Adoptiomietintöjä - tapaus Kaikkonen...
Oikeastiko jollain orvolle lapselle on parempi olla orpona lastenkodissa jossain kehitysmaassa, kuin jonkun kauhean rikkaassa länsimaisessa Suomessa valkokaulusrikoksesta EPÄILLYN lapsena...
Oikeesti. En ole mikään Kaikkos-fani, mutta kyllä tässä on nyt vähän ylireagoitu. Kaikenmaailman ostarin helmet lisääntyy narkkareiden kanssa ihan ilman mitään syyniä ja sitten adoptioprosessia käyvät laitetaan ihan hirveeseen syyniin.
Ymmärtäisin jos olisi jostain väkivaltarikoksista tai sen sellaisista kyse, mutta tästä korruptioepäilystä en jaksa olla niin huolissani. Ei se estä olemassa hyvä vanhempi!!! Miettii miten korruptoitunutta menoa maailmalla on Suomeen verrattuna, niin hullulta tuommoinen päätös tuntuu.
Kommentit (36)
kukkahattutätien sooloilua. Onneksi saan lapset ihan perinteisellä menetelmällä... Täysin mielivaltaista touhua...
paha asia, jos juuri saamansa vanhempi joutuukin vankilaan ja eroon lapsesta. Parempi päästä perheeseen, jossa ei epäillä sellaista mahdollisuutta?
Vaikka en kaikkosen puuhia työelämässä välttämättä hyväksykään, ei niitä olisi pitänyt sotkea Kaikkosen perheen adoptioasiaan lainkaan!
Kaikkonen on toistaiseksi syytön, oikeusvaltion periaatteiden mukaisesti. Meneillään olevaa oikeusjuttua ei voi käyttä häntä vastaan! Helsingin perustelut jostain "stressivaikutuksesta" ovat aivan huuhaata!
ovat kokoomuslaisia ja syy eväämiseen on ihan poliittinen.
tervetuloa laillisten sääntöjen maailman Kanki.
Ja kukahan tuon on vuotanut julkisuuteen, ensimmäisenä en epäile virkamiehiä.
Paska juttu, mutta elämä on.
tervetuloa laillisten sääntöjen maailman Kanki. Ja kukahan tuon on vuotanut julkisuuteen, ensimmäisenä en epäile virkamiehiä. Paska juttu, mutta elämä on.
vaan itse kertoivat tv-haastattelussa
ne adoptioviranomaiset eivät saisi mistään tietää epäilyistä.
Ja tuo on täysin hatusta temmattua, että a-lapset "useimmiten kiintyisivät isäänsä". Täysin mutua ja harhaa.
Mullapa on kovemmat faktat. 100 % tietämistäni tositapauksista on juuri noin. .
Rikosepäilyhän oli joka lööpissä. Jopa sokea sossukin sen huomaa.
Sen että viranomaiset nyt ovat toimineet käsittääkseni "vuotivat" Kaikkonen ja Taiveaho - ja mikä vuoto se muka on, jos menee televisioon siitä pärställään kertomaan?
Hyvä että kertoivat! Paljon paskaa on siellä Kallion virastotalossa.
Minä kun en tiedä yhtäkään, vaikka tunnen henk. koht. kymmeniä adoptioperheitä.
tervetuloa laillisten sääntöjen maailman Kanki. Ja kukahan tuon on vuotanut julkisuuteen, ensimmäisenä en epäile virkamiehiä. Paska juttu, mutta elämä on.
Ihan viattomasti kerrottu ilman taka-ajatuksia, ja nyt on jo kansanliike vaatimassa, että Sadulle ja Kangelle eri säännöt kuin tavalliselle kansalaiselle.
Ihan viattomasti kerrottu ilman taka-ajatuksia, ja nyt on jo kansanliike vaatimassa, että Sadulle ja Kangelle eri säännöt kuin tavalliselle kansalaiselle.
Minä kun en tiedä yhtäkään, vaikka tunnen henk. koht. kymmeniä adoptioperheitä.
eli yhden perheen tiedän ja juuri noin eli 100%.
Mutta tuo oma väitteesi ei voi pitää paikkaansa pelkästään jo tilastotiede tulee vastaan. Hyvä yritys sinänsä, mutta ei kannata liioitella.
se on vaan keskeytetty joksikin aikaa. Ja syynä on kai se, että kaikki ylimääräinen stressin aiheuttaja adoptioperheessä täytyy ilmoittaa/tutkia, jotta lapsi varmasti pääsee kotiin, jossa kyetään hänet ottamaan vastaan ja keskittymään itse adoptioon. Onhan se ihan ymmärrettävää, jos sitä näin ajattelee, vaikka itsekin olen sitä mieltä, että todella kurja tilanne, jos tuon vuoksi menettävät lapsen. Mutta adoptiolapsella on jo takanaan traumoja, sen vuoksi tilanne adoptiolapsen kohdalla ei ole ihan sama kuin oman lapsen kohdalla, asia on hoidettava "normaalia" huolellisemmin
Olen kahden adoptiolapsen äitinä ollut reilut 10 vuotta ja tunnen kymmeniä adoptioperheitä. Jo pelkästään omilla hakumatkoilla oli 15 muuta perhettä. Yhdessäkään lapsi ei ole kiintynyt ensin isään.
Tämä kummallinen väite kyllä toistui sitkeästi molemmissa neuvonnoissamme, mutta todellisuudessa en ole sitä ikinä kuullut!
Päinvastoin moni adoptiolapsi pelkää alussa miehiä, koska he eivät ole miehiin tottuneet. Miehiä kun ei juuri lastenkodeissa ole.
Siis ei ota hakijoiksi.
Ja vaihtoehtoja nyt ei kovinkaan montaa muuta ole.
Mitäköhän tuo adoptioviranomaisten aiheuttama stressi sitten mahtaa perheelle aiheuttaa? Minä en ainakaan koskaan toimi täysin siitä mielivallasta...
itse olen antanut lapsen adoptioon ja siltä pohjin sanoisin, että minusta tuon perusteella ei adoptiota pitäisi evätä. Tosiaan väkivaltarikokset tms. ovat ihan eri juttu.
Kyllä, olisin voinut antaa lapsen Kaikkosille jos muuten puitteet ovat kunnossa.