Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lapsilisä kului nyt ...

Vierailija
27.01.2012 |

Meillä :

pojan vaatteet 77e

ruokaa,vaippoja,wc paperia iso säkki ym ym 98e

puheajat 30e

sähkö 30e

legoja,kuulokkeet ym 65e

junalippua ja muuta pientä muutama kymppi...

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sai sporttidivarista monot ja jääkiekkokypärän, toinen luistimet. Toiselle ostettiin monot uutena.

Vierailija
62/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ja joka kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hopeyhdistykseen ja kysy olisiko heillä sinun lapselle sopiva vaatteita

http://www.hopeyhdistys.fi/

Vierailija
64/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota rahaa ei ole mitenkään ns. korvamerkitty enkä tiedä tarkkaa päivää, milloin se maksetaan (ilmeisesti siis loppukuusta).

Olen mielessäni vähentänyt sen pk-maksusta eli meille jää "oikeastaan" vain se vajaa 100 euroa kuussa maksettavaa kun tuo lapsilisä siitä vähennetään vaikka laskussa lukee ihan jotain muuta.

Vierailija
65/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästää tuhansia markkoja joka kuukausi. Suorastaan loukkaavia tuollaiset todella tiukilla puheet niitä kohtaan, jotka oikeasti ovat todella vähävaraisia.

taisivat mennä ruokaan ja laskuihin. Sinällään ei huolestuta, koska 3-taaperolla jo omalla tilillään reilu tonni. (tilin saa sitten kun on 18v)

mutta tästä tuli taas mieleen omat vanhempani, jotka omien sanojensa mukaan olivat todella t iukoilla meidän kolmen lapsen kanssa ja SILTI jokaikisen lapsilisän säästivät meidän lasten omille tileille. Voin vain unelmoida itse pystyväni samaan vaikka yksi lapsi vain.

Vierailija
66/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten puolipäivä päivähoitomaksuihin, kotiäidin kuntosalin kuukausimaksuun.

Vierailija
67/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettiin lapselle asunto kun syntyi. Lyhennetään joka kuukausi vuokratuotolla ja lapsilisällä. 2 x vuodessa tehdään extralyhennys joulu- ja synttärilahjaksi saaduilla rahoilla, joita isovanhemmat antavat. Asuntoon otettiin 20 v laina, nyt jäljellä 3 v myöhemmin 15 v laina.

Vierailija
68/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähden ruokakauppaan ja ostokset maksan lapsilisällä. Kolmesta tulee ja riittää meillä kolmen viikon ruokiin, kun tarkkana on ja ostaa tarjouksesta. Pitäis vaan keksiä mistä sais lapsille vaatetta, kun ei oo rahaa. Tuon ikäisille ei oikein kirppariltakaan löydy mitään :(

Vierailija
69/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaan, vaatteisiin...

Vierailija
70/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että käyttöön menevät kun lähden lasten kanssa pohjoiseen laskettelemaan...Ellei siihen menessä ole tullut pakottavaa tarvetta ostaa lapsille vaatteita tai jotain muuta tarpeellista

Vierailija
71/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi maksoin yhden pienen laskun (alle 20e).

Lapsilisää sain hieman päälle 500e, olen 3 lapsen yh.

Vierailija
72/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi se satanen on vielä tilillä, mutta luultavasti ehtii ennen seuraavaa lapsilisää kulua joko tavallisiin perheen menoihin tai johonkin lapsen omaan juttuun, harrastusvälineen ostoon tai sellaiseen.

Vierailija
73/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistäpä sinä muiden elämästä tiedät? KYllä minä muistan, että äitini kulki samoissa vanhoissa vaatteissa kun me lapset oltiin pieniä, ei lomailtu ulkomailla, ei ylimääräistä jne. Olivat kuitenkin TODELLA tarkkoja raha-asioissa, jo vuosia asunto-säästäjiä, ensimmäisen oman asunnon ostivat kun itse olin 7v ja veljeni 1v. Vaatteita kuulemma me lapset saimme paljon sukulaisilta jne. Emme olleet puutteessa, mutta todella tiukilla. Se kuulemma oli äidilleni itsestään selvää, ettei koske meidän lapsilisiin ja kunnioitan sitä todella. Sitten kun me lapset olimme jo täysi-ikäisiä ja yhtö lukuunottamatta jo muuttaneet pois kotoa, ostivat vanhempani ison omakotitalon, jollaisesta olivat aina haaveilleet. Satsasivat kaiken lapsiin aikoinaan ja onneksi on elintaso nyt noussut niin, että pystyvät elämästä nauttimaan.

Vierailija
74/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en muista pankkikortin tunnuslukua ja pankkikortinkin pistin just johonkin varmaan talteen. Täytyis siirtää toiselle tilille. Eiköhän ne ruokaan mene.

Vierailija
75/75 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkähän ne lapsilisät onkaan tarkoitettu...

Viittaan myös erääseen, joka kirjoitti, että nipinnapin riittää lapsilisä ruokaan, mutta entäpä mistä rahaa lapsen vaatteisiin , kun ei kirppariltakaan mitää löydä ?

Tiedän itse, miten kullanarvoinen tuo lapsilisä arjen elämiseen on. Minä opiskelen ja teen keikkahommia, miehellä vakityö 1800 euron nettopalkalla. Silti lapsilisäpäivää odotamme kuin kuuta nousevaa.

Elämäntapamme:

- 90 neliön asunto, emme saa asumistukia

-2 lasta

-auto oltava vuorotyöläisen työmatkoihin

kun julkisilla ei aina pääse- tästä tulee kuluja

-lasten päivähoitomaksut, jotka tosin hiukan alemmat johtuen minun opiskelustani

-7 vuoden ajan olen ostanut lapsille vaatteet kirppareilta, nyt vanhin poika siinä iässä ettei kirpparilta löydä enää ehjiä :(

-lasten synttäri-ja joululahjarahoilla ostetaan vanhimmalle uudet ulkoiluvaatteet jotka kiertävät pienemmille

-emme tupakoi, juo alkoholia, käy ravintoloissa, tilaa lehtiä ( lapset saavat kummeiltaan lehden vuosikerran lahjaksi)

-emme sisusta uudella, vaan kierrätyskeskuksesta käymme etsimässä tarpeellista, esim. lasten sängyt

kaksi kertaa vuodessa "matkustamme" sukuloimaan toiselle puoelelle Suomea.

-anopin vieraillessa sieltä kaukaa, hänen ruokatuliaisensa enemmän kuin tervetulleita !

-teemme ruuat itse, tarjouksia ja -30% hyödyntäen

-itsellemme olemme ennen lapsia hankkineet hyvän vaatevaraston, niillä mennään vielä pitkään jotta lapset saavat vaatteet, urheiluvälineet ja harrastusmaksut, noin 300 yht euroa per kausi, maksettua

-valopilkkuna tässä on se, että valmistun parin vuoden kuluttua ja uskon opiskelun oheisen keikkailun poikivan vakituisempaa, kk.palkkaista työtä :)

mistäpä sinä muiden elämästä tiedät? KYllä minä muistan, että äitini kulki samoissa vanhoissa vaatteissa kun me lapset oltiin pieniä, ei lomailtu ulkomailla, ei ylimääräistä jne. Olivat kuitenkin TODELLA tarkkoja raha-asioissa, jo vuosia asunto-säästäjiä, ensimmäisen oman asunnon ostivat kun itse olin 7v ja veljeni 1v. Vaatteita kuulemma me lapset saimme paljon sukulaisilta jne. Emme olleet puutteessa, mutta todella tiukilla. Se kuulemma oli äidilleni itsestään selvää, ettei koske meidän lapsilisiin ja kunnioitan sitä todella. Sitten kun me lapset olimme jo täysi-ikäisiä ja yhtö lukuunottamatta jo muuttaneet pois kotoa, ostivat vanhempani ison omakotitalon, jollaisesta olivat aina haaveilleet. Satsasivat kaiken lapsiin aikoinaan ja onneksi on elintaso nyt noussut niin, että pystyvät elämästä nauttimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi