Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TONSKAT eli toista lasta kuumeilevat

26.01.2012 |

Hei,

olisikohan oikea aika herätellä henkiin TONSKAT-ryhmää? Aikoinaan tonskissa eli toista lasta kuumeilevissa oli ajoittain vilkastakin keskustelua.

Varsinkin vanhoja ENSKOJA eli ensikoita etsintäkuulutan: onko ketään muita enskoissa kirjoitelleita, joilla on vasta nyt toinen vauva toiveissa? Toki kuka tahansa muukin on tervetullut jutustelemaan :)

Itse sain enskani joulukuussa 2007 ja nyt tosiaan tonskan yrityskierto numero 2 menossa.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäänkin, SOHAPPY! Ihana kuulla susta, ja vauvahaaveista! Mahdatkohan muistaa meikäläistä edes, älä nyt kuitenkaan hulluna piä ;-) Monesti olen miettinyt et miten teillä siellä menee? Hävisit ryhmästä etkä jatkanut fbn puolelle?

-

Itestä sitten, että 22-vuotias, Elokuussa 2011 ensimmäisen Leijonatyttönsä saanut naisen alku, joka on vauvakuumeen pauloissa ollut jo hetken aikaa, vaikka esikoinenkin on vielä "vauvva" ;) Nyt ensimmäinen kierto ilman ehkäisyä ja ovikseen ajoittui puuhat, kp taitaa olla 25/28, ja huomenna aattelin jo hulluna kokeilla herkällä testillä. Hiukkasen kyllä taivun alkavien menkkojen puoleen, tän päiväsen kiukun ja turvotuksen perusteella, mutta katsotaan!

Seuraavaksi perehdyn sitten teihin muihin, anteeksi omanapaisuus tälläkertaa!

- Basse, kp 25/28 yk1 (Ihana kirjoittaa tämä rimpsu taas!)

Vierailija
42/100 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllahan mina muistan niin nakojaan tanne eksyy vanhat tutut taasen :) Joo siis mahan en ollut fb silloin odotusaikana enka tyton synnyttyakaan. Mutta nyt olen kun muuten tuntuu olevan liian hankala pitaa yhteytta suomen ystaviin :D

Meilla menee hyvin kiitos, olisi kiva kylla liittya siihen fb ryhmaan. Kyllahan mina kirjoittelin ihan loppuun saakka palstalla. Mutta teilla tuntuu olevan aikatiivis siella se yhteiso ja en kylla tapaamisiin paasis :D

Sitten tahan hetkeen :)

Menin sitten eilen tekemaan testin kun maanantaina olisi siis pitanyt alkaa. No negaa naytti mutta edelleen odotellaan etta missa ne viipyy. Saa nyt nahda miten kay. Olo on kylla ollut vahan etova koko ajan ja meinaa sarkee paata...eikun odotellaan..

ps. basbartuu selailin tuolla tammikuiset 2013 puolella siis jotka odottaa ja huomasin "yllatyksekseni" etta riesa odottaa taas :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä, Voi Riesa.. :D

Ihana kuulla susta! Me ollaan monesti Elokuisten kanssa mietitty mitä sulle kuuluu- voi että! Kaikki lähettivät sulle hirveesti terkkuja!- Mä kyselen vähän mitä mieltä siellä oltaisiin, josko pääsisit mukaan :) Tosi tiivis porukka meillä on, mutta kaikki ymmärtävät varmasti ettet mukaan pääse tapaamisiin, kun on tuota välimatkaakin! ;)

ON- Negaa näytti testi täälläkin, mutta muistinkin että ovulaatio tapahtui vasta 30pv, eli kierto venyy näin ollen- huomenna testailen uudestaan kun viikonloppuna olisi juhlat!

Vierailija
44/100 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jalkeen kun alkoi menkat niin ovat olleen tosi saannolliset, kierto sen 28 pv ja tiputtelu vuotoineen lopussa sen 6 pv pitkat. Toki nyt olisi pitanyt olla vasta kolmannet menkat edessa mutta ovat tosiaan sen 5 pv myohassa tai maanantaina olisi pitanyt alkaa. Tein tiistaina testin ja naytti negaa. En ole jaksanut menna ostamaan uutta testia kun ajattelin etta ne sielta varmaan alkaa.

Nyt ajatukset taas pyorii raskauden ymparilla... Muistuu mielen edellinen raskaus ja juuri ne samat kk kivut paljon ennen menkkojen oletettua alkamista sitten ne lakkaa kokonaan. Nyt on alkanut jomottaa paahan ihan paivaseltaan ja myoskin olen lahtenyt yota vasten ostamaan salamia jota juoksin ostamassa paivaseltaan kun odotin.

Toisaalta vaikka ne menkat alkaisivat niin ei se olisi niin suuri pettymys kun lapsi tulee kun on tullakseen on tassa viela tuo esikoinen niin nuorikin. Eli en stressaa pahemmin koko hommasta mutta mistahan tama nyt tulee. Pitaisiko viela odottaa pari pv ja tehda testi uudelleen. Vitsi kun aitini tulee aitienpaivana kaymaan meilla kesti 4v etta uskalsi lentaa koneella :D Ja kerrankin olisi mahdollisuus paasta iskan kanssa vahan kahdestaan ulos tuulettumaan. Toki ulos paasee mutta pakko kait testata ettei sitten tule juotua mitaan sopimatonta :)

Voisko olla niin ettei testi vaan olisi viela nayttanyt plussaa kp 29/28 juurikasvukin pitais blondata prkl :D

Vierailija
45/100 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tuun tännekin vähän häiriköimään :) ei olla vielä aloitettu toisen yritystä, syksyllä vasta, mutta oon teitä seuraillut taustalla ja nyt piti vähän tulla kommentoimaan..

sohappy, eihän se alkoholi mitään haittaa siinä vaiheessa kun testikään ei näytä vielä plusaa. ihan hyvin voit mennä nauttimaan illasta miehesi kanssa?

ja toinen juttu oli tuo hiustenvärjäys..ääk :D kuulostanko mä teille nyt ihan kauheen huonolta äidiltä vai ymmärsinkö ton jutun ihan oikein...että hiuksia ei voisi värjätä kun tulee raskaaksi?? apua. mä en kyllä mitenkään voisi antaa juurikasvun rehottaa yli 9kk, enpä usko että se pieni alkio saisi imettyä hiusjuurieni kautta mitään myrkkyjä itseensä ;)

Vierailija
46/100 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkaan alkoholi haittaa jos ei raskaana ole mutta minulla tanaan menkat myohassa sen 6 pv ja oireet on voimistuneet valtavasti niiin en todellakaan juo alkoholia tietoisesti jos tiedan etta raskauden mahdollisuus on eli tietenkin teen testin viela ennen tai sitten olen vaan ilman alkoholia.

Et ole myoskaan kauhean huono aiti jos varjaat hiuksesi kun olet raskaana, moni niin tekee ja ei se heita huonomaksi tee.

Minulla on vain siina vahva periaate etta juurikasvuun en valkaisuainetta laita 3 ensimmaiseen raskaus kuukauteen. En sita tehnyt viime raskaudessakaan enka tekisi sita nytkaan.

Sohappy

Vierailija
47/100 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurau; Itse olen työskennellyt parturi-kampaajana ja ihan huolletta voit värjätä hiuksiasi :)

Jotenkin on alkanut ärsyttämään tämä asia,kun jokaisesta asiasta aletaan puhumaan,miten mikäkin vaikuttaa raskauteen,sikiöön. Itse en ole koskaan pitänyt Martina Aitolehdestä hänen tavoistaan, mutta jollakin lailla olen myös päätynyt hänen ajattelutapaan raskaudessa;maalaisjärjen käyttö sallittu :)

Tein eilen Clearblue digitaali ovistestin,näytti negaa ja tänään päivällä tein uudestaan, ja näyttöön ilmestyi hymynaama,eli seuraavan 12-24h sisällä mahdollinen ovulaatio. Itseä vaan ihmetyttää että tapahtuuko se itselläni sitten oikeasti niin ajoissa. Yleensä kuukautiset ovat alkaneet 30.päivä mutta esim. viime menkat alkoikin 27.päivä..Liittyyköhän tämäkin muutos jotenkin stressiin kun nyt niin yrittämällä yrittää....Mutta tämä ovulaatio vaan tuntuu niin aikaiselta :) Noh,kai tähän testiin on vaan luotettava.Harmittaa vaan ettei nyt edellisinä päivinä olla "pupuiltu", mutta nyt täytyy sitten niidenkin edestä :D

Hyvää Äitienpäivää kaikille

Vierailija
48/100 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen illalla sitten testasin ja menkat alkoivat samalla lol.

Hyvaa aitienpaivaa

Sohappy

kp 1/28-33

49/100 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhrutus alkoi tänään eli menkat on tulossa :( Ei vain voi onnistaa vaikka ajoitus on ollu kohillaan.

Danja, kp25/28

Vierailija
50/100 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Sohappy ja Danja ;( Plussatuulia!

Meillä kävi ihmeellinen onni, kun nyt ensimmäisestä ehkäisemättömästä (ja vain 2x seksiä!) kierrosta TÄRPPÄSI! Tein plussan herkällä testillä ja tänään vielä ei-herkällä apteekin testillä. Toivotaan että matkalainen pysyy mukana loppuun saakka ja kaikki on hyvin!

Vierailija
51/100 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basbartuu:

Voi kun ihanaa! Toivotaan todella että kaikki menee loppuun asti hyvin

Vierailija
52/100 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Päätin liittyä tähän ryhmää, kun pikku kakkonen toiveissa. Olen kauhea stressaaja, sitten tulee aina paha mieli ja itku silmään sen jälkeen. Nyt täytyy malttaa mieli ja odotella.

Basbartuu: ihanaa! Palaan asiaan tässä lähipäivinä.

Vierailija
53/100 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesä mamma2011:Tervetuloa joukkoon samaiseen. Täällä olen itsekkin joka kuukausi itku kurkussa kun tuntuu ettei nyt meille ole suotu toista lasta :( Se pettymyksen tunne on niin raapaisevaa. Olemme tosiaan Heinäkuusta alkaen yrittäneet ja alotin ovulaatiotestin maaliskuussa. Olen luultavasti viime vuoden puolella arvioinut ovulaationi hieman liian myöhäiseksi mutta eipä se ovistestilläkään tuottanut tulosta. Menkatki ovat vaihdelleet +2-2 päivän välillä ja ennen monen vuoden ajan ne ovat alkaneet aina juuri samana päivänä. Viime menkat alkoivat 27.4 ja nyt tikutin ovistestillä positiv. 12.5 ja 13.5 Harrastimme noina päivinä petipuuhia mutta mikä minua nyt eniten suututtaa on se että viime yönä(maanantaina) emme harrastaneet(kokeilin eilen ovistestiä(näytti negat.) eli olisiko kuitenkin eilen pitänyt vielä touhailla..?Mies ei ollut erityisen innostunut ja itseä se jäi tosiaan harmittamaan :( Purkaan sen kiukun sitten tänne :( Nyt saa sitten taas odotella kuun loppuun..on tämä niin inhottavaa :(

Vierailija
54/100 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Itku tuli silmään aamulla kun menkat alkoikin yhtäkkiä, mitään menkka oireita ei ollut. Minun kierto on mitä on, 26-35 pv. Olen ollut neuvolaan yhteydessä tuosta kierto asiasta ja sieltä sanoivat että ota yhteyttä omaan terveyskeskuslääkäriin, no minä sitten kävin neitin kanssa lääkärissä hänen asioitaan hoitamassa ja siinä samalla kysyin omaa asiaa, rivien välistä luin että palaa vuoden päästä asiaa, aika outo sanoma lääkäriltä. Neuvolasta sanoivat että keltarauhashormoonia pitäisi syödä että kierto tasaantuisi. No, pitää ottaa uudestaan yhteyttä neuvolaan ja kertoa mitä lääkäri sanoi asiasta. Kierto on ollut aina mitä on. Kerrankin oli menkat niin vuodin kolimisen viikkoa, soitin siitä asiasta neuvolaan ja kysyin että onko normaalia kun vuotaa niin pitkään, sanoi sieltä että on normaalia, vuoto oli silloin tosi runsasta, nyt se on normaalia(hieman voi olla hyytimitä joukossa), mutta ei niin rajua kuin silloin kun tuo vuoto, siitä on aikaa. Jospa tuo lapsi asia olisi nyt kesän tauolla, jos se sitten vaikka tulisi ihan normaalisti, Meidän esikoinen tuli hoidoilla. Ollaan kuulolla kansalaiset!

55/100 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä elämä välillä hämmentävää... Ensin näyttää siltä, että menkat alkaa ja nyt kun niiden pitäisi huomenna alkaa niin ei merkkiäkään niiden alkamisesta. Lisäksi pukkaa huonoa oloa päälle... Ettei vain mieli tekis tepposiaan...

Danja, kp28/28, yk1

56/100 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin mielenrauhan vuoksi ja negatiivinenhan se oli kuten arvattavissa oli :(

Vierailija
57/100 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja plussa tuulia kaikille muille!

58/100 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat tuli tässäkin kierrossa ihan päivälleen joten ei se tärppi aina ajoituksesta ole kiinni; viime kierrossa pupuilua oli kp 13-15. Tässä kierrossa täytyy olla aikaisemmin toimintaa sekä jatkaa pitempään! Käy jo työstä :D no tokkopa mies valittaa ;)

Danja, kp4/28, yk2

Vierailija
59/100 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Basbartuu plussasta :)

Muille kovasti onnea yritykseen!

Itse tein eilen illalla testin Predictorin herkällä testillä ja hento haamuviiva tuli, joka tummui ajan kanssa, tänä aamuna (menkkjen pitäis alkaa tänään) tein Clearbluen digitestin vk-näytöllä ja "raskaana 2-3 vkoa" oli tulos, todella onnelliset fiilikset tällä hetkellä :). Täytyy myöntää, et malttamattomana testasin jo torstaina (herkällä testillä, joka voi näyttää raskauden kuulemma jo 4pv ennen menkkoja), mutta nega tuli. Olin jo ihan varma, et ei tärpänny...

Hyvä tuuri kävi jo toistamiseen, kun ensimmäisellä yrityskerralla onnisti, toivottavasti kaikki sujuu hyvin...

Vierailija
60/100 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sinde85 :)

Täällä keskustelupalstalla alkaa pikkuhiljaa turhautuminen kääntymään onneksi :)

Itsellä vielä viikko tuskaista odottelemista!Kahdella viime kierrolla on aina ollut jotais "mukamas" raskausmerkkejä ja eihän ne niitä todellisuudes ole ollut..

Tällä kierrolla,oviksen jälkeen ei ole ollut yhtään mitään merkkejä, ja en uskoisikaan tärpänneen,koska olimme vain kaksi kertaa yhdynnässä mahdollisina päivinä,ennen ovista..(luulen niin)...Lämpöä tuossa mittailin ja oli se hieman korkeampi kuin normaalisti muttei herättänyt mitään toiveita!

Plussa Onnea kaikille