Kuinka paljon lapsenne saa viikkorahaa?
Kommentit (31)
esiluokka: 50 senttiä
1.luokka: 1 e
2.luokka: 2 e
3.luokka: 3 e
jne
Meidän 17-v on saanut 50,-/kk. Sillä käy joskus elokuvissa tai pizzalla ja ostelee pikkuherkkuja. Vanhemmat ostavat vaatteet ja maksavat kännykkälaskun. Oman huoneen siivous riittää. Koulunsa hoitaa hyvin ilman rahakannustuksiakin.
1100e/kk??? Huh Huh!
Sehän olis melkein mun kuun palkka!
Meillä poika 15v. saa kuukausirahaa 55e, josta maksaa sit puhelinlaskunsa itse. (yleensä n. 15e)
Lisäksi oli kesätöissä josta vieläkin rahaa säästössä kun ostaa mopon omillaan. Minä maksan kortin ym.
Välillä saa rahaa myös papalta jotka käyttää mielensä mukaan.
Osallistuu kotitöihin tiskikoneen tyhjennykset hoitamalla, oma huone luonnollisesti ja roskia ulos kantamalla.
Jos tarvii lisärahaa niin neuvottelemalla onnistuu hyvillä perusteilla ja lisätöillä voi myös tienata.
Minä maksan harrastukset, perusvaatteet ym peruskulut. Välillä tahtoo jotain tosi kalliita vaatteita ym. niistä neuvotellaan.
Ymmärtää kyllä ettei raha kasva puissa eikä mulla rahat mahdottomiin riitä kun isänsä ei ota osaa elämäänsä mitenkään. =(
Kuukausirahan korotus todennäköistä kunhan kevat koittaa ja poitsu saa mopon alleen.. Eiköhän sitä bensaa ala kulua ja vakuutuksetkaan ei ilmaisia ole.
Saa kuukausirahaa noin 1100e. Pyykkinsä pesee itse, pitää huoneensa järjestyksessä, tekee silloin tällöin ruokaa, maksaa itse puhelin ja netti kulunsa, ostaa vaatteensa ja huolehtii moponsa kuluista.
Toivottavasti tää on provo!?
Miksi epäilet provoksi? Eikö 15v. ole jo iässä, joka tähtää itsenäisyyteen ja aikuisuuteen, joihin kuuluu itsenäinen rahan käyttö? Mistä tuo summa sitten koostuu, isän maksamasta elatuksesta, äidin osuus ja lapsilisä. Elatusvelvoliselle vaan tiedoksi, että elatuksen voi maksaa jo ihan "lain"puitteissa 15 vuotta täyttäneelle.
että rahaa vaan sataa taivaalta. Hyvässä tapauksessa tulee materiaa palvovaksi uraohjukseksi, huonossa tapauksessa muiden, (äidin tai sossun) elätiksi!
Millä lapsi oppii käyttämään rahaa, jos sitä ei ole hänellä käytettävissä? Lapsemme on ollut jo 11- vuotiaasta asti töissä (muumimaailma). Hän on hyvin harkitsevainen ja on saanut rahaa jäämään säästöönkin.
Ei sitä paljon opi vertailemaan ja harkitsemaan, kun raha sataa taivaasta, lue äidin kukkarosta.
Kukin osallistuu kotitöihin ikätasonsa mukaan. Viikkorahaa ei saa kukaan penniäkään.
8 v. ja 6 v. saavat molemmat 5 e KUUKAUDESSA, ei siis viikkorahaa. Sänky pitää pedata joka aamu ja pitää oma huone siistinä. Joskus olen tokaluokkalaiselle antanut ekstraa hyvästä koetuloksesta ja hyvästä joulutodistuksesta annoin myös rahaa. Kuukausirahansa saavat käyttää mihin haluavat; legoihin, säästettäväksi tai vaikka karkkiin.
menee suoraan Club Penguin maksuun. Loput omalle tilille. Kotitöinä hoitaa hamsterin ruokinnan joka ilta ja siivoaa kopin viikottain, ja hoitaa iltaisin oman koulureppunsa kuntoon ja vaatteet seuraavaksi päiväksi ja pyykit pyykkiin. 10v poika kyseessä. Kohtasillään aletaan opettelemaan oman huoneen siivousta 2x kuussa.
13v saa rahaa lähtiessään suoraa koulusta bussilla kuoroon, raha menee yleensä ruokaan ja bussimatkaan.
Kuukaudessa noin 50e. Tosi pieniä summia jotkut antaa..eihän kahella-kolmella eurolla saa juuri mitään.Ja vaikka vuoden säästäis kaikki niin aika mitätön summa niistä kertyy..No mut kukin tyylillään.
Kiva tottua saamaan 15-vuotiaana 1100 euroa kuussa, kun ei edes tarvitse maksaa ruokia ja elämistä... :D