Onko täällä muita uskovia kristittyjä, jotka äänestivät Haavistoa?
Minusta on aivan käsittämätöntä, miten valtava kynnyskysymys Haaviston seksuaalinen suuntauminen on uskovaisille. Sen rinnalla kalpenevat kaikki ne syyt, jotka tekisivät Pekasta hyvän presidentin. Millään ei ole mitään merkitystä, koska Pekka on homo.
Itse tulin siihen tulokseen, että Haavisto on kokemuksensa ja persoonansa puolesta paras ehdokas. Eroni muihin uskoviin on kai sitten se, ettei minulle hänen homoutensa merkitse mitään. Se ei tee hänestä mitenkään oudompaa, synnillisempää, viallisempaa tai vähemmän pätevää hoitamaan presidentin virkaa.
En tiedä lisäkseni kuin yhden uskovan, joka on samaan ratkaisuun päätynyt. Kaikki muut suunnilleen kiehuvat raivosta tai surusta vaalitulosten takia. Voitte varmastikin arvata, etten hirveästi viitsi kyseisessä seurassa kantaani huudella.
Kommentit (46)
Nykyisin hyväksytään kaikkea, koska ei uskalletaan sanoa suoraan: se on synti.
Mikä on seuraava askel? Pedofiilia 20 v päästä?
Koska joku on synytnyt "näin"?!?
Et kai sinä nyt ihan tosissasi ole? Vertaat siis tosissaan sitä, kun kaksi aikuista harrastaa yhteisestä päätöksestä seksiä keskenään ja sitä, kun aikuinen tekee pahaa lapselle jolla ei ole keinoja suojaitua ja lapsi traumatisoituu loppuiäkseen. Millä logiikalla nämä kaksi asiaa voivat olla verrattavissa keskenään? Toisessa kukaan ei kärsi, toisessa on viaton uhri.
samanarvoiseksi synniksi laskevat ovat päästään vialla ja vähän häiriintyneitä. Tämähän kertoo paljon siitä miten kirkonihmiset ovat kautta aikojen käyttäneet lapsi hyväksi... ajatus siitä että synti kuin synti, ei sen niin väliä, samanarvoisia syntejähän nuo on.
Ja kirkonihmisillä nyt tarkoitan näitä viimeaikaisesti kiinnijääneitä lestadiolaisjohtajia, katolilaispappeja ja taitaa jossain joussa joku kristittykin olla.
Ne jotka sitä syntiä suureen ääneen huutelevat, niillä ne pahimmat luurangot on kaapissaan.
joka ei tuomitse, antaa Jumalan tuomita. Äänestää ihimistä, joka on aidompi ja välittävämpi.
Maalle valitaan keulakuvaa, presidenttiä, henkilöä joka on perillä asioista, ei diakonia tai sielunhoitajaa, he ovat oma hieno ihmisryhmä sinällään. Tutustukaa faktoihin, esim. siihen, mistä media ei juurikaan suostu puhumaan eli Haaviston pätevyyteen (eli epäpätevyyteen). Moni ns. työkokemuksista vailla minkäänlaista todistetta. Se että Haavisto on hyvä puhumaan, johtaa helposti huomion pois tosiasioista, kun haluaa uskoa puhujan puhuvan totta. Ei tarvitse olla homofobikko äänestääkseen Niinistöä. Pelkät tosiasiat riittävät. Haaviston "ansioista" mm. Suomen Kuvalehden verkkosivuilla.
Minusta on aivan käsittämätöntä, miten valtava kynnyskysymys Haaviston seksuaalinen suuntauminen on uskovaisille. Sen rinnalla kalpenevat kaikki ne syyt, jotka tekisivät Pekasta hyvän presidentin. Millään ei ole mitään merkitystä, koska Pekka on homo. Itse tulin siihen tulokseen, että Haavisto on kokemuksensa ja persoonansa puolesta paras ehdokas. Eroni muihin uskoviin on kai sitten se, ettei minulle hänen homoutensa merkitse mitään. Se ei tee hänestä mitenkään oudompaa, synnillisempää, viallisempaa tai vähemmän pätevää hoitamaan presidentin virkaa.
Olen itse jo pidemmän aikaa pohdittuani tullut samaan tulokseen.
Tässä kirjoituksessa on mielestäni sanottu oleellinen.
http://freepathways.wordpress.com/2012/02/04/arvot-ja-sydan-paikallaan/
Esimerkki:
"Tuloerojen kasvua pitää hillitä, sillä se johtaa ihmisten eriarvoistumiseen.
Pekka Haavisto: Täysin samaa mieltä.
Sauli Niinistö: Jokseenkin eri mieltä."
on uskomatonta miten Niinistö kuvittelee, että tuloerojen kasvulla saataisin tasaisempi hyvinvoinnin jakautuminen kaikille... Ai niin, eihän hän siihen oikeasti pyrikkään, vain puheissaan...
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/niinist-taistelee-ahneu…
Miksi muslimi äänestää homoa
Turun Sanomat 2.2.2012 02:31:22
Kysyin pomoltani, että ketä äänestät presidentin vaaleissa? Hän sanoi näin: ”Wali, älä kysy sellaista suomalaiselta. Suomalaiset eivät kerro, ketä he äänestävät, koska se on liian henkilökohtainen asia.”
Onneksi meillä kaikilla työntekijöillä oli saunailta. Siellä juotiin ja saunottiin. Toivoin, että porukka avautuisi ja kertoisi vihdoinkin, ketä he aikovat äänestää. Mutta odotin turhaan, koska kaikki olivat sitä mieltä, että kysyn liian henkilökohtaisia kysymyksiä.
Vaikka olen Suomen kansalainen, kerron kuitenkin, ketä itse äänestän: Pekka Haavistoa tietenkin! Olen yksi niistä sadoista suomalaisia muslimeista, jotka äänestävät Haavistoa.
Voi kuulostaa oudolta, että muslimien suosikki on homo. Islamin uskonnossahan homous ja lesbous ovat kiellettyjä. Joka tapauksessa kannatan miestä, joka on istunut rauhanneuvotteluissa Itä-Afrikan aavikolla yhden maailman vaarallisimman islamistin Dahir Aweeysin kanssa. Hän on siis Somalian terroristiryhmä Al-shabaabin johtaja.
Pekka Haavisto on toiminut rauhanneuvottelijana eri uskontojen ja eri heimojen kanssa sekä Sudanissa että Somaliassa. Haavisto on sympaattinen, rauhantekijä, hyvä ulkopolitiikassa. Olen jutellut paljon maahaanmuuttajien kanssa, he suorastaan ihailevat Haavistoa. Eivätkä sen takia, että Haaviston avopuoliso on niin sanotusti maahanmuuttaja, vaan sen takia, että Haavisto puhuu tavallisten ihmisten kieltä.
Tapasin Haaviston ensimmäisen kerran Turussa keväällä 2010 televisiohaastattelussa. Hän oli rento, rauhallinen, puhelias ja läsnä oleva ihminen. Hän on tutustunut jopa Somalian asioihin paremmin kuin minä. Tuntui kuin olisin tuntenut tämän henkilön jo kauankin eli häntä oli tosiaankin helppo lähestyä.
Mihin me tarvitsemme Pekka Haavistoa? Viime aikoina on puhuttu paljon perussuomalaisen kasvusta ja Euroopan ääriliikkeen kasvusta, maahanmuutosta, homoista jne. En usko, että ongelma on maahaanmuutossa tai seksuaalivähemmistössä, vaan ongelmina ovat talouskriisi, tuloerot, äärioikeiston kasvu, nuorten syrjäytyminen ja terrorismin uhka. Nämä ovat kasvava ilmiö Euroopassa, ja Haavisto on näiden ilmiöiden asiantuntija.
Pekka Haaviston menestys vaaleissa kertoo, että Suomi ei ole jytkyn maa. Enemmistö suomalaisista kunnioittaa ihmisyyttä, demokratiaa, suvaitsevaisuutta.
Wali Hash