Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voikso 10v olla yksin kotona n.6h ajan?

Vierailija
28.01.2012 |

Kovasti haluaisi kyllä itse olla mutta minä, äiti, mietin..lapsesta itsestään ei ole kiinni eli "pärjäämistä" tms en niinkään murehdi.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaiset kaksoset joutuvat olemaan keskenään kotona koulun jälkeen samaten välillä viikonloppuisin, kun olen töissä.

Vierailija
2/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ekaluokkalaiset kaksoset joutuvat olemaan keskenään kotona koulun jälkeen samaten välillä viikonloppuisin, kun olen töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin viikonloppuisin.

Vierailija
4/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kukin tavallaan, minä en moiseen toimintaan kykenisi ja jos perheen tietäisin jossa 6-7v ovat yksin useita tunteja pvässä niin tuossa määrin kuin teillä ilm tulee olemaan, niin tekisin lastensuojeluilmoituksen.

Mutta kiitos kommentista, se ei kuitenkaan "avittanut" yhtään tätä omaa pohdintaani koska en muiden toimien pohjalta omia päätöksiäni äitinä tee.

ap

ainakin viikonloppuisin.

Vierailija
5/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikös tuon ikäisen pitäisi olla jo vaikka yökin yksin jos vanhemmat on vaikka vuorotöissä. Ei kai tuon ikäisiä viedä mihinkään päiväkotiin hoitoon??? Eihän sitä voi olettaa että aina löytyy joku tuttu tai sukulainen joka vahtii jo isoja lapsia? Mutta kai tää riippuu sitten lapsesta, kuinka omatoiminen on ja onko arka jne.

Vierailija
6/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienelle se on pitkä aika.

Vierailija
7/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei kuitenkaan "avittanut" yhtään tätä omaa pohdintaani koska en muiden toimien pohjalta omia päätöksiäni äitinä tee.

ap

Vierailija
8/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjätä yksin kotona, jos sairastuu. Töistähän saa vapaata (palkallista) vain alle 10 vuotiaan hoitamiseen tai hoidon järjestämiseen. Työpäivä nyt yleensä on 8 tutia ja matkoineen aina ylikin.

Vierailija
9/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kykene tai et luota niin - MLL / HOIVANET tms sivustoille tilaamaan "lastenhoitajaa" =)

Vierailija
10/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika mulkku ihminen olet jos tuollaisen perusteella lastensuojeluilmoituksen tekisit.

Kun se nyt ei vain ole mahdollista ettei lapseni olisi yksin kotona.

KUN SITÄ ILTAPÄIVÄHOITOA EI TARVITSE LAIN MUKAAN OLLA!

7v. EI PÄÄSE ENÄÄ PÄIVÄHOITOON!

JOS IRTISANOUDUN TÖISTÄ, JOUDUN KARENSSIIN JA RAHAA EI TULE MISTÄÄN! TÖIHIN EN VOI LAPSIA MUKAAN OTTAA!

ISOVANHEMMAT ON TYÖELÄMÄSSÄ!

ETTÄ REVI SIITÄ!!!!!!

Vierailija
11/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä törkeä, jotuuhan monet 7 vuotiaatkin olemaan jopa kaikki yöt yksin jos vanhempi/vanhemmat tekee vaikka yövuoroa. Luulitko että kouluikäisille on jossain yökoti/päiväkoti???

Vierailija
12/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään missä pumpulissa lasta on kasvatettu.

Tiedossa on omallakin kohdalla, että yksin saa ekaluokkalainen koulusta kotiin tulla, ja välipalat itse kaapista huolehtia. Minkäs teet. Ei se työnantaja ole halukas antamaan yhdelle erikoisoikeuksia työvuorojen suhteen, jos vuorotyötä tehdään.

Oikeesti noilla ekaluokkalaisilla voisi kyllä olla pitempiä koulupäiviä kuin joku hikiset 3-4 tuntia. Yksin pitää aamupuuhista selvitä ja kouluun ja yksin selvitä kotiin.

Vierailija
13/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaali 10v voi ihan mainiosti olla tuon 6h yksin. Eihän tosiaan yli 10-vuotiasta saa enää töistäkään jäädä hoitamaan, vaikka lapsi olisi kipeä.

Koeta nyt vaan ymmärtää, että lapsi on jo aika iso ja kykenee jo ottamaan vastuuta itsestään. Tietysti, jos lapsi ei oikeasti osaa ihan perusjuttuja, mitä tuonikäiseltä odotetaan, niin sitten harkitsisin asiaa.

Mutta rohkeutta äidille luottaa lapseensa, siitä saa lapsikin itseluottamusta!

Vierailija
14/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa itse olla YKSIN kuusi tuntia putkeen joka päivä! Meidän sosiaaliselle 11 vuotiaalle se olisi jo henkistä väkivaltaa...

Vierailija
15/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa itse olla YKSIN kuusi tuntia putkeen joka päivä! Meidän sosiaaliselle 11 vuotiaalle se olisi jo henkistä väkivaltaa...

lapselle on ihan arkipäivää olla yksin 6 h päivässä, jopä öisin.

Vierailija
16/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran sosiaalinen on, niin luulisi olevan kavereiden kanssa. Eihän tässä ollut yksin olosta kyse, vaan ilman vanhempaa olosta!

Vierailija
17/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt voi jo vaikka kutsua kaverin kylään leikkimään hetkiseksi tai voit sopia jonkun kaverin perheen kanssa, että lapsi saisi siellä olla pari tuntia tuosta ajasta, mutta pitäisi kyllä pärjätä jo.

Eihän sen nyt tarvitse kotiinsa lukkiutua, jos vaikka haluaa mennä puistoon leikkimään kavereiden kanssa tms.

Vierailija
18/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla koko se aika ihan yksin? Eikö saa mennä kavereille? Mun lapsella ainakin asuu lähistöllä kavereita, joiden kanssa lähteä vaikka luistelemaan, ei tartte yksin kotona kykkiä.

Vierailija
19/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha varmaan lisätä, että olin lapsena (70-luvulla) paljon yksin...

Vierailija
20/55 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennyt tuollainen aika ihan sujuvasti yksin. Luin silloin paljon kirjoja. Toisekseen tilanne oli sama, yh-äiti, joka ei ollut aina paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi