Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä vauvaan/pieneen lapseen liittyvät fb päivitykset ärsyttävät eniten?

Vierailija
24.01.2012 |

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ne aina niin ihku-pusu-rakkaus-ihanuus-perhepäivitykset, tyyliin: Kulta toi tänään kukkia ja lapset piirsi sydänkortin, ihanaa!" tai KOKO perheen voimin käytiin kävelyllä, ja Nico-Petteri käveli IHAN itse 8 km, Nella-Molla istui vauvan kanssa rattaissa, ai kun IHANAA!!!" Sitten kun vielä itse tietää ettei perheen arki ole vain sitä ihanaa pumpuliharsosydänkiehkuraa niin ärsyttää lukea tuollaista.

Mun mielestä osuvat, hauskat "Lapsen suusta"-kommentit on vaan hauskoja jos/kun tietää että ne on todenmukaisia ja varsinkin ne jossa äiti tavallaan laittaa itsensä naurunalaiseksi jos lapsi on sanonut jotain hauskaa äidistään. Täytyy kyllä sanoa että mä päivitän aika paljon lapsista silloin kun päivitän. Ja en voi hankkia muuta elämää kun sitä ei vaan ole eikä sille aikaa! Oon sitten ratkaissu asian niin etten päivitä enää juuri koskaan. Jos asiat pitäs olla jotain muuta kun lapsista, niin ne kuuluis: Kävin lenkillä, kävin kaupassa, tänään oonkin kova pakkanen jne... Ketä ne kiinnostaa??? Mulla nyt vaan ei oo tällä hetkellä mitään muuta elämää kuin perhe, repikää siitä.

Vierailija
2/56 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoa penskojen yksityisyydestä, kuten paskavaipoista muille? Mikä siinä paskassa niin kiihottaa. Haluatteko todelöa, että muita ällöttää teidän sontiainen? Kuule muut lapsipäivitykset on ihan kivoja mut rajansa kaikella ja kohtuudella. Ei sitä pentua tarvi muille yleistää ja varsinkaa sen eritteistä. Teidän pentujen paskat on kiinnostavaa, niinhän te ajattelette ja se on todella sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivänpiriste ja kiinnostuksen kohde. Aivan takuulla, ennemmin kuin ystävien päivitykset paratiisisaarilta ulkomailla. Tottakai, siis mikä sen kiinnostavampaa kuin " meidän pieni kullannuppu oppi tänään syömään kakkaa ai että". Juuri näin se menee!

Vierailija
4/56 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan yhtä paljon kuin se, että 1) Sinkku-Jaana 36 v. on ollut taas baarikierroksella 2) Leena 44 v. on käynyt kampaajalla ja värjännyt hiukset taas suklaanruskeaksi 3) Tomppa 27 v. lähtee taas iltavuoroon tai 4) Ninsku 30 v. on niin VÄSY työviikon jälkeen.

hyvin harvoin noissa kavereiden fb-päivityksissä on mitää mielenkiintoista, perusarkea vaan kaikilla.

Vierailija
5/56 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen pienen lapsen äitinä mua ei ärsytä muut lapsipäivitykset kun just noi läpinäkyvät kattokaanytmitenpienenänuorenameilläopittiinseisomaan tai mitä nyt hyvänsä. Tänään esimerkiksi: "On väsynyt. Huoh, täytyy varmaan laskea pinniksen pohjaa jo ettei pikkunen pääse putoamaan, yöt on yhtä seisomaan nousemista nyt sitten! :(" (vauva 8kk)

"Mitähän meidän Annukka mahtaa koulussa tehdä kun nyt kirjotti selvästi mallista jo AAMULEHTI ja KOIRA?! Mutta eihän sitä estelläkään voi oppimasta? :(" (lapsi 2v9kk)

Vierailija
6/56 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että niillä joilla on lapsia ei ole monipuolista elämää??? sehän on monipuolisempaa kuin ihmisen jolla ei ole lapsia Työ,lapset,kaverit,parisuhde,oma aika yms... :D :D :D ja ei niitä kaikkia kuvia ja päivityksiä ookkaan tarkotettu just sulle.. vaan mummeille ja kummeille yms ;D

Vierailija
7/56 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote:mitkä vauvaan/pieneen lapseen liittyvät fb päivitykset ärsyttävät eniten? päivitykset. Minua ei todellakaan kiinnosta tietää minkä väristä on vauvan ripuli/oksennus. Muuten ei kyllä ärsytä vauva/lapsi päivitykset. T: Lapseton

Ymmärrät, kun sinulla on omia lapsia. Mm. ripulin väri voi kertoa onko lapsi pahasti sairas.

olla siitä kiinnostunut FB:ssä? Rauhoituhan nyt av-mammaseni. Kaikki kun eivät tarvitse sitä lasta ymmärtääkseen asioita. Minulla sanoo jo normaali järki tuon asian. Ja en tule muutan koskaan lapsia hankkimaankaan - ai sori - siis saamaan.

Vierailija
8/56 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote:mitkä vauvaan/pieneen lapseen liittyvät fb päivitykset ärsyttävät eniten? päivitykset. Minua ei todellakaan kiinnosta tietää minkä väristä on vauvan ripuli/oksennus. Muuten ei kyllä ärsytä vauva/lapsi päivitykset. T: Lapseton

Ymmärrät, kun sinulla on omia lapsia. Mm. ripulin väri voi kertoa onko lapsi pahasti sairas.

kymmenen vuoden ja kolmen lapsen äitiyskokemuksella en todellakaan ymmärrä mitään paskanväri-viestejä facessa. Jos on lapsesta ja sen paskan väristä huolissaan, niin vie sen pennun lääkäriin ja ottaa vaipan mukaan.

kun ehdit vastata tuolle kummalliselle vastaukselle puolestani. En minäkään ymmärrä miksi minun pitäisi olla kiinnostunut jonkun lapsen ulosteväristä FB:ssä.

T: Lapseton

Vierailija
9/56 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtääkseen, että jos paska on veristä niin silloin on mahdollisesti sairas? Minulle kyllä tuon sanoo jo maalaisjärkikin.

Miksi heti takerruit tuon Lapsettoman tekstiin? Siksikö, että hän on lapseton, ja käytti sitä rehellisesti nimimerkkinä? Koitko sen jotenkin uhaksi itsellesi, kun hän ei ole tehnyt/saanut lasta? Miksi hänen pitäisi olla kiinostunut Facebookissa siitä, minkä väristä lasten paska on?

Vierailija
10/56 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan uskomaton. Kaikkien pitäisi kuulua sinne, mutta kukaan ei saisi kertoa mitään itselleen tärkeää vaan jokaisen pitäisi osata kirjoittaa vain niitä asioita, jotka sattuvat miellyttämään koko hänen kaverivalikoimaansa, ja ovat siis heille kaikille (huom kaikille) tärkeitä asioita ja joita he pitävät älykkäinä. Mitä jää jäljelle? Ei sinänsä, että mä erityisesti pitäisin näitä lapsiviestejä ihanina, mutta toiset tykkä toisenlaisista ja toiset toisenlaisista asioista, mutta sitä varmaan ei kaikki ole täällä live-elämässä vielä oppineet ja nyt sitä ihmisten erilaisuutta opetellaan sietämään ja ymmärtämään vasta facebookissa.

Tuli mieleeni, että sen tyyppiset ihmiset, jotka ovat niin ehdottomia sen suhteen, että ihmiset saa tykätä ja arvostaa vain samoja asioita kuin he itse arvostavat, jäävät varmaan tosielämässä aika paljon ulkopuolelle lähipiirinsä todellisten mielipiteistä ja ajatuksista. Siksi ihmisten erilaisuus pääsee tuolla virtuaalimaailmassa niin pahasti yllättämään. Mä ainakin tunnen pari tyyppiä, joita kaikki vaan oikeasti myötäilevät, kun eivät edes viitsi tuoda esille sitä, että kaikki eivät ajattele kuten hän ja silti ovat ihan fiksuja ihmisiä.

Mutta joo, jos nämä "arvostelijat" osaisivat tehdä kaikenkattavat ohjeet siitä, mikä on ok facebookissa ja mikä kelpaa ihan jokaiselle, niin mäkin voisin vihdoin liittyä siihen.

Vierailija
11/56 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kuvittelee että kaikkia kiinnosta juuri NIIDEN NICO-PETTERI. Eli automaattisesti puhuvat monta tuntia putkeen N-P: paskavaipan ihottumasta, vaikka minua ei kiinnosta pätkääkään.

Ehkä olen typerä, mutta muiden lapset ei juuri kiinnosta. Kiva on kuulla kuulumiset, mutta kaikkea ei tarvitse vatvoa.

Vierailija
12/56 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitettu joko lässyttäen: "Meidän lissu sanoi tänään että tättä peekeleen kolttutta taitaa olla leikä"

Tai vastaavasti ja ylläolevan esimerkin mukaan lapsi on sanonut jotain sellaista, mikä ei todellakaan ole kyseisen lapsen suusta tullut, mutta äiti vähän innoissaan laittaa sitä omaa lisäänsä noihni juttuihin.

Eikä mua ärsytä nuokaan, ellei kyseisen ihmisen KAIKKI päivitykset ole sitä samaa sontaa.

Vierailija
13/56 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne missä ruoditaan julkisessa päivityksessä jonkun kakan koostumusta tai väriä tai muuta sellaista jonka ehkä voisi hoitaa yksityisellä jos joltain haluaa neuvoja saada.

Vierailija
14/56 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA, kun lapset on kipeinä, milloin ne nukkuu, milloin viedään isommat lapset hoitoon ja pienemmän kanssa ollaan kotona, taas kipeenä, taas siivotaan, taas sitä ja tota. HANKKIKAA ELÄMÄ!!!

Vierailija
15/56 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan huonoja kuvia räkänokista: ylivalottuneita tai epätarkkoja tai jotenkin muuten ihan idioottimaisia. pahinta on nimenomaan se räkäinen nokka.

Vierailija
16/56 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat teidän mielestä hyvänmaun rajat kuvissa joita lapsesta laitetaan faceen?

Itse en ymmärrä esim jotain nakuilu kuvia. Mielestäni raja menee ehdottomasti olkapäissä jotka saavat näkyä jos ei vaatteita ole päällä, ei sitä alempaa.

Vierailija
17/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kerrotaan tyylillä "siis onko niinkun ihan normaalia et 2kk vauva kääntyy jo melkein selältä mahalle??" ja näitä sit jokaiseen kehitysvaiheeseen. Eli ollaan muka viattomasti ihmeissään ja tarkoitetaan "kun meiän vauva on niiiiiiiiiiin kehittynyt, kattokaa kaikki, kun en kehtaa päivittää vaan et meillä onkin supervauva joka kääntyy jo nyt mahalleen".

Vierailija
18/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitettu joko lässyttäen: "Meidän lissu sanoi tänään että tättä peekeleen kolttutta taitaa olla leikä" Tai vastaavasti ja ylläolevan esimerkin mukaan lapsi on sanonut jotain sellaista, mikä ei todellakaan ole kyseisen lapsen suusta tullut, mutta äiti vähän innoissaan laittaa sitä omaa lisäänsä noihni juttuihin. Eikä mua ärsytä nuokaan, ellei kyseisen ihmisen KAIKKI päivitykset ole sitä samaa sontaa.

Eniten ärsyttää sellaiset "lasten suusta" -jutut joista paistaa kauas että äiskä pistää vähän paremmaksi mitä lapsi oikeesti sanoi.. Naurettavaa.

Vierailija
19/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää yks fb-kaveri, joka taitaa vihata lapsiaan. Silloin tällöin tulee joku positiivinenkin päivitys mutta enemmän on sitten tällaisia:

"Nyt toi saatanan kakara kusi kaikkien lelujensa päälle, mä en KESTÄ ENÄÄ!!!"

"Yks on nuhassa ja toinen huutaa muuten vaan ja pitäs muka jotain ruokaa laittaa ja väsyttää saatana."

Ja viimeisin nyt joulunpyhien jälkeen:

"Ihanaa, päiväkoti alkoi taas

Vierailija
20/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää yks fb-kaveri, joka taitaa vihata lapsiaan. Silloin tällöin tulee joku positiivinenkin päivitys mutta enemmän on sitten tällaisia:

"Nyt toi saatanan kakara kusi kaikkien lelujensa päälle, mä en KESTÄ ENÄÄ!!!"

"Yks on nuhassa ja toinen huutaa muuten vaan ja pitäs muka jotain ruokaa laittaa ja väsyttää saatana."

Ja viimeisin nyt joulunpyhien jälkeen:

"Ihanaa, päiväkoti alkoi taas

Surullista luettavaa :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi