Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8-vuotiaan kivekset näkymättömissä lähes koko ajan. Normaalia?

Vierailija
25.01.2012 |

Muistaakseni 6-vuotiaana neuvolalääkäri ne katsoi mutta totesi että on ihan normaalia että ne nousee vielä ylös. (kerroin että olen huomannut esim. saunassa että pikkuveljellä on paljon suuremmat kivekset ja ovat koko ajan näkyvillä kun taas esikoisen kivekset on ns. piilossa koko ajan) Saunassa esim. kiveksiä ei näy, on pelkät pussit. Ja kivekset on mielestä kovin pienet..??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saattaa vaatia leikkausta ennen murrosikää asian korjaamiseksi. Hakekaa lähete urologille/lastenkirurgille, siellä selviää mitä teidän tapauksessanne kannattaisi tehdä.

Vierailija
2/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoa koko ajan 8-vuotiaan(kin) kiveksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on useammain ylhäällä kun alhaalla, liikkuu. 12v kutsutaan tutkimuksiin Lastenklinikalle, ja sitten katsotaan, odotetaanko vielä vai leikataan. Kuulemma siinä murrosiän alkaessa asiaan puututaan.

Vierailija
4/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta valitettavasti kivesten laskeutumattomuus ei ole mikään vitsi, vaan lisää rutkasti kivessyövän mahdollisuutta, ja lisäksi aiheuttaa lapsettomuutta. Noin on etenkin jos tilannetta ei korjata ennen murrosikää. Eli ehkä sunkin kannattaisi katsoa missä poikalapsesi kivekset oikein on, jos sulla on poikia.

Vierailija
5/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta valitettavasti kivesten laskeutumattomuus ei ole mikään vitsi, vaan lisää rutkasti kivessyövän mahdollisuutta, ja lisäksi aiheuttaa lapsettomuutta. Noin on etenkin jos tilannetta ei korjata ennen murrosikää. Eli ehkä sunkin kannattaisi katsoa missä poikalapsesi kivekset oikein on, jos sulla on poikia.

Että juu, meillä kuljetaankin ihan alasti kaiken aikaa sen tähden että äiti saa vaan tuijotella kiveksiä - juurikin näin.

Lapset käy saunassa kanssani joten väkisinkin asian huomaa. Ja kyllä 8-vuotias vielä on sen verran lapsi että esim. saunan jälkeen saattaa saunatakissa esim. painia pikkuveljen kanssa olkkarin lattialla niin että kaikki näkyy joten kyllä, sen verran olen siis asiaa seurannut että olen asian merkille laittanut.

Vierailija
6/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- että olen keskustellut pojat kanssa asiasta ja hän itse on sanonut että melkein aina se on tuollainen tai ne on. Eli siitä tiedän tilanteen.

Vierailija
7/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että 11vuotiaina, eli viidesluokkalaisten lakisääteiseen terveystarkastukseen kuuluu poikien kivesten tutkiminen. Jos jotain häikkää, lähetetään tutkimuksiin sairaalaan.

Vierailija
8/14 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei silloin mun palleja tutkittu?:'(

Vierailija
9/14 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä olisi, että kivekset olisivat suurimman osan ajasta pusseissa oikeassa lämpötilassa (monilla pikkupojilla vetäytyvät tutkittaessa hetkellisesti nivuskanavaan,mikä ei haittaa, jos enimmäkseen pysyvät alhaalla). Jos kuitenkin suurimman osan ajasta ovat muualla, kuin pusseissa, käykää näyttämässä koululääkärille. Muistaakseni neuvolaohjeen mukaan tällaiset hyppykivekset on hyvä operoida viimeistään 6v iässä.

Vierailija
10/14 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 14 vuota minula on oika kives normali vasen leikatu kun ei laskeutunut kives ei kasva enään on vähän pinentynyt onko

Vierailija
11/14 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin poika oli 2v kun leikattiin liian korkealla olevat kivekset

Vierailija
12/14 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 14 vuota minula on oika kives normali vasen leikatu kun ei laskeutunut kives ei kasva enään on vähän pinentynyt onko

Nin oko se normalia

Vierailija
13/14 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleva kimittäjä

Vierailija
14/14 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nin oko se normalia

Kyllä voivat olla erikokoisia tai ainakin toinen yleensä korkeammalla. Jos asia vaivaa, käy lääkärissä.