Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sitten kun oma mies kiusaa...??

Vierailija
07.08.2012 |

Näin tuolla alempana keskustelun kiusaamisesta. Heti tunnistin itseni joistain kohdista (ala-aste aikainen kiusaaminen ym) ja saman tien tuli mieleen miten te jotka katselette miehenne kiusaamista, miten jaksatte sitä???

Jos jotain ihmetyttää mitä se sellainen on kun oma mies kiusaa, niin voin kertoa muutaman esimerkin omasta miehestä:

-Näytä sun hampaat... Noihan on ihan hirveet talttahampaat! (omistan erittäin suorat hampaat joita ei ole koskaan suoristettu, suku"vika" suorat hampaat... Ylä etuhampaat on suht kookkaat mutta eivät mitenkään erityisen isot. Olen tähän asti ollut itsessäni kaikkein eniten tyytyväinen hampaisiini, kunnes tämä valopää tuli sanomaan että omistan talttahampaat..)

-Oot vissii meikannu ku meikkivoide haisee tänne asti (meikkaan todella harvoin ja olin juuri laittanut ripsiväriä ja meikkivoidetta)

-Mikä helvetin kortonki sulla oikein on sormessa?! (olin hakenut Meporea (=sama kun laastari mutta kaikki reunat ovat kiinni eikä haavaan pääse likaa) sormeni haavoihin kun laastari ei pysynyt..

ERITTÄIN pikkujuttuja mut tuntuu niin pirun pahalta... Toivon et joku ees ymmärtää mistä puhun.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks te naiset roikutte tollasten sikojen kanssa ja valitatte siitä täällä? Erotkaa heti

Vierailija
22/43 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä ja heikon itsetunnon omaava mies. Ei osaa käsitellä tunteitaan. Joiltakin ihmisiltä puuttuu lisäksi empatiakyky, että voisivat miettiä milta toisesta tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea rakastava aviomies ei tuolla lailla kuvaile toista liiton osapuolta, ap.

Pyydä puolisoasi korjaamaan heti käytöstään. Ellei muuta sitä, ota ero.

"Ihminen ei muutu." Agatha Christie

Vierailija
24/43 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroamiseen ei tarvi edes mitään sen kummempaa syytä. Sen kun eroaa, jos ja kun siltä tuntuu. Elämme nykyaikaa, emme tunkkaista patriarkaalista ja ahdistavaa käskyvallan aikaa.

Vierailija
25/43 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa!

Vierailija
26/43 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin jo ottanut hatkat tuollaisesta pahansuisesta ja -suovasta siasta!

27/43 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puoliso tai muu perheenjäsenkin voi kiusata. Se täytyy ottaa vakavasti puheeksi eikä vain sietää hissukseen.

Ap:n esimerkeissä kyllä tuo talttahammaskommentti oli ainoa, jota pidän kiusaamisena. Muut esimerkit ovat vain turhaa kielteistä puhetta.

Vierailija
28/43 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti miehesi on heittänyt sinulle tällaista äijäläppää aluksi kokeillen, josko sinä siitä tykkäät. Et ehkä ole osoittanut pahastumisen merkkejä, joten läpänheitto on jatkunut. Tähän pätee sama neuvo kuin lähes kaikkiin tällä palstalla ilmeneviin parisuhdeongelmiin. Otat tämän asian miehen kanssa puheeksi. Jos pidät asioita sisälläsi, tottakai ne kasvavat suuriksi ongelmiksi tulevaisuudessa. Parisuhteessa on pakko tuoda epämiellyttäviä asioita esille ja molempien on oltava valmis kompromisseihin ja muutoksiin. Tässä tapauksessa on miehen vuoro. Otat siis asian puheeksi. Puhutte asiasta avoimesti, suoraan ja rehellisesti. Sen jälkeen suoritatte muutokset. Muutos voi ottaa aikaa, mutta sen on tapahduttava, mikäli tämä on aito ongelma sinulle. Jos sinä tai miehesi ette tätä muutosprosessia pysty läpi viemään, on tarpeen vakavasti harkita eroa ja löytää kumppani, kenen kanssa parisuhdeongelmien ratkaisu on mahdollista. Asioista on kyettävä keskustelemaan parisuhteessa.

Vierailija
29/43 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa et kukaa ei ole koskaa kokenu vastaavaa..??? noh.. mitäpä tähän enää sanomaa.....

Tässä muutama esimerkki: -jos elokuvateatterin edessä oli liikaa väkeä, elokuviin ei menty

-sopi kylään tulleen kaverinsa kanssa, että tämä rikkoo ainakin yhden                   

pullautasen

-kun tuli kiire työhön, niin sanotusti tanssi tielläni, etetä valmistautuminen oli 

todella hankalaa

-rikkoi tahallaan minulle tärkeän suolasirottimen, oli isovanhemman peruja

-jos ehti, poisti Hesarista sarjakuvasivut

-mätti tahallaan kinkunrasvaa lahjaksi saadulle pitsipöytäliinalle

-kutsui kyläilijöitä lauantaiksi, jolloin minun piti kirjoittaa gradua, monta 

kertaa

Ja niin edelleen pienen pirullisen virneen kera. Aivan, ja tietysti petti.

-valitti illanvietossa vaimon liian pienistä rinnoista

Vierailija
30/43 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sun ole pakko roikkua idiootissa kiinni. Laita vielä idiootin kuva internetiin niin muutkin voi kiertää kaukaa

Vauva.fi naisrikolliset taas vauhdissa! :D

Vierailija
31/43 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikaatiotaitojasi parantamalla voit muuttaa tapaa, jolla puhut kumppanillesi. Kun kommunikaatio parisuhteessa paranee, myös parisuhde alkaa voida paremmin.

Huono kommunikaatio edesauttaa väärinymmärryksiä ja rasittaa parisuhdetta. Hyvä ja avoin kommunikaatio sen sijaan lujittaa parisuhdetta ja auttaa parisuhteen osapuolia ymmärtämään toisiaan paremmin.

Vierailija
32/43 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa pitäisi opettaa kommunikointi-, parisuhde- ja ystävyystaitoja sekä tunnetaitoja.

Vierailija
33/43 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni kiusaa minua päivittäin. Se on henkistä väkivaltaa. Jatkuvaa kontrollointia, vähättelyä, manipulointia. Löytää minun heikoimmat kohtani ja iskee niihin. Itsetuntoni kärsii ja tulen surulliseksi. Välillä pyytää anteeksi, mutta seuraavana päivänä sama taas jatkuu. Tuntuu etten enää kestä ja olen uhannut erolla..ja todella myös tarkoittanut sitä. Yhteiset lapset ja talo niin nalkissa ollaan vaikka toki asioita voi aina järjestellä. Ja kyllä tuntuu pahalta etenkin lasten puolesta, kun joutuvat moista sivusta seuraamaan. Kyllä tilanne on itsellenikin sietämätön. Varmaankin ero on edessä, koska en usko miehen muuttuvan vaikka aina lupaileekin niin. Kauhea tilanne.

Vierailija
34/43 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään tuollaisestako ei ollut mitään viitettä ennenkuin asuttiin yhdessä, oltiin naimisissa ilman avioehtoa ja hankittiin lapsia?

Vierailija
35/43 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo  tollasii  puolisoita riittää!   On niissä kestämistä.      Eläkkeellä joutuu sietää toista  joka päivä!!!    Henkistä väkivaltaahan  toi on.    Eroaminen ei aina ole niin yksinkertaista.   

Vierailija
36/43 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä kyl tajuu miks tollasen kaverikseen hommaa  huonoa käytöstä

Vierailija
37/43 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaako aikuinen ihminen miehensä pienen kettuilun jostain perkeleen hampaista tai meikkivoiteesta oikein KIUSAAMISENA?! Oot kyllä todella tosikko, jotenkin ihan rupesi säälittämään noin heikko ja huumorintajuton ihminen.

Joskus ihan ihmettelen, että millaisia herkkähipiäisiä ihmisiä täällä palstalla oikein on, kun ei mitään, siis oikeasti MITÄÄN, kestetä tai saa sanoa.

Toihan on ihan normaalia elämää, joskus miehet vähän kettuilee tai vittuilee piruuttaan. Mitä sä esim. jostain meikkivoiteen haisemisesta loukkaannut, eihän se edes liity suhun mitenkään?! Se haisee jos on haistakseen ja sillä sipuli. Ja jos sulla kerran on talttamaiset hampaat, niin sitten olkoon niin. Ole onnellinen, että ovat omat hampaat kuitenkin.

Ihme vouhottajia koko porukka. JA TOTTAKAI SE ERO ON NYT OTETTAVA SAMAN TIEN! Enpä ole yhtä brutaaliin kiusaamiseen törmännytkään ennen, heh.

Joo sä ehkä suostut paskaan kohteluun mutta eikai meidän muiden tarvii?

Joo jotku haluaa elää suhteessa jossa vittuillaan toisille. Minä en ainakaan halua, yäk.

Kyllä tuo on kaikki kiusaamista. Tuollaset huomauttelut jostain meikkivoiteen haisemisestakin on kiusaamista ja henkistä väkivaltaa. Tollaset huomauttelut on tavallaan semmosta passiivis agressiivista piilovittuilua ja kiusaamista. Sitten voi puolustautua sanomalla että toinen on liian herkkä tai ei ymmärrä et se oli läppä ja pelastaa oman nahkansa ja saada toinen tuntemaan olonsa yliherkäksi ja huonoksi ja syylliseksi vaikka syypää on ilkeilijä.

Minä ainakin haluan parisuhteessa että minua kohdellaan ystävällisesti ja kunnioituksella ja sitä tuommoinen käytös ei ole.

Vai että miehet vaan on tuommoisia, aina välillä vittuilee? Ei kyllä ole, on hyviäkin miehiä olemassa. Miksi pitäisi tyytyä paskaan ukkoon kun on parempiakin. Ja jos kaikki miehet olisi tollasia niin en kyllä ottas miestä lainkaan.

Tuollanen kirjoitus syyllistää henkisen väkivallan uhrin ja edesauttaa ihmisten pahoinvointia.

Mitä jos tekisit hyvää ja auttaisit sen sijaan että tuomitset uhrin.

Ps. Jos on herkkä siinäkään ei ole mitään väärää. Herkkyys on lahja. Herkät on usein myös empaattisia ja ymmärtäväisiä. Ap n kohdalla en silti puhuisi että on tavattoman herkkä vaan ihan normaali. Tosin minusta herkkä on normaali. Robottimainen tunteettomuus ja ylisuuri kovuus ovat sen sijaan huolestuttavia piirteitä.

Vierailija
38/43 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain ovat äärettömän tökeröitä, sanavarastokin vi olla aivan olematon ja koostua vain ns. rumista sanoista jne. Kertoo alhaisesta koulutustasosta useinkin ja kodin oudosta ilmapiiristä, siellähän se vuorovaikutus on opittu tai sitten jätkäsakissa, johon on kuuluttu lapsesta alkaen.

En olisi kyllä päivääkään moisen kanssa. Jos ei osaa nyt olla ihmisiksi, tavat voimistuvat ja pahenevat vuosi vuodelta eikä siihen mitkään toisen viestit ja sanomiset auta.

Vierailija
39/43 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroamiseen ei tarvi edes mitään sen kummempaa syytä. Sen kun eroaa, jos ja kun siltä tuntuu. Elämme nykyaikaa, emme tunkkaista patriarkaalista ja ahdistavaa käskyvallan aikaa.

Hienoa, hyvä Sinä👍

Vierailija
40/43 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni halusi olla komein ja kaiken keskipiste. Siksi jatkuvasti halusi painaa minäni alas korostaakseen itseään. Erotessa, jopa totesi, ettei minua ollut voinut kehua, koska olisin ylpistynyt. Eli katsoi, että minulla olikin ollut edellytyksiä, jotka olisivat olleet arvostettavia.