Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASKUISET 2012

Kommentit (555)

Vierailija
41/555 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Claudia: Onko nyt oikein?

Päivittelen ahkerasti mut mittee en virka =) Lueskelen kyllä teidän juttuja mut omat on näin alkukierrosta vähässä... täti poistui paikalta ja nyt vietetään näitä rauhallisia päiviä ennen urakointia. Ens viikko onkin jännä monelta osin. On vähän synttäriä, paljon sänkypuuhia ja jotain ikävääkin siihen mahtuu. Omalta rakkaalta nartulta poistetaan nimittäin silmä tiistaina. Aika kauheeta =( Yritän nyt vaan tuijotella sen kauniita ruskeita silmiä ja valaa itseeni uskoa että sitten kaikki on paremmin. Itkua väännän.

Omat huolet ei tunnu miltään sen rinnalla -noi kun on mun lapsia...

Jos jotain pitää näistä vauvajutuista sanoa niin kroppa on ihan pihalla. Menkat oli ihan sekaisin, yleensä se on 4 päivää ja hanat kiinni. Nyt ne alko tuhrulla ja päättyi päivän kestävällä tuhrulla mikä EI ole normaalia. Eipähän tästä muuta puutu kun diagnoosi jostain häikästä tuollakin päässä. Yläpään häikät kun on diagnosoitu jo =)

Vierailija
42/555 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän mä olen lukenut siitä..eli siis yk1+km+yk1, ja parhaillaan yk3 menossa, niin eikös se sitten aika oikein mene. Anteeks, varmaan väärin lukenut :)

Mullakin on ollut mitä omituisimpia kuukautisia. Oon koittanut olla sen kummemmin miettimättä niitä, pääasia että jotain tulee silloin kun pitää, tosin mielummin voisi olla tulematta ja voisin niitä plussia ottaa ennemmin :) Ajattelin, että jos nyt seuraavan kerran täti kummallinen kaartaa ferrarillaan paikalle, ja on siis kummallinen, niin menen taas gynelle. Toivotaan tietysti, että täti ei tule..mutta..pessimisti ei pety.

Eiköhän meidänkin aika ole pian, toivotaan niin. Mullakin nippailee vähän väliä, nyt en tiedä onko ovis vai mikä, jos on niin, en ole aiemmin näin vahvasti sitä tuntenut. Mutta ainakin petipuuhat on ajoitettu kohdilleen, joten toivotaan parasta ja pelätään pahinta..tosin onhan tässä vielä "urakkaa" hiukan edessä :)

Miksi silmä poistetaan ?? voi kauhistus..itsellä on tuollainen 8kk riiviö narttu, onhan se sellanen oma pieni karva vauva, kun niitä karvattomia ei vielä ole :) itkut ja naurut on saanut sen vuoksi kyllä vääntää, ei siitä mihinkään pääse. Paras kaveri se on, tietää kaikki ja vähän lisääkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/555 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku saattaa minut muistaakkin viime keväältä/kesältä täältä palstalta. (ikäväkseni huomasin, että täälä on vielä muutama tuttu.) Silloin kuumeiltiin pikkukakkosta ja siis kuumeillaan yhä. Meille oli tulossa juhannusvauva, jos kaikki olisi mennyt toiveiden mukaan. No tietenkään asia ei niin mennyt, ensin saatiin tuulimunatuomio, jota kuitenkin päätettiin seurailla muutama viikko pitkän ja epäsäännöllisen kerron takia. Muutaman viikon kuluttua löytyikin sydänäänet ja silloin kaikki oli ok. Niskapoimuultrassa(5.12.2011) selvisi, että tuleva kesävauva oli kuollut viikolla 9. Itse en aavistanut tästä mitään, ei minkäänlaisia kipuja ja kohtukin oli kasvanut normaalisti. No sain lääkkeet kotiin. Seuraavana päivänä jouduin kuitenkin sairaalaan, koska oikea jalkani päätti vain lakata toimimasta kokonaan. Onneksi jalka oli vain lamaantunut kivusta ja siksi ei siis toiminut. Kuukauden kuluttua soittelin taas naistenklinikalle ja pyysivät tulemaan päivystykseen, jossa selvisi, että olin saanut pienen kohtu -ja emätintulehduksen, näihin antibiootit ja vielä jälkitautina sain elämäni ensimmäisen hiivan. Kuukautisia ei siis ole tullut vielä ollenkaan. Viime Tiistaina paperiin tuli pyyhkiessä pikkuriikkisen kirkasta verta ja jotenkin oletin kuukautisten alkavan, mitään ei ole kuitenkaan tapahtunut ja sitten soittelinkin meidän terkkarille, että kauankohan niitä pitää odotella. Terkkari oli sitä mieltä, että tuskin alkavatkaan ilman lääkekuuria, mutta että vielä olisi kuitenkin hyvä odotellä Helmikuun puoleen väliin asti ja sen jälkeen miettiä tarvitaanko lääkäriaikaa. Ihan en ymmärrä mikä logiikka tässä nyt on, jos kuukautiset ei ala ilman lääkekuuria, niin silti niitä pitäisi odotella vielä se muutama viikko ja sitten mietitään mitä tehdään. Terkkari käski kuitenkin varmuuden vuoksi tehdä vielä raskaustestin, joka oli negatiivinen. Eli tässä nyt ollaan ja ihmetellään. Varmaan varaan ajan yskityiselle, että tarkistaisi onko nyt paikat varmasti kunnossa ja mitä tehdä.

Puuh, mikä vuodatus tuli!

Mutta siis kakkosta kuumeillaan ja yritys on aloitettu viime Huhtikuussa. Kiertopäiviä mahtuu yhteen kiertoon 35-62.

44/555 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilmis: Se onkin helpommin sanottu kuin tehty, ettei kyttää jokaista oiretta. :D

Claudia: Olenkin usein asenteella "vaikka läpi harmaan kiven". :) Harmi, ettei näissä asioissa se aina toimi, kun kroppa ei toimi käskemällä, organisoimalla ja järjestelemällä. :D Kaikki käytännön asiat kyllä yleensä saan aina järjestettyä. Jossain oli vasta keskustelua siitä, että varsinkin elämän hankalille asioille pitäisi osata nauraa. En ehkä ihan nauramaan kykene tälle asialle enää, mutta huumoria pitää yrittää pitää mukana kaikesta huolimatta.

Tsemppiä oviksen bongailuun! Ei ne lyhyet menkat välttämättä ole mikään huono asia. Oliko vuoto minkälaista silloin?

Norppa: Täällä myös odotellaan, että täti pakkaisi kamppeensa. Kirjaimellisesti tekisi mieli miestä niin järkyttävästi, mutta vuoto on ärsyttävän runsasta! Ehkä jo huomenna... edes suihkussa... vaikka ihan vain vähän... :D

Emmastiina: Mikä koiruuden silmässä on? Älä huoli. Jos vaan leikkaus menee hyvin, niin sehän elää varsin onnellista elämää ilman sitä silmääkin. Eläimet on ihmeellisen sopeutuvaisia. :)

ON: Vuotoa vaan tulee. Saisi jo loppua. Kuten Norpalle kirjoittelinkin, niin tekisi niin hirveästi mieli jo päästä petipuuhiin. Huomenna "saa" aloittaa Clomi-kuurinkin, mikä on taas askel eteenpäin. Viikon päästä voisi jo tikuttaa ovistakin. Hitaasti mutta varmasti eteenpäin tätäkin kiertoa. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Marjana kp 4/28-32 yk 23

Vierailija
45/555 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saltsi, suosittelen, että menet endokrinologin vastaanotolle. Kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa raskautumiseen ja raskauden aikainen vajaatoiminta saattaa olla vaarallista sikiölle. Siksi asia kannattaa tutkituttaa erikoislääkärillä, varsinkin kun kilpirauhasarvoissasi on ollut aiemmin häikkää.

Minulle vajaatoiminta aiheutti sen, että kuukautiseni olivat kadoksissa puoli vuotta ja ovulaatio uupui. Kilpirauhasen vajaatoimintani todettiin lopulta kilpirauhasen vasta-aineiden ja oireiden perusteella, vaikka TSH ja T4V olivat viitearvojen sisällä. Eli pyydä, että myös sinulta otetaan kilpirauhasen vasta-aineet. Minä kärsin oireistani turhankin pitkään ennen kuin menin lääkärille ja aivan turhaan. Eli varaa aika erikoislääkärille!

Vierailija
46/555 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomattoman nopeeta mennyt nyt tämä alkukierto. Varmaan johtuu siitä että kierto oli nyt sen 28 päivää. Menkat loppusuoralla ja pian pääsee taas hommiin. ;) On se jännä miten sitä porskuttaa vaan eteenpäin, vaikka joka kerta kun se täti tulee, tuntuu että matto vedetään alta...

Emmastiina; Voimia sinne. Mutta usko pois, yhteen silmään tottuu ja sen kanssa pärjää. :) Kokemusta kun valitettavasti on... Minulta poistettiin pienenä toinen silmä. :(

Marjanalle vielä erityis tsemppihali. :)

- Mami kp (pian) 7/28-31 yk 6

Vierailija
47/555 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elle-81 kp3/28-34, yk2

siirtyy lokakuulta marraskuulle...

1 lapsi entuudestaan, joka täyttää keväällä 3v. Vauvakuume iski nyt. Yrityskertoja takana viime kuu.

Tosin ei ollut kuin kahtena viikonloppuna "yritystä" miehen kanssa joten ilmeisesti ovis osunut johonkin muuhun kuin niihin ajankohtiin... :)

Mistä oottekaan ostanut/tilannut niitä ovistikkuja? Ehkä hommailen niitä seuraavaksi, niin ei tarvitse ainakaan sitä ovista arpoa. Itse en tunne koska se on. Miten luotettavia ovistestit on? Entä ootteko huomannut saavanne stressaamalla oviksen siirtymään? Itse saan menkat siirtymään stressaamisella jopa 5 päivää eteenpäin ja nyt oon murehtinut, että jospa saan stressaamisella siirrettyä oviksenkin eteenpäin. En tiedä onko mahdollista? Niin ja jollain ilmeisesti oli Clearbluen ja David ovistestit käytössä, mistä ootte tilanneet?

Elle-81

Vierailija
48/555 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä pettymyksen määrää. 2 yk takana ja pillerit jätetty 11/11 pois. nyt mulla on kp8/26-37.. Kiertoni on tosi epäsäännöllinen kahet luomut ollu, ensimmäinen kierto oli 37 päivää ja toinen 26..

Nyt yk3 meneillään, mutta aika masentavalla mielin ku ei yhtään "tunne" itseä. Tälle yk:lle pitää ottaa ensimmäistä kertaa nyt käyttöön nuo ovistikut jotka tuli hommattua, sais vähän lievitettyä "paineita"! Mitenhän niitä osaa käyttää ku ei ole ennen moisia tullut kokeiltua. Ja kun työn puolesta päivärytmiä ei ole.. Ite tilasin raskauskeijusta, mielestäni edullisin paikka ja nopeat toimitukset! Kiva todella huomata että moni on samassa tilanteessa ja saman "paineen" alla jos näin voi sanoa..

Myös täällä oo jotakin ongelmia alakerrassa.. Ennen menkkoja oli pissatulehduksen kaltaisia oireita, kirvelyä ja polttelua lähinnä. Kävin testeissä ja puhtaat oli.. Sen jälkeen alkoi menkat ja oireet hieman hävisivät, mutta nyt taas kun menkat loppuivat polttelua on havaittavissa.. Mistähän tämä johtuu? Raskaana en ole, eikä minulla myöskään koskaan ole ollut hiivaa tms.. En siis tiedä niidenkään "oireita" oma kohtasesti.. Olen 21v ja naimisissa. Tosi ärsyttävää pelätä joka vessa käynnin jälkeen että alkaako taas poltella.. Ja ei oikein huvita tämän takia heilutella peittoja.. :)

Mutta, mutta onnea kaikille yritykseen. Kaikesta huolimatta, toivoa ei ole menetetty! :D

49/555 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami, hienoa, että jollain edes menee alkukierto noepasti. :D

Elle, tervetuloa ja pahoittelut tädin saapumisesta. Minulla on tosiaan sekä Clearblue että David-testit käytössä ja viimeksi tilasin ne Raskauskeijusta. Siellä näytti silloin ainakin olevan Clearblue edullisin. Aiemmin pelkkiä David-testejä tilasin Mammaksi.fi -sivustolta. Ovistestit tuntuu toimivan yhdellä hyvin ja toisella vähän huonommin... Kokeile vaan rohkeasti miten sinulla ne toimii. :)

JiiKoo: Tervetuloa. Se kehon tunteminen paranee koko ajan, kun on pillerit lopettanut. Minulla meni puolisen vuotta ennen kuin aloin ovulaatio-oireita havaita. Onko teiltä jossain vaiheessa poissuljettu klamydia yms. tulehdukset? Sehän tekee juuri noita pissatulehduksen oireita ja ne oireet saattaa tulla vasta pitkänkin ajan päästä. Tai sitten voi olla tosiaan ihan hiivaa tai joku muu bakteeri-infektio. Kannattaa varmaan mennä valittamaan niitä oireita lääkärille, että saa mahdollisen tulehduksen hoidettua pois nopeasti. :)

ON: Tämä nainen lähtee tänään reissuun rentoutumaan viikonlopuksi! :) Ja nappasin äsken ekan Clominkin, joten askel lähempänä ovulaatiota ja lääkäriaikaa.

Marjana kp 5/28-32 yk 23

Vierailija
50/555 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enisa84: Ihana kuulla sinusta! Ja mukavia uutisiakin sinulla on! Kiitos paljon tsempeistä, pitää vain jotenkin yrittää jaksaa olla positiivinen ja uskoa siihen että kyllä tämä vielä tästä. En oikeasti ymmärrä miten ihmiset jaksaa tätä niinkin pitkiä aikoja kun Marjana. Hattua on pakko nostaa, hän on kyllä todella vahva nainen! Nautinnollisia odotuspäiviä sinulle ja tulehan aina täällä moikkailemaan!

Claudia: Koska olet kuitenkin jo kerran raskautunut, niin en usko sen nuoruutesi klamydian vaikuttavan mitenkään. Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen!

Marjana: Kunhan se täti sieltä suvaitsee tulla, niin tosiaan hormooneilla on tarkoitus nyt jatkaa yhteensä 3 kiertoa, eli vielä kaksi. Sen jälkeen sitten takaisin gynelle tarkastamaan tilanne. Tällä hetkellä on käytössä estrogena laastarit ja terolut keltarauhashormoonit. Niitä otan sitten taas oviksen jälkeen.

Odottavan aika on kyllä todellakin pitkä! Ymmärrän täysin että kaikki nuo asiat pyörivät päässä jatkuvasti, huomaan itsellänikin näiden asioiden koko ajan olevan mielessä, vaikka meillä ei tällä hetkellä mitään noin mullistavaa olekaan edessä. Hieno päätös kuitenkin että nautitte nyt viikonloppuna vain toisistanne ja unohdatte hetkeksi koko tämän projektin. Oikein nautinnollista viikonloppua!

Emmastiina: On se kyllä ihme että kun tähän projektiin lähtee niin yhtäkkiä huomaa että täti käyttäytyy oudosti ja on ties mitäkin muuta. Vaikka olisi kierto aina ollut aivan säännöllinen, voi se yhtäkkiä heitellä jne. Turhauttavaa! :) Tsemppiä ensi viikkoon, teillä on rankka viikko edessä.

Ansku: Minä muistan sinut! Suuret pahoittelut kaikesta mitä olet joutunut käymään läpi! Itsellä tosiaan oli vähän vastaava km, niinkun ehkä olet lukenutkin. Ja tilanteeseesi voin sanoa vain yhden asian, on se kyllä uskomatonta miten julkinen puoli hoitaa nämä asiat! Minulle tosiaan menkat palautuivat, mutta hyvin niukkoina ja sanoivat että tuskin tulen raskaaksi ilman apua, mutta soittele takaisin vuoden päästä, koska silloin vasta hoitotakuu kattaa tilanteen. Ja nyt sinun pitäisi odotella vielä kuukausi nähdäksesi miten käy. Jos olisin sinä, menisin yksityiselle. Itse en ainakaan osannut elää epätietoisuudessa ja odotella. Tsemppiä ja suuren suuri halaus sinne!!!

Elle-81: Olisiko raskauskeiju-niminen se sivu mistä olen itse ovistikut tilannut ja ne ovat toimineet ihan hyvin. Varmistan sitten sen plussan vielä hymynaamalla, mutta koska hymynaamat ovat niin kalliita, niin testaan noilla halpistesteillä kunnes vahvistuu.

Pahoittelut kaikille marraskuisiin tipahtaneille, teitä oli taas monta. :(

ON: Vieläkään ei täti ole suvainnut tulla paikalle. Tiputtelua on aamupäivällä, sitten lakkaa loppu päiväksi. Vuoto on siis nyt hormoonien lopettamisen jälkeen vähentynyt, eikä kasvanut kunnon tädiksi niinkun piti. Raskaustestin teen joka aamu, kunnes se täti tulee, ja negaahan se tänäänkin näytti. En enää tiedä mitä miettiä tai tehdä. Tokihan sitä aina toivoo että josko sittenkin. Mutta, rehellisesti sanottuna, mikä olisi todennäköisyys? Ja varsinkin kun ei testiin ole minkäänlaista plussaa piirtynyt. En siis todellakaan tiedä mitä tässä kropassa tällä hetkellä tapahtuu. Oletan että se täti sieltä vielä tulee, kuitenkin niitä hormoneja tuli syötyä yli 10 päivää, joten normaalit menkat pitäisi olla oletettavissa. Huonovointisuutta minulla on aina välillä, johtunee siitä että hormoonit heittelee nyt. No, onneksi tänään on kuitenkin perjantai. Kuluvat sitten kaksi seuraavaa päivää ainakin nopeasti. Harmittaa kun kierto venyy näin super pitkäksi.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Alexandra, kp35, yk6+km+yk5

Vierailija
51/555 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Viivi vastauksesta, nyt tuli kyllä vähän paniikki. Mitään oireitahan mulla ei ole ollut sitten viime kesän ja menkat olleet tosi säännöllisetkin. Olen menossa maanantaina työhöntulotarkastus labroihin ja kysyn jos voivat ottaa sen kilpirauhas kokeen samalla..ehkä jos ei muutamaan kk vielä mitään edistystä niin voisin miettiä noita muita kokeita, ilmeisesti yksityiselle mentävä? Ihanko yleislääkäri voisi laittaa lähetettä? Kiitos paljon ja tsemppiä teillekkin!

Vierailija
52/555 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mupis: Oi, hemmottelujutskat kuulostaa ihanalle. Itseä on aina välillä hyvä vähä hemmotella. ;)

Emmastiina: Voih, voimia sinne. Toivottavasti lemmikkisi paranee pian. Kaikkee murhetta sitä pitääki ihmisen elämässä olla... höh!

Claudia: Toivotaan että se ovis siellä nippailee ja petipuuhatki olis osunu kohdilleen... tänne tarvitaan plussia! ;-)

Ansku: Tervetuloa joukkoon. Sulla on ollut rankkaa. :( Mutta nyt vaan sit tänne jännäileen meidän kanssa.

Marjana: Aijettä, ihanaa viikonloppureissua teille!

Mami: Nyt paljon plussatuulta sinulle tähän kiertoon. =)

Elle: Harmi että tipahdit tänne, toivotaan plussaa tälle kuulle sitten.

JiiKoo: Suosittelisin myös lääkärillä käyntiä. Jospa osaisivat sanoa mistä moiset oireet johtuu.

Alexandra84: On kyl pitkä kierto... Mikäköhän nyt niin viivyttää. Varmasti ärsyttävää kun testit kuitenkin negaa... höh.

ON: Ei mitään uutta. Esikoinen tokas eilen että "sitten kun mulla on se pikkuveli, niin kyllä se voi mun tavaroihin koskea". =D Aha. Miehelle sanoin että siinä sulle suorituspaineita, lapsemme haluaa pikkuveljen.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Norppa81, 3/27-32, yk3

53/555 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen omanapapäivitys: tiputteluvuoto on ilmeisesti vihdoin loppunut, mutta alavatsajomottelu on tänään tehnyt comebackin! Ja kolmena aamuna mulla on ollut kuvotusta. Mä aion oman mielenterveyteni takia tehdä illalla tai huomisaamuna testin, ihan vaan että saan mustaa valkoisella että ei, sä et nyt oo raskaana usko jo. Tää halu kuvitella itselleen oireita ja haihatella olemattomia on ihan käsittämätön :D Somebody stop me...

Mutta ihanan aurinkoista pakkaspäivää ja alkavaa viikonloppua teille kanssakuumeilijat! :)

Sipsu kp 6/27, yk 2

54/555 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsu, joko teit testin? Heti sit päivittämään tänne, että kuinka kävi :). Nuo mielenterveystestaukset on tuttuja täälläkin.

Norppa, teillä onkin sit paineita, että saatte pojan :). Miten se taas menikään? Oliko se niin, että tyttöjä saa, kun pupuilee muutaman päivän ennen ovista ja poikia, kun pupuilee just oviksen aikaan? Teorioitahan on monenlaisia *lievää sarkasmia äänensävyssä* Tsemppiä kuitenkin.

Alexandra, voi harmituksen harmitus :(. Jos se täti on tuloillaan, niin tulisi nyt sitten kunnolla. Totta kai edelleen toivon, että tiputtelu olis merkki jostain muusta. Teillä on kyllä ollut niin tosi surullinen tuo taival, että toivoisi jo vähän auringonpaistetta risukasaan. Musta tuo on edelleen tosi epäreilua, että hoitoihin ei muka pääse ennen kuin se vuosi on täynnä, jos kerran on "selvää", että apuja tarvitaan. Mutta ihmettä teille toivon silti.

Marjana, ansaitsisit kyllä jonkun positiivisuusmitallin tuosta asenteestasi!!! Toivottavasti teillä on kiva reissu ja saat muuta ajateltavaa. Ja huomisesta laskettuna siihen teidän ensikäyntiin taisi olla vaan 10 päivää. Kyllä se sieltä tulee. Toivottavasti ovis tulee hivenen myöhässä ja pääsette inssiin jo tässä kierrossa. Olis se vaan niin huimaa.

JiiKoo, toivottavasti ovistikut tuo selkeyttä kiertoon. Niinkun joku jo sanoikin, niin joillekin ne tuo enemmän paineita, joiltakin ne poistaa paineita. Musta on kiva seurata miten viivat tummuu, vaikka aika säännöllinen kierto onkin. Tsemppiä oviksen metsästykseen.

Elle-81, mä tilasin ovistestini kotitesti.fi:stä ja olen ollut tyytyväinen. Toimii mulla ainakin varsin mainiosti ja hintakaan ei päätä huimaa. Nuo Clearbluet on tietty ihan parhaita, kun ne on niin selkeitä, mutta ne on aika kalliita. Tiedän, että jotkut tilaa niitä Englannista, kun sieltä niitä saa tosi paljon halvemmalla, mutta ite en ole koskaan sieltä kokeillut tilata.

Mami, hienoa, että alkukierto on mennyt nopeesti. Mulle se on yleensä tosi tylsää aikaa :). Niin, ja mä jo vähän pelkään tuota yk6:sta, joka on oven takana tuota pikaa. Just se puolen vuoden rajapyykki oli mulle kaikkein vaikein tuota ykköstä yrittäessä ja nyt jo pelkään, että miten siitä henkisesti selviän. Toivottavasti tää on se teidän kierto ja pääset odottajien puolelle.

Ansku, pahoittelut vaikeista kokemuksista. Nuo keskenmenot on niin tosi surullisia tapahtumia. Itelläkin oli yksi ennen tuota ykköstä ja se jotenkin vaikuttaa edelleen koko hommaan. Mikään ei ole enää itsestäänselvää, kuten ehkä aikaisemmin olis saattanut olla.

No ei tuossa kyllä mitään logiikkaa tunnu olevan. Siis miksi täytyy odotella, jos kuukautiset ei ole itsekseen alkamassa??? Voimia.

Emmastiina, voi, kun ikävää. Onneksi eläimet sopeutuu kohtaloonsa jotenkin nöyremmin, kuin me ihmiset.

Ooännää: Tylsää alkukiertoa taas mennään. Täti pakkailee kamojaan ja mä alan nousta pettymysten suosta. Ihmetyksen aiheena täällä tällä kertaa tänään alkanut tissikipu. Tänään siis kp4. Yleensä alkavat kipuilla tälleen vasta oviksen jälkeen, mutta eihän se ovis vielä voinut olla??? Kummallinen on tämä naisen kroppa. Ja mieli vielä kummallisempi.

Viikonloppuja.

Vierailija
55/555 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ketjuun pääsemisestä. Vastaan nyt pikaiseen koska pitäis olla jo nukkumaan menossa.

Marjana: Kyllä klamydia on poissuljettu vaihtoehdo, toki testi otettiin reilu vuosi sitten ja negatiivinen oli. Vuosi sitten oli kans saman tapaisia oireita ja papasta löydettiinkin bakteeri-infektio ja sen hoitoon menikin melkein kuukausi koska ensimmäinen lääkehoito ei auttanut ja limakalvot "haurastuivat".. ja olihan se tuskaa!! Itseä vain ihmetyttää mistä kaikki tuollaiset voi tulla.. No ensi viikolla lääkäriin. Kuinka kauanhan muuten tuloksissa(papa,ja bakteeri viljely) kestää yleensä?

Uskaltaakohan sitä tässä kuussa sitten yrittää jos lyötyykin jotain? Tänään taas on ollut yksi oireeton päivä, peittoja heiluteltiin ja vielä ainakin kaikki ok.. Rupeaako tässä pelkäämään pienintäkin "kipua/tuntemusta"?

Miten mun kannattas ruveta noita ovistikkuja sitten käyttämään ja mihin aikaan? Tosiaan kierto on epäsäännöllinen 26-37 päivää. Olen töissä liikenneasemalla ja työpäivissäni ei ns. ole mitään rytmiä, Työajat vaihtelevat 05.00-00.15 välillä.. Ovistestejen käyttöohjeissa kuitenkin on että joka päivä samaan aikaan ja mielellään klo 10-20 välillä.. Miten tulokseen vaikuttaa aamupissa, kun sitähän ei tietääkseni suositella kaikissa testeissä?! Toisena aamuna herään 4 aikoihin ja toisena päivänä 14, saadapas tähän nyt sit joku sopiva teko hetki!

56/555 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiskurouva: Juu testin tein perjantaina ja negahan se oli. Ensimmäiseksi tietysti petyin, mutta hetken päästä tuli myös helpotus, koska olin jo ehtinyt pelätä kohdunulkoista ym. kun oli tuota vuotoa ja kipuja. Mutta ihan hyvä että testasin, ei tarvi enää jossitella ja pääsee jatkamaan puhtaalta pöydältä :)

JiiKoo: Ajattelin kans alkaa ovistikkujen kanssa ähertämisen tässä kohta. Ootko jo aloittanut? Mulla oli eka luomukierto 27 päivää ja noissa Davidin testien ohjeissa sanotaan että silloin tikuttelu kannattaa aloittaa kp 10. Eli ton ohjeen mukaan sä voisit aloittaa jo kp 9. Jos kierto venyy niin siinä saa aika pitkään tikutella, mutta jos testejä riittää niin antaa mennä vaan. Ainakin nää Davidit kieltää käyttämästä aamupissaa, koska "luteinisoiva hormoni on syntetisoitunut elimistössäsi aikaisin aamulla, se ei näy virtsassa kuin vasta myöhemmin päivällä". Mulla testailut ajoittunee iltaan klo 17-20, kun en töissä viitti ruveta testailemaan :)

Eilen vähän reissailtiin, tuli istuttua vanhempieni ilmastoidussa autossa viitisen tuntia (kun ei muuten ollut ilmeisesti tarpeeksi kylmä...) ja nyt olen sitten kipeenä, mur :( Onneks vielä ei pitäisi olla oviksen aika, ei hirveesti hotsita touhuilut kun pää täynnä räkää... Kuumaa mehua ja viltin alle, siinä iltapäivän ohjelma :)

Vierailija
57/555 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmastiina: Lisäisitkö minut joukkoon jännittävien? Eli kiertopäivä 1/29-34.

Muoks. pieni esittely: Oon 23 ja mies 24. Lokakuussa jätin pillerit pois. Viime kuussa vasta rupesin kunnolla seurailee hyviä ovis päiviä yms.

Elikkäs tipahdin tuolta lokakuisita tänään pois..

No jos vaikka sattuis mun syntymäpäivälle tämä lahja 9 kk päästä ;)

En jaksa vielä käydä edes käydä kattoo millon ois parhaat tärpit. Ihmeen pitkälle tämä kierto veny..

Tsemppiä jännääville. Ja nyt paljon plussia marraskuulle!!!

Vierailija
58/555 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki sitten testailin ja plussa sieltä tuli. :) Ei voi uskoa todeksi.

Vierailija
59/555 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut varsinainen tunteiden vuoristorata tämä viikonloppu. Sisko ilmoitti, että on raskaana, taas, kolmas olisi tulossa. Tuntui, kuin joku olisi tempaissut maton jalkojeni alta, ja tuntui siltä, että happi loppuu. Tottakai olen onnellinen hänen puolesta, ja iloinen, että täti huutoja kuuluu triplana ensi syksyn jälkeen :) Tuli vai toivoton ja tyhmä olo jotenkin..miksi itsellä pitää niin kovin vaikeaa olla tämä raskaaksi tulo. Kun tuntuu, että jotenkin ansaitsisin tämän pienen ilon hetken elämääni, mutta ei..uskot ja toivot on vähissä. Tosin typeräähän tämä marina on, kun meillä on vasta yritys niin alussa, mutta tuo keskenmeno kummittelee edelleen mielessä niin pahasti, että en tiedä..

Ovikset on lusittu, oloista päätellen. Petipuuhat osunut kohdilleen, ja vielä kyllä jatkuu ensi viikkoon, ihan vaan varmuuden vuoksi. Tosin en siis ollut varma, että oliko se nyt ovis kipuja vai mitä, kun en tikuttele tms. mutta jos yhtään oma kroppaani tunnen, niin ovis oli. Jos nyt ei tärppää, niin pakko ottaa tuo tikuttelu meillekkin..

Perus sunnuntai valitus, pahoittelut, jotenkin on vaan niin toivoton olo...

Vierailija
60/555 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oli kyllä tänään sunnuntai :) mitään en tehnyt :) No sen verran ehkä kuitenkin että kävin vauhdikkaan pojan 6v synttäreillä joka on kummityttöni isoveli ja siis pääsin taas "hoivaamaan" pientä ikuista prinsessaa :)

Claudia: Tiedän tunteen!! Tämä samainen kummityttöni perhe (äiti on myös kaasoni) mamma ilmoitti minulle muutama kk sitten että heille on tulossa kolmas... pikkuisen iski epätoivo kun muut raskautuu kun toinen kulkee ohi ja aivastaa mutta me sitten saamme tuhrailla kuukaudesta toiseen. Onnellinen olen totttakai, mutta kyllä se saa mielen maahan hetkellisesti., mutta tietääpä että varmana pääsee jotain vauvaa edes hoitamaan sitten :)

ON: Hemmoittelun täyteinen to-la viettetty,vaikka töissä pitikin käydä välillä. Muuten ihan ok olo hieman on jo nyt nippaillut alavatsaa tänään niin ajattelin jo huomenna aloittaa tikuttelun että jos se nyt sitten merkkaa jotain tää nippailu vaikka nyt onkin vasta kp7 menossa.