Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi surkeata monella naisella, miehellä ja koko perheellä::

Vierailija
25.01.2012 |

nainen saa niin paljon miestään vähemmän palkkaa, että on itsestään selvää (?), että nainen jää kotiin hoitamaan lapsia ja mies elättää perhettä.

Tasa-arvoisessa perhessä jaetaan niin kodin ja lasten hoito että perheen elatuskin tasapuolisesti. Isä SAA jäädä kotiin ja äiti SAA mennä töihin.

Eikö av-palstan äidit ole opiskelleet (eikö ole motivaatio/äly/mahdollisuudet/kannastus riittänyt vai mikä syynä), että olisivat saaneet kivan ja motivoivan työn, johon on mukava palata perhepoliittisilta vapailta ja josta saa sellaista palkkaa, jolla voi elättää perhettä siinä missä mieskin? Eikö av-palstalaisten miehet hoida kotia ja lapsia tasa-arvoisesti lasten äidin kanssa? Minne 1800-luvulle te olette, naiset, jääneet? Ihmettelen kyllä myös näitä pariskuntien eroavaisuuksia muutenkin, meidän piireissä kyllä naidaan samasta yhteiskuntaluokasta.

Meillä homma on hoidettu tasa-puolisesti. Miehen kanssa tienataan suurin piirtein saman verran ja lapsen hoito ja kotityötä on jaettu tasapuolisesti. Molemmat tehdään osa-aikaista hoitovapaata, ja lapsi on 100 % kotihoidossa. Todella hyvä ratkaisu, josta nauttii koko perhe. Ihanaa, kun lapsi (1,5 v) kokee molemmat vanhempansa tasa-arvoisiksi. Ja kun molemmat vanhemmat ovat kotona ja työssä, osataan arvostaa sekä kotivanhemmuutta että ansiotyössä käyntiä ja nähdään molempien plussat ja miinukset.

t. urakotiäiti vm 75

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippumatta siitä vaikka miehellä ja vaimolla olisi sama koulutus.

Vierailija
2/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten on mahdollista että kaksi eri alaa opiskellutta ihmistä voisi saada toisiaan vastaavat ja samanpalkkaiset työt?

Missä piireissä sä oikein pyörit, aika tyhmälttuo tekstisi vaikuttaa. tietysti jos kyseessä on kaksi kaupan kassaa niin samahan tuo on kumpi jää kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa kotona ja kun mieskin tienaa keskivertoa huomattavasti paremmin niin mikäs oli kotona ollessa. Mies viettää lasten kanssa kyllä lähes koko vapaa-aikansa, joten eiköhän se ole osuutensa saanut hoidettua.

Vierailija
4/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö av-palstan äidit ole opiskelleet (eikö ole motivaatio/äly/mahdollisuudet/kannastus riittänyt vai mikä syynä), että olisivat saaneet kivan ja motivoivan työn, johon on mukava palata perhepoliittisilta vapailta ja josta saa sellaista palkkaa, jolla voi elättää perhettä siinä missä mieskin?

En tajunnut teininä opiskelujen tärkeyttä ja kävin lukion jälkeen turhan koulun, mistä ei tänä päivänä, eikä ollut silloinkaan yhtään mitään hyötyä.

Vierailija
5/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja, missä työssä kyllä tarvitaan älyä, diplomaattisia kykyjä ja vankkaa tietotaitoa, mutta palkkaus on matalampi kuin IT-asiantuntijalla. Enpä sattunut mieshoitajaan rakastumaan eikä se samapalkkaisuus ollut valintakriteerinä kun kumppania hain, oliko sinulla?

Eikä se tee minusta isästä huonoa jos ei koe pystyvänsä koti-isänä olemaan, eihän uraäitiäkään saa pitää huonona äitinä?

Vierailija
6/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on paremmin koulutettu ja tienaa paremmin. Useimmat ystävänikin tienaa minua paremmin, pitääkö nyt lopettaa ystävyyskin?

Olen käynyt lukion loistavin arvosanoin, mutta minua ei kiehtonut pänttääminen. Opiskelin kokiksi ja tein hyvän uran alallani. Mieheni on tasaisesti ylennyt alallaan korkeaan johtoon. Meillä menee todella hyvin, pieniä lapsia on kolme eikä meillä tapella kotitöistä.

Vierailija
7/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan niin eri alalla kuule, ettei mitenkään voida tienata saman verran. Ellen tee pelkkää ilta ja viikonlopputyötä ja ei kuule nappaa.

Sen lisäksi, että mies tienaa paremmin, joskin ei hulppeasti hänkään, minä halusin jäädä kotiin. Mikä siinä on ongelma?

Ei tuollainen järjestely vaan voi onnistua kaikissa kodeissa, ole iloinen, että teillä onnituu.

Vierailija
8/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa yli 100 000 vuodessa, mutta osaa arvostaa lastensa äitiä ja vaimoaan. Mies pärjää kyllä hyvin lasten kanssa,mutta imetystä ei ole ikinä oppinut.

Vierailija
9/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään olla kotona lasten kanssa ja miehellä on melkein puolet parempu palkka kun mulla. Meillä tämä asia on itsestäänselvyys ollut aina, eikä siitä ole edes keskusteltu kumpi jää kotiin.

Vierailija
10/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pärjää kyllä hyvin lasten kanssa,mutta imetystä ei ole ikinä oppinut.

Kaikki pystyvät halutessaan imettämään, eli miehesi ei siis vain halunnut.

Vierailija
11/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta HALUAN itse olla kotona kuopuksemme kanssa. Toki isä pitää isäkuukauden.

Vierailija
12/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin jo miettimään, että onko vauva-lehti palkannut jonkun tänne tekemään näitä hyökkääviä ja provosoivia viestejä.

Yhtä jeesusteleva ja omahyväinen aloitus oli aamulla lasten ikäeroista. Ihan samaan tyyliin kirjoitettu.

Surullisinta on vain se, että palstamammat jää näihin koukkuun ja tuhlaa koko päivän vastailemalla tällaisiin. Elämä valuu hukkaan tyhjää tällaisista tinkaamalla.

Ja vastaus kysymykseen. Meillä oli koti-isä, vaikka oli parempipalkkainen.

miten on mahdollista että kaksi eri alaa opiskellutta ihmistä voisi saada toisiaan vastaavat ja samanpalkkaiset työt?

Missä piireissä sä oikein pyörit, aika tyhmälttuo tekstisi vaikuttaa. tietysti jos kyseessä on kaksi kaupan kassaa niin samahan tuo on kumpi jää kotiin.

Vierailija
13/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nin pal kauhiast ihmetteleem että joissakin perheissä on erilaista kun heillä!

On se todella hävytöntä ja 1800-lukulaista.

Vierailija
14/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni on samantyyppinen koulutus, mutta uravalinnoissa ollaan menty eri polkuja.

Mies lähti kovan tekniikan pariin ja on edennyt työssään manageriportaaseen.

Minäkin lähdin aluksi opintojen jälkeen kovan tekniikan pariin, mutta siirryin myöhemmin toisenlaisiin tehtäviin. Nykyään toimin ko. alan kouluttajana ja teen sen työn ohessa oppikirjoja. ..ja palkka on n. puolet siitä mitä saisin siellä kovan tekniikan parissa.

Ilman mieheni kovaa palkkaa minulla ei olisi vara tehdä nykyistä työtäni.

En koe olevani mitenkään alisteisessa asemassa tai kuuluvani alempaan yhteiskuntauokkaan kuin mieheni.

Vierailija
15/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tukea...surkeaa, että yhteiskunta maksaa siitä että hoitaa omia vapaaehtoisesti tehtyjä lapsia...ei pitäisi käyttää tähän euroakaan.

Vierailija
16/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri ja DI on koulutukset ap:n perheessä.

Vierailija
17/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli selvää, että minä jään kotiin, koska miehellä oli työpaikka, minulla ei.

Noh, meidän onneksemme mies lomautettiin reiluksi vuodeksi melkein heti vauvan synnyttyä, joten hän pääsi nauttimaan vauvavuodesta ihan kotona =)

Vierailija
18/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri ja DI on koulutukset ap:n perheessä.

hohhoijaa näitä juttuja. Koitappa sinäkin aikuistua.

Vierailija
19/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sattumalta mies selalisessa jossa rahaa tulee enemmän kuin minun ammatissani. FM-tutkinto kummallakin.

Vierailija
20/79 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia on se että oma mies on yrittäjä. En jaksa tässä ruveta mitää sen enempiä sepostamaan ja toisaalta on niin hölmöä ruveta puolustelemaankaan oman perheen hyväksi näkemiä ratkaisuja kellekään, mutta noista kahdesta asiasta jo jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä ja olla mitä mieltä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä