Miksi kouluikäiset lapset soittavat Joulupukin kuumaan linjaan? Eikö joulupukkiin uskominen ole pienempien lasten juttu?
Hassua, kun joku 10-vuotias soittaa lähetykseen ja lähettää terveisiä 4B-luokalle.
Kommentit (18)
Tarviiko siihen uskoa, että voi tuonne soittaa? Tuohan on vain tuollainen mukava joulujuttu ja voi toivottaa tutuille terveiset. Ei se mitään uskomista vaadi.
Ei ole yhtään outoa. Pienimmät lapset eivät oikein osaa jutella. Isommat osaavat paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne vielä uskoo, ainakin osa. Eiköhän se ole vain hyvä.
Misinformaatio ja lähdekriittisyyden puute ovat isoja ongelmia nykypäivänä, näkyy ilmeisesti myös tässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtään outoa. Pienimmät lapset eivät oikein osaa jutella. Isommat osaavat paremmin.
Viihdyttävämpiä ne pienet lapset kyllä ovat.
Ei kai se usko joulupukkiin mikään kynnysehto ole soittamiselle.
Ikävää kun vievät pienemmiltä jotka uskovat mahdolisuuden
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, uskovathan jotkut aikuisetkin jumaliin sun muihin henkihahmoihin. Miksei sitten vaikka joulupukkiinkin?
Vanhemmat lapset osaavat myös usein laulaa tai lausua runoja paremmin. Joskus esitys vaan menee pieleen, kun taustapianisti alkaa soittaa eri sävellajista kuin mistä lapsi on kappaleen harjoitellut.
No vanhemmat ne on laittaneet soittamaan. Jos siellä perheessä mietitään laitetaanko 10v vai 4v puhumaan niin osaahan se isompi paremmin keskustella pukin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat lapset osaavat myös usein laulaa tai lausua runoja paremmin. Joskus esitys vaan menee pieleen, kun taustapianisti alkaa soittaa eri sävellajista kuin mistä lapsi on kappaleen harjoitellut.
Mua ärsyttää se piano taustalla. Antais lapsen vaan esittää oman laulunsa rauhassa. Sitä alkaa vaan kiusaantuneena kuuntelemaan pysyykö laulu ja piano samassa tahdissa. Pianokappaleita kuuntelen kyllä mielellään sitten erikseen.
En mä ainakaan uskonut pukkiin enää kouluikäisenä, mutta mun mielestä se oli hauska leikki. Käsitin niin että aikuiset ja lapset leikki siinä mukana, ja ihan pienimmät piti leikkiä todellisena. Se on sitä jouluntaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihdyttävämpiä ne pienet lapset kyllä ovat.
Mun mielestä taas oli kiva kuunnella myös niitä kouluikäisiä. Hyvä että ottavat eri ikäisiä, onhan sellaista 3-vuotiaan lässytystä kiva kuunnella kerran pari, mutta vähän puuduttavaa jos koko ohjelman ajan toistettais sitä samaa kaavaa
Ja pakko vielä sanoa, näin koululaisten äitinä, että tulin surulliseksi tästä aloituksesta. Nykyään lasten pitää muutenkin kasvaa niin nopeasti ja lapsuus jää lyhyeen. Sit kun joku 10 v (joka todellakin on lapsi) osallistuu joulupukki ohjelmaan sen sijaan että kuvais senkin aamun uusia tik tokkeja, niin aikuiset tulee sanomaan että se on väärin. Soo soo. Kasva jo, tuo on noloa. Antaisitte lasten olla lapsia.
Onhan toi vähän noloa. Mulle taidettiin tehdä selväksi jo 6-7 vuotiaana, että ei ole mitään joulupukkia.
Onko tällaiset "kuumat linjat" lapsille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se piano taustalla. Antais lapsen vaan esittää oman laulunsa rauhassa. Sitä alkaa vaan kiusaantuneena kuuntelemaan pysyykö laulu ja piano samassa tahdissa. Pianokappaleita kuuntelen kyllä mielellään sitten erikseen.
Kiusaantuminen on oman pääsi sisällä ja sinun ongelmasi. Anna tontun soittaa pianoa, jos haluaa