Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita uskovia kristittyjä, jotka äänestivät Haavistoa?

Vierailija
22.01.2012 |

Minusta on aivan käsittämätöntä, miten valtava kynnyskysymys Haaviston seksuaalinen suuntauminen on uskovaisille. Sen rinnalla kalpenevat kaikki ne syyt, jotka tekisivät Pekasta hyvän presidentin. Millään ei ole mitään merkitystä, koska Pekka on homo.

Itse tulin siihen tulokseen, että Haavisto on kokemuksensa ja persoonansa puolesta paras ehdokas. Eroni muihin uskoviin on kai sitten se, ettei minulle hänen homoutensa merkitse mitään. Se ei tee hänestä mitenkään oudompaa, synnillisempää, viallisempaa tai vähemmän pätevää hoitamaan presidentin virkaa.

En tiedä lisäkseni kuin yhden uskovan, joka on samaan ratkaisuun päätynyt. Kaikki muut suunnilleen kiehuvat raivosta tai surusta vaalitulosten takia. Voitte varmastikin arvata, etten hirveästi viitsi kyseisessä seurassa kantaani huudella.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- rahathan on loppu - ja viestikenttään laitoin viestiksi "siunausta". Minua puhuttelee Haaviston aitous. Se näkyy myös siinä, että hän antaa puolisonsa puhua ja puoliso on rinnalla.

Vierailija
22/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äänestin Soinia 1. kierroksella, kun luin Soinin vaalilehden, joka tuli postista...

2. kierroksella äänestän Niinistöä....

Jos minulla ei olisi perhettä ja lapsia, saattaisin harkita ja ehkä äänestää Haavistoa.

Mutta tässä elämäntilanteessa äänestän siis Niinistöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni, joka on muslimi. Hän ap tavoin asoita pähkäiltyään, päätyi äänestämään Haavistoa.

Vierailija
24/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei tuomitse, antaa Jumalan tuomita. Äänestää ihimistä, joka on aidompi ja välittävämpi.

Vierailija
25/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kun oli aina vähemmistöjen ja hyljeksittyjen puolella.

Vierailija
26/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että Jeesus olisi tehnyt saman ratkaisun Hän kun oli aina vähemmistöjen ja hyljeksittyjen puolella.

Vierailija
27/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestin erästä toista ehdokasta, en Essaijahia kuitenkaan. Ilmeisesti Niinstön ja Haaviston välillä valitsen Haaviston. Seksuaalinen suuntautuminen ei ratkaise, enkä muutenkaan tuomitse ketään sen perusteella. Vaikka olen kristitty, mielestäni ydinsanoma on lähimmäisenrakkasu ei tuomitseminen.

Vierailija
28/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kun oli aina vähemmistöjen ja hyljeksittyjen puolella.

Jeesus kuoli syntien tähden, ei siksi että jatkaisimme synnissä. Rukoilen, että Pekka Haavisto ymmärtää tämän ja lopettaa Jumalan sanan vastaisen elämäntapansa. Ihmisenä minulla ei tietenkään ole mitään häntä vastaan. Itsekin olen syntinen, mutta olen saanut armon nähdä syntisyyteni.

Vierailija
29/46 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä selviää että Jumalan mielestä homous on väärin? Raamattu kun on ihmisten kirjoittama..

Vierailija
30/46 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä selviää että Jumalan mielestä homous on väärin? Raamattu kun on ihmisten kirjoittama..

Raamattu on Jumalan sanaa rakas ystävä

Vierailija
31/46 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin yksi

Vierailija
32/46 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussahan on viimeisissä vitsauksissa nämä miehet, jotka miesten kanssa makaavat.

Olen sitä mieltä, että he eivät sille mitään itse voi, näin on käyvä. Korjatkaa jos on väärä tulkinta. Ja jotka eivät asiaan ole tutustuneet, niin lukekaa ilmestyskirjaa ja sitä edeltäviä tekstejä.

En äänestänyt, enkä äänestä Haavistoa. Kun kerta tästä homo juttua koko ajan Pekan kohdalla hänen kannattajansa puolustelevat koen sen olevan heidän mielestään tärkein pointti ja se sotii uskovaisen ajatusta vastaan. Ei pekalle.

Äänestäkää ja puolustakaa jotka sen hyväksi näkevät.

Vierailija
33/46 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain muuta kuin Raamatun lauseiden siteraamista ja vikojen etsimistä lähimmäisistä, muiden tuomitsemista ja tuomiopäivän julistamista.

Mielestäni rehellisyys, aito lähimmäisenrakkaus ja toisista välittäminen, kiusaamiseen puuttuminen ja erilaisuuden hyväksyminen on aitoa kristillisten arvojen osoittamista. Äänestän Haavistoa.

Vierailija
34/46 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ketä luulet Kirsi Ojansuu-Kauniston äänestäneen?

Vierailija
35/46 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aivan käsittämätöntä, miten valtava kynnyskysymys Haaviston seksuaalinen suuntauminen on uskovaisille. Sen rinnalla kalpenevat kaikki ne syyt, jotka tekisivät Pekasta hyvän presidentin. Millään ei ole mitään merkitystä, koska Pekka on homo.

Itse tulin siihen tulokseen, että Haavisto on kokemuksensa ja persoonansa puolesta paras ehdokas. Eroni muihin uskoviin on kai sitten se, ettei minulle hänen homoutensa merkitse mitään. Se ei tee hänestä mitenkään oudompaa, synnillisempää, viallisempaa tai vähemmän pätevää hoitamaan presidentin virkaa.

En tiedä lisäkseni kuin yhden uskovan, joka on samaan ratkaisuun päätynyt. Kaikki muut suunnilleen kiehuvat raivosta tai surusta vaalitulosten takia. Voitte varmastikin arvata, etten hirveästi viitsi kyseisessä seurassa kantaani huudella.

Haavisto on miellyttävä henkilö, mutta Niinistö tulee voittamaan vaalit ylivoimaisesti.

Vierailija
36/46 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol

Hieno keskustelunavaus!

Uskon vaikkenkaan jul?isesti sitä yleensä tee tiettäväksi.

Äänestän myös Haavistoa, koska hänellä on viisautta ja rohkeutta, ja sellaista tarvitaan presidentiltä.

Vierailija
37/46 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tee muille se, mitä toivot itsellesi tehtävän".

Minä olen uskovainen, rukoilen iltarukouksen, käyn Tampereen tuomiokirkossa, lapsemi käyvät seurakunnan muskaria ja paras pappi on Antero Niemi.

Ja todella, äänestän Haavistoa, koska hän on yhtä humaani kuin Jeesus aikanana. Pidän Jeesuksen oppeja muiden ihmisten ja elämän kunnioittamisesta tärkeämpänä kuin aikalaisten kirjoituksia.

Onneksi myös valtakirkkomme on menossa tähän suuntaan.

Jos on homo, olkoot sitä hiljaisesti. En millään pysty äänestämään julkihomoa, koska pidän sitä syntinä. Kukaan ei ole täydellinen, mutten äänestäisi henkilöä, joka kulkisesti ajaisi täysin arvojeni vastaista elämäntyyliä. En vain pysty.

Haaviston on todella pätevä ja fiksu ihminen, mutta niin on Niinistökin. En äänestänyt kumpaakaan ensimmäisellä kierroksella, mutta toisella ehdottomasti Niinistöä.

Vierailija
38/46 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ilmoittanut olevansa agnostikko. Aiemmin ja ilmeisesti nykyäänkin hyvin kiinnostunut idän uskonnoista. Kyllä totisesti kannattaa miettiä, mikä henki suvaitsevuuden alla vaikuttaa, myös silloin kun tekee äänestypäätöstä. Jos kristitty äänestää Haavistoa, hän ampuu itse molempia jalkojansa.

Vierailija
39/46 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin hyväksytään kaikkea, koska ei uskalletaan sanoa suoraan: se on synti.

Mikä on seuraava askel? Pedofiilia 20 v päästä?

Koska joku on synytnyt "näin"?!?

Vierailija
40/46 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ketä luulet Kirsi Ojansuu-Kauniston äänestäneen?

on Armon Vihreiden perustajajäsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän