Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon lapsenne saa viikkorahaa?

Vierailija
27.01.2012 |

Mitä rahan eteen pitää tehdä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tehdä mitään sen eteen.

Vierailija
2/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7- vuotias poika hakee liiteristä polttopuita, tyhjää tiskikoneen, auttaa ruuanlaitossa, siivoaa milloin mitäkin.

Ja pienemmät samoin kykyjensä mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ollaan asiallisesti ja läksyt tulee tehdä. Muuten ei varsinaisesti ole tarkempia ehtoja, mutta kyllä lapsi osallistuu kodin töihin muutenkin. Niistä ei sinänsä makseta, se on oletus että ne tehdään joka tapauksessa.

Vierailija
4/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pari kertaa viikossa tyhjentää astianpesukoneen.

5v saa 2euroo, siivoaa lelunsa lattioilta (ainakin välillä, kun käskytetty vähintään 100 kertaa).

Vierailija
5/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla lähdetty koko viikkoraha touhuun ollenkaan. Kotitöistä ei todellakaan makseta "palkkaa".

Vierailija
6/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v ekaluokkalainen saa 2 euroa. Hänen pitää auttaa kotitöissä jonkin verran.

Vierailija
7/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ollaan asiallisesti ja läksyt tulee tehdä, siitä ei makseta tai uhata, että viikkorahoja ei tipu, jos ei kouluhoidu.

Äiti ei asu yksin eikä sotke yksin, joten hänen ei tarvitse yksin tehdä kotitöitä, kaikkien tulee osallisua ilman, että siitäkin maksetaan.

Vierailija
8/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloin kun annetaan, se on 2e, jolla ostavat vkl-herkut. Lapset on 5v. ja 7v.

"Kotitöistä" tekevät lähinnä oman huoneen siivouksen, lelujen keräyksen ja hyllyjen / pöytien pyyhkimisen omien taitojensa mukaan. ;)

Vierailija
9/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kuukausirahaa noin 1100e. Pyykkinsä pesee itse, pitää huoneensa järjestyksessä, tekee silloin tällöin ruokaa, maksaa itse puhelin ja netti kulunsa, ostaa vaatteensa ja huolehtii moponsa kuluista.

Vierailija
10/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iät 5,7, ja 9. viikkoraha 2 euroa. edellyttää että pitävät oman huoneen suurinpiirtein järjestyksessä (viikko siivous+ pienintä autetaan toki) ja etteivät hetiiele tavaroita pitkin lattioita.

voivat saada extraa joskus jos on joku iso urakka, jolla tienaavat ylimääräistä.

aika isoja summia minusta monet antaa? pitäiskö laittaa joku indeksikorotus jo?

Vierailija
11/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 10v saa 5€ viikossa. Rahan saa vaikkei mitään tekisikään, tietysi on asioita joista raha vähenee. Poika kyllä innokkaasti kuitenkin tekee kotitöitä, varsinkin tiskikoneen tyhjennys/täyttö.

Vierailija
12/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi mahdollisesti jos suostuisi käyttäytymään kunnolla ja tekemään ne asiat jota pyydetään. Nykyään läksikirjat unohtuvat kouluun, kiukkuaa koko ajan, ei tee niin kun käsketään. Jos ei osaa käyttäytyä, niin ei palkkiotakaan tipu.

Ekaluokkalaisena sai 1 euron jos kaikki hoitui mallikkaasti. Harvemmin siis sai. Ja nyt ollaan luovuttu siitä. Saa jos hommat hoituu, mutta 95%:sti jää ilman.

Vierailija
13/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö viikkorahan tarkoitus ole ihan joku muun, kuin maksu hyvästä käytöksestä.

Miksi te, jotka maksatte viikkorahaa, sitä maksatte, onko sen antamisella jokoin merkitys?

Vierailija
14/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat 9 ja 11v saavat n.3 euroa. Siihen summaan pitää siivota joka vk oma huone kunnolla,myös imuroida. Rahaa saa extraa esim. tiskikoneen tyhjennyksellä tms kotitöillä. Rahoilla lapset yleensä ostavat karkkipäivän karkkinsa.

Vierailija
15/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huone täytyy olla järjestyksessä ja kerran viikossa siivota. Sääntöjä pitää noudattaa, kotiintuloajat ja muut vastaavat.

Vierailija
16/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kuukausirahaa noin 1100e. Pyykkinsä pesee itse, pitää huoneensa järjestyksessä, tekee silloin tällöin ruokaa, maksaa itse puhelin ja netti kulunsa, ostaa vaatteensa ja huolehtii moponsa kuluista.

Toivottavasti tää on provo!?

Vierailija
17/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaakseen sit jotain haluamaansa. Viimeksi osti pleikkapelin, sitä ennen osti joululahjat meille. Usein enemmän rahaa menee lomilla, joilloin ostaa niillä itselleen jotain tai tekee jotain. Aika vähän menee karkkeihin yms, aiemmin meni legoihi, muttei juuri enää, On siis 11v ja saa 11 e. Minun mielestäni sopii mun lapselle hyvin, miettii tarkaan mihin rahat käyttää. Nyt hänellä on viikkorahoja säästössä yli 300 e. On viime aikoina kiinnostunut osakkeista, ja osakemarkkinoiden toiminnasta. Tosin osakkeita ei ole vielä ostanut, mutta asia kiinnostaa häntä. Itse olen humanisti,kuten miehenikin, jolla ei ole osakesäästöjä:-)

Vierailija
18/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi epäilet provoksi? Eikö 15v. ole jo iässä, joka tähtää itsenäisyyteen ja aikuisuuteen, joihin kuuluu itsenäinen rahan käyttö?

Mistä tuo summa sitten koostuu, isän maksamasta elatuksesta, äidin osuus ja lapsilisä.

Elatusvelvoliselle vaan tiedoksi, että elatuksen voi maksaa jo ihan "lain"puitteissa 15 vuotta täyttäneelle.

Vierailija
19/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkupäivän karkit tms. Tosin 9-v päätti haluta VIP:n movie star plenetiin niin sillä on käytössä nyt 1 e herkkuihin koska tuohon meni 2 e viikossa.

Tuo joka antaa lapselleen 1100 e / kk... mahtaa lapselle tulla järkytys ko lähtee vaikka opiskeleen! Järjetön rahamäärä antaa lapselle vaikka makselis mitä itse!

Vierailija
20/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi epäilet provoksi? Eikö 15v. ole jo iässä, joka tähtää itsenäisyyteen ja aikuisuuteen, joihin kuuluu itsenäinen rahan käyttö?

Mistä tuo summa sitten koostuu, isän maksamasta elatuksesta, äidin osuus ja lapsilisä.

Elatusvelvoliselle vaan tiedoksi, että elatuksen voi maksaa jo ihan "lain"puitteissa 15 vuotta täyttäneelle.

että rahaa vaan sataa taivaalta. Hyvässä tapauksessa tulee materiaa palvovaksi uraohjukseksi, huonossa tapauksessa muiden, (äidin tai sossun) elätiksi!