Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän lapsen luokkalaiset ja kaverit asuu kaikki omakotitaloissa

Vierailija
22.01.2012 |

Koko koulussa ei ole yhtään maahanmuuttajaa. Onkohan hyvä vai huono asia.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän avartamaan käsityksiäsi. Lapsesi tulevat pärjäämään huonosti maailmassa jos siirrät asenteesi heihin. Niitä "kamalia mustia" kun tulee vastaan sitten työelämässä ja muussa elämässä muutenkin, vaikka nyt tynnyrissä yritätkin pitää.

viime vuosina on tosin pari virolaista lasta kouluun tullut, mutta niitä nyt vielä sietää hyvin. Asumismuodolla ei ole mulle väliä, pääasia että ovat hyvistä perheistä eikä tosiaan mitään somaleita, mustalaisia tai vastaavia paskasakkilaisia.

Vierailija
42/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnassa ei edes ole yhtään lerrostaloa, pari rivaria löytyy eli meillä sama tilanne. ulkomaalaisia ei asu lainkaan täällä. ihan hyvä paikka asua. Ei ole huonoja perheitä yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään mun lapsen kaverit asuu omakotitalossa ja kyllä se näkyy ihan niiden lasten käytöksestä,

kun se raha ei tule tyhmään perheeseen.

Huonosti käyttäytyvät lapset yleensä löytyy vuokra kerrostaloista.

En halua yleistää, mutta meidän lasten kavereiden kohdalla se näkyy ihan selvästi.

On kokemus myös huonoista kavereista ja kuinka ne lapset vaikutti myös mun oman lapsen käytökseen.

Vierailija
44/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työkaverina eräs tapaus, joka muutti sellaiselle alueelle, jossa ei ole maahanmuuttajia koulussa. Tämä oli muuton peruste.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012012215108462_uu.shtml

Vierailija
45/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme lasten kanssa erään isohkon kaupungin keskustassa kerrostaloasunnossa. Nyt on miehen töiden takia tullut aika muuttaa Helsinkiin, ja uusia asuntoja katsellessamme olemme törmänneet siihen, että omakotitaloissa on elkeästi huonoin hinta/laatusuhde. Emme halua ottaa lisää lainaa, haluamme hyvät kulkuyhteydet. oma piha olisi ihan ok, mutta ei pakollinen.

Tällä hetkellä olemme käyneet katsomassa asuntoja Kruunuhaassa ja Ullanlinnassa, ja nämäkin ovat olleet kerrostaloasuntoja. Ilmeisesti olemme sitten ihan rupusakkia. :)

Vierailija
46/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on maahanmuuttajaperheestä. Ihan kiva juttu, sillä ollaan saatu monta kasvatuksellista keskustelua aikaiseksi ja pohdittu kaikenlaisia asioita tämän vuoksi.

Suoraan sanottuna pahimmat kokemukset mitä minulla on, on juuri semmosesta todella TODELLA hemmotellusta pikkupojasta, jonka isä käy jotain ihmeellistä sotaa maailmaa vastaan, että pojalla ois hyvä olla. Esim. kerran lapselleni tuli hyvä ystävä kylään, oltiin viikkoja etukäteen tästä kaverin vanhempien kanssa sovittu ja mietitty jo vähän ohjelmaakin illalle. Sitten yks kaks ovikello soi ja tämän hemmotellun pikkopojan isä oli siellä ja rupesi sättimään minua kuinka olen epäreilu ja, että hänen lapsi on vain itkenyt koko ajan koulusta päästyään ja että kyllä hänenkin pojallaan on oikeus osallistua hauskanpitoon ettei tuu paha mieli. En tajua. En ymmärrä. En voi käsittää miksi vanhemmat tekevät näin omalle lapselleen? Miten tällainen lapsi voi kehittyä psyykkisesti ymmärtämään tilanteita ja muita ihmisiä, kun hänen ei koskaan tarvitse?

Itse asuin lapsena semmosessa lähiössä, jossa oli lapsia laidasta laitaan. Itseäni tämä kokemus on vahvistanut. Ja varsinkin muistikuvat alkoholistiperheistä on joskus nuorena vahvistanut omaa halua pärjätä elämässä ja olla sortumatta samaan myrkkyyn kohtuutta enempää.

Vierailija
47/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli juurikin noin. Mutta siihen aikaan se oli varmaan aika tavallista, kun maahanmuuttajia oli vain kourallinen.

Vierailija
48/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän avartamaan käsityksiäsi. Lapsesi tulevat pärjäämään huonosti maailmassa jos siirrät asenteesi heihin. Niitä "kamalia mustia" kun tulee vastaan sitten työelämässä ja muussa elämässä muutenkin, vaikka nyt tynnyrissä yritätkin pitää.

viime vuosina on tosin pari virolaista lasta kouluun tullut, mutta niitä nyt vielä sietää hyvin. Asumismuodolla ei ole mulle väliä, pääasia että ovat hyvistä perheistä eikä tosiaan mitään somaleita, mustalaisia tai vastaavia paskasakkilaisia.

Vierailija
49/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnassa ei edes ole yhtään lerrostaloa, pari rivaria löytyy eli meillä sama tilanne. ulkomaalaisia ei asu lainkaan täällä. ihan hyvä paikka asua. Ei ole huonoja perheitä yhtään.

Jos joku ihan oikeasti kuvittelee, ettei hänen kunnassaan ole yhtään "huonoa perhettä" (miksi? koska ei ole kerrostaloja eikä ulkomaalaisia!) niin eipä ainakaan lasten henkinen kasvuympäristö ole kovin kummoinen.

Mun luokkakaverit lapsuudesta taisivat kaikki yhtä lukuunottamatta asua omakotitalossa. Maahanmuuttajia ei ollut. Supisuomalaisissa omakotitaloissa asui esimerksi uskonnollisia fundamentalisteja joiden lapsilla on nykyään pahoja mielenterveysongelmia, pari juoppoa, yksi isä joka sittemmin murhasi vaimonsa sekä huomattava määrä lievemmin lapsiaan kaltoin kohtelevia vanhempia.

Vierailija
50/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulu ei saa jakaa muiden osoitettietoja kenellekään... ne tiedot on luottamuksellisia...

ja tämä on aivan todistettavissakin.

Onko poliisiasia, kun rehtori ei tee asialle mitään eikä opettajakaan näe toimissaan mitään väärää?

Osaako kukaan sanoa, mitä lakia rikotaan?

Vierailija
51/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljän kilometrin päässä kaupungin keskustasta, ja lapsemme koulukaverit asuvat kaikki omakotitalossa. Täällä ei kerros- tai rivitaloja ole ollenkaan. Koulun naapurissa asuu mustalaisperhe, maahanmuuttajia ei ole ollut vuosiin. Alkoholistiperheen lapsia on koulussa ollut kaksi sen kahdenkymmen vuoden aikana, kun olen itse tuossa koulussa ollut työssä.

Erityislapsia koulussa on sitten senkin edestä.

Vierailija
52/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoissa kartanoissa tai pilvenpiirtäjissä.

Kouluissa on enemmän maahanmuuttajia kuin paikallisia.

Vierailija
53/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulu ei saa jakaa muiden osoitettietoja kenellekään... ne tiedot on luottamuksellisia...

ja tämä on aivan todistettavissakin. Onko poliisiasia, kun rehtori ei tee asialle mitään eikä opettajakaan näe toimissaan mitään väärää? Osaako kukaan sanoa, mitä lakia rikotaan?

Näin meillä ainakin ja se on hyvä asia.

Vierailija
54/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuta vuokralla.

Ja asuntomme maksoi 3 kertaa sen mitä myymämme iso omakotitalo.

Voisin sanoa, että varakkain väki asuu isojen kaupunkien keskustoissa isoissa kerrostaloasunnoissa.

Vierailija
55/55 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka 80 % suomalaisista haluaisi asua omakotitalossa, niin silti joka viides ei halua. Ja miksi pitäisi?

t. omakotitalossa itsekin asuva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi