Mitkä vauvaan/pieneen lapseen liittyvät fb päivitykset ärsyttävät eniten?
Kommentit (56)
Pahimpian ovat kouluikäisten lasten äitien viestit.
"Meidän Minttu sai tänään ensimmäisestä uskonnon kokeestaan täydet pisteet ja oli luokkansa priimus. Opettaja oli kirjoittanut kokeen reunaan kiitoksia ja kohteliaisuuksia. Olen maailman onnellisin äiti"
Meidän Minttu voitti ekaluokkalaisten juoksukilpailut ja teki ennätysajan. Olen maailman ylpein äiti"
"Luen huokaillen meidän Mintun ensimmäistä äikän ainetta. Lapseni on selkeästi lahjakas ja osaa kirjoittaa vivahteikkaasti, koskettavasti ja eläväisesti. Minttu todella taitaa suomen kielen."
"Pakko hehkuttaa nyt. Meidän Minttu osallistui ekaluokkalaisten runokilpailuun ja hänen runonsa sai kunniamaininnan. Maailman paras tyttö!"
"Meidän Minttu on tehnyt läksyjä jo neljä tuntia vaikka on lauantai. Ei lähtenyt edes kavereittensa kanssa ulos. Olen varma, että hän tähtää elämässään korkealle."
Voi prkl. Tällaisia kukkasia löytyy minun fb:stä. Ainan saman naisen kirjoittamia ja toistuvasti. Olen blokannut hänet kun en enää kestä.
jonka lasten painiharrastuksen ja siinä menestymisen pitäisi olla kaikkien muidenkin elämän sisältö. Tai siltä ainakin tuntuu.
Ensinnäkin niillä penskoilla on niitä helvetin painikisoja joka viikonloppu ( lähes) ja aina tulee mitali ja sitä sitten hehkutetaan+ laitetaan face täyteen kuvia, joissa kaksi nakkitrikoisiin pukeutunutta poikaa makaa päällekkän maassa.
Mitä noista olisi tarkoitus kenenkään muun saada irti? Mä en ikinä edes jaksa noihin kommentoida tai tykätä, vaikka hyvä kaveri kyseessä onkin.
Ja mä kyllä ymmärtäisin, jos tuon tekisi OIKEASTI merkittävien kilpailujen kohdalla. Silloin niihin jaksaisi reagoidakin.
quote:mitkä vauvaan/pieneen lapseen liittyvät fb päivitykset ärsyttävät eniten?
päivitykset. Minua ei todellakaan kiinnosta tietää minkä väristä on vauvan ripuli/oksennus. Muuten ei kyllä ärsytä vauva/lapsi päivitykset.
T: Lapseton
Ymmärrät, kun sinulla on omia lapsia. Mm. ripulin väri voi kertoa onko lapsi pahasti sairas.
kymmenen vuoden ja kolmen lapsen äitiyskokemuksella en todellakaan ymmärrä mitään paskanväri-viestejä facessa.
Jos on lapsesta ja sen paskan väristä huolissaan, niin vie sen pennun lääkäriin ja ottaa vaipan mukaan.
...olla kertomatta siitä Facebookissa.
muuta kuin HARVINAISINA pikamainintoina. Yksi kaveri laittoi fb:n kuvan kun lapsen ekasta pottaan tulleesta kakasta.
Ketjuviestit: jos sinulla on maailman ihanin vauvamussukkapalleropulleroenkelirakkauspakkaus laita tämä 8 sydän ja 7 kukkasen merkkirivi statukseesi jne.
Jatkuva ruikutus mistä tahansa lapseen liittyvästä. Purkautumienn silloin tällöin on ok, mutta jos valtaosa viesteistä on valitusta niin vähän voisi miettiä.
Sellaiset, joissa tuntuu, että aina on negatiivinen sävy. Varsinkin yhdellä vanhana lapsensa saaneella on aina jotenkin tosi nega-päivityksiä. Aina kitinää milloin mistäkin. Milloin lapsi nukkuu liikaa, milloin liian vähän, milloin syö väärin jne. Rasittavaa lukea, miten voi olla niin vaikeaa koko ajan kaikki. Tai ehkä hänelä oli elämä vaikeaa jo ennen lapsen saantia, en vain huomannut ;)
Minusta ärsyttävimpiä päivityksiä on kuvat likaisista kakaroista likaisessa kodissa, jossa lattiat täynnä rojua, vaatekasoja, lehtiä, lautanen lattialla jne. Sitten kuva teksti "tässä meidän pikkutinttarat iltapalan jälkeen."
jaa, mitä tuohon nyt kommentois vai tykkäiskö, enpä laita mitään...
1.) ... kerrotaan, että "jee, oon raskaana" heti 5. raskausviikolla. Silloin tekisi mieli sanoa, että "älä nuolaise ennen kuin tipahtaa"... ja tämä jatkuu muka-kärsivänä oksentelupäivityksenä, vaikka oikeasti ollaan onnesta soikeana...
2.) ... kehuskellaan ylpeyttä huonosti peitellen, että "niin se vaan perhe kasvaa", kun 3., 4. tai 5. lapsi tulossa. Nämä ihmiset ovat samoja, jotka onnittelevat esikoisen/ainokaisen saanutta sanomalla "tervetuloa perhe-elämään..." He kopioivat profiiliinsa myös ketjuviestejä, että millaista on olla 4 lapsen äiti ja hei sinä kaveri, jolla myös on 4 lasta, kopioi tämä viesti omaankin profiiliisi...
3.) ... vastasyntyneen vauvan kuva laitetaan kännykästä heti kaikkien ihailtavaksi. Sitä pitäisi sitten tykätä ja sanoa, että oi kun ihana...
4.) ... kehutaan, miten tuleva viikonloppu on niin kiireinen, kun tulee vieraita... tietenkin ihailemaan vastasyntynyttä...
Ihmettelen vähän tuota kolmoskohtaa. Lapsen syntymä on kuitenkin monille (tai varmaan kaikille) niitä elämän tärkeimpiä hetkiä. Joskus aikoinaan soitettiin muutamalle läheiselle ja pyydettiin heitä kertomaan asiasta muillekin, sitten tuli tekstiviestit ja sen jälkeen kuvaviestit. Ainakin minä uskon ihan aidosti, että suurin osa ystävistäni ja sukulaisista oikeasti odotti tietoa, milloin vauva syntyy, ja sitä kuvaakin. Facessa ilmoittaminen käy kätevästi, kun ei kaikille jaksa heti soittaa, enkä nyt alkanut erityisesti päivitystä piilottamaan vähemmän läheisiltä fb-kavereilta.
Vastaaja nro 14 tahtois ite päivitellä just noita juttuja ja kyrsii, kun ei tärppää.
Ennemmin tunnen MYÖTÄhäpeää, jos joku rupee niiden paskapetterin sontimisesta kertomaan vaihe vaiheelta. Pointti nyt on se, että jos niistä pennuista jauhaa joka ikinen pv ja muuta elämää ei koskaan olekkaan, niin ei monipuolisen elämän omistava( jolla on paljon muutakin kuin lapset ) ole hirveen kiinnostuneita yhden ja saman ihmisen harhaluuloisesta mielestä, että niiden petteripirkko tai sen kootut oksennukset olis jotenki ihailtavia. Pikemminkin oksettavaa ja myötähäpeää herättää sellainen päivittelijä, joka pokkana luulee, että päivän piristys tulee Heidän pennuista ja minäminämeidänmeidän-asenteella menevästä leväperämammasta. Ja se, joka veti nro.14 kommenttiin kateuskortin,vaikka hänen viestinsä olikin karkeasti kuvattu, niim kyllä jokainen tänne lapsia saa, jos haluaa. Ei siihen haarojen levityksiä tai lapsettomuutta tarvita. Muissa maissa on lapsia pullollaan ilman kotia, ja on hyvin paljon arvostettavampaa ihmiseltä adoptoida kovia kokenut lapsi, kuin siittää himohulluna tänne niitä omia kopioita ja kaikenlisäksi arvostella muita ja eläen siinä uskossa, että kun on itse synnyttänyt lapsen niin on maailman huipulla. Sinä haukkuja et ole huippua koskaan nähnykkään, taidat itse olla kateellinen muille, joilla onni tulee koko elämästä monipuolisine asioineen! ;)
ja nro 20 näyttää kyrsivän ihan sama asia ;)
Ovat kiinnostuneita toisten kakaroiden eritteistä. Ne, joiden mielestä pissakakkaleikit ja jutut ällöttää ja oksettaa, eivät ole kiinnostuneita. Joten voitte kuvitella, että varmaan "tosi moni" näitten saastaisten juttujen päivittelijät kauheesti kiinnostaa. Nämä pissakakka kiinnostukset voi mennä jauhaa niistä miehensä kanssa iltasatuaiheiksi toisillenne ja jutella niiden paskoista ja oksennuksista, mutta onhan se hemmetin noloa kaikille julkisesti niitä jaella. Hei jakeletteko teidän menkkojennekin hajuista tai väreistä? Ette? Millä tavalla se eroaa teidän kakaranne eritteistä? Hyi ällö!
Siis mikä kyrsityttää? Se, että en saa päivitellä paskoista ja pennuista jokapv? Mitä hemmettiä sä selität? :D onko lapsen tekeminen uroteko, että saa päivitellä ja ylpeillä muille? Muidenko pitäis olla kateellisia esim. Sinulle ja sen takia, että omistat lapsen ja saat päivitellä facea? Empä ole kuullut noin itsekiihkoista puheenaihetta :D kuule olen nuori nainen ja aijon kyllä saada lapsia ja tiedän että olen hedelmällinen eli ei mitään ongelmaa :D pointti on se, että en leveile niin normaalilla asialla saatika laittais kakkajuttuja julkisesti faceen. Ei vois typerämpää aihetta olla.
Mutta ihmettelin kun kaveri päivitti että limatulppa irtoo.... Jotain rajaa!!
1.) ... kerrotaan, että "jee, oon raskaana" heti 5. raskausviikolla. Silloin tekisi mieli sanoa, että "älä nuolaise ennen kuin tipahtaa"... ja tämä jatkuu muka-kärsivänä oksentelupäivityksenä, vaikka oikeasti ollaan onnesta soikeana...
2.) ... kehuskellaan ylpeyttä huonosti peitellen, että "niin se vaan perhe kasvaa", kun 3., 4. tai 5. lapsi tulossa. Nämä ihmiset ovat samoja, jotka onnittelevat esikoisen/ainokaisen saanutta sanomalla "tervetuloa perhe-elämään..." He kopioivat profiiliinsa myös ketjuviestejä, että millaista on olla 4 lapsen äiti ja hei sinä kaveri, jolla myös on 4 lasta, kopioi tämä viesti omaankin profiiliisi...
3.) ... vastasyntyneen vauvan kuva laitetaan kännykästä heti kaikkien ihailtavaksi. Sitä pitäisi sitten tykätä ja sanoa, että oi kun ihana...
4.) ... kehutaan, miten tuleva viikonloppu on niin kiireinen, kun tulee vieraita... tietenkin ihailemaan vastasyntynyttä...
Voit kokeilla kuinka helposti niitä lapsia voi käydä kehitysmaista shoppailemassa...
Mua jotenkin aina jaksaa huvittaa kaltaisesi muiden yläpuolelle asettujat. Siitä kun ei tässä ketjussa ollut ollenkaan kyse. Kysyttiin mikä ärsyttää, ei sitä, mikä muita paremmassa mammassa herättää myötähäpeää.