Mua jaksaa aina naurattaa teinien vanhempien sinisilmäisyys!
Onko teillä oikeasti oma nuoruus niin unohtunut, että luulette niiden teidän Jannicoiden ja Nicoje olevan niiiiin kilttejä ja tunnollisia ettei niitä muka kiinnosta yhtään mikään luvaton? Ja hah, ihan samalla tavalla niitäkin himottaa tupakka, viina ja vastakkainen sukupuoli kuin muitakin. Hyvä koulumenestys nyt ei takaa mitään, yleensä ne tytöt/pojat on just niitä parhaita pettämään ja manipuloimaan vanhempiaan. Tai sitten se että teinisi on harmaa hiirulainen, koska ne on juuri niitä tyttöjä jotka joutuu helpoiten vanhempien poikien ja miesten hyväksikäyttämiksi.
Herätkää ja haistakaa jo oikeesti kahvi!
Kommentit (8)
Että kasvatuksella ei ole mitään merkitystä siinä vaiheessa kun lapsi tekee ensin ja ajattelee sitten. Lapsella kuitenkin on ihan oma luonne ja persoona.
Uskokoon ken haluaa.
Ja minä olen samaa mieltä kanssasi. En tosin väitä että ihan kaikki teinit olisi sellaisia, mutta kyllä suurin osa jotain "pahaa" tekee.
En ollut kenenkään hyväksikäytettynä, en juopotellut tai polttanut tupakkaa. En kuitenkaan ollut mikään nynny vaan minua ei vain kiinnostanut tuollaiset asiat.
Täydellinen kiltti peräkamarinpoikani väärensi nimeni ja henkilötietoni pokeripeliin päästäkseen ja voitti 3800 e. Rahat rapsahtivat tililleni ja siinä oli ihmettelemistä, että mitä nyt tehdään.
ei tupakan ja viinan himo ole mikään itsetäänselvä ja kaikille kuuluva asia. Vastakkaisen sukupuolen (tai no, jonkun sukupuolen sukupuolinen) himo kyllä on, mut esim mua ei tuo päihdepuoli koskaan vetänyt puoleensa. En tiedä, miksi, mitään erityistä syytä ei ollut - ei vaan tehnyt mieli.
Oma teinini ei ole sen enempää hyvin koulussa menestyvä kuin harmaa hiirulainenkaan. Hän liikkuu itse asiassa juuri niissä porukoissa, missä aineita jo käytetään. Toisaalta hänen käytöksestään ja puhetavoistaan näkee ja kuulee, että itseä ei vieläkään kiinnosta. Meillä on kotona myös puhuttu asioista niiden oikeilla nimillä, siitä, mitä voi seurata, samoin kuin siitä mitä pitää tehdä jos jotain menee vikaan.
Ja tottakai sillä kasvatuksella on väliä. Ei niin, että se olisi ainoa nuortemme elämään vaikuttava asia ja sillä sinänsä voisi mitään estää, mutta on sillä merkitys, millaiset eväät on lapsena saanut käsitellä erilaisia ympärillään tapahtuvia asioita, omaa identiteettiään ja suhdettaan muihin.
Amulla otettiin yhteen niin että koko talo raikas, onneksi asutaan omakotitalossa.
Mitä tulee tohon sinisilmäisyyteen niin onhan niitä kilttejäkin teinejä olemassa ja sitten on niitä vanhempia olemassa jotka haluaa kulkea laput silmillä. Oman kummipojan vanhemmat ovat juurikin sellaisia. Poika tekee vaikka mitä mutta aina löytyy hyvä syy sille mitä on tehnyt ja miksi. Pahoipidelläkin saa, jos toinen ärsyttää jatkuvasti. Lompakon voi varastaa ja joutua siitä sovitteluun, mutta jos poika sanoo että se ei ole sitä vienyt niin onhas se sitten niin. Ihan turhaan se siellä sovittelussa on tai laitettu sinne poliisin ja uhrin toiveesta. Ihan käsittämätöntä.
Mutta ei siinä auta kuin koittaa elää kieli keskellä suuta varoitusten ja kyyläyksen kanssa. En ole koskaan ajatellut että ei meidän matti ja mari, mutta ei nuoria kahlitakaan voi.
Teiniä kun ei voi valvoa 24/7 niinkuin pikku lasta, eikä ole tarkoituskaan. Sormet ja varpaat pystyssä että kaikki menisi hyvin ja rukoiltava on kaikkia tuntemiaan jumalia.
opintojaan ja tulevaa uraansa ja on kotona lukemassa läksyjään. On sellaisikin.
Uskokoon ken haluaa.
Ja minä olen samaa mieltä kanssasi. En tosin väitä että ihan kaikki teinit olisi sellaisia, mutta kyllä suurin osa jotain "pahaa" tekee.