
Alexandran tilanne kuulostaa kieltämättä hämmentävältä. Joillainhan plussa tulee testiin vasta todella myöhään... En vielä siis luopuisi täysin toivosta! No, jos soitat gynelle ehkä hänellä on jotain parempaa tietämystä. Tsemppiä!
Täällä on moni kuullut vauvauutisia, samoin kävi tänään itselle. Eksäni teiniajoilta, jonka kanssa ollaan ihan hyviä kavereita, odottaa vaimonsa kanssa neljättä lasta! Tahtomattani välähti mielessä, että jos olisin aikoinaan hänen kanssaan jatkanut, voisin olla kohta suurperheen äiti :D ...tai sitten en... Varsinainen ajatuspeikko :)
ON: Tänään aloitettu ovistikuttelu. Pelkkää testiviivaa näytti, mutta tästä se lähtee! Lenssukin alkaa helpottaa, aamulla oli vielä Buranalle käyttöä mutta pikkuhiljaa paranemaan päin. Kohta saunaan häätämään loputkin pöpöt :)
-sipsu-: Juu aloitin lauantaina ja tänään heti jo jätinki sit välistä.. Oli tänään niin kiirettä ettei oikeen tullut mahdollisuutta tikuttaa. Otin kuitenkin varman päälle ja peittoja heiluteltiin. ;) Juu itseäkin vähän mietitty tuo pitkään tikutteleminen ku epäsäännöllinen kierto niin joutuu pian toista viikkoa yrittämään. Täytynee kuitenkin huomenna jatkaa tikuttelua ja tarvittaessa tikutta sit se pari viikkoa. :D
Juu en mäkään halua töissä ruveta tikutteleen enkä kyllä oikein pystyiskään kiireellisen työn vuoksi. Ja vähän mautonta, ei innosta oikein! Juu en mä sit päättänytkään ottaa tuota aamu "yritystä", koitan sovittaa tikuttelun 16 maihin..
Voih.. Koitahan parantua ja toivotaan ettei tule mitään pahempaa flunssaa.. Ja oot kunnossa oviksen aikoihin! (Itekin olen ollut oireeton kohta viikon, onneksi!) Ilmoittelepas miten sulle käy tuon sairastelun kanssa. Paranemisia!