Rehellinen mielipide: mitä ajattelet jos kuulet että perheessä
Kommentit (121)
Ajattelen, et "ohoh, onpa paljon!" Siinä se. Mulle on ihan sama montako lasta kenelläkin on.
VOI TEITÄ... MITEN SE NIIN HÄIRITSEE ETTÄ JOLLAKIN ON SUURPERHE???????????????? ITSE OLEN HYVINVOIVA MONEN LAPSEN ÄITI :) JA KYLLÄ IHMETTELEN MIKSI KATEUS JA KATKERUUS AINA KUN ON KESKUSTELUA SUUR LAPSIPERHEISTÄ
Ompa täälläkin negatiivisia kommentteja. Ei varmasti ole keneltäkään pois jos joku haluaa jakaa elämänsä monen lapsen kanssa. Enemmään säälittää ne jotka eivät halua kantaa vastuuta muuta kuin itsestään.
Itsellä 5 lasta ja siitäkin määrästä jotkut näkee vaivaa. Kaikki lapset ovat saaneet elää lapsuutensa onnellisesti ja seuraa on ollut. Ovat oppineet sosiaalisiksi yhteiskunnan jäseniksi.
Naurettavaa jonkun väittää, että tämä ko perhe on lapsilisien perässä. Heilläkin vanhimmat jo ajat sitten täyttäneet 17-v. Ja kyllä lapset kuluttaa tuonkin etuuden moninkertaisesti. Älkää tuomitko ihmisiä heti kättelyssä.
on lestadiolaisia tai sitten ei ole kaikki perheen molempien vanhempien biologisia lapsia (harvat naiset synnyttävät 18 lasta enää nykyaikana).
Että vanhemmilla on käynyt hyvä tuuri.
Ensimmäinen ajatukseni...
on suru. Olen surullinen perheen äidin puolesta, jonka vartalo on murjottu, itsenäiset haaveet tallottu ja mietteet aivopesty. Tuollaisen lapsikatraan äiti ei voi olla kuin rikkinäinen robotti, joka täyttää miehensä ja lastensa tarpeet ja toiveet.
Toinen ajatukseni...
on viha. Näen silmitöntä raivoa sitä miestä kohtaan, joka tekee vaimolleen näin. Tuollainen mies on itsekäs sovinisti, jolta pitäisi katkaista piuhat.
Kolmas ajatukseni...
on sääli. Säälin koko perhettä, joka ilmeisesti on uskonlahkon aivopesemä. Säälin sitä, että heidät on aivopesty luulemaan, että onnellisen ja oikean elämän kuuluu olla tuollaista.
Mietin, millaisilla ikäeroilla on lapset ja miten aikaisin on aloitettu lastenteko. Miten äidin keho on kestänyt, entä talous ja tilat. Miten paljon ruokaa tarvitaankaan päivässä, kuinka monta jääkaappia pitää olla? Automaattioletus on kyllä, että lestadiolaisia.
että siinä on paljon työtä ja tekemistä
mitäpä sitä sen enempää ajatteleen..
ovatkohan lestadiolaisia? Ja seuraavkasi, että mitäköhän suuntausta edustavat, jos ovat.
Eiväthän he ole pyytäneet siihen perheeseen tulla ja niin osattomiksi jäädä. Onhan selvää, ettei jokaiselle riitä vanhemmuutta mitenkään.
että sulaa hulluutta tuo vanhoillilestadiolaisuus. Ajattelen myös, että lapsiparat! Myöskin mieleeni tulisi, että äitiparka, vaikkakin ihan omasta halustaan on tuohon lähtenyt...
Uskovaisia, joille mikään ei riitä ja lapset heitteillä ja pellossa kasvaneita. parikymppisinä alkavat itse vääntää samanmoista liutaa lapsia. Ei hyvä!
huostaan?? aika monessa lestadiolaisperheessä voi olla 18 lasta. ja ei varmasti huostaanoteta sillä perusteella.
eipä sillä että lestadiolaisuuden oppeja mitenkään viisaana pitäisin.
Aattelen et Lestadiolaisia. Olen nähnyt kuinka kymmenen lapsen kanssa vietetään lomakylässä lomaa ja uskomatonta mutta se isä oli ainut joka makasi porealtaassa ilman lastenvahtimista. Isoimmat tytöt hoitivat kaikki pienimmät. Nuorin lapsi näytti vuoden ikäiselle ja siitä seuraavat kolmevuotiaille. Seisovassa pöydässä me pompittiin kolmen lapsen ruokien ja syöttämisen takia ees taas,mut ne vanhemmat vaan söi ihan rauhassa ja niin söi lapsetkin. Isommat lapset haki sisaruksilleruuat ja auttoi. Mä vaan tuijotin monttu auki et voiks tollasta olla olemas.
Lapset oppivat kantamaan vastuuta ja sosiaalisiksi siinä ei ole mitään pahaa
olla aikaa huomioida jokainen lapsi yksilönä.