Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä vauvaan/pieneen lapseen liittyvät fb päivitykset ärsyttävät eniten?

Vierailija
24.01.2012 |

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA, kun lapset on kipeinä, milloin ne nukkuu, milloin viedään isommat lapset hoitoon ja pienemmän kanssa ollaan kotona, taas kipeenä, taas siivotaan, taas sitä ja tota. HANKKIKAA ELÄMÄ!!!

Sen ihmisen elamaa......

Vierailija
22/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista on aina kiva lukea juttuja ja tuntuu hyvältä, jos huomaa lasten merkitsevän paljon vanhemmilleen. Paljon ärsyttävämpää on, jos esim. lasten äiti hehkuttaa jatkuvasti niin kuin teini: "Baariiiiiin, bileeeeet, skumppaaa....", eikä muista välttämättä edes mainita lapsiaan muuta kuin negatiivisena asiana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että äitien elämässä on skumppaa, baareilua yms? Pilaako se teidän päivän, jos facessa lukee niin? Äitikö on vain äiti ilman muuta elämää tai on ihan surkee muuten? Oikeesti herätkää sieltä 1900-luvulta jo! Se, että äidit eli Ihmiset, Vaimot, Naiset tekee omia juttuja ja juhlivat, se ei tee heistä huonoa äitiä. Huonoja on ne äidit, jotka ajauduttaa itsensä masennuksen ja uupumuksen partaalle kuuntelemalla kukkahattuterttumuorien uikutusta ja manipulointia oikeasta äitiydestä. Pitäkää puolenne noilta äitihirviöiltä, jotka ei oo koskaan muusta elämästä kuullutkaan. Eikä varmaan lapsien isästäkään ;)

Vierailija
24/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kerrotaan tyylillä "siis onko niinkun ihan normaalia et 2kk vauva kääntyy jo melkein selältä mahalle??" ja näitä sit jokaiseen kehitysvaiheeseen. Eli ollaan muka viattomasti ihmeissään ja tarkoitetaan "kun meiän vauva on niiiiiiiiiiin kehittynyt, kattokaa kaikki, kun en kehtaa päivittää vaan et meillä onkin supervauva joka kääntyy jo nyt mahalleen".

Niin läpinäkyvää! "Meidän prinsessa 4v. tavasi tänään Hesarin otsikon

Vierailija
25/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Pena pieraisi tänään ison paukun ja saatiin päivän parhaat naurut, kun niin suloisesti pieri ja pärisi. Meidän Pena ei muute sonni enää vaippoihin vaan ihan pöntölle. Meidän Pena söi tänään välipalaksi oman paskansa. Meidän pena osaa jo sanoa äiti, voi miten suloista. Meidän Pena muuten kakkasi tänään ja pissasi. Meidän Pena on niin ihana, että meillä riittää kiinnostavaa kerrottavaa kaikille facebook lukijoille, sillä me voitetaan meidän kiinnostuksen etsintä ja huomionhaku. Meidän Pena on maailman suloisin lapsi, jolla räkä valuu ja kuolaa ja ruokaa on pitkin naamassa ja se osaa niin nätisti posettaa et kaikki pitää sitä maailman sulosina. Meidän elämä on vaan niin kiinnostava muiden mielestä, että kysymyksiä satelee kokoajan meidän Penan kakkakikkareesta ja sen hajusta. Ootteko samaa mieltä, että ihan tautisen kiinnostavaa ja söpöä tää teksti et ihan sydän sulaa Penaa kohtaan.

Vierailija
26/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein eniten ärsyttää nämä varsinkin äitienpäivän tienoilla kiertävät viestit, jossa hehkutetaan sitä, kuinka lapsettomat eivät tiedä eivätkä ymmärrä mitä onni on, kun ei niitä lapsia ole ja kuinka tämä äitiys on ihaninta ikinä (varmaan onkin kyllä, mutta silti!). Ja toiset, joissa (usein isoäiti-ikäinen, jonka lapset ovat lentäneet jo hyvä tovi sitten pesästä) päivittäjä toteaa olevansa äiti 24/7. Uh. Mikäs siinä, mutta tahtomattaan lapsetonta alkaa nyppiä. Jostain syystä miehet eivät tunnu harrastavan tätä laisinkaan...miksiköhän?

Ja sitten olen ihmetellyt sitä, kuinka vanhemmat eivät kunnioita lapsensa tai lastensa yksityisyyttä! Tietyt jutut kuuluu mielestäni jäädä perheen sisäisiksi. Se, että vanhemmat mollaavat lastaan tekemisistä tai tekemättä jättämisistä tai julkaisevat just jotain kakkapottakuvia julkisella areenalla on mielestäni tosi kaameaa. Kertoo mielestäni jonkinlaisesta minäminä-ajattelusta, jos pitää siellä omassa profiilissa jakaa kaikki lastenkin asiat, ihan vain siksi että minä haluan! Facebookissa se, ketkä kaikki jutut näkevät hälvenee mielestä aika nopsasti, vaikka olisikin rajannut päivitykset näkevän joukon vaikkapa vain kavereihin.

Sen sijaan lapsen kuulumisten päivittäminen harvakseltaan ja positiivisissa merkeissä vaikka just näinä lasten suusta -tyyppisinä viesteinä ei häiritse ollenkaan.

Vierailija
27/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on omasta mielestä ärsyttävä, päivityksetkin saattaa olla sitä. Aina voi skippailla.

Vierailija
28/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan piilota/poista kyseisiä tyyppejä listoiltanne jos päivitykset noin ärsyttävät...?

Vierailija
29/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tänään ihanaa aikaa lasten kanssa, minulla on maailman suuri onni täällä kotona kun voin seurata mussukoiden kasvua

Vierailija
30/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jokaisella on ne omat jutut. Ja mun maailma on ONNEKSI tällä hetkellä niin pieni, kun olen kolmen muksun kanssa kotona, että päivitykset liittyvät aika paljon lapsiin ja lasten kanssa puuhailuun. Mitä muuta mä päivittäisin, kun ei ole tällä hetkellä työjuttuja, ei matkustelua, ei pippaloita jne.

Jokaisella meillä on oma elämä, josta kirjoittaa. Parempi se on kirjoittaa vaikka vauvan paskan koostumuksesta kuin jättää kirjoittamatta ja ajatella, ettei se ketään kiinnosta. Jokainen kokee oman asiansa tärkeäksi :)

Vierailija
31/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on omasta mielestä ärsyttävä, päivityksetkin saattaa olla sitä. Aina voi skippailla.

mua ei ärsytä oikein mitkään päivitykset, mutta jos tyyppi jotenkin tökkii (ei nyt mennä siihen, miksi olen sellaisen tyypin kaveri, sosiaalinen toiminta nyt vaan joskus vaatii tällaista) niin päivityksetkin voi ärsyttää. Mutta ei tällaisiltakaan juuri koskaan ne lapsipäivitykset ärsytä.

Poikkeuksena tuohon on ne lässyttävät kiertoviestit, erityisesti ne "...97% kavereistani ei laita tätä seinälleen. Kuulutko sinä minun 3%:iini." Nekin koskee harvemmin lapsia.

Vierailija
32/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ärsyttävimpiä päivityksiä on kuvat likaisista kakaroista likaisessa kodissa, jossa lattiat täynnä rojua, vaatekasoja, lehtiä, lautanen lattialla jne. Sitten kuva teksti "tässä meidän pikkutinttarat iltapalan jälkeen."

jaa, mitä tuohon nyt kommentois vai tykkäiskö, enpä laita mitään...

meillä taitaa olla sama fb-kaveri :)

Mutta siis jotain rajaa, miksei ihmiset yhtään ajattele minkälaisia kuvia fb:hen laittavat!! itse en ikinä kehtaisi laittaa kuvaa fb:hen jossa näkyy sotkua tms vaikka siinä kuvassa lapsi olisikin erityisen söpönä. ja räkönokka/likanaama kuvia en laita myöskään koskaan!

Vierailija
33/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos ei ole muuta kerrottavaa, kuin mitä lapsi tänään teki, ei tarvitse päivittää. Ei munkaan elämässä paljoo tapahdu, kun kotona olen, joten en päivitä mitään, ehkä kerran kuussa jos OIKEASTI tehään jotain muuta kuin vaihdetaan vaippoja.

Vierailija
34/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote:mitkä vauvaan/pieneen lapseen liittyvät fb päivitykset ärsyttävät eniten?

päivitykset. Minua ei todellakaan kiinnosta tietää minkä väristä on vauvan ripuli/oksennus. Muuten ei kyllä ärsytä vauva/lapsi päivitykset.

T: Lapseton

Vierailija
35/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ymmärtää, mikä tarkoitus ja tarve on julkisesti kertoa oman kakaransa paskavaipoista tms muille? On tainnu kakkaleikit ja jutut jäädä päälle sieltä pottaiästä näillä aikuisilla, joita kiihottaa kakka ja pissajuttujen kertominen tutuille ja ystäville. Soittakoon lähimmälle ystävälle, joita niiden pennun myrkkypaskat niin kiinnostaa. Ihme, kun ette omista eritteistänne kerro julkisesti, sillä ei muiden silmissä sun lapses ole yhtään sen "hiemompi" juttu kertoa tollasia ällöttäviä postauksianne muille vaan ihan samaa paskaa sun penskan perärööristä tulee ku muillakin, että oikeesti turhaa ylpeilette ja elätte siinä luulossa, että muita jotenki huvittais ja kiinnostaisi sinun lapsesi ja likaiset juttunne. Paska ei mitään puhdasta ole joten pitäkää paskapökäleenne omalla reviirillänne vaan älkääkä sotkeko feissaria sairailla jutuillanne.

Vierailija
36/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää yks fb-kaveri, joka taitaa vihata lapsiaan. Silloin tällöin tulee joku positiivinenkin päivitys mutta enemmän on sitten tällaisia:

"Nyt toi saatanan kakara kusi kaikkien lelujensa päälle, mä en KESTÄ ENÄÄ!!!"

"Yks on nuhassa ja toinen huutaa muuten vaan ja pitäs muka jotain ruokaa laittaa ja väsyttää saatana."

Ja viimeisin nyt joulunpyhien jälkeen:

"Ihanaa, päiväkoti alkoi taas

kuulostaa siltä, että äiti on väsynyt. ei hän suinkaan vihaa lapsiaan, mutta kokemuksesta tiedän ettei väsynyt äiti jaksa. tarjoa hänelle apuasi ja ole ystävä.

Vierailija
37/56 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote:mitkä vauvaan/pieneen lapseen liittyvät fb päivitykset ärsyttävät eniten?

päivitykset. Minua ei todellakaan kiinnosta tietää minkä väristä on vauvan ripuli/oksennus. Muuten ei kyllä ärsytä vauva/lapsi päivitykset.

T: Lapseton

Ymmärrät, kun sinulla on omia lapsia. Mm. ripulin väri voi kertoa onko lapsi pahasti sairas.

Vierailija
38/56 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin itse rajoittaa lapsipäivitysten määrää, mutta kun tässä elämässä ei nyt juuri muuta ole kuin lapset. Olen siis kotona kahden ihan pienen kanssa ja pääsen aikas harvoin mihinkään muualle. Että jos en kertoisi ystävilleni nykyisestä elämästäni lasten kanssa, niin eipä jäisi mitään kerrottavaa. En tiedä haittaisiko se taas yhtään mitään, mutta noin periaatteessa jos ystävyyssuhteita tahtoo jotenkin facessa ylläpitää niin täytyy sietää monenlaisia viestejä.

Mutta minä lopetin facen käytön.

Ymmärrän sinänsä allergiaäideiltä jotkut ripuli/oksennusviestitkin, vaikka kai niille löytyisi paremmat foorumit. Omat lapset on allergisia, ja kyllähän sitä kaipaa vertailukohtia lasten tilanteeseen. En silti faceen ole laittanut kuvia kakkavaipoista tms. ;)

Vierailija
39/56 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa kiksejä siitä, että muut näkevät oman penikan oksettavat paskavaipat. Mikä tarkotus silläkin on? Jee meidän pennusta tulee paskaa, kattokaa kaikki, niin söpöä että.. Haha, hyi hel*etti!

Vierailija
40/56 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpian ovat kouluikäisten lasten äitien viestit.

"Meidän Minttu sai tänään ensimmäisestä uskonnon kokeestaan täydet pisteet ja oli luokkansa priimus. Opettaja oli kirjoittanut kokeen reunaan kiitoksia ja kohteliaisuuksia. Olen maailman onnellisin äiti"

Meidän Minttu voitti ekaluokkalaisten juoksukilpailut ja teki ennätysajan. Olen maailman ylpein äiti"

"Luen huokaillen meidän Mintun ensimmäistä äikän ainetta. Lapseni on selkeästi lahjakas ja osaa kirjoittaa vivahteikkaasti, koskettavasti ja eläväisesti. Minttu todella taitaa suomen kielen."

"Pakko hehkuttaa nyt. Meidän Minttu osallistui ekaluokkalaisten runokilpailuun ja hänen runonsa sai kunniamaininnan. Maailman paras tyttö!"

"Meidän Minttu on tehnyt läksyjä jo neljä tuntia vaikka on lauantai. Ei lähtenyt edes kavereittensa kanssa ulos. Olen varma, että hän tähtää elämässään korkealle."

Voi prkl. Tällaisia kukkasia löytyy minun fb:stä. Ainan saman naisen kirjoittamia ja toistuvasti. Olen blokannut hänet kun en enää kestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme