Mihin lapsilisä kului nyt ...
Meillä :
pojan vaatteet 77e
ruokaa,vaippoja,wc paperia iso säkki ym ym 98e
puheajat 30e
sähkö 30e
legoja,kuulokkeet ym 65e
junalippua ja muuta pientä muutama kymppi...
Kommentit (75)
tulivat ja menivät laskuihin samantien, mitään ei jäänyt :(
Säästäisit ne rahat ennemmin lapsellesi ajokorttia tms varten.. Itseni ei tarvinnut ottaa opintolainaa kun sain lapsilisät itselleni, onneks äipälle kelpas marketin shamppoot..
taisivat mennä ruokaan ja laskuihin. Sinällään ei huolestuta, koska 3-taaperolla jo omalla tilillään reilu tonni. (tilin saa sitten kun on 18v)
mutta tästä tuli taas mieleen omat vanhempani, jotka omien sanojensa mukaan olivat todella t iukoilla meidän kolmen lapsen kanssa ja SILTI jokaikisen lapsilisän säästivät meidän lasten omille tileille. Voin vain unelmoida itse pystyväni samaan vaikka yksi lapsi vain.
-nallehaalarin(5€ kirppikseltä tulevalle vauvalle)
-tytölle paidan(2€ kirppikseltä)
-traktorin(6€ kirppikseltä)
-tarroja(1,20€ kirppikseltä)
-pojalle paidan 70% alesta(5€)
-vauvanvaatesetin 70% alesta(10€ tutun vauvalle syntymälahjaksi)
-tytölle kumpparit 80% alesta(3€)
-tytölle tossut 70% alesta(3€)
-pojalle kaulaliina (1€)alesta myös
- itselleni 2:t rintsikat ja 4:t alushousut alennuksesta (yht 28€)
-4 kassillista ruokaa, vessapapaperia, pesuainetta, d-vitamiinia yms...
-kävimme lasten kanssa syömässä ja kahvilla/mehuilla...
Meillä siis tuo lapsilisä on välttämätön. Rahat menevät pitkään tarvittuihin vaatteisiin, ruokiin, ym pakolliseen.
..ai niin..tietty taas yksi yksinhuoltaja narisemassa
tulee minun tililleni, en korvamerkkaa niistä mitään erikseen johonkin tarkoitukseen. Tilillä vajaat 20 000, tämä siis käyttötilini ei perheen ainoa tili.
Joskus voi mennä reippaasti yli lapsilisän määrän kuussa pelkkiin vaatteisiin, sitten taas useampi kuukausi ettei osteta mitään vaatteita tai leluja. Ei ostella yleensäkään leluja joka kauppareissulla.
Tosi fiksua pitää käyttötilillä tuollaista määrää euroja. Vai onkohan vilahtanut yksi nolla liikaa...
Ruokiin meni 60e
Alkoon 30e
Loput menee tänään baarissa.
Lapsilisät tulevat siis minun tililleni (kahdesta lapsesta).
taisivat mennä ruokaan ja laskuihin. Sinällään ei huolestuta, koska 3-taaperolla jo omalla tilillään reilu tonni. (tilin saa sitten kun on 18v) mutta tästä tuli taas mieleen omat vanhempani, jotka omien sanojensa mukaan olivat todella t iukoilla meidän kolmen lapsen kanssa ja SILTI jokaikisen lapsilisän säästivät meidän lasten omille tileille. Voin vain unelmoida itse pystyväni samaan vaikka yksi lapsi vain.
..lapsilisät. Lapsi on nyt 19-vuotias. Olisin voinut hassata kyllä rahat muka tarpeelliseen, niinkuin moni teistä, jotka ette ajattele lastenne tulevaisuutta vaan omaa kyltymätöntä napaanne. Nykymammoja polttaa euron lanttikin näppejä!3
Ruokiin meni 60e Alkoon 30e Loput menee tänään baarissa. Lapsilisät tulevat siis minun tililleni (kahdesta lapsesta).
..lapset kiittävät myöhemmin sinua.
taisivat mennä ruokaan ja laskuihin. Sinällään ei huolestuta, koska 3-taaperolla jo omalla tilillään reilu tonni. (tilin saa sitten kun on 18v) mutta tästä tuli taas mieleen omat vanhempani, jotka omien sanojensa mukaan olivat todella t iukoilla meidän kolmen lapsen kanssa ja SILTI jokaikisen lapsilisän säästivät meidän lasten omille tileille. Voin vain unelmoida itse pystyväni samaan vaikka yksi lapsi vain.
..lapsilisät. Lapsi on nyt 19-vuotias. Olisin voinut hassata kyllä rahat muka tarpeelliseen, niinkuin moni teistä, jotka ette ajattele lastenne tulevaisuutta vaan omaa kyltymätöntä napaanne. Nykymammoja polttaa euron lanttikin näppejä!3
ole jo sääästäneet lapsille rahaa? Meillä esim. elarit menevät lasten tileille (tämä on ihan exän kanssa sovittu juttu).
ketä tarkoitat yksinhuoltajalla...
En kysynyt tässä ketjussa,kuka on yh tai naimisissa tai avoliitossa,enkä myöskään kellä minkäkin verran säästössä.
Kysyin vain mihin lapsilisä kului.
-ap
ketä tarkoitat yksinhuoltajalla...
En kysynyt tässä ketjussa,kuka on yh tai naimisissa tai avoliitossa,enkä myöskään kellä minkäkin verran säästössä.
Kysyin vain mihin lapsilisä kului.
-ap
lapsilisällä.. Toinen sai kengät ja takin, vaikka en mäkään yleensä korvamerkkaa.
muualle kuin tililleni, josta sitten menee ehkä kauppaan, bensaan jne.
Ruokiin meni 60e Alkoon 30e Loput menee tänään baarissa. Lapsilisät tulevat siis minun tililleni (kahdesta lapsesta).
..lapset kiittävät myöhemmin sinua.
Meillä elarit menevät lasten tileille eli kyllä heillä on mukava pesämuna koossa kun muuttavat omilleen (mitä sitten haluavat rahoilla tehdäkään). Me kaikki kun emme ole sossun tuilla eläviä vaan hyvin tienaavia.
Ja kyllä, hyvällä omallatunnolla aiotaan tänään miehen kanssa "bilettää" ja nauttia hyvästä bändistä. Harvinaista herkkua näet =)
(ennen kuin alat urputtaa, niin olemme töissä emmekä saa tukia mistään)niin kyllä ne lapsilisät menevät juuri siihen mihin ne on tarkoitettukin. Eli perheen elämiseen. Ei niitä ole tarkoitettu kenenkään rahastotileille.
Jos Suomalaiset pystyisivät säästämään lapsilisät säästötileille niin eiköhän olisi aika lopettaa koko lisä.
- se kuka shoppas sukset lapselle, jee ny onnistuu opetella hiihtämään kunnolla :)
Toinen satanen laskujenmaksu-/vuokratilille.
Loput jää mun käyttöön ja ne menee bensaan.
Päiväkotimaksuihin, niin kuin joka kuukausi. Eikä edes riitä.
Pitäiskin muistaa varata pankkiin aika, että vois tehdä lapselle rahastosäästösopimuksen ja pistää tilillä nyt jo makaavat rahat johonkin järkevään paikkaan.