Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Miksi et äänestä?

Vierailija
22.01.2012 |

Itse en löydä ehdokasta joka miellyttäisi. Kaikissa on joku vikana siinä määrin, että se häiritsee. Päädyin etten äänestä ollenkaan, koska en halua harmitella jälkikäteen. Ensimmäinen kerta, kun en äänestä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en äänestä, koska ei ole voimassa olevia henkkareita. Joo joo, laiska olen kun en oo käynyt uusimassa mutta kun en tartte niitä mihinkään.

Eihän ne vanhene. Ei sun henkilöllisyys mihinkään muutu, vaikka passilla et enää ulkomaille pääsisikään. Eikä sun henkilöllisyys mihinkään muutu, vaikka sun ajokortti ei enää oikeuttaisikaan ajamiseen. Ota sinäkin nyt vain se vanhentunut henkkarisi mukaan ja mene äänestämään!

Joka tapauksessa menen mukaan kun mies menee äänestämään, joten voihan sitä yrittää.

Jos ei kelpuuta, niin aika omituista. Meillä ainakin ennakkoäänestyksen vaalivirkailija kelpuutti, sillä hän sanoi, ettei hänelle kuulu, että saako se ihminen matkustaa ulkomaille vai ei, hänelle kuuluu vain se, että sille henkilölle on myönnetty henkkari tuolla kuvalla ja tuolla nimellä. Virkailuja tarvitsee vain todisteen naaman ja nimen yhteenkuuluvuudesta. Passi on siihen todistamiseen erittäin hyvä väline. Sillä samalla passillahan sinä todistat henkilöllisyytesi silloinkin, kun haet uutta passia.

En itse asiassa tarvinnut henkkareita lainkaan kun vaalivirkailijana oli tuttu ihminen (joka siis luonnollisesti tuntee minut). Eli nyt sain sitten äänestettyä =)

Mahdollisen kakkoskierroksen aikana minulla sitten onkin uudet henkkarit (heti ensi viikolla käymään poliisilaitoksella).

Vierailija
2/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi sillä ei ole paskankaan väliä, kuka siellä presidentinpallilla keikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äänestämään olisi pitänyt ajella muutaman sadan kilsan matka.

Toisaalta ei mua suoraan sanoen kiinnosta, kuka Suomen pressa on kun en siellä edes asu. Ei vaikuta elämääni millään tavoin.

Vierailija
4/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että kuulostaa kauhealta selittelyltä, mutta harmittaa (suoraan sanoen v*tuttaa) koska olisin muuten äänestänyt Haavistoa. No, pitää toivoa että pärjää ilman minun ääntänikin..

Vierailija
5/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan äänestänyt, nyt meinasin, mutta on tärkeämpääkin mietittävää.

Vierailija
6/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että kuulostaa kauhealta selittelyltä, mutta harmittaa (suoraan sanoen v*tuttaa) koska olisin muuten äänestänyt Haavistoa. No, pitää toivoa että pärjää ilman minun ääntänikin..

Vierailija
7/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun sulla on henkkarit mukana kun menet äänestyspaikalle...

Minä en äänestä, koska ei ole voimassa olevia henkkareita. Joo joo, laiska olen kun en oo käynyt uusimassa mutta kun en tartte niitä mihinkään.

Vierailija
8/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mieheni ei äänestänyt, koska "ei tuollaiset asiat kiinnosta pätkääkään".

Äitini ei äänestä, koska hän on pienituloinen eläkeläinen ja häntä kiukuttaa poliitikkojen suuret palkkiot. Äitini ei ole äänestänyt varmaan 20 vuoteen. Hän ei ihan tosissaan näe mitään eroja poliitikkojen välillä. Hänen mielestään ihan samanlaisia lieroja, on sitten kokoomuslaisia tai vasemmistolaisia.

Vierailija
9/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän annetaan vasta siellä vaalihuoneella muutama sekunti ennen äänestämistä. Ja jos lapsi sen siinä välissä repisi, niin saat uuden tilalle.

Tarkoitit varmaan sitä postissa tullutta sälää, jota ei tarvita mihinkään. Otat henkkarit mukaan ja menet äänestämään. Aikaa on vielä neljä tuntia.

Vierailija
10/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne vanhene. Ei sun henkilöllisyys mihinkään muutu, vaikka passilla et enää ulkomaille pääsisikään. Eikä sun henkilöllisyys mihinkään muutu, vaikka sun ajokortti ei enää oikeuttaisikaan ajamiseen.

Ota sinäkin nyt vain se vanhentunut henkkarisi mukaan ja mene äänestämään!

Vierailija
11/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne vanhene. Ei sun henkilöllisyys mihinkään muutu, vaikka passilla et enää ulkomaille pääsisikään. Eikä sun henkilöllisyys mihinkään muutu, vaikka sun ajokortti ei enää oikeuttaisikaan ajamiseen.

Ota sinäkin nyt vain se vanhentunut henkkarisi mukaan ja mene äänestämään!

Joka tapauksessa menen mukaan kun mies menee äänestämään, joten voihan sitä yrittää.

Vierailija
13/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan halua äänestää pelkästä velvollisuudesta...

Vierailija
14/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ehdokas saisi äänenne? Antakaa vaikka esimerkki jotain nykyisestä/entisestä poliitikosta/muusta henkilöstä, jota olisitte valmis äänestämään presidentiksi.

Vierailija
15/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne vanhene. Ei sun henkilöllisyys mihinkään muutu, vaikka passilla et enää ulkomaille pääsisikään. Eikä sun henkilöllisyys mihinkään muutu, vaikka sun ajokortti ei enää oikeuttaisikaan ajamiseen. Ota sinäkin nyt vain se vanhentunut henkkarisi mukaan ja mene äänestämään!

Jos ei kelpuuta, niin aika omituista. Meillä ainakin ennakkoäänestyksen vaalivirkailija kelpuutti, sillä hän sanoi, ettei hänelle kuulu, että saako se ihminen matkustaa ulkomaille vai ei, hänelle kuuluu vain se, että sille henkilölle on myönnetty henkkari tuolla kuvalla ja tuolla nimellä. Virkailuja tarvitsee vain todisteen naaman ja nimen yhteenkuuluvuudesta. Passi on siihen todistamiseen erittäin hyvä väline. Sillä samalla passillahan sinä todistat henkilöllisyytesi silloinkin, kun haet uutta passia.

Vierailija
16/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äänestämään olisi pitänyt ajella muutaman sadan kilsan matka.

Toisaalta ei mua suoraan sanoen kiinnosta, kuka Suomen pressa on kun en siellä edes asu. Ei vaikuta elämääni millään tavoin.

Reissu Suomen Suurlähetystöön äänestämään olisi kestänyt kokonaisen päivän ja maksanut mulle tulonmenettämisineen n. 3-400 euroa. Juu ei kiitos!

Vierailija
17/17 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan halua äänestää pelkästä velvollisuudesta...

olisi enemmän kokemusta?