Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkeli-Elisa blogi

Vierailija
24.01.2012 |

Kuka on lukenut ? Aivan kamala blogi ja ne Elisan päiväkirjat...

Kuka tietää missä koulussa kiusaaminen tapahtui ? (edes kaupunki)

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin haastateltu, missä numerossa? Linkki? Hesarin arkistohaulla löydät aivan taatusti, jos sellainen haastattelu olisi olemassa. ;)

Vierailija
22/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyinpäs minäkin pitkästä aikaa tänne. Ja heti on ihan pakko kommentoida. En ota kantaa edellisiin kirjoituksiin. En arvostele ketään, enkä varmaan tuo edes mitään uutta asiaan, kuin sen...että ... Enkeli-Elisan vanhempien blogi aloitettiin kirjoittamaan IHAN ALUN ALKAEN kopioimalla minun vuodatusblogini osoite tuon Elisan vanhempien blogin osoitteeksi. JA miksikö? Miksi Elisan vanhemmat olisivat aloittaneet blogin kirjoittamisen minun blogiosoitettani kopioiden, sillä meillä ei ole mitään yhteyttä? Emme edes tunne toinen toisiamme. Kirjan kirjoittajan kanssa kyllä onkin...Valitettavasti olen tästä yhteydestä joutunut kärsimään hyvin paljon. Joten ensimmäinen ajatus joka mieleeni tuolloin juolahti oli se, että tämä oli TAAS KIUSAN TEKEMISTÄ ja häiriköintiä MINULLE ja blogilleni. Oma blogini oli osoitteella "elankerran.vuodatus.net".. Ja Enkeli-Elisaa alettiin kirjoittamaan osoitteella "elankerrann.vuodatus.net".....

Minä en väitä mitään, enkä esitä mitään , mutta kysyn vaan... Onko kaiken tämän takana yksi ja ainoa henkilö? Miksi Elisan vanhemmat olisivat halunneet tehdä kiusaa minulle ja blogilleni aloittamalla kirjoittamaan jotakin itsemurhablogia minun blogiosoitteellani?

Mitä yrität kertoa?

elankerran.vuodatus.net siis on sinun blogisi ja

elankerrann.vuodatus.net "Elisan" "vanhempien"?

Molemmat ovat salasanasuojattuja nykyisin, kumpaakaan ei tässä pääse vertailun vuoksikaan tarkastelemaan.

Ja vielä: koetko siis, että sinulle on joku tehnyt kiusaa perustamalla blogin melkein samanlaiseen osoitteeseen kuin oma blogisi osoite? Selvennäs nyt hiukkasen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisan isähän oli mukana Akuutti-ohjelmassa. Aika hyvin olisi kyllä vedätetty, jos joku esittäisi jo kuolleen lapsen isääkin. Samoin mua kyllä ihmetyttää nää väärennys jutut. Kuinka kipee ihmisen pitäisi oikeasti olla, että kirjoittaisi kokonaisia päiväkirjoja lapsen puolesta? Jotain yksittäisiä kirjoituksia vielä ymmärtäisikin...

Ei se isä ollut siinäkään mukana, Mintun kautta kaikki juttu kulki.

Vierailija
24/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutin sivuilla kerrotaan näin:

"Minttu Vettenterä on ollut Elisan vanhempien kanssa vastikään perustamassa yhdistystä, joka kokoaa verkostoa kiusaamisen vastaiseen toimintaan. Samalla Minttu on.koonnut Elisan tarinaa ja vanhempien tuntemuksia yhteen ja niistä on syntymässä kirja nimeltään ’Jonakin päivänä kaduttaa’."

Ja kun taas katsoo Ei kiusata -yhdistyksen sivuilta yhdistyksen perustamistiedoista perustajajäseniä, siellä on Vettenterien lisäksi Sauli ja Maria Jormanainen. Oisko ne ne?

Vierailija
25/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tuo kuukausiliite, mutta alan lukea vasta huomenna.

Kuukausiliitteen juttu oli tosi hyvä, ja toimittaja oli lukenut av:takin huolella :)

Vierailija
26/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutin sivuilla kerrotaan näin:

"Minttu Vettenterä on ollut Elisan vanhempien kanssa vastikään perustamassa yhdistystä, joka kokoaa verkostoa kiusaamisen vastaiseen toimintaan. Samalla Minttu on.koonnut Elisan tarinaa ja vanhempien tuntemuksia yhteen ja niistä on syntymässä kirja nimeltään ’Jonakin päivänä kaduttaa’."

Ja kun taas katsoo Ei kiusata -yhdistyksen sivuilta yhdistyksen perustamistiedoista perustajajäseniä, siellä on Vettenterien lisäksi Sauli ja Maria Jormanainen. Oisko ne ne?

Enpä enä äihmettelis, vaikka nimet ois kokonaan keksittyjä.

Vierailija
27/55 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Nikkanen ja silfversberg olivat artikkelin löytäneet. Kuukausiliitteen jutussa lukee: ""Ensin Turun sanomien viikkoliite teki laajan kiusaamisartikkelin, jossa Enkeli-Elisan tarina esiteltiin."

On varmaankin olleet Miksu ja Riikka. Ilmeisesti jutussa ei lue, että henkilöiden nimet muutettu, eli Vettenterä on esittänyt nimet aitoina.

Toivottavasti joku löytää artikkelin!

Vierailija
28/55 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätelmäsi kielellisen tyylin yhtäläisyyksistä kolmen kirjoittajan kesken on kieltämättä hyvä, mutta miksi tässä tarvittaisiin se kolmas kirjoittaja, jos äiti ja isä surunsa keskellä olisivat niin hyviä kirjoittajia, että heidän tekstinsä olisivat valmista blogia ilman minkäänlaista oikolukemista ja stilimistä.

Yhtä todennäköistä on se, että taustalla on tositarina ja venhempien hapuilevat kirjoitukset, joita aloitteleva kirjailija muokkaa julksaistavaan muotoon.

Jos tämä tarina on totta, on luonnollisesti kymmenitäin ihmisiä, jotka eivät halua nähdä tätä tarinaa julkaistavan, ei muistaa eikä tietää mitää siitä.

Vierailija
29/55 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä "hyvää kirjoittajaa" tarvitaan blogin pitämiseen? Miksi se, että päätään saa purettua kirjoittamalla, on jotenkin epäaitoa? Kuka sen määrittää? Sana vaan on arvon mammojen mielikuvitusmaailmoissa tekijänoikeuksin suojattu? Suosittelisin kielellisen maailman kehittämistä tavalla tai toisella ihan foorumin ulkopuolellakin, saattaisitte yllättyä.

Osanottoni Elisan läheisille.

Vierailija
30/55 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä "hyvää kirjoittajaa" tarvitaan blogin pitämiseen? Miksi se, että päätään saa purettua kirjoittamalla, on jotenkin epäaitoa? Kuka sen määrittää? Sana vaan on arvon mammojen mielikuvitusmaailmoissa tekijänoikeuksin suojattu? Suosittelisin kielellisen maailman kehittämistä tavalla tai toisella ihan foorumin ulkopuolellakin, saattaisitte yllättyä. Osanottoni Elisan läheisille.

Vaan-sanaa ei ole suojattu tekijänoikeuksilla. Se on kuitenkin tehokeinona harvinainen, ja useimmat kirjoittajat käyttävät sitä hyvin satunnaisesti. Sattumalta on niin, että sekä Minttu Vettenterä että "Elisan" isä ja äiti käyttävät vaan-sanaa erittäin tiheästi tietyissä lauserakenteissa.

Kirjoitan sekä analysoin tekstejä työkseni. Olen työssäni oppinut tunnistamaan kirjoittajien ominaispiirteitä ja tunnusomaista tyyliä. Kokemukseni perusteella vaikuttaa siltä, että niin Mintu, Riikan kuin Miksunkin tekstit ovat samasta kynästä lähtöisin. On tietenkin mahdollista, että kyse on sattumasta ja on myös mahdollista, että Riikka ja Miksu kirjoittavat omat tekstinsä, joita Minttu stilisoi.

Kielellinen maailmani ja kokemukseni on aika laaja, sekä tältä foorumilta että sen ulkopuolelta. Pahoittelen, jos kirjoittajien teksteissä toistuvan tunnusomaisen kielellisen keinon analysoiminen pahoitti jonkun lukijan mielen.

Vierailija
31/55 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jostain näin pätkän päiväkirjatekstiä ja käsiala oli sanalla sanoen hyvin outoa- teennäisen kiemuraista. En ole ennen tavannut moista.

Vierailija
32/55 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole tärkeää, että näistä asioista puhutaan, oli tarina totta tai ei.

Vittu mä kiroan nämä iki-skeptiset, entiset koulukiusaajat alimpaan helvetiin.

Vittu tajutkaa ja miettikää kerrankin, ennen noiden aivopierujen päästämistä.

Vierailija
33/55 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole tärkeää, että näistä asioista puhutaan, oli tarina totta tai ei. Vittu mä kiroan nämä iki-skeptiset, entiset koulukiusaajat alimpaan helvetiin. Vittu tajutkaa ja miettikää kerrankin, ennen noiden aivopierujen päästämistä.

Valitettavasti moraalisesti arveluttavat toimintatavat (esim. oman kirjailijauran edistäminen tekaistulla, mediaan vetoavalla tragedialla) vievät helposti ponnen koko asialta, ja keskustelu kääntyy tärkää tarkoitustaan vastaan tai menee epäoleellisuuksiin. Kun toimintatavat kestävät päivänvalon, asia saa suuremman painoarvon.

Vierailija
34/55 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole tärkeää, että näistä asioista puhutaan, oli tarina totta tai ei. Vittu mä kiroan nämä iki-skeptiset, entiset koulukiusaajat alimpaan helvetiin. Vittu tajutkaa ja miettikää kerrankin, ennen noiden aivopierujen päästämistä.

Valitettavasti moraalisesti arveluttavat toimintatavat (esim. oman kirjailijauran edistäminen tekaistulla, mediaan vetoavalla tragedialla) vievät helposti ponnen koko asialta, ja keskustelu kääntyy tärkää tarkoitustaan vastaan tai menee epäoleellisuuksiin. Kun toimintatavat kestävät päivänvalon, asia saa suuremman painoarvon.

Ja toisekseen, jos taustalla olisi tositarina, olisi minusta väärin viestittää, että kiusaajalle ei koidu rankastakaan kiusaamisesta mitään seurauksia. Tässä tarinassahan kiusaajat painetaan villasella.

Vierailija
35/55 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen isän muokkaamia eli niissä on muunneltu asioita. eli kiusaamista on tapahtunut mutta ei kirjaimellisesti sitä, mitä päiväkirjoissa lukee.

ja minusta se äidin blogi oli ainakin aika uskottava kun puhui tyttönsä kuolemasta :( tuli kyynelet silmiin.

Vierailija
36/55 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiusata-sanoma toimimaan myös näillä foorumeilla?

Vierailija
37/55 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole tärkeää, että näistä asioista puhutaan, oli tarina totta tai ei.

Vittu mä kiroan nämä iki-skeptiset, entiset koulukiusaajat alimpaan helvetiin.

Vittu tajutkaa ja miettikää kerrankin, ennen noiden aivopierujen päästämistä.

;)

kuinkas sitten kävikään

Vierailija
38/55 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Sanomien viikkoliitteessä tänä lauantaina oli koulukiusaamisjutun yhteydessä vanhempien haastattelu. Esiintyivät omilla nimillään, myös blogin laatinutta kirjailijaa haastateltiin.

Äiti kertoi mm. miten tytön pari päivää ennen kuolemaansa kirjoittama post it -lappu on edelleen keittiön seinällä. Lapussa oli soittopyyntö ja äiti suri, kun tytölle ei enää voi soittaa. Isä kertoi, miten katuu omaa kiusaajataustaansa. Kirjailija kertoi väleistään tytön isän kanssa (isä siis hänen entinen kiusaajansa).

Tai voihan olla, että siinä joukko lahjakkaita näyttelijöitä kusetti Turun Sanomien toimittajaa. Näin taitavat kaikkitietävät mammat tällä palstalla ainakin uskoa :p

Hei mikäs tää on? Löytyykö tätä enää mistään / muistaako joku juttua?

Vierailija
39/55 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On enemmän aikaa kirjoitella tänne, kun facebooksivut ovat kiinni.

Vierailija
40/55 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Sanomat- lehti kertoi jutun olevan vanhempien ja kirjailijan keksimä. Todisteita ovat esimerkiksi, että sinä vuonna, kun kyseinen Elisa kuoli ei ole kuollut Suomen tilastojen mukaan yhtään hänen ikäistään Suomessa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä