Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimot vaihtoon: Heidille muutama sana

Vierailija
13.11.2005 |

-vaihtoperheesi lapset EIVÄT olleet väittämäsi mukaan huomionkipeitä, vaan omat lapsesi. Luultavasti siksi, että et anna lapsille tarpeeksi huomiota siivoukselta.

-vaihtoperheen asunto EI ollut läävä, sinun kotisi oli sairaalamainen

-olet inhottavan oloinen, ns. vittumainen ämmä

-vaihtoperheen isä oli asiallinen toisin kuin sinun " miehesi"

- suosittelen jonkinlaista terapiaa, mieluiten koko perheelle

Osuus kaikille: Tässä on aika ajoin ollut puhetta siitä, että normaalille lapselle lyödään käytöshäiriöisen lapsen leima, koska vanhemmat eivät osaa kasvattaa. Vaimot vaihtoon ohjelmassa oli klassikkoesimerkki. Lapsi tuskin on häiriintynyt, ainoastaan vanhemmat ovat. Näin ne lääkärit (ja vanhemmat) pääsevät helpolla, se on lapsen syy, ei meidän.

Yäk, mikä perhe, sääli lapsia sairaiden vanhempien seurassa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN SAMAA MIELTÄ!! Perheessä siivous oli tärkempää kuin lasten kanssa ajan vietto. Järkyttävää puunaamista, ihan sairasta. Voi, lapsiparkoja!

Vierailija
2/22 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Heidi todellakin oli tosi kylmäkiskoisen oloinen. En haluaisi tuntea kyseistä ihmistä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en sano kovin pahasti ihmisistä, mutta Heidistä täytyy sanoa että kyllä on kammottava akka!!!

Olen 100-prosenttisen varma että olen nähnyt tuon miehen jossain, ehkä myi meille vaunut jos on Vantaalla Lastentarvikkeessa töissä.

Vierailija
4/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaako sinua, kun jollakin on siisti, järjestyksessä oleva koti.

Pitääkö kodin olla sotkuinen täynnä tavaraa oleva läävä ollakseen oikea koti?

Vierailija
5/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. ehkä vaunut tuolta mieheltä ostanut

Vierailija
6/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hieman särähti se, että LÄÄKÄRI on sanonut miten ylivilkasta tulee hoitaa. Eikös lapsia olisi hyvä kasvattaa myös sydämellä eikä vain lääkärin sanomisella....mun mielipide vain.

Vierailija
7/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain avauksen ja minua nyppi avauksessa tuo pahanilkisyys, että olisi jotenkin huono asia, jos koti on puhdas ja siisti ja tavaraa vähän.

Kuulostaa juuri tyypilliseltä kateelliselta av-mammalta, joka itse elää jossain sikolätissä.

Minä ainakin voin huonosti likaisessa, pölyisessä tavarapaljoudessa. Koti on sielun tila.

En sitäpaitsi nähnyt ohjelmasta kuin pätkän. Sellaisen pätkän näin, jossa tyttö laitettiin kylpyhuoneeseen ja meni aivan hysteeriseksi. En oikein tykännyt kasvatustyylistä, joten siinä olen teidän kanssa samaa mieltä. Tyttö oli vain jotenkin liian herkkä ja häntä kohdeltiin liian kovalla kädellä. Mutta minusta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, jos koti on siisti ja järjestyksessä!

Päinvastoin, kun koti on organisoitu ja siisti, niin kaikenlainen toiminta sujuu paljon paremmin.

Vierailija
8/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälittää tosissaan se isompi tyttö joka aina raahattiin pesuhuoneeseen. antaisivat nekin vanhemmat huomiota ja aikaa lapsilleen..

:' (

Vierailija
9/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

liika on liikaa tässäkin asiassa. onko susta tosiaan normaalia että kokoajan kuljetaan rikkaimuri kourassa?? tai kun lapsi syö niin heti jos vähän menee jugurttia suupieleen, pyyhkäistään rätillä ja moititaan sottapytyksi??

Vierailija
10/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pidän siististä kodista, mutta toi oli outoa.Vaikeata sanoa mitä voi olla tuollaisen taustalla. Joku pakkoneuroosi tuli mieleen. Aivan kuin olisivat halunneet siivota lapsetkin elämästään ja nämä reppanat vaistosivat sen!Mies oli yhtä neuroottinen kuin vaimonsa! Elämä on oikeasti aika sottaista ja epävarmaa, kai ne yritti siivoamalla saada mielensä ja oman maailmansa järjestykseen. Tuli mieleen kas kun ovat lapsia onnistuneet hankkimaan.Se kun on aika sottaista puuhaa...Pisteitä annan ainoastaan rohkeudesta mennä mukaan kys.ohjelmaan!Torniolainen vaihtovaimo ja perhe olivat tosi symppiksiä ja normaalin siistejä ja täys järkisiä immeisiä!

Vierailija
11/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myynyt meille istuimen autoon ja vaunut... mukava myyjä.. onkojan heidi tehnyt miehestään samamlaisen? suht nätti nainen kumminkin, mies ei ihan komeimmasta päästä, niin ei halua " menettää" ?? mä luulisin...

Vierailija
12/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanoo, että jatkuva siivoaminen ei ole tervettä, viihtyy sotkuisessa läävässä. Välimuotojahan ei tietenkään ole.

Mun mielestäni koko sen Heidin olemus viesti, että nainen on kireällä kuin katkeamispisteessä oleva viulunkieli. En tosin seurannut koko ohjelmaa silmä tarkkana, mutta ainakaan itse en onnistunut näkemään kyseiseltä henkilöltä yhtään spontaania, iloista hymyä. Pelkkää natkutusta. Ei tosiaan ihme, jos lapsi alkaa kerjätä huomiota ja luontevaa, lämmintä yhdessäoloa. En toki tunne perhettä niin hyvin, että voisin mitään varmaksi sanoa, mutta minulle tuli kyllä ohjelmaa katsoessani tunne, että joko vanhimman lapsen ylivilkkaus on sairastuttanut koko perheen, tai se on seurausta perheen sisäisistä jännitteistä.

Vielä yksi asia, johon kiinnitin huomiota. Heidi sanoi, että hänellä on tapana muuttaa ihmisiä haluamaansa suuntaan. Huh. Enpä todella haluaisi olla tekemisissä henkilön kanssa, joka katsoo oikeudekseen muuttaa muita ihmisiä.

Vierailija
13/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatus on esimerkiksi ADHD-lasten käytöshäiriöiden takana? Olin silloin sitä mieltä, että täyttä paskaa, mutta eilisen ohjelman perusteella saatan jopa muuttaa mieltäni. Uskon ADHD oireyhtymän olevan aito ja oikea sairaus, mutta kyllä vanhempien esimerkki vaikuttaa siihen miten tuollainen lapsi kuntoutuu.

Aikatauluttaminen ei ole sama asia kuin tarkat rutiinit. Rutiinien puitteissakin on voitava mennä lasten ehdoilla ja silloin ei kelloon auta katsoa, kuin siinä tapauksessa, että on oltava jossain tietyssä paikassa tiettyyn aikaan. Lapsi, jolle rutiinit ovat tärkeitä, ei osaa katsoa kellosta, että juuri 11.45.28 on ruuan oltava pöydässä tai hän saa hepulin.

Aikataulut ja jäähylle retuuttaminen näyttivät olevan ainoat millä lasta " kuntoutettiin" . Tuli mieleen, että haluaako äiti todellakaan lapsensa tervehtyvän, vai haluaako hän pelkän tekosyyn kotona olemiselleen? Nuorempi lapsikin oli kai jo kolmevuotias, joten hoitovapaallakaan äiti ei ilmeisesti ollut.

Ja tuo lääkäriin vetoaminen noiden rankaisujen yhteydessä; ei tainnut lääkäri tietää mitä tuli perheelle luvanneeksi, kun sanoi, että jäähyt ovat sopiva rankaisukeino.

Vierailija
14/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua säälitti ne lapset,jotka kerjäs tosissaan huomiota.Tuli mieleen lapsuus ja oma äiti.Meilläkin ainoa asia mikä äidille merkitsi oli siivoaminen.Se on myös sairaus jos menee noin pitkälle.Ja selvästihän sillä naisella oli myös syömishäiriö.Eihän ole normaalia olla koko päivää syömättä.

Vierailija
15/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

...ei tainnut lääkäri tietää mitä tuli perheelle luvanneeksi, kun sanoi, että jäähyt ovat sopiva rankaisukeino.

Vierailija
16/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toi Heidi on varmaan just semmonen ns. " täydellinen av-mamma" , joka kärkkäästi kommentoi täällä omia mielipiteitään ja ei suvaitse muita tyylejä kuin omansa.

Todella neuroottinen tyyppi.

Vierailija
17/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-naisella on syömishäiriö koska hän ei ikinä syönyt muun vaihtoperheen kanssa

-kertoi vielä itse että päivällä ei syö mitään mutta joskus voi pelastaa tilanteen sotkusta syömällä jonkun banaanijämän lapselta...

-siivoaa koko ajan, kulkee joko pölyrätti tai rikkaimuri kourassa

-ilmeisesti tämä siivousneuroosi on kytketty myös syömishäiriöön, ruokailu kun on sottaista hommaa varsinkin lapsilla (senhän huomasi miten isä hermostui kun lapsella oli vähän jogurttia tai viiliä leuassa ja heti oli moittimassa sottapytyksi)

-lapset eivät saa tarpeeksi huomiota siivuuksen takia ja sen takia ne myös tekevät kaikkensa saadakseen sitä

-isomman lapsen häiriöt saattavat suurelta osin johtua ihan kotioloista ja siitä miten vähän aikaa niille jää siivouksen jälkeen

-pienempi teki kaiken isomman perässä, varsinkin " kiellettyjä" asioita, koska isompi saa siitä huomiota ja varmaan tämä nuorempikin toivoo saavansa sitä kanssa

-inhottavaa katsella miten lasta retuutettiin kovakouraisesti kylppäriin ja siellä sitten pidettiin oven takana vankina vaikka toinen itkee hysteerisenä

-sairasta myös kellon mukaan juokseminen, illalla ei voi muka mennä minnekään koska kaikki menee sekaisin. Olen sitä mieltä että rutiineja pitää olla mutta se että seurataan sekuntitarkasti sitä kelloa niin on omituista ja kyllä vähän sairastakin

-ihmeellistä myös että lapsi saa hepulin jos isä tekee ruokaa...

Torniolainen perhe vaikutti järkevältä ja maanpinnalla olevalta, joilla riitti aikaa lapsille ja sen sijaan että koko ajan vaan siivotaan tms. Toinen perhe kyllä tarvitsisi terapiaa ja apua varsinkin äiti. Luulen myös että muija on tehnyt miehen kaltaisekseen, hän ei varmaan ole tuollainen ollut mutta muija on härskisti vaan muokannut miesparkaa.

Vierailija
18/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en edes nähnyt koko ohjelmaa enkä siksi sano siitä yhtään mitään. Mutta sen tiedän, että tavallisen lapsen vanhempi ei voi ymmärtää, miten suuri vaikutus rutiineilla ja tarkolla, yksityiskohtaisilla aikatauluilla on monelle neurologisista ongelmista kärsivälle lapselle.

Esimerkiksi meillä (lapsi on add-asperger) Rutiinit alkavat tavasta, jolla juuri hän sytyttää valot aamulla, saa saman puuro-marja-aamiaisen tietylle paikalle ruokapöydässä. Jos vaatteet ovat pinossa väärässä järjestykseessä, hän ei osaa pukea niitä päälleen, koska keskittymiskyky herpaantuu eikä hän pysty muistamaan oikeaa järjestystä (lapsi on 7). Ne jatkuvat koko päivän ja ovat se keino, jolla hän - ja me - selviää läpi päivän pelottavassa maailmassa, keino, jolla hän hallitsee maailmaa.

Rutiineja voi kyllä rikkoa, ja siihen pyritään koko ajan, mutta se ei käy käden käänteessä. Muutokset täytyy etukäteen selittää yksityiskohtaisesti ja samalla vakuttaen, että kaikki kyllä sujuu silti hyvin ja hänestä pidetään huolta. Muuten niistä seuraa raivokohtauksia, piiloutumista karkailua, tappeluita viattomien sivullisten kanssa jne. Ja ongelmat kertautuvat, sillä kun asiat alkavat mennä pieleen, pieleen meno saa lapsen paniikkiin ja seuraavatkin asiat menevät pieleen jne. Ja kyllä, esimerkiksi lasten nukkumaanmeno voi olla todella tärkeää saada tehtyä tiettyyn aikaan, sillä pienikin unen puute voi pilata koko seuraavan päivän muutenkin aivotoiminnan ongelmista kärsivällä lapsella.

Joten, tottakai lasta kasvatetaan sydämellä, mutta ihan kaikissa tapauksissase vain ei riitä.

Vierailija
19/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

rutiinit ja aikataulut ovat eri asia.

Se, että lapsi on tottunut siihen, että ulkoilun jälkeen tullaan sisälle, laitetaan ruoka, katetaan pöytä ja syödään, on rutiinia.

Se, että isä laittaa ruokaa aikataulun mukaan ja huutaa vittua lapselle, kun aikataulu meinaa pettää siksi, että lapsi itkee, ei ole rutiinia. Se on sairautta.

Vierailija:

Joten, tottakai lasta kasvatetaan sydämellä, mutta ihan kaikissa tapauksissase vain ei riitä.

Toivon todella, että erityislasten vanhemmat eivät ole ymmärtäneet rutiineita jälkimmäisellä tavalla nähtäviksi.

Vierailija
20/22 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että haluaako äiti todellakaan lapsensa tervehtyvän, vai haluaako hän pelkän tekosyyn kotona olemiselleen? Nuorempi lapsikin oli kai jo kolmevuotias, joten hoitovapaallakaan äiti ei ilmeisesti ollut.

mulle tuli mieleen tuo sama juttu. Olen muistaakseni joskus nähnyt jonkun dokumenttiohjelman, jossa äiti " keksi" sisältöä elämäänsä vahingoittamalla lastaan. Sen jälkeen oli kovasti hoitavinaan häntä, ja sai paljon huomiota ja osanottoa osakseen lääkäreiltä ja ystäviltä ja tuttavilta, miten vaikeasti hoidettava hänen lapsensa on ja miten rankkaa hänellä on.