Kuinka kauan ehdit olla äitiyslomalla, ennen kuin vauva syntyi?
Kommentit (13)
Esikoisen kanssa en edes ehtinyt äitiyslomalle, olin vielä kesälomalla. Kuopusta sain odotella äitiyslomalla melkein 6 viikkoa.
eli 50 arkipäivää ennen laskettua. Vauva syntyi 17 pvää tämänkin jälkeen...
jouduin jäämään töistä varhannetulle 50 pv ennen laskettua, sitten vaavi meni 20 pv yli niin siitä tuli 70 pv! Vauva parka ei ollut kuin hieman alle 7 kk, kun äippärahat loppu.
Äitiysloma alkoi vauvan syntymäpäivästä, kun hän syntyikin kuukausi ennen kuin äitiysloman piti alkaa.
jouduin erityisäitiyslomalle työpaikan tupakansavun takia heti kun kerroin raskaudesta, no se sopi mulle (tein gradun loppuun)
Lapsi syntyi keskosena ja heti seur. arkipäivänä soittelin Kelaan ja pyysin kiirehtimään äitiyspäivärahapäätöstä. Ei meinannut täti tajuta, että lapsi oli jo syntynyt.
Meillä kaikki lapset on syntyneet reilun viikon yli lasketun ajan. Ehtihän siinä lomailla.
Toisella melkeen kolme viikkoa ja kolmanne kerralla kolme viikkoa tasan.
45 päivää, eli n. 6,5 viikkoa. Harmitti kyllä, kun meni niin paljon yli. Olisi ollut kivempaa, jos olisi mahdollisimman suuren ajan äitiyslomasta saanut käyttää vauvan kanssa.
perjantaina istuin ylioppilaskirjoituksissa ja esikoinen syntyi keskiviikkona. Tokasta hoitovapaa vaihtui suoraan äippälomaksi ja kakkonen syntyi 40+4. Ennen kolmatta olin eka kesälomalla ja sit äippälomalla.