Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita uskovia kristittyjä, jotka äänestivät Haavistoa?

Vierailija
22.01.2012 |

Minusta on aivan käsittämätöntä, miten valtava kynnyskysymys Haaviston seksuaalinen suuntauminen on uskovaisille. Sen rinnalla kalpenevat kaikki ne syyt, jotka tekisivät Pekasta hyvän presidentin. Millään ei ole mitään merkitystä, koska Pekka on homo.

Itse tulin siihen tulokseen, että Haavisto on kokemuksensa ja persoonansa puolesta paras ehdokas. Eroni muihin uskoviin on kai sitten se, ettei minulle hänen homoutensa merkitse mitään. Se ei tee hänestä mitenkään oudompaa, synnillisempää, viallisempaa tai vähemmän pätevää hoitamaan presidentin virkaa.

En tiedä lisäkseni kuin yhden uskovan, joka on samaan ratkaisuun päätynyt. Kaikki muut suunnilleen kiehuvat raivosta tai surusta vaalitulosten takia. Voitte varmastikin arvata, etten hirveästi viitsi kyseisessä seurassa kantaani huudella.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äänestin ja äänestän Haavistoa.

Vierailija
2/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on homo, olkoot sitä hiljaisesti. En millään pysty äänestämään julkihomoa, koska pidän sitä syntinä. Kukaan ei ole täydellinen, mutten äänestäisi henkilöä, joka kulkisesti ajaisi täysin arvojeni vastaista elämäntyyliä. En vain pysty.

Haaviston on todella pätevä ja fiksu ihminen, mutta niin on Niinistökin. En äänestänyt kumpaakaan ensimmäisellä kierroksella, mutta toisella ehdottomasti Niinistöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvaitsevaisuuden, humanismin puolesta.

Vierailija
4/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äänestän toisellakin kerralla. Ihminen joka puolustaa sijoittajia ja pääomaa vastaan ihmistä ansaitsee ääneni.

Vierailija
5/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei tuomitse, antaa Jumalan tuomita. Äänestää ihimistä, joka on aidompi ja välittävämpi.

Vierailija
6/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin Essayahia, mutta toista kierrosta ajatellen kysyn.

Vierailija
7/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskova, mutta en äänestänyt Pekkaa, sillä mielestäni toinen ehdokas oli parempi. Homous ei liittynyt tähän millään lailla.

Itselläni on useita homoja ja lesboja ystävinä, ja myös tiukkapipoisia uskovia, mutta minä olen minä ja ajatukseni ovat omiani.

Nyt olisi korkea aika jo lopettaa uskovien mollaaminen homofoobikoiksi, jopa uskovien itsensä toimesta..

Vierailija
8/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äänestin Haavistoa. Olen tosin varsin liberaali kristitty myös, eli ajattelen että esim. Paavalin monet ohjeet olivat aikaansa sidottuja eivätkä ikuisiä sääntöjä. Esim. käsky että naisten on peitettävä päänsä, että homoseksuaalisuus on iljetys, tai vaikka että orjien on pysyttävä osassaan kiltisti.

Minusta Jeesus ensisijaisesti oli syrjittyjen ja vähäosaisten puolella, ja minusta Haavisto edustaa niitä arvoja enemmän kuin oikeistolainen Niinistö. Siksi äänestin Haavistoa.

Vierailija
9/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap osasi hienosti pukea sanoiksi myös minun ajatukseni. Mutta onneksi mä tiedän monta muutakin uskovaista jotka myös äänestivät Haavistoa.

t. vl

Vierailija
10/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaviston arvot ovat lähimpänä omiani. Niinistön kylmä ja kova olemus ei houkutellut.

Vierailija
11/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistö taas perinteistempien arvojen kannalla. Siksi Niinistö saa ääneni toisella kierroksella.

Vierailija
12/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi korkea aika jo lopettaa uskovien mollaaminen homofoobikoiksi, jopa uskovien itsensä toimesta..

Mutta jos se uskova selvästi ilmaisee haavisto-inhonsa syyksi homouden, eihän sille oikein mitään voi. Ja näitä on kuulkaa paljon... mikä mun mielestä on lähinnä tekopyhää. Miten voi toisessa lauseessa sanoa että "homot on yhtä arvokkaita ihmisinä" ja sitten kuitenkin homous muka estää työnteon (oli sitten kyse presidentistä tai muusta)?!?

t. se vl

Vierailija
13/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristillisiä arvoja enemmän kuin moni muu. Hän ainakin vaikuttaa hyvin lämminsydämiseltä, suvaitsevaiselta ja omalla tavallaan käyttäytyy arvokkaasti. Moni itseään kritityksi kutsuva on sitten tosielämässä jotain ihan muuta.

Vierailija
14/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi äänestävänsä myös Haavistoa.

Ei siis ketjun vl koska kyseessä muistaakseni esikoislestadiolainen.

Vierailija
15/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ketä luulet Kirsi Ojansuu-Kauniston äänestäneen?

Vierailija
17/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös suvaitsevaisuuden ja kansainvälisyyden kannattaja.

Vierailija
18/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapitalismi ja siihen liittyvät arvot.

Vierailija
19/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

presidenttiehdokasta eli Haavistoa. En voi käsittää tätä ihmisten sairasta mielenkiintoa toisten seksielämään (etenkin homojen). Minä en voi tuomita muiden "syntejä" tosin en usko että homous on syntiä tai jos on, niin muut ihmiset eivät kuitenkaan saa tuomita kenenkään syntejä vaan sen tekee Jumala. Minusta mm. suvaitsevaisuus, ihmisoikeudet ja maailmanrauha ovat tavoittelemisen arvoisia asioita ja Pekka ajaa näitä arvoja presidenttinä.

Vierailija
20/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristillisiä arvoja enemmän kuin moni muu. Hän ainakin vaikuttaa hyvin lämminsydämiseltä, suvaitsevaiselta ja omalla tavallaan käyttäytyy arvokkaasti. Moni itseään kritityksi kutsuva on sitten tosielämässä jotain ihan muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan