TONSKAT eli toista lasta kuumeilevat
Hei,
olisikohan oikea aika herätellä henkiin TONSKAT-ryhmää? Aikoinaan tonskissa eli toista lasta kuumeilevissa oli ajoittain vilkastakin keskustelua.
Varsinkin vanhoja ENSKOJA eli ensikoita etsintäkuulutan: onko ketään muita enskoissa kirjoitelleita, joilla on vasta nyt toinen vauva toiveissa? Toki kuka tahansa muukin on tervetullut jutustelemaan :)
Itse sain enskani joulukuussa 2007 ja nyt tosiaan tonskan yrityskierto numero 2 menossa.
Kommentit (100)
Heippa! Se olis sit eka aamu kun en syönyt pilleriä enää : ) vauva tulkoon jos on tullakseen, en aio laskea päiviä enkä mitään vaan otan rennosti. Saa nähdä kuin käy! Tsemppiä muille kuumeilijoille!
Meillä siis perheessä poika 09/2010, nyt olis loistava aika "pikkukakkoselle". Ekaa lasta tehtiin vuosi, katsotaan meneekö pidempään tällä kertaa ( jos onnistuu koskaan...?)
T. Tipu
Aloitin uuden keskustelunkin aiheesta. Täällä "keskustellaan" toisesta, esikoinen tosiaan jo 8 vee, itse pian 40 ja mies 45. Kovasti kaipaisin vertaiskommentteja, kokemuksia / ajatuksia, miten elämä asettuu aloilleen...onko ihan hullua tehdä lasta tämän ikäisenä ja tuollaisella ikäerolla, miten esikoinen suhtautuu elämänmuutokseen jne. Nyt elämä sujuu hyvin, kaikki on helppoa ja kaikkea tehdään kolmisin.
Tänään tein mammaksin herkän raskaustestin ja siihen tuli haamu :) Jännäily jatkuu vielä kuitenkin koska tein testin pikkiriikkisen liian varhain :p
Kuva löytyy tuolta: http://aijaa.com/0088010657572
Danja kp27/26-31 dpo13 yk4
Olipas kiva kun olit laittanut kuvankin! :)
Meillä kans toinen lapsi kovasti toiveissa ja haaveissa, esikoinen on nyt reilu 3,5v. :)
Onnea yritykseen kaikille!!
t. Otsama yk 1, kp 21/27-29
Moi,
kun raskaudutte, niin tulkaas jatkamaan keskustelua Tonskan odottajiin : )
Miten kävi Danja: vahvistuiko haamu? Varovaiset onnittelut! Muistan sut enska-kuumeilun ajoilta ; )
Dajm75 rv 30+3
Onkohan täällä enää ketään mukana... Meillä haaveissa toinen lapsi.... Jos löytyy vielä kohtalotovereita voisin kertoa lisää. Apuakin kaipaisin... :-D
Pikkumaija, kyllä täällä vielä ollaan!! :) Minkä ikäinen esikoinen teillä on? Kerro lisää vaan! ;)
Kovasti plussaonnea kaikille toista pikkusta toivoville ja onnea & tarrasukkia plussanneille!! :)
OmaaNapaa: Tänään tein testin, ja plussa tuli!!! :) Vielä on kovinkovin alussa ja toivon kovasti että kaikki menisi nyt hyvin!!! :)
t. Otsama kp 25/27-29
No meidän ihana esikois tyttäremme on 4 vuotias. Perheenlisäystä olemme "yrittäneet" 2011 elokuulta kun poistatin kierukan. Ja saimme miehemme kanssa juteltua että ehkä sittenkin haluaisimme lisää lapsia. Ensimmäiset 2 vuotta "epäonnistuneen" synnytyksen jälkeiset traumat kummittelivat molemmilla. Olimme niin toivoneet lasta ja sitten lopulta olimme molemmat vauvan kanssa vaarassa hoitovirheen takia! Mutta se on nyt kuitenkin käsiteltyä asiaa ja keskitymme ihanaan ja todella rakkaaseen ja tärkeään tyttäreemme. Samalla kuitenkin haaveilemme vauvast. Nooh sitten jotain tämän hetkisestä tilanteesta. Oviksia mittailin keväästä tuonne heinäkuulle. Hyvin tuli plussia. Viimeiset menkat ollu kesäkuun alussa. Kun kierrot kaikkea 28-48 välillä. En oo hermoillu. Nyt kumminki jo kp taitaa olla 69.ihmetyttää 3 testiä oon tehny kaikki negoja. Esikoisen raskautumisessa kesti vuonna 2007 aika lailla vuosi. Ei oo koskaan tämmöstä taukoa ollu. Taitaa olla aika mennä gynelle. Tk:sta vaan käskivät mensuja ootella? Mitenkäs muilla?
minä kirjauduin tänään, että pääsen kirjoittelemaan, koska nyt virallisesti aloitetaan toisen lapsen "yritys". Olen seurannut tätä ketjua kyllä kuukauden päivät:)
Minun kiertoni oli ennen aina 28 päivää, mutta nyt sitten viimeinen oli 32 vai jopa 33 päivää, saas nähdä palautuuko ennalleen. Mutta siis ensimmäinen yrityskierto käynnistyi.
Minä olen lopettanut pillerit viitisen vuotta sitten ja silloin muistan miten kauheiksi kierrot menivät, lopetuksen jälkeen kierrot olivat pisimmillään 70päiväisiä.
Meillä on siis syksyllä 3v täyttävä poika ja välillä tuntuikin, että yksi lapsi voisi olla sopiva, mutta vauvakuume tuli ja nyt en muuta ajattelekaan. Eli vauva on oikein tervetullut.
Mitäs muuta.. minä olen vielä kotona poikamme kanssa, menen varmaan takaisin töihin marraskuussa kun lapsi sen kolme täyttää ja mies opiskelee, aloittaa nyt uuden tutkinnon. Opiskellut tämän kolme vuottakin.
Mutta siis siinä pieni esittely,
hedelmasalaatti kp 2/ 28-32
Tein eilen uuden testin ja tuli tummaakin tummempi viiva :D
Danja ja pikkukakkonen rv4+5
Pikkumaija: mikäs siellä on tilanne? Toivottavasti selkiintyisi pian, odottelu on niin inhottavaa. :/ Jaksamista sinne!!
hedelmäsalaatti: paljon onnea yritykseen, toivottavasti pikkunen ilmoittaa pian tulostaan!! :)
Danja80: PALJON ONNEA!! =)
Liityn mukaan
oon 21v ja esikoinen kohta 9kk. ja nyt on ensimmäinen yrityskerta kuukautisten alettua. kummatkin oottaa innolla ett tulis jo toinen, mut mikään ei ole meidän päätettävissä.
Onnea kaikille plussaneille ja tsemppiä kaikille!
cenlia kp 21/28
Heip! Olen 22 vuotias ja meillä on 2011 kesällä syntynyt tyttönen ja nyt olis haaveissa sisarus neidille :) ilman ehkäisyä ollaan oltu tammikuusta lähtien ja tikkujen kanssa yritetty 2 viime kiertoa ja nyt sitten tässä kierrossa jätin tikut pois ja jätetään ns. "yrittäminen" jos sitten ei ressais nii paljoo ja raskautuiskin. kauhea vauvakuume ja vielä sisko sai vauvan viime viikon sunnuntaina. itselläni pitkät kierrot 40 paikkaa :/ nyt menossa kp18/40-42
Heippa taas!
Näköjään olen kesäkuussa kirjoittanut tänne edellisen kerran. Toisen hiljaista odottelemista edelleen, nyt kp 2. Pojalla lähestyy 8 kuukauden rajapyykki. Ei nyt vieläkään stressin puolelle mennä, mutta kyllä se aina kierron loppupuolella jännittää, että josko nyt... ja samalla hirvittää, meillä kun esikoisen ensimmäiset kuukaudet oli aika raskaita. Pikkusisarus on kuitenkin edelleen tervetullut.
Saattaisin kirjoitella tänne enemmänkin, mutta keskustelu on aika vähäistä.
Ai niin, onnea plussista!
Täälläkin edelleen vaan odotellaan... Esikoinen 2,5v ja yritystä pikkusisaruksen saamiseen lähes saman verran.
Täällä kans yksi vauvakuumeilija:) Minä 25v. ja mies 29v. Meillä esikoinen täytti kaksi vuotta huhtikuussa. Nyt vasta yk 2 menossa, loppukuusta oon vasta ajatellu testata aikaisintaan ja yritän olla ajattelematta kauheesti asiaa kun mulla on tapana sit ruveta kuvitteleen ittelleni kaikenlaisia raskausoireita:D Mut katotaan ny maltanko odottaa...:)
Heipsistä!
Oon itse jo kuumeillut toista lasta jonkun aikaa, ja nyt mieskin haluaa toisen. Jänskää! ;) ekaa yritettiin yli vuosi, joten toisaalta en usko että tämäkään ihan heti tärppää,mutta eihän sitä ikinä tiedä..
Tervetuloa kaikki uudet:)
Olis kiva jos täällä ois vähän enemmän jutustelua kun nyt näyttää olevan aika hiljaista.. Itellä on menossa jännät paikat kp 32(32?) ja kaikenlaisia oireita oon jo kuvitellu:D Eilen tein testin ja se näytti negaa:( Aattelin et teen seuraavan testin vasta perjantaina jos kuukautiset ei oo alkanu:) Ois kiva et te kaikki jotka tääl vielä kirjottelette niin kertoisitte vähä et mis tilanteessa ootte:) Paljon plussatuuuuuulia kaikille!!!:D
Me vasta alotellaan, nyt on kp 9/28 eli kohta päästään hommiin ;)
Kävin ostaa vitamiineja ja napsin niitä jo, onpahan varmasti vitamiinivarastot kunnossa, varsinkin kun imetän vielä esikoista. :)
Plussatuulia! ;)
Eipä tarvinnut miettiä... Menkat alkoi juuri ennen laivaan astumista, joten seuraavaksi sitten yrityskierto nro3.
Justiina
kp.2/27-28