Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellinen mielipide: mitä ajattelet jos kuulet että perheessä

Vierailija
24.01.2012 |

on 18 lasta?

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on lääniä mistä temmeltää.

Vierailija
42/121 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensa elämästä, olipa vl tai ei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa katraassa ei millään riitä aikaa kaikille ja vanhemmat lapset joutuvat toimimaan varaäiteinä ja -isinä.

Vierailija
44/121 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 18 lasta?

ajattelen, että lestoja ovat. Sääliksi käy äitiä ja lapsia.

Sekoitat asioita. Uskovaiset pitävät lapsista eritätin hyvää huolta. Monet ovat varsin hyvin elämässä menestyneitä, vauraita ihmisiä. arvomaailma on kohdallaan ja antaa perustan elämälle. Velvoittaa vastuullisuutteen.

Vierailija
45/121 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sulaa hulluutta tuo vanhoillilestadiolaisuus. Ajattelen myös, että lapsiparat! Myöskin mieleeni tulisi, että äitiparka, vaikkakin ihan omasta halustaan on tuohon lähtenyt...

Vierailija
46/121 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin, että onneksi ei itse tartte tehdä noin paljon lapsia. Pälli lävähtää välillä näiden kahdenkin kanssa. Olen introvertti, enkä jaksaisi sitä, että vuodesta toiseen olisi koko ajan oltava jonkun saatavilla.

Vierailija
47/121 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse (yhteisön) luomassa illuusiossaan. Voivat olla siinä harhassa onnellisiakin, mutta aina välillä joku havahtuu. Ja harha ei koskaan ole varmaa ja pysyvää, vaan haurasta ja herkkä hajoamaan.

Vierailija
48/121 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muille. Itselleni tuo ei lainkaan sopisi ja en halua mitään ylenkatseista sen takia, että olemme käyttäneet ehkäisyä tai ettemme käy seuroissa tms.

Mulle ihan sama muuten, niin kauan kun eivät edes kuulu meidän elämään mitenkään, niin aivan sama. Kyllä elämässä kamalampiakin asioita on ja kunhan lapsensa hoitavat hyvin niin eipä kuulu muille.

Vierailija
49/121 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisin perheen äidin, niin varmaan alkaisin alitajuisesti etsiä hänestä merkkejä väsymyksestä ja kropan totaalisesta römpsähtämisestä. Lapsista varmaan merkkejä huonovointisuudesta. Jos äiti olisi iloinen ja hyväkroppainen ja lapset hyvin hoidettuja niin ihmettelisin suuresti ja kunnioittaisin. Jos taas huonosti voimisen merkkejä näkyisi niin ihmettelisin vielä enemmän ja lestadiolaisuus laskisi silmissäni pari pykälää alaspäin.

Vierailija
50/121 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin ehkä myös sitä, että jos ne vanhemmat olisivat niin kuin minä, siis sellaisia, että tarvitsevat paljon hiljaisuutta ja rauhaa, niin miten niiden mielenterveys kestää?

Muutenkin olen miettinyt, että kun itselläni on ADHD ts. on hiton vaikeaa organisoida mitään, tehdä tylsiä rutiinitöitä ja pitää yllä kuria&järjestystä, niin mitäs jo joku VL-nainen on ADHD-ihminen? Miten ihmeessä se jaksaa ja kestää ja saa tehtyä asiat?

Vierailija
51/121 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin ehkä myös sitä, että jos ne vanhemmat olisivat niin kuin minä, siis sellaisia, että tarvitsevat paljon hiljaisuutta ja rauhaa, niin miten niiden mielenterveys kestää?

Muutenkin olen miettinyt, että kun itselläni on ADHD ts. on hiton vaikeaa organisoida mitään, tehdä tylsiä rutiinitöitä ja pitää yllä kuria&järjestystä, niin mitäs jo joku VL-nainen on ADHD-ihminen? Miten ihmeessä se jaksaa ja kestää ja saa tehtyä asiat?

Vierailija
52/121 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että miten vuonna 2012 suomessa voi yhä uskonnon varjolla viedä naiselta itsemääräämisoikeuden ja tehdä siitä tahdottoman lisääntymiskoneen.

Peesi! Tiedän vanhoillislestadiolais-tapauksia, joissa mies tekee ylitöitä ja työmatkoja, ja niiltä matkoiltaan sitten tuo mukavia sukupuolitauteja tuliaisina. Vaimo kiltisti kotona hoitaa yli kymmenpäistä pesuetta.

Vierailija
53/121 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat luonteeltaan siitä rauhallisemmasta päästä. Liekkö ADHD ihmisiä lainkaan heidän keskuudessaan, en ainakaan usko. Ei ole televisiota eikä videopelejä niin lapsillakin on kasvurauha.

Vierailija
54/121 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja...

Vierailija
55/121 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella.

Vierailija
56/121 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelen, että normali lestadiolaisperhe :-)

Minä elin lapsuudesa lestadiolaisalueella. Se oli 70-lukua. Ei siellä kellään ollut 18 lasta. Tämä pakkolisääntymisvaatimus on tullut ehkä vasta 90-luvulla?

Vierailija
57/121 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon itse kustantavat elämän ja mmiten paljon julkisilla varoilla.

Vierailija
58/121 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain lessulahkoa tai Herran kansalaisia.

Kukaan muu kuin uskonnon uhri ei tee tuollaista lapsilaumaa.

Vierailija
59/121 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain lessulahkoa tai Herran kansalaisia.

Kukaan muu kuin uskonnon uhri ei tee tuollaista lapsilaumaa.

Vierailija
60/121 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena oli ihan normaalia. Meidän luokalla oli tyttö, jonka perheessä oli 16 lasta. Ei sitä sen kummemmin mietitty. Ja eihän ne 16 ole koskaan asunut yhdessä, vaan vanhimmat oli jo muuttaneet pois.

Ihan tuntu normaalilta kyläillä ja leikkiä.