Kuinka kauan olette käyttäneet mammavaatteita synnytyksen jälkeen?
Vauvauinnissa oli yhdellä äidillä vielä mammahousut, lapsi noin 4 kk. Ihmetytti.Mä olin niiiiin kyllästynyt niihin telttavaatteisiin ja masutuubeihin, että laitoin normaalit farkut jalkaan heti sairaalasta tultuani.
Jos vanhat vaatteet ei enää mahdu päälle, niin H&M myy uusia farkkuja hintaan 9,95 eur, tuskin kenellekään tämä on siis kustannuskysymys. Eli tykkääkö joku mammavaatteista niin paljon, että haluaa oikeasti käyttää niitä?
Kommentit (27)
En jaksanut lähteä etsimään uusia vaatteita kun ajatuskin vaatteiden sovittamisesta tuntui ällöttävältä niiden kilojen kanssa.
kyllä yks naapuri näyttää pihahousuina käyttävän äitiysverskoja, rullaa sen pussin alas. Taitaa vain tykätä niistä pögistä / on säästäväistä sorttia. Vaatehan se äitiysvaatekin vain on ja mun lempifarkut sattu oleen äitiysfarkut. Ikävä kyllä ne ei vain pysynyt päällä enää raskauden jälkeen. Otin sen pussin pois, mutta jäävät sitten liian mataliksi. Eikä mulla ainakaan ollut mitään telttavaatteita eli esim. ostamani trikoopaidat sopivat mainiosti nytkin, toki ovat nyt vain pidempiä. Ei kaikki tosiaan tarvitse mitään telttoja. Mittani ovat 165/49 ja maha pienehkö. Ihan tunikoilla ja trikoopaidoilla mentiin ja esim kietaisumekoilla.
synnyttänyt yli 4 v sitten ja käytän aina äitiysvaatteita, ovat laadukkaampia ja paremman näköisiä, ihanat päällä. Niitä kun on tyylikkäitäkin.
Mulla on parit himahousut ja pari paitaa joita pidän vaikka neuleen alla. Eikä kukaan tiedä että ne on mammavaatteita. Eihän niissä housuissakaan ole muuta eroa kuin se korkea vyörärö osuus.
synnyttänyt yli 4 v sitten ja käytän aina äitiysvaatteita, ovat laadukkaampia ja paremman näköisiä, ihanat päällä. Niitä kun on tyylikkäitäkin.
ja siis nää mun on ihan uusia, ostan siis aina vai äitiysvaatteita, ei mulla noita yli 4 v vanhoja ole edes jäljellä enää.
ainuttakaan mammavaatetta. Tässä viimeisimmässä käytin samoja farkkuja koko raskauden ajan ja edelleen sen jälkeen. En kai sitten ole erityisen lihovaa sorttia? Paino noussut 10-11kg joka raskaudessa.
Mammavaatteita? Ei mulla ainakaan ole ollut koskaan sellaisia?
ainuttakaan mammavaatetta. Tässä viimeisimmässä käytin samoja farkkuja koko raskauden ajan ja edelleen sen jälkeen. En kai sitten ole erityisen lihovaa sorttia? Paino noussut 10-11kg joka raskaudessa.
ei vatsa kasvanut raskaudessa? Erikoista tai sit sulla on valmiiksi jotain kuminauhamummofarkkuja.
Paitsi yhtä paitaa. :D ja mua harmitti ku piti heittää se raskauden jälkeen ootteleen jos vielä joskus olisi päällä.
Pidin vaan sitten väljempiä niin kauan, että mahduin kaikkiin omiini. Ei mun omatkaan vaatteet kaikki mitään makkarankuoria ollut. Imetyspaitoja ja mekkoja pidin kyllä tosi paljon, mutta muuten käytin "vanhoja" vaatteitani. Annoin kaikki äitiysvaatteet samantien eteenpäin, kun oma vauva oli syntynyt.
vaan joitain jo omistamiani vaatteita missä matala vyötärö, pehmeä vyötärönauha tms. Jotkut vaatteet venyivät niin ettei niitä voi enää käyttää, mutta muuten samat vaatteet menevät ihan hyvin. Minulle tehtiin sektio, mistä johtuen jouduin käyttämään vaatteita joissa pehmeä vyötäröosa vielä puolen vuoden kuluttua synnytyksestä (ettei mikään kova painanut herkkää haavaa).
Eli AP, jokaisella omat syynsä :) turha mennä arvostelemaan.
ei vatsa kasvanut raskaudessa? Erikoista tai sit sulla on valmiiksi jotain kuminauhamummofarkkuja.
Tai sitten on ollut jo valmiiksi lihava eikä vatsa ole tullut esiin paljoakaan.
Mulla ei olisi ollut mitenkään mahdollista käyttää omia vaatteitani raskauden aikana. Käytän kokoa 36 ja kun enimmillään painoa on tullut noin 17 kiloa niin lienee selvä, että mammavaateostoksille jouduin.
Nimittäin mäkin kahden ekan raskakuden aikana en käytin niitä. Farkut ja vetskari auki, sitten joku kuminauha ja pitkä paita peittämään ne :)
Toinen vaihtoehto oli että käytin verkkareita.
Kolmannen raskauden aikana löysin mammavaatteet ja tajusin että ne on ihan kivoja, ei yhtää sellaisia mitä olin päässäni ajatellut niiden olevan.
Nimittäin mäkin kahden ekan raskakuden aikana en käytin niitä. Farkut ja vetskari auki, sitten joku kuminauha ja pitkä paita peittämään ne :)
Toinen vaihtoehto oli että käytin verkkareita.
Kolmannen raskauden aikana löysin mammavaatteet ja tajusin että ne on ihan kivoja, ei yhtää sellaisia mitä olin päässäni ajatellut niiden olevan.
Kesällä kun ei tarvitse käyttää housuja lainkaan :D Mekot (esim trikoo) on keksitty. Joustavat hameetkin ovat aika mukavia. Itse pysyin koossa 36 koko raskauteni ajan :) Paisuin vain mahan kohdalta ja jouduin ostamaan muutaman pidemmän topin hameiden kanssa käytettäväksi. Muutamat kesäshortsitkin olivat niin matalavyötäröisiä, että menivät ihan mukavasti kiinnikkin.
Nimittäin mäkin kahden ekan raskakuden aikana en käytin niitä. Farkut ja vetskari auki, sitten joku kuminauha ja pitkä paita peittämään ne :) Toinen vaihtoehto oli että käytin verkkareita. Kolmannen raskauden aikana löysin mammavaatteet ja tajusin että ne on ihan kivoja, ei yhtää sellaisia mitä olin päässäni ajatellut niiden olevan.
Kesällä kun ei tarvitse käyttää housuja lainkaan :D Mekot (esim trikoo) on keksitty. Joustavat hameetkin ovat aika mukavia. Itse pysyin koossa 36 koko raskauteni ajan :) Paisuin vain mahan kohdalta ja jouduin ostamaan muutaman pidemmän topin hameiden kanssa käytettäväksi. Muutamat kesäshortsitkin olivat niin matalavyötäröisiä, että menivät ihan mukavasti kiinnikkin.
On Boobin ihanat äitiysfarkut joita pidin pari kuukautta synnytyksen jälkeen. Normikoko ei mahtunut ja ne oli vaan niin mukavat päällä, ja hyvännäköisetkin, kunhan sei se resori näkynyt..!
Enkä halunnut lähteä shoppailemaan vauvan kanssa, enkä halua ostaa eds halpoja farkkuja, jos ne on käytössä vaan pari kuukautta. Siinäpä syyt. Nyt mahdun taas entisiin farkkuihin kun vauva on 6kk, nyt vois lähteäkin shoppailemaan....kun on kevätkin tulossa, niin innostun vaatteista, talvella ei nekään niin innosta.
Tosin tällä vauvauinti-mammalla ei ollut ainakaan sektiosta kyse, ei näkynyt arpea.
Ja tarkoitus ei tosiaan ollut arvostella ketään, kukin pukeutuu ihan miten ikinä haluaa, ihmettelin vain. Itse kun en tosiaan voinut ajatellakaan mammahousujen pukemista synnytyksen jälkeen, ahdistaa koko ajatuskin.
Ap
Tosin tällä vauvauinti-mammalla ei ollut ainakaan sektiosta kyse, ei näkynyt arpea.
Ja tarkoitus ei tosiaan ollut arvostella ketään, kukin pukeutuu ihan miten ikinä haluaa, ihmettelin vain. Itse kun en tosiaan voinut ajatellakaan mammahousujen pukemista synnytyksen jälkeen, ahdistaa koko ajatuskin.
Ap
menee trimmatun karvoituksen rajalla :) Ei siis näy jollet tule ihan lähelle katsomaan...
mä käytin enimmäkseen muutenkin verkkareita. Mulla paino nousi kyllä yli 20 kg molemmilla kerroilla, mutta vatsa mulla oli niin pieni, että sairaalassakin lääkärit toistuvasti huomauttelivat siitä.
Että mulla se oli jakaantunut tasaisena turvotuksena koko kroppaan.
kunnes vatsan turvotus loppui ja mahduin vanhonhin housuihini.