TONSKAT eli toista lasta kuumeilevat
Hei,
olisikohan oikea aika herätellä henkiin TONSKAT-ryhmää? Aikoinaan tonskissa eli toista lasta kuumeilevissa oli ajoittain vilkastakin keskustelua.
Varsinkin vanhoja ENSKOJA eli ensikoita etsintäkuulutan: onko ketään muita enskoissa kirjoitelleita, joilla on vasta nyt toinen vauva toiveissa? Toki kuka tahansa muukin on tervetullut jutustelemaan :)
Itse sain enskani joulukuussa 2007 ja nyt tosiaan tonskan yrityskierto numero 2 menossa.
Kommentit (100)
Kyllä se täytyy uskoa ettei sitä raskaana olla. Eilen tein toisen testin kun viime päivinä on ilmennyt huonovointisuutta. Ei edes haamun haamua tullut. Kai tässä sitten jokin pöpö vaivaa...
Danja, kp8/28 yk2
Onnea plussanneille ja plussatuuöia meille muille!
Sinde85:Kaikkea hyvää sinne teille.Ihanaa kesänodotusta :)
Viime menkat alkoivat 27.4,muutaman päivän aikaisemmin kuin yleensä. Ei vieläkään mitään muutoksia,oireita. Ehkäpä rintojen turvotusta on,jota on aina ennen menkkoja.Ensimmäisestä odotuksesta raskausoireet tulivat viikkon kuluttua menkkojen alkamisesta.-alkoivat pahoinvoinnilla.
Vielä täytyy muutamia päiviä kestää..oijoi..odottavan aika on pitkä!
Oli pakko tulla kirjoittamaan..vaikka välillä tuntuu että olen ainoa joka täällä rustailee...On mulla siis kuitenkin myös oma elämä :D
Mutta siis asiaan...Mulla alkoi tänään tiputtelemaan!!TAAS alkoi aiemmin kuin edelliset..eli nyt on joka kuukausi alkanut päivää aiemmin..Alunperin on siis nyt mutama vuosi mennyt prikulleen niin että menkat ovat alkaneet AINA 30.päivä Viime kuussa alkoi 27.päivä ja tänään alkoi,eli 26.päivä. Olin heti varma oireista..-selkään sattui niiin kovasti..Se mitä olen nyt ihmetellyt,niin molempina vessakertoina on tullut hyytynyttä verta,ei siis todellakaan normaalia niinkuin ennen. Mihinkähän tässä oikeen vielä joutuu..Ei jaksa enään :(
Ihanaa, tein tänään raskaustestistä plussan!!! Oireet ovat olleetkin siihen viittaavia viimeiset neljä päivää, mutta nyt saa todella uskoa siihen, että toinen lapsi on saanut alkunsa
Täällä kans yks uusi kuumeilija. Jätin tuossa pillerit pois viime kuun lopussa. Vikat menkat oli 23.4. ovisten aikaan peitto hulmusi ja on ollut sen jälkeen vaikka mitä oireita. Alavatsa on ollut jälkeen päin oudon turvonneen tuntuinen, on ollut pahaa oloa, rinnat kipeet myöskin alavatsan nippailuja ja repimistä. Nyt on ollut menkat myöhässä jo 8pv. Negaa näyttää vaan olevan. torstaina on aamupissan vienti tk. kierto siis venynyt tosi pitkäksi, olo on kuin olis raskaana mut ei näy eikä kuulu plussaa eikä menkkoi. aika masentavaa tää odottaminen. sekavaa kirjoitusta mut oon katellu taustalla pitkään ja nyt pakko avautua teille kanssa ihmisille.
Onnittelut plussanneille ja tsemiä meille muille perässä tulijoille
Emlu: Sitähän sanotaan että ressi vaikuttaa kuukautiskiertoon mutta on helpompi sanottu kuin tehty lakata ressaamasta.
Onnea Mimosalle ja tervetuloa uusille!
On: No nyt on taas siementä kylvätty kpt 12-14 joten saa nähdä kasvaako satoa :D
Danja, kp15/28 yk2
Onko kaikillä ihanaa eikä mistään tehe mieli valittaa???
Itellä piinaviikko menossa, krääähh!!!
Danja, kp 23/28, yk2
Taas alko tihrutus :'( Kyllä nyt itkettää ja kiukuttaa!!!
Danja, kp26/28 yk2
Danja80, ikävä kuulla..mulla vasta ovis edessä..Lähdetään torstaina ajelemaan helsinkiin ja sieltä koneella turkkiin..taitaa juurkin tässä parin päivän sisällä tulla ovis..hmm..Noh,nyt olen päättänyt etten stressaa..ei tikkuja ei mitään..Jos ei onnistu niin sitten ei..On kyllä tullut nyt niin monta pettymystä, että en halua enää odottaa liikoja :( Ikävää-- :(
Tänään sitten alkoi menkat ja kierto jäi 26 päivään. Tilasin myös ovistikkuja ku ei näköjään oletettu ovispivä ole ollut oikea....
Danja, kp 1/26-28 yk3
Hei!
Minä tungen itseni tänne teidän seuraksenne. Meidän esikoinen on vasta pienen pieni (5 kk), mutta päätimme miehen kanssa, että toinen saa tulla heti kun on tullakseen. Tosin suhtaudun vähän epäillen, koska ensimmäinenkin lapsi antoi odotella pari vuotta, ennen kuin lopulta ilmoitti tulostaan. Matkalle mahtui kaksi tuulimunaraskautta.
Nyt sitten jännäillään. Stressiksi en vielä tätä toisen kaipuuta ota, mutta jonkinlaista vertaistukea on aina kiva saada.
Täällä aloitettu piinaviikko. Tässä kierrossa tikutettu ovis joka myös hyödynnetty.
Muita kuulumisia; poju tekee poskihammasta ja meillä valvotaan aamuyöt :(
Danja kp21/26-28 yk3, poju 2v7kk
Ovatko kaikki plussanneet kun ei enään ketään näy...
Täällä on jännät paikat. Tällä kertaa tuntuu siltä, että tärppi olis käynyt... Lievää huonovointisuutta ja väsyttää... Voi tosin olla pelkkää kuvitteluakin... Yleensä 2-5pv ennen menkkoja on alkanu tuhrutteleen mutta nyt ei ole sitäkään; jänskää.
Danja kp27/26-28 yk3
Täällä olisi kans uus tulokas kuumeilemaan. piti jo tulla lueskelemaan muiden kirjoituksia, kun itsellä taas toivo alkaa olla aika lopussa. Ensimmäistä odoteltiin n. 3 vuotta ja kaikki tutut sanoneet, että seuraava tulee sitten helpommin... Ei näytä tulevan, esikoinen täyttää syksyllä 2,5v eikä mitään ole tapahtunut, vaikka ollaan syntymästä lähtien oltu ilman ehkäisyä ja ajateltu, että saa tulla heti kuin on tullakseen.... =(
Masentaa, kun kaverit tekee toinen toistensa jälkeen lapsia ja useammankin, kun itse vaan odottelee...
No, sille ei voi mitään. Osasyy varmaan miehen reissutyö, mutta käy viikoittain kotona ja harrastettu on seksiä lähes aina, kun on vapaalla.
Ikää alkaa olemaan niin siksikin tuo odottaminen tuntuu pahalle... valivali =D
Ovistestejä en ole koskaan tehnyt, mutta olen kyllä nuilla laskureilla katsonut oikeaa ajankohtaa... Miten tämä onki nii vaikeaa? =/
Tervetuloa uusille tulokkaille.
Nega tuli Menkoista ei tietoakaan... Uutena oireena rintojen juiliminen...
Danja kp29/26-28 yk3
Olen ollu tassa pari kiertoa hiljaa..Aloitin uuden tyon joten olisi hyva tehda siella vahan pohjaa ennen kuin paksuksi pamahtaa. No nyt sitten kavi kuitenkin niin etta menkkoja ei kuulunut ja testasin eilen illalla ja plussa tulla tupsahti. Esikoinen on 10kk On hieman omituinen olo etta minako raskaana ja uusi tyo vasta aloitettu. No ehka tassa viikon sisaan alkaa omaksua ajatuksen paremmin. Tsemppia muille.
Eli meillä toi esikoinen jo hieman isompi eli 9-v :)
Ekaa kertaa nyt yritettiin, taas, oli vähän taukoa yrityksissä :D
nyt mennään kp 31/26-28, 28 tein clearbluen selkee nega, tänään tein apteekin testin ja oikee haamujen haamu tuli :o mutten kyllä oikeen luota siihen!
Oireita osaan sentäs kuvitella niin kuin ennenkin, eli pissatus, närästys, päänsärky, tulevat ja menevät pienet kivut alavatsassa ja rinnat alkanu olee hellät...Rusehtavaa limaa on tullut keskiviikosta lähtien joka päivä jossain välissä vähän muttei mitenkään jatkuvasti.
Toista toivotaan meilläkin :) Ensimmäinen on nyt kaksivuotias ja toinen olisi tervetullut. Nyt on meneillään yrityskierto nro2 (kp 28/29) ja viimeistään ensi viikolla pitäisi testienkin jo jotain näyttää... Aamulla kyllä teen jo testin vaikka on vasta tuo 28/29, kun illalla olisi laivalle lähtö, ja jätän kyllä alkomahoolit sivuun josko edes haamua näyttää....
Justiina
Toivottavasti emlu teitä tästä kierrosta onnisti :)
Mekin puuhailtiin miehen kanssa vain pari kertaa ennen ovista ja silti tärppäsi. Mulla oli myös lämpö koholla muutamia päiviä, pari päivää oli tosi väsyny olo ja lämpöö n.37,5. Lievää pahoinvointia, mutta tällä kertaa en tuntenut minkäänlaista kiinnittymiskipua, joka oli tosi voimakas ensimmäisessä raskaudessa. Viimeksi ennen plussausta närästi ihan hirveesti parina päivänä, mutta nyt ei sitäkään...
Taidan siirtyä nyt tuonne odottajien palstalle, paljon onnea yritykseen kaikille ja aurinkoista kevättä/kesää :)