Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haavistosta saattaa tulla presidentti... eikä ole naisten etu

Vierailija
21.01.2012 |

Minä olen mies, aloitan tällä. Jatkan myös sillä, ettei minua suuresti haittaa, vaikka Haavistosta tulisi presidentti. Saatan jopa äänestää häntä, jos ja kun hän on Saulia vastassa. Vihreitä kuitenkin yleisesti ottaen en juurikaan diggaa, mutta Haavisto on kieltämättä poikkeava vihreä, eikä edusta sitä vihreyttä, joka saa karvani pystyyn. Toisaalta harmittaa sekin, että nämä "ärsyttävät" vihreät saavat aiheetta huomiota Haaviston siivellä, jopa siinä määrin, että Haaviston äänestäminen toisella kierroksella on hyvin vastenmielinen ajatus, mutta niin on Saulia siipeilevien koksuöykkärienkin suhteen.

No tämä kirjoitukseni ei sinäänsä vastusta Haavistoa, eikä edes pyri vaikuttamaan keneenkään, mutta totean seuraavaa:

En kertakaikkiaan usko, että yksikään homo voisi millään tasolla ajaa naisten etua. Aivan samoin uskon, ettei lesboja voisi vähempää kiinnostaa miesten ongelmat.

Homon ei edes tarvitse, kuten miehien yleensä, ottaa huomioon sitä, että saattaa mielipiteillään loukata naisia. Tässä suhteessa itse totaalisesti feminismiin kyllästyneenä, pidän Haavistoa erinomaisena valintana.

Voisin vakuuttaa, että Halosen teemoista tullaan tekemään 180 asteen käännös sukupuoliteeman suhteen.

Siksi minua suorastaan naurattaa.... jo näin etukäteen, että nimenomaan naiset ovat se ryhmä, joka tekee Haavistosta presidentin.... jos tekee.

Siinä sitä on ironiaa seuraavaksi kuudeksi vuodeksi. Parhaassa tapauksessa me MIEHET, saamme presidentin, josta emme voineet edes uneksia.

Ei enää uudenvuoden puheita, jossa valehdellaan naisten euroista, tai siitä, kuinka naiset ovat sotien suurempia kärsijöitä.

voisin jopa radikaalisti todeta illan elokuvasta innostuneena:

Homot -> Miehet jotka vihaavat naisia.....

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun agitoi, kannattaa agitoida uskottavasti. Haavisto on nimenomaan humanisti ja naisena kuvittelen kuuluvani ihmiskuntaan.

Haavistolla on paljon kulttuuriväen porukkaa kannattajinaan, mikä kovasti miellyttää. He kaikki korostavat Haaviston humaania elämänasennetta.

Viestissäni ei ollut mitään agitoimista. Kannattaisi tosiaan lukea ja ennenkaikkea ymmärtää, ennen kommentoimista.

Mutta hyvä että naurattaa. Niin tekee täälläkin.

Vierailija
62/72 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet Soinin kannattaja :D :D Ikinä en ole lukenut yhtä vähä-älyistä ja defensiivistä kannanottoa, joka vielä kaiken kukkuraksi sisältää älyttömän määrän arvoja sekoittavia asiavirheitä :D

Taitaa se älykkyyden puute vaivata yksistään siellä.

Muista, että kakkonen on ykkönen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no juu...saattaapa tosiaan asiassa olla perää... :D itsekkin olen tavannut ilmeisesti vain homoja, jotka ovat kateellisia naisille kaikesta mahdollisesta miehistä, kyvystä saada lapsia jne.. Naismaisetkaan homot eivät ole olleet mitään naisten puolustajia. Eihä tätä tietenkään suoraan sanota, mutta kyllä se teoissa on tullut selkeästi ilmi, jopa niiltä homoilta joita pidin hyvinä ystäväninä.

Vierailija
64/72 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biaudet

Essayah

Haavisto

Arhinmäki

Niinistö

Väyrynen

Soini

Tyypillistä stereotyyppistä ajattelua.

Listassa on kuitenkin oikea suunta, mutta väitän, ettei esim. Soinin valinta häntäpään pitäjäksi kestä tarkempaa tarkastelua.

Haavisto on kuitenkin listassa ainoa, jolla ei ole mitään syytä pitää naisasiaa yllä. Ei hankilökohtaisia, ei humanistin näkökulmasta, ei vaimon tai kanssasisarien.

Kyllä homo pyrkii aina miellyttämään miestä.

Hakkarainen on tästä oiva esimerkki.

Siinä missä vihreät naiset eivät koskisi pitkällä tikullakaan Hakkaraiseen, on Haavistolla sydämmessään myös paikka Hakkaraiselle.

Vihreät ovat myös ainoa poliittinen liike, joka on huolissaan tasa-arvosta miesnäkökulmasta. Asian näkyvä esilletulo on kuitenkin heteromiesten vetämänä yhtä kompromissiä.

En tiedä suomessa kuin muutaman miesasiamiehen, jotka puhuvat asioista oikeilla nimillä.

Henry Laasanen on niistä näkyvin ja on moneen otteeseen kehunut vihreiden orastavaa miesasiaa.

Sensijaan Soinin hän on lytännyt perustellusti miesasian näkökulmasta.

Edelleen nauruni syy tähän ironiseen tilanteeseen on se, että feminismin kannalta Haavisto on kaikkea muuta hyvä asia.

No kenties oikeat feministit äänestävätkin Bideetä;)

Vierailija
65/72 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no juu...saattaapa tosiaan asiassa olla perää... :D itsekkin olen tavannut ilmeisesti vain homoja, jotka ovat kateellisia naisille kaikesta mahdollisesta miehistä, kyvystä saada lapsia jne.. Naismaisetkaan homot eivät ole olleet mitään naisten puolustajia. Eihä tätä tietenkään suoraan sanota, mutta kyllä se teoissa on tullut selkeästi ilmi, jopa niiltä homoilta joita pidin hyvinä ystäväninä.

Kiitos ensimmäisestä rehellisestä kommentista.

En kuitenkaan ole väittänyt, että Haavisto tulisi olemaan naisille huono valinta, mutta feministi tulee Haaviston myötä jäämään pois uudenvuoden puheista. Toivottavasti myös epäpätevät virkanimitykset sukupuolen perusteella. Kenties näemme samoja nimityksiä sitten poliittisin perustein. Toivottavasti emme.

Vierailija
66/72 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti väität ensin jotain ja edempänä viestiketjussa sitten kuiten väität ettet väittänytkään näin, ihan tilanteen mukaan pyörtelet sanojasi :D

Vierailija
67/72 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa yhtä lailla miesten kuin naistenkin ongelmat. En ole feministi. En pidä toisen sukupuolen probleemia vähempiarvoisina kuin toisen. Epäkohtiin on mun mielestä puututtava, koskivatpa ne miehiä, naisia tai vaikkapa elukoita.

Ja ai niin, meinasi unohtua, olen lesbo.

Että älä yleistä.

Vierailija
68/72 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä varmaan ikinä väärässä, vaikka mielipiteet heittelee. Tervetuloa siis Väykkä tänne av:lle. Kyllä sinä täältäkin muutaman äänen näköjään saat. Me muut äänestämme, kuten parhaaksi näemme.

Luulin tosin, että Väykällä olisi tänään muutakin tekemistä kuin riehua av:llä, mutta ei kai sitten.

Vierailija
69/72 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listassa on kuitenkin oikea suunta, mutta väitän, ettei esim. Soinin valinta häntäpään pitäjäksi kestä tarkempaa tarkastelua.

naismyönteisyydestä. Itse olen lukenut netistä miten Soinin mielestä naisten ei pitäisi vaihtaa kumppania niinkuin he nykyään tekevät. Europarlamentissa Soini on äänestänyt miesten ja naisten palkkatasa-arvoa vastaan, minimipalkkaa vastaan, köyhien naisten auttamista vastaan, ehkäisyvälineiden saatavuutta vastaan ja aborttia vastaan. Miten nää minusta kuulostaan lähinnä jonkun talebanlandian johtajan mielipiteiltä?

Vierailija
70/72 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peter Fryckman:

"Timo Soini vastustaa ainoana ehdokkaista Kreikan, Italian ja muiden lainoja. Haavistoa en äänestäisi, koska en voi kuvitella tilannetta, jossa maan äitinä olisi ecuadorilainen homo. Mutta kansa päättää."

Vierailija
71/72 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskemaan muitakin lesboja. Uskon, ettei mene ihan täysin pöpelikköön jos arvaa, että lesboissa on enemmän feministejä kuin muissa naisissa.

Sitä en tosin menisi väittämään, että homoissa olisi samalla tavalla näitä miesasiamiehiä. Tämä kaikki on kylläkin mutua ja tutkimuksia en tiedä aiheesta tehdyn.

Minua kiinnostaa yhtä lailla miesten kuin naistenkin ongelmat. En ole feministi. En pidä toisen sukupuolen probleemia vähempiarvoisina kuin toisen. Epäkohtiin on mun mielestä puututtava, koskivatpa ne miehiä, naisia tai vaikkapa elukoita.

Ja ai niin, meinasi unohtua, olen lesbo.

Että älä yleistä.

Vierailija
72/72 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että tyhmä _hakemaansa virkaan_, en _verrattuna kanssakilpailijoihin_.

ja sulla on edelleen se koiran ongelma tuonkin tarkistuksen jälkeen :D.

Ja sinä, juuri tämän tyylin kommentoinnilla, näytit, kuinka argumentointi ei ole hallussa. Valitettavasti se on taito, jota keskustelupalstalla vaaditaan. Lapsetkin osaa tämän "ite oot" -tasosi. Vai ottaako päähän, kun ei muka-nokkela lemmikkivertailusi oikein toiminut? Sorry, ei voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu. En oleta, että ymmärrät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi