Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako 3-vuotiaan viedä mukaan äänestämään???

Vierailija
22.01.2012 |

Tai siis pakkohan mun on, jos meinaan itse äänestää, mutta onko siis jotain eri käytäntöjä kun on lapsi mukana. Saako lapsi seistä äänestyskopin vieressä kun äkkiä kirjoitan numeron?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, niin. Jos tuo nyt on tärkeää sille joka äänestää! Voi sen kuule siellä huutaa ääneen itsekin että mitä numeroa tai ketä äänestää! Silloin se ei tietty ole fiksua ottaa lasta koppiin jos se kysyy: Miksi sä äiti laitoit numeron 5? Eikä tahdo että muut sen saa kuulla. Otan tänään 7- vuotiaan lapsen mukaan koppiin, eikä sitä kukaan kiellä.

Et voi huutaa ääneen sitä, ketä äänestit ja lapsesikaan ei saa ladella numeroita ääneen vaalipaikalla.

Kyllä ihmiset on moukkia nykyään.

Oletkohan ymmärtänyt vaalisalaisuuden jotenkin väärin? Luuletko tosiaan, että on kiellettyä kertoa, ketä äänesti? :D haloo...

Vierailija
22/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan ymmärtänyt vaalisalaisuuden jotenkin väärin? Luuletko tosiaan, että on kiellettyä kertoa, ketä äänesti? :D haloo...

Muualla kylläkin. Eikä tuota kertomista rajoita vaalisalaisuus vaan vaalirauha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei voi kopin ulopuolella jättää edes sekunniks ku katoaa heti. Osaa kyllä numerot että toivotttavasti ei kovin sitä KAKKOSTA huutele!

Vierailija
24/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääseekö vaunujen kanssa ihan kopin viereen? Pakko kai jos pyörätuolillakin..?

Vierailija
25/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei tietenkään ole minun asiani! Mistä sä ton keksit? Onhan se. Ei lapseni ole aikuinen ja sinne se voi tulla.

Joka vaalit olen käynyt äänestämässä ja aina on lapsi siellä kopissa pällistellyt!

Ja välillä uutisissa saakka on vaaliuurnilla kävijöitä haastateltu että ketä mahdoit äänestää.

18

Vierailija
26/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, niin. Jos tuo nyt on tärkeää sille joka äänestää! Voi sen kuule siellä huutaa ääneen itsekin että mitä numeroa tai ketä äänestää! Silloin se ei tietty ole fiksua ottaa lasta koppiin jos se kysyy: Miksi sä äiti laitoit numeron 5? Eikä tahdo että muut sen saa kuulla. Otan tänään 7- vuotiaan lapsen mukaan koppiin, eikä sitä kukaan kiellä.

Et voi huutaa ääneen sitä, ketä äänestit ja lapsesikaan ei saa ladella numeroita ääneen vaalipaikalla. Kyllä ihmiset on moukkia nykyään.

Miten ihmisillä ei ole mitään tajua alkeellisimmista asioista nykyään?

Kannattaa ottaa ne lapset mukaan sinne vaalipaikallekin, jotta edes seuraava sukupolvi oppisi, miten äänestäessä kuuluu menetellä.

Vierailija
27/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä miksi alle kouluikäistä lasta ei voisi ottaa koppiin mukaan. Ei se sinne kirjoitustasolle asti näe, ja vaikka näkisi niin äkkiähän sen numeron siihen paperiin tuhertaa niin ettei mukelo sitä ehdi äkkäämään. Ja pahempi haittahan siitä olisi, jos joku adhd-kakara ehtisi livistää sillä aikaa kun pitäisi odottaa kopin ulkopuolella vanhempaansa.

Kyllä on taas maalaisjärki joillain hukassa!

Vierailija
28/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, lapseni voi tietty huutaa oveltakin että äänestäkkö sä nyt sitä Lipposta?

Ei vissiin kannata ottaa lapsia mukaan ollankaan paikalle ettei vaan "häiritä"? Häiritseekö jos aivastaa?

Ja 27. Saa ottaa vaunut mukaan. Olen itse ottanut, ellei sielä joku vaalivalvoja ole hommaa vaille ja lupaudu vahtimaan ettei lapsi putoa päälleen vaunuista.

18

Vierailija
29/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, lapseni voi tietty huutaa oveltakin että äänestäkkö sä nyt sitä Lipposta? Ei vissiin kannata ottaa lapsia mukaan ollankaan paikalle ettei vaan "häiritä"? Häiritseekö jos aivastaa? Ja 27. Saa ottaa vaunut mukaan. Olen itse ottanut, ellei sielä joku vaalivalvoja ole hommaa vaille ja lupaudu vahtimaan ettei lapsi putoa päälleen vaunuista. 18

Vierailija
30/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyin taaperolta että näytäs äitille numero. Kovaan ääneen viel kysyin iskältään että no mitä numeroo näytti. Siinä vaiheessa VASTA virkailijat sanoi että siirry omaan koppiin:D

Vierailija
31/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

OSTA SINÄ HUUMORINTAJU!

18

Vierailija
32/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini kanssa äänestyskopissa (olin 13vuotias) ja käskin äitin äänestää Esko Ahoa presidentiksi. :D Oli siis presidentinvaalien toinen kierros menossa! Eipä tainnu mennä ihan sääntöjen mukaan... :D

Vierailija
33/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa. Jos lapsi on jo niin pitkä, että näkee minkä numeron kirjoitat, voi hän odottaa kopin ulkopuolella. Näin Oulussa.

Vierailija
34/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 2v kanssa sinne koppiin kävelin. meidän äänesty paikalla oli kopit tyhmästi järjestetty ja sun olin kirjoittanut nimeni lappuun kävelin toisen kopin takaa...

Vierailija
35/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on selkeä sääntö, että mikäli lapsi "näkyy" kopin alta, niin saa vielä tulla mukaan. Jos siis ylttyy siihen tasoon, niin silloin pitää jättää ulkopuolelle.

Jotenkin käsittämätöntä, että tästäkin saadaan joku ongelma. Siellä on aina paikalla sen verran vaalivirkailijoita, että ylivilkasjahysteerinen 10.v., joka lähtisi heti karkuun, jos äidin silmä välttäisi, voidaan varmasti pitää ihan kädestä kiinni vaalivirkailijan toimesta.

Vierailija
36/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 2v kanssa sinne koppiin kävelin. meidän äänesty paikalla oli kopit tyhmästi järjestetty ja sun olin kirjoittanut nimeni lappuun kävelin toisen kopin takaa...

että oletko itse äänestyskelpoinen? Tarkoitan, että äänestykseen on saatavilla avustaja ellei se omin nokin onnistu. Äänestyslappuun ei kirjoiteta nimeä, vain numero, lappu hylätään jos siinä on muutakin kuin vain numero.

Vierailija
37/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan narissut mitään! 4vuotias poikani odotti nätisti oven suussa ja 6kk neiti kökötti näitten valtuutettujen pöydällä naureskelemassa tädeille...(oli siis mun tuttu tää täti)

Vierailija
38/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oletko itse äänestyskelpoinen? Tarkoitan, että äänestykseen on saatavilla avustaja ellei se omin nokin onnistu. Äänestyslappuun ei kirjoiteta nimeä, vain numero, lappu hylätään jos siinä on muutakin kuin vain numero.

Nyt tuli pieni virhe! en siis tietenkään kirjottanut siihen nimeäni vaan ehdokkaan numeron :)

Vierailija
39/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, niin. Jos tuo nyt on tärkeää sille joka äänestää!

Voi sen kuule siellä huutaa ääneen itsekin että mitä numeroa tai ketä äänestää!

Silloin se ei tietty ole fiksua ottaa lasta koppiin jos se kysyy: Miksi sä äiti laitoit numeron 5? Eikä tahdo että muut sen saa kuulla.

Otan tänään 7- vuotiaan lapsen mukaan koppiin, eikä sitä kukaan kiellä.

Ei siellä saa kukaan huudella että äänestinpä ehdokasta numero 10. Ei äänestäjä itse tai perheenjäsenet.

Vierailija
40/41 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestyspaikalla on vaaliavustaja, joka voi tarvittaessa auttaa äänestäjää.

Jos äänestäjä ei voi päästää lapsestaan irti, vaaliavustaja voi kai periaatteessa kirjoittaa hänen puolestaan numeron niin kuin tekisi vaikka kädet kipsissä tulevan äänestäjän puolesta.

Toinen mahdollisuus tietenkin se, että vaaliavustaja huolehtii lapsesta ne 3 sekuntia, jotka äidillä menee äänestämisessä. Entä ne lapset, jotka ovat isänsä mukana, onko samoja ongelmia?

Kas kun kukaan ei ole vielä keksinyt kopioida tai edes linkittää tähän lakia.

Ei sillä ainakaan kielletä ottamasta lasta mukaan äänestyskoppiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän