Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TONSKAT eli toista lasta kuumeilevat

26.01.2012 |

Hei,

olisikohan oikea aika herätellä henkiin TONSKAT-ryhmää? Aikoinaan tonskissa eli toista lasta kuumeilevissa oli ajoittain vilkastakin keskustelua.

Varsinkin vanhoja ENSKOJA eli ensikoita etsintäkuulutan: onko ketään muita enskoissa kirjoitelleita, joilla on vasta nyt toinen vauva toiveissa? Toki kuka tahansa muukin on tervetullut jutustelemaan :)

Itse sain enskani joulukuussa 2007 ja nyt tosiaan tonskan yrityskierto numero 2 menossa.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua pelottaa kans toisen lapsen saaminen, ei itsessään raskauden takia vaan oman jaksamisen takia.. toi esikoinen on nimittäin temperamenttinen tapaus :D pakostikkin tulee ajateltua että millanen superäiti pitäis olla. mutta tiedän että olen täysin valmis! välillä vaan usko hiipuu kun ollaa yritetty ja ei tulosta :( mutta tulee kun on tullakseen.

Vierailija
22/100 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Ajattelin liittyä keskusteluun mukaan, koska kuitenkin olen käynnyt täällä näitä lukemassa,kiitos teidän :)

Eli hieman esittelyä; Olen 25v. yhden 3v. lapsen äiti ja mieheni on 27v. Olemme yrittäneet toista lasta heinäkuusta 2011 lähtien. Jätin e-pillerit pois n. Maalis-Huhtikuussa 2011. Minulla on ollut vauvakuumetta jo reilun vuoden, mutta menimme naimisiin viime heinäkuussa enkä halunut olla silloin raskaana(esikoisesta oli todella hirveä pahoinvointi/huimausta) joten olin sen suhteen varma että vietetään häitämme "varman päälle". Aloimme sitten Heinäkuussa yrittämään ja joka kuukausi saanut pettyä :( Tässä kuussa kokeilin ensimmäistä kertaa ovulaatiotestiä. Minulla on norm. kierto 29-30pv .Ovistesti näytti ett minulla olisi ovulaatio ollut silloin 12-13.päivä..Kokeilim Clearblu digitaalista testiä.Keskiviikkona 11.4-ei ovulaatiota Torstaina 12.4 jolloin näytti hymiönaaman ja Lauantaina taisin tehdä uudelleen jolloin ovulaatiota ei olisi enään ollut.Jäi epäluotettava tunne koska kolme testiä meni niin että testin tekeminen olisi epäonnistunut VAIKKA tein testit juuri samalla lailla kuin muutkin jotka onnistuivat. Harrastimme petipuuhia Tiistaista(tai maaantaista lähtien) ja harrastimme viimeisen kerran tuolla viikolla pe-la välisenä iltana. Toivon todella että olisi tärpännyt. Nyt minulla on ollut oviksen jälkeen nippailua alavatsan molemmin puolin,välillä hieman jomotusta,nälkä tuntuu olevan vähän väliä,eilenkin söin lämpimän ruoan 11.30,14.30 ja 18.00. Eli ihan kivasti :D Lämpöä mittailin mutta normi(eli hyvin alhainen niinkun aina),rinnat eivät ole kipeät,valkovuotoa on aina ollut runsaasti,nyt ehkä hieman vähemmän. Nämät kaikki tuntemukset voivat vain olla mielikuvitusta kun niitä oikein ajattelee. Luin yhdeltä palstalta jossa oltiin sanottu hyvin "oireet häviää kun tekee neg. testin :D Tekis jo niin mieli alkaa jo tikuttelemaan, ja tiedän..Ihan turhaan! :D Minua vaivaa myös se että kun nyt tulevan v-lppuna meidän ystävällä olisi juhlat ja jos tietäisin että olisin raskaana,en tietenkään haluaisi ottaa mitään...Voi tuska! :D

Kommentoikaa hieman tuskan partaalla olevalle kuumeilijalle :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko silloin ekasta lapsesta,koska teitte raskaustestin ekan kohdalla?Olen siis tietoinen että se on järkevintä tehdä pari päästä siitä kun kk:et olisivat pitäneet alkaa mutta ootteko tehneet aiemmin, ja jos teitte niin kuinka paljon aiemmin että testiin tuli jotain..?Minä tyhmä tein testin äsken, mutta oli ihan pakko koska huomenna tosiaan lähdemme mieheni kanssa juhlimaan ja hieman häiritsee tilanne, jos olisinkin raskaana. Mutta eihän se tietysti mitään näyttänyt kun menkkojen alkamiseen on viikko..

Vierailija
24/100 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tehny noita testejä turhan aikasin ja se ei kyllä kannata tavallaan, ku ei se oikeestaan näytä vasta kun menkat on myöhässä.. joillakin voi jo näyttää viikkoa aikasemmin ja joissain testeissähän on että sen voi tehdä 4 päivää ennen menkkojen alkua! suosittelen kyllä odottamaan niihin kuukautisiin asti ettei tuu turhia toivoja ja joutuuki pettymään. kokemuksia nimittäin näistä pettymyksistä on :D vois vaan nyt alkaa tärppää, koska taas joutui pettymään kun menkat alko vaikka olin ainaki 99% varma että nyt se odotettu pikkunen tulee.. mut ei.. toivottavasti me kaikki toista odottavat saavat sen pienen käärön jossain vaiheessa :)

25/100 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tein ensimmäisen testin paria päivää ennen menkkojen sanottua alkua. Tämä siis koska olin tikuttanut oviksen ja olin aika varma että on tärpännyt. Olis menny pinna jos tikuttamisenkin kanssa olis menny hukkaan :)

Testinä siis ne netistä tilatut Davidin herkät tikut.

Vierailija
26/100 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä odottelemista. Tulee ihan hulluksi,päivät menee niin hitaasti. Mulla on kyllä ollut oviksen jälkeen kipuja alavatsassa,ja sivuilla. Näitä kipuja ei ole kyllä kertaakaan ollut, mutta voiko mielikuvitus vain "muka" aiheuttaa nämät..tuntuu niin hullulle. Tosin olen alkanut jo miettimään, että pitäiskö olla huolissaan jonkun muun syyn takia kun on välillä tosissaan vihlonut tai muulla lailla sattunut :( Ensimmäisestä lapsesta mulla alkoi oireet vasta viikon kuluttua menkkojen alkamispäivästä.

Mitä teille muille kuuluu? :)

Vierailija
27/100 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea muiden kuumeilua, sillä itselläkin kova vauvakuume :) Meillä esikoinen syntynyt 4/2010. Häntä yritettiin reilu puoli vuotta, sillä kierto oli niin epäsäännöllinen. Vasta ovulaatiotesteillä raskaus onnistui.

Nyt olisi yrityksessä toinen. Yritys aloitettiin joulukuussa. Kierto aika säännöllinen nykyään, 28-29vrk. Kovasti toivon, että saisin maanantaina tehdä plussa-testin!!! Eilen alkoi menkkamaiset jomottelut alaselässä ja kivut alavatsalla. Varsinkin liikkuessa tuntuu enemmän, levossa ei. Vatsa turvoksissa ja alavatsa arka. Kuvottavaa oloa...En malttaisi millään odottaa maanantaihin. Menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina, mutta koskaan kuukautiskivut eivät ole alkaneet näin aikaisin! Pidetään peukkuja kaikille, että toinen lapsi tärppäisi :)

Vierailija
28/100 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä noihin oireisiin lisätä, että tänään on alkanut lisäksi rintojen arkuus ja jännä painon tunne alavatsalla, jota oli esikoisenkin kanssa...Uskon kyllä vasta sitten raskauteen kun olen saanut plussa-testin tehtyä. On tullu niin monta kertaa petyttyä aiemmin.

Vierailija
29/100 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimosa13: Tuntui tekstisi hyvinkin tutulta..Itse kans odottelin vielä eilen että kun olisi jo su-ma,niin saisi tietää missä mennään...

Mutta tänä aamuna kävin vessassa,ja NIIN..menkat alkoi..Heti kun maailma olisi romahtanut..Niin paska fiilis kun voi vaan olla. Kaikkein eniten hämmentää se että menkat alkoi JO nyt! Ei ole ainakaan kahteen vuoteen käynyt näin että menkat alkaisi ennen kuun viimeistä päivää,varsinkaan 3päivää aiemmin..taas saa tilata ovistikkuja ja ihmetellä milloinkas sitä alkais tikuttamaan..On tää kans niin vaikeeta!(näköjään) :(

30/100 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuhaleja sinne, tuttu tunne tuo pettymys :(

Plussatuulia sinnepäin jatkossa ja meille muillekin.

Täällä alkaa olla menkat melkein ohi ja sitten vielä viikko ja pitäs kai alkaa tikuttelemaan. Alustavasti olis tärpit 5.-10. toukokuuta. Jännät paikat miten menee :)

31/100 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha "ensikko" tulee takas palstalle sillä toisen kuumeilu kestänyt jo muutaman kuukauden :) Nyt siis ensimmäinen yrityskierto menossa ja kp10 tänään.

Esikoinen syntyi 11/2009 ja tarkoitus oli alkaa heti kun mahdollista uuutta pullaa uuniin mutta kohtalo jakoi toisenlaiset kortit meille ja toinen lapsi lykkääntyi. Meillä oli todella rankka ensimmäinen vuosi jonka jälkeen saimme nauttia rauhallisimmista öistä 6-7kk kunnes yöhyppäämiset taas alkoi. Nyt tilanne on taas helpottumaan päin :) Väkisinkin sitä miettii miten sitten kahden kanssa jaksaa...

- Danja -

Vierailija
32/100 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danja80: Mitä tarkalleen tarkoitat "yöhyppäämisillä"?

Itsellä kans aina välillä käynyt mielessä,kuinkas sitten kun onkin kaksi.Yhden uhmiksen kanssa jo saa kikkailla tarpeeksi :D Mutta kyllä se taitaa vaan niin mennä että kaikkeen sopeutuu :) En kuitenkaan ole kateellinen ystävilleni joilla on jo toinen lapsi maailmassa ja lapsilla ikäeroa juuri ja juuri vuosi..

33/100 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

emlu: Meillä ei lapsi nukkunut yhtään kokonaista yötä ensimmäisen vuoden aikana vaan se yö oli yhtä itkua ja parkua aamuun asti; syy selvisi vasta puolen vuoden iässä mutta siinä vaiheessa vauva oli "oppint/tottunut" siihen, että äiti tai isä tulee heti ja ottaa syliin tms. "palveluja". Vuoden iässä oli tilanne kerannt niin käsistä että tarvittiin ulkopuolista apua "uudelleen kouluttamaan" vauva nukkumaan yönsä. No sen 6-7kk saimmekin nauttia rauhallisista öistä sillä lapsi nukkui lähes joka yö heräämättä (ainakaan hereille asti) ja silloinkin kun heräsi ja nousi sängyssä seisomaan ja itkemään niin laskeutui kuitenkin itse takas nukkumaan. Tottakai joskus oli esim. unia tms. jolloin kävimme rauhoittelemassa ja asettamassa takaisin nukkumaan. No tuon 6-7kk jälkeen alkoi uusi yöhyppäämis-aalto. Milloin oli mitäkin; ensin tehtiin kulmahampaita 3kk (kaikki samalla kertaa) sen jälkeen oli sairastelua ja sen jälkeen taas jotain, aina tuli vaihe vaiheen perään.

Eli yöhyppäämisillä tarkoitan että lapsi ei nuku koko yötä vaan joka yö herää johonkin ja useita kertoja yössä. Sitä on vähän hankala selittää jos ei tuosta hoksaa mitä tarkoitan... Niin ja väärinkäsitysten välttämiseksi selvennän ettei imetys liittynyt mitenkään tuohon koska sehän on ihan tavallista että joutuu pari/muutaman kerran yössä herään ja syöttämään vauvaa.

Vierailija
34/100 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmainen tayttaa pian vasta 8kk ja olen aina sanonut etta sitten kun niita lapsia aletaan tekemaan niin ne tehdaan pera kanaa. Tosin valilla mietityttaa etta miten rahallisesti kay mutta kuten eras ystavani sanoi etta jos ihmiset miettia aina rahaa kun tekevat lapsia niin eihan taalla varmaan kellaan olisi kohta lapsia :)

Danja80 varmasti ollut rankkaa tuo hyppely. Itse jo tovin luulin etta en ikina saa nukuttua ilman etta pieni olisi kyljessa kiinni. Itse siis imetan viela joten se tekee asiasta hankalamman.

No sitten vaan paatin neuvolatadin kannustuksesta etta nyt aletaan omaan sankyyn. Ennen siis pelkan sangyn nakeminen tuotti kauheat itku raivarit. No niin sita vaan aloitettiin ja se alkoikin odotettua paremmin. Nyt 4 yo menossa ja eipa pahemmin neiti itkeskellyt. Ja ai etta sita fiilista kun saa nukkua vapaasti ja ei ole yo syottoja.

Tassa nyt ei olla viela mitaan kiertoja laskeskeltu niin polttava kuume ei ole mutta jos on tullakseen niin olisihan se yli ihanaa.

Taitaa olla jo ikava kirjoitella naille palstoille hehe heti kun lapsi siirtyi omaan sankyyn niin aiti kerkeaa illat viettaa koneen aaressa :D

Maarunen siellakin taitaa olla viela melko tuore esikoinen kyseessa :)

Vierailija
35/100 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emlu: samassa tilanteessa ollaan eli menkat kans alkoi 3päivää etuajassa ja oikein runsaalla vuodolla. Ei kiva!!!! Ihme tuntemuksetkin oli ennen menkkoja raskauteen liittyviä, mut ei ne sit ollu. Argh! Harmitti kyllä niin paljon! No, ei auta muu kuin mennä kans ostamaan ovis-tikkuja ja niillä tarkentaa parhain tärppipäivä seuraavasta kierrosta. En toivo mitään niin paljon kuin esikoiselle sisarusta!!! Tsemppiä kaikille ja kiva kun tulee uusia kuumeilevia mukaan.

Vierailija
36/100 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danja80: Näin oletinkin sinun tarkoittavan yöhyppäämisillä juuri kirjoittamaasi. Itse olin nimittäin työssä jossa pidin unikoulua alkaen 6kk--> eteenpäin. Ymmärrän hyvin tilanteesi. Ja ihan mielenkiinnolla aina lueskelen erilaisia tilanteita. Me ollaan saatu tosi hyviä tuloksia niistä,niin uskomattomalta kun se tuntuukin että lapsi voidaan saada 5vrk sisällä nukkumaan yönsä normaalisti. Kaipaan sitä työtä edelleen

Vierailija
37/100 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danja80: Näin oletinkin sinun tarkoittavan yöhyppäämisillä juuri kirjoittamaasi. Itse olin nimittäin työssä jossa pidin unikoulua alkaen 6kk--> eteenpäin. Ymmärrän hyvin tilanteesi. Ja ihan mielenkiinnolla aina lueskelen erilaisia tilanteita. Me ollaan saatu tosi hyviä tuloksia niistä,niin uskomattomalta kun se tuntuukin että lapsi voidaan saada 5vrk sisällä nukkumaan yönsä normaalisti. Kaipaan sitä työtä edelleen

38/100 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emlu: Uskomatonta tosiaan oli että jo 4vrk "koulun" jälkeen oli hyvät tulokset ja pärjäsin siitä itse seuraavat 2yötä jonka jälkeen sairaala kotiutti meidät ja kotonakin kun pidettiin "säännöistä" kiinni niin hyvin meni. Niin ja nyt tosiaan saatiin itse tilanne korjattua eli poika nukkuu taas koko yön, ainakin useimmiten.

Kierron suhteen elellään puoli väliä ja eilen oli pupuilua ja varmaan varmistellaan vielä tänäänkin...

Danja, kp14/28 yk1

Vierailija
39/100 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on väki lisääntynyt sitten viime käynnin :) Helmikuussa kirjoittelin ensimmäisen kerran meidän vauvahaaveiluista ja nyt pari kuukautta kulunut ja ensimmäinen erityskierto menossa.

Hui, kun jännää, viimeksi tulin ensimmäisellä yrittämällä raskaaksi, saa nähdä miten nyt käy.

Ovista olen tikuttanut pari kiertoa ja nyt näytti ovista kp/14/28 illalla. Normaalisti testailen aamulla, mutta nyt huviksi tein testin uudestaan illalla, kun aamulla oli jo haalea viiva. Vahvasti näytti iltatestaus ovista eli ajoitus on ollut oikea :)

Parin viikon päästä sitten kertoilen uutisia, paljon tsemppiä ja aurinkoista kevättä myös muille kuumeilijoille!!

Vierailija
40/100 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... viela mitaan. Jannat ovat paikat tanaan pitais alkaa menkat mutta viela ei mitaan ole kuulunut. Oireet ovat antaneet viittaa vahan samanlaisiin kuin silloin kun olin raskaana etta vihloo n. viikkoa ennen ja sitten ne taysin haviaa. Noh.. odotellaan tassa nyt viela tama viikko jos ei ala tanaan ja sitten vaikka aitienpaivana olisi hyva tehda testi :)