Onko niin että kouluttautumattomat äänestää Pekkaa
tunneperusteilla ja koulutetut, asiakeskeiset ja järkiperusteiset Saulia?
Omassa tuttavapiireissäni näin.
Kommentit (26)
Haavistoä äänestävät nuoret ja koulutetut kauounkilaiset yliopistokaupungeissa. Itse olen tällainen.
Niinistöä vanhemmat konservatiivit
Kuten eduskuntavaaleissa oli perussuomalaiset vs keskusta.
olen koulutettu ja voin kuvailla muutenkin itseäni asia- ja järkikeskeiseksi.
Niinistö edustaa kovia rahallamitattavia arvoja. Ei kiitos.
Vanhempi, konservatiivisempi ja vähemmän koulutettu väestönosa Saulia.
Minun ystäväpiirissäni äänestetään Haavistoa ja akateemisia olemme kaikki. Meillä ei ole mitään järkiperusteita äänestää kokoomusta.
ainakin Pekkaa äänestävät monet korkeastikoulutetut, suvaitsevat, erilaisuuden hyväksyvät ihmiset.
Haavistoä äänestävät nuoret ja koulutetut kauounkilaiset yliopistokaupungeissa. Itse olen tällainen.
ja oma kohtalaisen laaja tuttavapiirini vahvistaa käsitystä: Haaviston takana näyttää olevan mm pari tohtoria, yksi professori, useampi tutkija ja vino pino yliopistotutkinnon suorittaneita.
Niinistöä aikoo äänestää taas huomattavasti useampi matalammin koulutettu, vain yksi jatkotutkintoa tekevä on ilmoittautunut Niinistön taakse.
ja olemme korkeastikoulutettuja ja yrittäjiä. Rahakeskeiset ihmiset menevät Niinistön puolelle, olivatpa he sitten koulutettuja taikka eivät.
että vaalit voittaa se joka saa työväen puolelleen.
on sekä koulutettuja ja kouluttamattomia, kaikki äänestävät ketä äänestävät. Itsellä yliopistotutkinto ja äänestin Haavistoa. Samoin tohtoriksi väitellyt äitini ja monet yliopistoystäväni.
Mutta varmaan häntä voi tunneperusteillakin äänestää, kuten voi Sauliakin. Enkä nyt tiedä onko se sen huonompi tapa.
mutta Haavisto noista ehdottomasti minun valintani. Vaikuttaa enemmän ihmiseltä ja häneen puolisoineen voi samaistua toisin kuin Niinistö & Haukio pariin. Ylioppilas ja kampaaja ovat tavallisia suomalaisia eivät herroja.
äänesti Haavistoa nyt ensimmäisellä kierroksella. Jos on hirveän huolissaan ehdokkaan koulutuksesta, niin kannattaa keskittyä kuuntelemaan väittelyjä ja tehdä niiden perusteella päätelmiä ehdokkaan asiantuntevuudesta ja fiksuudesta.
Paitsi jos diplomi-insinööri (minä) on sun mielestä kouluttamaton.
Sitä paitsi Otaniemessä Haavistolla oli suurin kannatus ja Otaniemessä asuu lähinnä teekkareita.
ja äänestin Pekkaa. Olenko kouluttamaton?
Veikkaan, että Pekka on ensisijaisesti nuorten ehdokas.
Haavisto saa protestiääniä "näin ei voi jatkua" eikä mietitä, että nyt presidenttinä on Halonen, ei Niinistö.