Käytin juuri 3162 euroa itseeni ns. joululahjana.
Kommentit (16)
7300€ meni äsken. Uusi puhelin, läppäri ja robotti-imuri.
No mitä ostit? Mä ostin 50e kosmetiikkajoulukalenterin, pidän sitä lahjana itselleni. Ostin kyllä hiljattain uuden puhelimen, mutta se nyt oli pakollinen ostos oikeaan tarpeeseen eikä mikään lahja. Tuskin ostan mitään ylimääräistä itselleni enää jouluksi.
Huomaa taas, että joillakin rahaa on liikaa. Yli 2000 euroa kuussa bruttona tienaavien verotusta PITÄÄ kiristää tai vaihtoehtoisesti heidän palkkojaan pitää laskea.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa taas, että joillakin rahaa on liikaa. Yli 2000 euroa kuussa bruttona tienaavien verotusta PITÄÄ kiristää tai vaihtoehtoisesti heidän palkkojaan pitää laskea.
Onhan sitä kertynyt säästöön yli 200t€ olen yksityisyrittäjä ja en laske palkkaani.
Ei ole tarvetta ostaa itselleni mitään tällä hetkellä niin en osta itselleni joululahjaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas nähdää kateellisen vuodatus. Jos joku tienaa enemmän niin pitäisi heti verottaa lisää.
Itse kannatan 27% tasaveroa.
Vierailija kirjoitti:
Käytkö ihan täysillä?
Niin? Miksi koit tarvetta tulla kertomaan sen Vauva-palstalle? Mitä hankit?
En kehtaa kertoa, ettei joku koke leventelynä ja tule kateelliseksi. Mutta omia rahojani käyttelen.
Ei ole tarvetta ostaa mitään. En ostanut Black Friday-tarjouksistakaan. Viimeksi ostin syksymmällä talvikengät ihan tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
OHO! En tiennytkään, että Vertua myydään yhä?
Vierailija kirjoitti:
No mitä ostit? Mä ostin 50e kosmetiikkajoulukalenterin, pidän sitä lahjana itselleni. Ostin kyllä hiljattain uuden puhelimen, mutta se nyt oli pakollinen ostos oikeaan tarpeeseen eikä mikään lahja. Tuskin ostan mitään ylimääräistä itselleni enää jouluksi.
Mulla on sama ajatus että isommat hankinnat kun tarve tulee eikä tarvitse odotella synttäreitä, joulua tai muuta lahjontapäivää. Itseä lahjoittelee kun kiva itselleen merkittävä juttu tulee eteen. Joskus kun sesonkiin kuuluu lahjominen jos arkena kun siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen hieman toisin. Ostimme puolison kanssa itsellemme lahjaksi juurikin niitä tarpeeseen tulevia kalliimpia hankintoja. (Sänky, tv, kun edellisistä alkanut aika jättämään sänky yli 13 vuotta vanha jne).
Ei ostella pääsääntöisesti turhuuksia edes lahjaksi, parempi ostaa tarpeellista ja panostaa siihen. Ostaa laatua ja käyttöaikakin on pidempi ja saa varmasti mieleisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OHO! En tiennytkään, että Vertua myydään yhä?
Puhelin 2100€, läppäri 3500€ ja robo-imuri 1700€
Mikä on Vertu?
Joku 100e ehkä.