Meidän lapsen luokkalaiset ja kaverit asuu kaikki omakotitaloissa
Koko koulussa ei ole yhtään maahanmuuttajaa. Onkohan hyvä vai huono asia.
Kommentit (55)
hetki omaa lapsuuttasi, oliko teidän koulussa maahanmuuttajia, miten se on vaikuttanut sinuun...
Luokka on ollut koossa kolme vuotta ja onhan mulla kaikkien osoitteet. On jaettu koulusta. Alue on uudehkoa omakotitaloaluetta.
ei saa jakaa muiden osoitettietoja kenellekään... ne tiedot on luottamuksellisia...
Lähimmät kerrostalot löytyvät toisen kunnan puolelta 19 km päästä. Oman kunnan lähimmät kerrostalot ovat 30 km päässä.
Minun mielestäni ihan hyvä asia
ei saa jakaa muiden osoitettietoja kenellekään... ne tiedot on luottamuksellisia...
vanhemmat ovat itse ne tiedot antaneet, ei koulu...ihan eri asia siis...
muutti sellaiselle alueelle, jossa ei ole maahanmuuttajia koulussa. Tämä oli muuton peruste. En tiedä oikein mitä hänestä ajatella. On kovin pikkusieluinen, ei harrastakaan mitään kovin älykästä, ei lue sanomalehtiä, shoppaileminen on hänelle se pääharrastus. Mietinkin, että millaisen henkisen pääoman lapsensa saavat, kun vanhemmilla ei tunnu olevan mistä sitä antaa ja lisäksi umpeutuvat jollekin alueelle, joka hyvin heterogeeninen. Voihan siellä on toki turvallisen tuntuista.
työtöntä tai toimeentulotuen saaja. Saakohan lapset jotenkin yksipuolisen kuvan elämästä näissä ympyröissä? ap
ei ole muita ko omakotitaloja. Ei ole kerrostaloja eikä juuri rivareitakaan. Eikä myöskään niitä maahanmuuttajia!
Eli jonku kommentoijan mielestä kaikki maalla asuvat ovat Soinin kannattajia?
alueelle, joka hyvin heterogeeninen. Voihan siellä on toki turvallisen tuntuista.
ja kirjoitin väärin.
työtöntä tai toimeentulotuen saaja. Saakohan lapset jotenkin yksipuolisen kuvan elämästä näissä ympyröissä? ap
saattavat saada yksipuolisen ja vääristyneen kuvan elämästä, kun äiti kiinnittää huomiota tällaisiin asioihin.
siitä, että on paljon ihmisiä, joilla asiat on taloudellisesti tai muuten huonommin kun meillä ja tutuillamme? Va onko se niin, että tulevat jossain vaiheessa elämäänsä sen vaan itse huomaamaan.
ap, pitäisköhän tosiaan avata niitä lasten silmiä, joo...voisit siinä samalla avata niitä omiaskin...
Mullakin kaikki kaverit asui ok-talossa. Asuttiin pienessä kunnassa ja kerrostaloissa asui joko kunnan vuokralaiset tai tehdastyöläiset.
Kuitenkin... Älkää kehuko sillä että tulette toimeen,kaikkea hienoa ei tarvitse hankkia ja käyhiä ei tarcitse karttaa kuin loisia. Voisitte vaikka käydä kirpparilla jotta lapset huonaavat että käyteytyäkin voi hankkia. Ilmeisesti olet vanhempainyhdistyksessä joten ehdota että luokka pitää kirpparin tai vaihto-torin johon kukin tuo käytettyä ja ehjää tavaraa. Kirpputori pystyyn luokkaretkeä varten. Mielestäni opettaa vain sen ettei rahaa pidetä itsestäänselvyytenä ja rahan eteen tehdään työtä. Säästöillä voi hankkia jorain ospmpaa ja kivempaa. Jos lainaat lapselle rahaa,sovitte koska se maksetaan takaisin.
siitä, että on paljon ihmisiä, joilla asiat on taloudellisesti tai muuten huonommin kun meillä ja tutuillamme? Va onko se niin, että tulevat jossain vaiheessa elämäänsä sen vaan itse huomaamaan.
ei nyt ainakaan tuolla tavalla kannata lapselle puhua! Herranjumala. "Kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin kuin meillä, joillain ei ole rahaa ja jotkut asuvat kerrostalossa..." voi jeesus. Miten tämä nyt kuulostaa siltä, ettei teillä oikeasti niin hyvin menekään, mitä annat ymmärtää? Vähän nousukasmaista pohtia asioita tuolla tavalla.
Ja miten voi olla mahdollista, että ette tunne ketään muita kuin omakotitalossa asuvia, keskiluokkaisia perheitä? Eikö suvussa tai tuttavapiirissä ole esimerkiksi yhtään opiskelijoita?
Yksi vaihtoehto on tietenkin se, että lakkaat ostamasta lapsille kaiken, minkä he keksivät pyytää. Älä itse ihannoi merkkituotteita. Joku ehdottikin, että käykää kirpputorilla. Luovu jostain hankinnasta ja ilmoita lapsillesi syyksi se, ettei ole rahaa hankkia kaikkea, mitä huvittaa.
Koita tutustua myös muunlaisiin ihmisiin! Toki ei kannata pitää kriteerinä kerrostaloasumista, koska esimerkiksi Helsingin keskusta-alueella ne kerrostalot ovat aika kalliita... Matkustelkaa, niin kotimaassa kuin ulkomailla - koittakaa nähdä maailmaa sen oman asuinalueen ulkopuolelta.
jos voi asua omakotitalossa??!!!
Ei meidänkään lasten luokilla ole kuin omakotiasujia.
No kuka idiootti nyt yleensä asuu muualla jos voi asua omakotitalossa??!!!
Ei meidänkään lasten luokilla ole kuin omakotiasujia.
aika monikin, tosin ei siellä teilläpäin Porvoossa.
Mietin, onko lapselle pahaksi kasvaa näin keskiluokkaisessa ympäristössä.