Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaahan nyt mielipiteenne kummin antaman kastekahjan hinnasta.

Vierailija
07.01.2012 |

Olen sylikummi. Minkähintainen lahja olisi sopiva ostaa kummitytöllä kastelahjaksi? Olen 17 vuotias tyttö ja ensimmäistä kertaa kummi. Maksan itse lahjan että ei mikään 1000e pappa betalar homma.

Onko 50-100e sopiva?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatus on tärkein, ei hinta.

Vierailija
2/10 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla 50-100 euroa, kummilusikat, valokuvakehykset (kultasepänkiikeitä) ym. ovat tyypillisiä lahjoja ja etenkin näin ale-aikaan ei tarvitse tuota enempää käyttää rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en missään tapauksessa odottaisi että sillä on varaa kalliisiin lahjoihin. Tuo 50-100 kuulostaa minusta ikääsi nähden aika paljolta, se olisi itse asiassa musta aika paljon aikuisenkin antamana. Kyse on kuitenkin pikkuvauvasta, joka ei ymmärrä lahjoista mitään.

Vierailija
4/10 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattais kysellä lapsen vanhemmilta, mitä voisi hankkia esim. olisko kummilusikka mieleinen. Se on tietysti perinteinen mutta mielestäni kiva lahja ja kummallekin omista lapsista olen toivonut sellaisen.

Vierailija
5/10 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä onko hinta vaikka 20 e jos se tuntuu minusta oivalta valinnalta.

Vierailija
6/10 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on varaa tuohon 50-100e niin se on oikein hyvä. Mutta ei se hintakaan ole mikään itseisarvo, mieti mieluummin mitä haluat antaa. Itsekin etsin kummina tuon hintaista lahjaa, mutta haluamani oli loppu ja lopulta päädyin noin 20e maksaneeseen hopearanneketjuun (oli alennuksessa). Kauheasti pähkäilin lahjaa ja mietin onko liian halpa, mutta tarjolla olleesta valikoimasta se oli kivoin lahja joten ostin sen. Lisäksi vein lapsen äidille kukan ja jotain muutakin muistaakseni.

Eli ei se hinta loppujen lopuksi ole tärkeä, omatkin lapseni ovat saaneet tosi kivoja lahjoja joiden hinta varmaankin ollut korkeintaan muutama kymppi. Se on kummilahjoille ihan normaali hintaluokka. Sylikumminkaan ei ole mikään pakko panostaa yhtään enempää, enemmän kummiudessa on kyse suhteesta lapseen ja muistamisesta (koko elämän ajan).

Vierailija
7/10 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen 17v ikäinen kummi osti 30€ valokuvakehyksen ja toinen 20€ lapsuusmuistojakirjan.

Tiedän hinnat, kun pyysivät minua mukaan ostoksille ja olivat etukäteen budjettinsa ilmoittaneet.

Katselin juuri kultakaupan esitettä, jossa oli 70€ maksava karuselli, siihen saa lapsen valokuvan.

Minä työssäkäyvä, en ostaisi omalle kummilapselleni niin kallista lahjaa.

Vierailija
8/10 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmallakin pääsee.

Katsopas tätä vanhaa ketjua:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/634622/_erilainen_ku…

Vierailija
9/10 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin vauvan äidiltä ja sanoi että se on hyvä lahja kun muillakin lapsilla on sormukset ja sanoi että ovat suunnitelleet ostavansa kultaiset ketjut kkun lapsi pääsee ripille niin saa sormuksen sitten ketjussa kaulaan.

Ja tiedän että hinta ei ole tärkein mutta en halua ostaa mitään halpaa sormusta joka hajoaa, vaan kultaisen tai keltakultaisen kunnon sormuksen.

Vierailija
10/10 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoin kummilapselle lahjaksi itse virkkaamani nallen. Olin tehnyt sille myös vaatteet. Ei ollut varaa ostaa mitään, ja lankaa oli. Aikaa siihen meni reilusti, mutta rahaa ei.

Myöhemmin annoin rahallisesti arvokkaampia lahjoja. Monesti silti itse tehtyjä myös. En tiedä mitä lapsen vanhemmat ovat asiasta mieltä, mutta itse annan mieluummin kirjoja ja itse tehtyjä lahjoja.. no nykyään myös legoja.

Minusta lahjan saaja on tyhmä jos lahjasta valittaa. Itse en edes odota lasteni kummeilta lapsille lahjoja, mutta on toki kiva jos tuovat.