Kuinka kauan olette käyttäneet mammavaatteita synnytyksen jälkeen?
Vauvauinnissa oli yhdellä äidillä vielä mammahousut, lapsi noin 4 kk. Ihmetytti.Mä olin niiiiin kyllästynyt niihin telttavaatteisiin ja masutuubeihin, että laitoin normaalit farkut jalkaan heti sairaalasta tultuani.
Jos vanhat vaatteet ei enää mahdu päälle, niin H&M myy uusia farkkuja hintaan 9,95 eur, tuskin kenellekään tämä on siis kustannuskysymys. Eli tykkääkö joku mammavaatteista niin paljon, että haluaa oikeasti käyttää niitä?
Kommentit (27)
nämä on melkein samalaiset ko edellistekin jumppahousut (jotka loppuivat raskauden alkuvaiheessa). Korkea vyötärö, joka on helppo kääntää alas. Ei paina ei purista :D
Pitäs hakea varmaan uudet kohta, että ei tarvisi pesua niin tarkoin miettiä. Ja näitä aion kyllä pitää hyvinkin pitkään...
kyllä kesti tosi pitkään synnytyksen jälkeen, ennenkuin "pömppömaha" pieneni. Ei todellakaan vanhat housut mahtuneet jalkaan, kuin ehkä joskus puolen vuoden päästä. Eikä mulla edes mun mielestä kiloja ole tullut raskauksissa mitenkään erityisen paljon, toisessa 13 kg ja toisessa 11 kg. Nykyään painan saman verran kuin ennen raskauksia, mutta housukoko on numeroa suurempi kuin silloin.
viimeisessä raskaudessa en edes hankkinut mammavaatteita ollenkaan.
niin pitkään, kun hajosivat, oisko vauva ollut jo 8 kk. Mammaliciousin masutuubifarkut, jotka napakasti alnteilta istuivat, eivät t-paidankaan kanssa näyttäneet edes muilta kuin tavisfarkuilta. ja kun mun masu oli raskausaikana pieni tai ainakin pienehkö ja tuubi laadukas, ei se edes venynyt vaan synnytyksen jälkeenkin kivasti ryhdisti mahaa.
muita mammavaatteita mulla ei ollutkaan (yhtä iltapukua lukuunottamatta). ihan normaaleja omia t-paitoja ja neuleita ja verkkareita käytin koko raskauden (olin sairaslomalla 4 kk, joten en tarvinnut kuin farkut ja t-paidan kesällä kauppaan ja kotiin verkkarit ja miehen sortsit helteellä).
eli minä!
ja kaikki mamma- vaatteet aika isoja, joten pidin omia, ostettuja vaatteita, jotka esim. löysempiä ja joustavampia. näitä pystyi myös pitämään kotivaatteina myöhemmin. kai ne pitää joilla enemmän pudotettavaa, ihan ymmärrettävää. en ymmärrä mikä tässä on ihmettelyn aihe esim. noi h&m:n äitiyshousut näyttää tavan farkuilta, ku ei vyötäröosa vain näy. ihan hyvin voi pitää siihen asti kun omat vaatteet mahtuu päälle, en mä ainakaan ostais tohon väliin isompia vaatteita oli miten halpaa tahansa
että käytin äitiysvaatteita jo ennen kuin olin raskaana, housuja siis. Ja käytän edelleen. Ihan normaalin näköisiähän ne ovat, farkuista ja vastaavista ei arvaakaan, jos vyötäröosa ei näy. Sairauteni tekee sellaista, että maha saattaa turvota melko paljon ihan yhdessä päivässäkin eikä kestä tiukkoja vaatteita.
vanhat vaatteet heti mahtuneet. Toisilla leviää perä ja laardia kasaantuu. Meidän suvun kaikki laihat ja sutjakat naiset on levinneet ja lihonneet raskauksien aikana. Osa paluatui aikaisempiin mittoihin, suurin osa ei.