Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni sai kasteessa nimen :

Vierailija
27.01.2012 |

Väinö Viljo Viljami

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi minun ei tarvitse siitä välittää :)

Usko tai älä, mutta on niitä, jotka todella päättää nimen vasta hetkeä ennen kastetta. Sitä paitsi on yleinen tapa sanoa noin, ei voi mitään jos se sinua häiritsee :)

On varmasti vaikea elää noin pikkutarkkana ihmisenä!

Mutta jälleen kerran, onneksi minun ei tarvitse siitä välittää.

Vierailija
22/30 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaamea nimi lapsellasi, anteeksi vain :( Miksi nykyaikana annetaan noita hirveitä pappanimiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä uskovaisia pukkaa. Sorry, mutta kaikki ei ota tuota kirkkoa niin vakavasti. Siellä käydään kastettavana, ripillä, ehkä vihittävänä ja haudattavana. Muulla nyt ei niin ole väliä. Turhaa pikkuasioihin takertumista ja kyllä ilmoittaisin juurikin näin, että lapsemme sai kasteessa nimen... eikö se nyt ole selviö, että samassa yhteydessä on liitetty kirkkoon, kuka sitä nyt erikseen toitottaisi.

miksi kuulut kirkkoon kun ET USKO koko kirkon opetuksiin ????

miksi maksat kirkollisveroja... kuvitteletko todellakin, et kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa ????

niin helpolla ei kukaan todellakaan pääse..

sori vaan tuottaa pettymys sulle !

Uskonnot on aikuisten ihmisten satuja, joilla ylläpidetään tiettyjä moraalisia arvoja ja käyttäytymismalleja yms. Jos uskontoja ei olisi, niin se olisi vahvimman valta valloillaan.

Kristinusko on jo omat ristiretkensä ym. pahuudet kirkon nimissä toivottavasti tehnyt, joten mieluummin pidän yllä tätä instituutiota kuin annan vallan muille ääriliikeille, joissa alistus ja sortaminen uskonnon nimissä on pinnalla.

Vierailija
24/30 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi samanlaiset nimet, kuulostaa hassulta. Miksei vain Väinö Viljami?

Vierailija
25/30 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin Viljamista tykkään.

Vierailija
26/30 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Te vanhemmat olette antaneet lapsellenne nimeksi xxxxxx xxxxxxx xxxxxx". Vanhemmat antavat nimen, pappi kastaa ja lapsi otetaan sillä tavoin seurakunnan jäseneksi.

Vierailija
27/30 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat (tai vanhempi) antavat lapselleen nimen. Pappi kastaa lapsen, ja hän liittyy näin seurakunnan jäseneksi. Kasteessa ei anneta nimeä, se vain ilmoitetaan tilaisuudessa.

Vierailija
28/30 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi minun ei tarvitse siitä välittää :)

Usko tai älä, mutta on niitä, jotka todella päättää nimen vasta hetkeä ennen kastetta. Sitä paitsi on yleinen tapa sanoa noin, ei voi mitään jos se sinua häiritsee :)

On varmasti vaikea elää noin pikkutarkkana ihmisenä!

Mutta jälleen kerran, onneksi minun ei tarvitse siitä välittää.

Yleinen tapa, muttei se tee siitä oikeata.. Ja tuolla sinun ilmoittamallasi tavallahan se oli "lapsemme sai hetkeä ennen kastetta nimen..".

Vierailija
29/30 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät milloin lapsen vanhemmat lopullisesti päättää nimen?

Vanhemmat voi nimen kertoa itse seurakunnalle ja pappi kastaa lapsen tämän jälkeen.

Miten voi olla niin vaikea ymmärtää että näin voidaan menetellä?

5

Tällöinhän nimeä ei edes ilmoiteta saati anneta kasteessa, vaan ennen sitä.

Vierailija
30/30 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät milloin lapsen vanhemmat lopullisesti päättää nimen? Voi sen kohdan maistraatin papereista täyttää kastepäivänäkin jolloin nimi kerrotaan, niin sen päättää silloin lopullisesti.

Meillä on muutamaan kertaan nimeä pohdittu melko myöhään, ennen kastetta pappi tiennyt että nimi valitsematta ja se on joko XXXXXX tai XXXXXXX.

Vanhemmat voi nimen kertoa itse seurakunnalle ja pappi kastaa lapsen tämän jälkeen.

Miten voi olla niin vaikea ymmärtää että näin voidaan menetellä?

5

Ensin nimi ja sitten kaste. Eli kukaan ei oikeasti saanut mitään nimeä kasteessa. Joo, onhan se tietty pilkunnussimista, mutta ei sitä lasta voi kastaa jos sillä ei jo ole sitä nimeä. Eli sillä täytyy jo olla nimi. Ja jos lapsella on jo nimi, niin eihän sitä enää voi sille antaa :)